RECENZE: Assassin’s Creed: The Ezio Collection

Publikováno: 19.11.2016, 13:13

Je autorem 2070 článků

Letošní rok by se dal nazvat rokem kolekcí a předělávek známých a většinou i úspěšných značek. Otázku, zda je to dobře nebo špatně recenze řešit nebude, takže odpověď nechám na každém z vás. Naším dnešním úkolem bude vrátit se po stopách jednoho z nejoblíbenějších hrdinů série Assessin’s Creed a znovu zavzpomínat na období, které se v této sérii povedlo snad nejvíce ze všech.

Na scénu přichází legendární Ezio Auditore da Firenze, jehož dobrodružství napříč díly Assassin’s Creed 2, Brotherhood a Revelation si oblíbila nejen novinářská, ale také hráčská obec, která právě tyto tři díly řadí v celé série na pomyslný vrchol a nutno dodat, že zcela právem. S příchodem konzole Xbox One však nováčci přišli o možnost okusit, jaké že skvosty ve hře byly ukryty, takže Ubisoft přišel se jednoduchou myšlenkou.

Assassin’s Creed Ezio Collection nabízí zmíněné tři díly a jako bonus přidává krátký kanadský animovaný filmeček Assassin’s Creed Embers. Pokud jste však hry nedohráli, filmeček si nechte až na konec. Popisuje úplný konec Eziova života, kdy se Ezio se svou rodinou usadil v rodné Florencii. Ví, že se jeho čas krátí, ale tahle věc ho netíží. Filmeček má příjemných 21 minut a naši pozornost si jistě zaslouží coby důstojné zakončení všech dobrodružství.

ac_collection

Po nainstalování a spuštění hry se před vámi objeví jednoduché menu s časovou osou, kde si vyberete, jaké ze zmíněných dobrodružství si chcete užít. Jednodušší už to být ani nemůže, takže vzhůru do hraní. Ještě, než tak učiníte, zajděte do nastavení (nutné nastavit u každého dílu zvlášť) a zvolte si české titulky. Lokalizace je sice polovičatá po vzoru dílu Unity, kdy jsou přeloženy jenom texty dialogů a zbytek hry je v angličtině, ale i tak je překlad fajn a rozhodně potěší tím spíš, že původní hry češtinou v konzolových verzích nedisponovaly vůbec.

Hlavní předností remastaru je hezčí grafika. Nečekejte však žádné zázraky nebo rovnou grafické orgie. Nějaké textury byly vylepšeny (třeba stromy), obraz dostal místy zajímavý nádech díky jakémusi filtru nebo jak dané „vylepšení“ popsat, ale samotné herní mechaniky se v ničem neliší od svého předchůdce. Osobně jsem si rozdílů v grafice skoro ani nevšiml, což je do jisté míry dáno i tím, že už původní hry měly na svou dobu hodně skvělou grafiku a ani zub čas na nich moc šrámů nezanechal. Pro jistotu jsem si v rámci zpětné kompatibility pustil původní druhý díl, který je jako jediný takto hratelný. Kromě ostřejších textur jsem však žádné další rozdíly moc nezaznamenal.

Bohužel ne všechny technické chybky se podařilo vychytat a většinou tam, kde hra zlobila dříve, se chyba objeví i dnes. Nedělal bych však kolem toho nějaké zbytečné drama, které se snaží rozpoutat někteří jedinci na internetu. Hra mi fungovala bez jakýchkoli pádů nebo záseků, takže jsem byl spokojen. I když na druhou stranu, určitě se dalo z potenciálu získat něco navíc, ale to už bychom po Ubisoftu asi chtěli moc. Assassin’s Creed Ezio Collection je letos jedinou hrou s tou značkou a pěkně doplní film, který se letos objeví v kinech.

Příběh a všechny věci s tím spojené asi nemá cenu moc představovat. Čeká na nás klasická story plná zrady, pomsty, nejrůznějších spiknutí a setkání s celou řadou známých historických postav tak, jak to právě Assassin’s Creed vždycky uměl. I po těch letech jsou všechny tři díly velice dobře hratelné a naplno ukazují, jak skvělá v těchto dobách série byla a v porovnání s posledními díly stále je. V rámci kolekce dostaneme nejen původní hry a filmeček, ale také všechna DLC, která ke hrám vyšla, takže se jedná o skutečnou a opravdu kompletní kolekci.

