RECENZE: Call of Duty: Ghosts pro Xbox 360
Už je tomu šest let, co Call of Duty 4: Modern Warfare dobylo svět a proměnilo vlajkovou střílečku Activisionu v něco ještě většího. Od té doby jsme se akční nálože v podobě Call of Duty dočkali každý rok a někteří hráči si vůči sérii vypracovali averzi, zatímco jiní ji nadále hrají, i když ví, že nemají čekat nic extra nového.
Každý hráč, který přišel během posledních několika let do styku s Call of Duty ví, že má očekávat asi šesti hodinou, ovšem akcí nabitou kampaň, propracovaný a robustní multiplayer, který odmění zkušené hráče, a kooperační režim pro další narušení stereotypu. Zkrátka se vám dostane přesně toho, co očekáváte, nic víc, nic míň. Pokud už tedy máte této série plné zuby, tak tento díl to asi nezmění. Hra je zkrátka zaměřena na masivní základnu hráčů, kteří si CoD kupují každý rok a navzdory jeho chybám si jej naplno užijí.
Základna hráčů je zkrátka obrovská a Infinity Ward, a tedy i Treyarch, se každý rok potýkají s výzvou, udělat zajímavou kampaň, který by nepůsobila repetitivně a aby i po stránce příběhu byla zajímavá. Letos navíc přihodili povedený kooperační režim Extinction, ale k tomu se dostaneme až za chvíli.
Prvně se podívejme na online multiplayer, kvůli kterému si především milióny lidí každý rok hru kupují. Infinity Ward vybudovali skutečný online festival fragů, do kterého se fanoušci Modern Warfare s radostí zakousnou. K tomu si navíc vypůjčili otevřenější přístup k online hře od Treyarchu, který jste mohli vidět v Black Ops 2.
Hráči získávají herní měnu a zkušenosti za vše, co udělají v jakémkoliv online režimu, a to včetně nového režimu Squads. Herní měna slouží pro plnou kontrolu nad možnostmi úprav a tak i všeho, co se dá použít na bojišti – zbraně, perky, techniky, zbroj a tak dále, to vše se dá koupit. Ostatní věci kosmetického původu musíte získat. Pokud tak v týmu patříte mezi slabší, tak velitele vždy rozeznáte podle pěkného skinu :-).
Mapy se většinou soustředí spíše na akci v uzavřenějších prostorech a nejsou extra velké, takže rozhodovat budou především vaše reflexy. Nicméně se nejedná o nic nového a série je pro tento styl hry odjakživa známá. Některé mapy se zaměřují i na vertikální hratelnost a kromě stran tak musíte občas hlídat i to, co se děje nad či pod vámi. Variabilitu a různorodost pak zajišťují různé herní režimy jako Free-for-All či Domination. Kromě Deathmatche a jeho týmové varianty se pak nabízí i Kill Confirmed, v kterém navíc musíte sbírat psí známky, jež zůstanou po mrtvých hráčích. Neschází ani nové režimy… Blitz je podobný Capture the Flag, jen v nepřátelské zóně musíte vždy splnit daný úkol. Cranked je pak jinou obdobou týmového Deathmatche. Po zabití nepřítele získáte novou schopnost jako třeba rychlejší pohyb a dostanete 30 sekund na další zabití, jinak explodujete. Nehrajete tak jen proti nepřátelům, ale i proti času.
Pokud máte obavy naskočit do online multiplayer, které jsou často oprávněné, protože často narazíte na ostřílené hráče, nabízí se nový režim Squads. V podstatě se jedná o rozšířenou verzi bojového tréninku z Call of Duty: Black Ops. Akorát že tentokrát nebude hrát jen proti botům, ale i proti ostatním hráčům. Součástí Sqauds je i režim Safeguard, který zde zastupuje Survival, v kterém musíte co nejdéle odolávat vlnám nepřátel.
Pokud preferujete hru s kamarády, tak je kooperační režim Extinction asi tím nejlepším, s čím Infinity Ward za poslední roky přišli. Tento režim pro čtyři hráče se inspiruje Zombie módem od Treyarcu, akorát bojujte proti různým druhům mimozemšťanů a bráníte vaši základnu. Za peníze získané za zabití nepřátel si pak kupujete zbraně a vybavení. Dodáme, že tento režim se odemkne až po dohrání kampaně.
Dopracovali jsme se až ke kampani pro jednoho hráče, která je nedílnou součástí této série. V případě Ghosts je kampaň asi zatím nejulítlejší, ale co je zásadní, tak většinou se budete skvěle bavit. Hra vypráví příběh Logana a Heshe, dvou mariňáků, kteří se stanou posledním odporem při obraně Ameriky před Jihoafrickou federací, která na USA zaútočila nukleárními zbraněmi z oběžné dráhy. Po několika slabších prvotních misích, se tato dvojice stane součástí elitní jednotky Ghosts, která je tou nejlepší zbraní Ameriky proti federaci.
Když pomineme všechen ten šovinismus, který už léta provází sérii Call of Duty, tak prvních pár misí moc nenadchne, jak už jsme řekli, ovšem jakmile se Logan, Hesh a jejich pes Riley přidají ke Ghosts, tak se dají věci do pohybu a to ve velkém. Občas se pak zapojí i samotný příběh, aby vám připomněl, proč to vlastně děláte a kdo je tím velkým padouchem.
Nicméně kdo si vzpomene na nějakého úhlavního nepřítele, když zrovna běží po střeše vlaku a likvidujete nepřátel. Nebo když se vznášíte v nulové gravitaci kousek od vesmírné stanice a jste uprostřed přestřelky. Nebo když jste na misi v mrakodrapu, který je na půl… Právě tyto dech beroucí chvílí, které Infinity Ward umí skvěle, vtáhnou hráče přímo do akce a skutečně vyzdvihují kampaň Call of Duty: Ghosts. Samozřejmě to celé působí trochu povědomě, ale narazíte na dostatek nových věcí, abyste zůstali čučet do televize.
A to je asi vše zásadní, co hra nabízí. Navzdory tomu, že se letos došlo k pokroku konzolové generace, tak Infinity Ward se drží osvědčeného receptu a zbytečně neriskuje s různými inovacemi. Stejně tak vizuální pokrok mezi současnými a next-gen konzolemi není moc velký. První výrazné změny by mohlo přinést až Call of Duty, které vyjde příští rok, ale pochybujeme, že by Activision obětoval masivní základnu hráčů na starších konzolích, takže příští CoD očekávejte nejspíše i na Xbox 360, i když asi v nějaké osekanější verzi, ovšem kdo ví. Připomínáme, že na konzolích Xbox se dočkáte jako první veškerého stažitelného obsahu.
Verdikt
Ať už se Call of Duty: Ghosts rozhodnete hrát na Xbox 360 či Xbox One, tak hra bude přesně taková, jakou ji očekáváte, a je jedno jestli jste fanoušek série nebo ne. Každopádně většina z vás již má jistě rozhodnuto, tedy pokud vás tato značka baví, tak není důvod přestávat a pokud už roky nadáváte, že je to furt to samé, tak stejně jako každý rok, ruce