8

AC Ezio Collection je příjemným připomenutím období, kdy série Assassins Creed zažívala svou největší slávu. Přináší dle hráčů i kritiků ty nejlepší díly série v kompletním balení, včetně všech DLC. Navrch přidává vylepšenou grafiku a pár bonusů. Jestli jste nějaký díl nehráli, nyní se vám nabízí jedinečná možnost to dohnat, a i pokud máte původní hru dohranou, určitě se rádi zavzpomínáte, a i po x-té, nyní na Xbox One, si hru užijete. Navíc cena kolekce není vůbec přehnaná, což také kvituji s povděkem a plusem rozhodně je lokalizace, i když ne úplně dokonalá.
21. 10. 2020 • Lukáš Urban0

Recenze: Raji: An Ancient Epic

V létě byla železa trochu volnější, a tak jste možná stihli i nějakou dovolenou na opačné straně našich hor. Pokud jste to přeci jen nezvládli a největším úspěchem je hráz na rybníku, může vám přijít vhod výlet do Indie. Poznáte kulturu, objevíte historii a pomůžete sourozencům v nelehké situaci. A jen tak mimochodem zachráníte svět, ale to není důležité.

»
20. 10. 2020 • tonyskate0

RECENZE: Neighbours back From Hell

Jak vycházíte se svými sousedy? Doufáme, že dobře. Pokud ne, rozhodně jste sem zavítali správně. Ať už jsou hluční anebo vám dělají naschvály, Neighbours back From Hell je přesně pro vás. Pomsta je totiž sladká a konečně ji dosáhnete, leč jen virtuálně.

»
17. 10. 2020 • p.a.c.o3

RECENZE: Tennis World Tour 2

Tenisté se úspěšně popasovali s podzimním termínem French Open a ani chladnější počasí nic neubralo na kvalitních tenisových výkonech. Dokonce jsme se dočkali historického milníku, kdy Rafael Nadal dorovnal Rogera Federera v počtu vítězných grandslamů. Souboj o toto pomyslné prvenství bude ještě zajímavý. Nicméně pomalu nastává čas, kdy počasí venkovním aktivitám opravdu přát nebude, takže se, pokud to situace umožní, přesunou skuteční hráči do hal a ti herní si přitopí ve svých...

»
08. 10. 2020 • Lukáš Urban1

Recenze: Little Big Workshop

V dětství, kdy je všechno možné a nic není překážkou, jsme byli vším, čím nám naše hračky dovolily. Od závodníků, po bijce, až k ředitelům společností a stavebním inženýrům. Jsou tací, kteří přetavili dětské radosti do reality dospělosti. Nicméně my méně úspěšní máme právě hry, aby nás opět vracely pár let zpět. A tentokrát razíme hodně dozadu. Stůl, tedy průmyslová zóna čeká, tak se nenechte dlouho prosit.

»
01. 10. 2020 • p.a.c.o10

RECENZE: Mafia: Definitivní edice

Jenom málokterá hra má v naší krásné domovině takové jméno, jako Mafie. Důvodů k tomuto statusu je celá řada. V té době se jednalo na naše poměry o velice ambiciózní počin, k jehož úspěchu přispěl zajímavý příběh a také dnes již legendární český dabing od předních herců. To všechno vytvořilo mix, jehož chuť, i po osmnácti letech od vydání, zná spousta hráčů. Někteří z mladších ročníků by se třeba také rádi vydali na cestu mafiána,...

»
27. 09. 2020 • Lukáš Urban1

Recenze: Port Royale 4

Některé hry vycházejí v obměněných variantách co rok a jiné na sebe nechávají čekat. Jsou totiž značně specifické, s žánrově omezenými možnostmi a velice úzkým profilem hráčů. A tak vyjdou klidně jednou za generaci, jako budovatelská strategie z dob kolonizace. A přestože si i po osmi letech zachovala svou tvář, je dostatečně ojedinělá, aby vás mohla zajímat.

»
11. 09. 2020 • CryLineT4

Recenze: WRC 9

Většinou se klepeme, abychom se o nové hře dozvěděli co nejvíc. Zajímají nás nové herní prvky, změny oproti předešlým letům a vyhlídky do budoucna. A rozhodně není milé, když nás cokoliv o tyto radosti připraví. V případě závodní značky WRC nás o ně připravila jasná budoucnost, kterou pevně drží britští Codemasters. Ti vydají rallye šampionát pod svým štítem už v roce 2023, a tak je celkem logické, že nynější vývojáři nebudou dělat...

»
10. 09. 2020 • p.a.c.o1

RECENZE: Marvel’s Avengers

S velkou mocí přichází také velká zodpovědnost. Třeba když máte doma službu na mytí nádobí, vyprdnete se na to a pak celá rodina musí jít do restaurace na večeři, protože není z čeho jíst. Nebo když jste řidičem autobusu a na svoji linku vyrazíte se zpožděním, protože jste zrovna museli na onu místnost, nebo jste prostě jenom chtěli dohrát další level ve své oblíbené hře. Tím pádem lidé jezdící na...

»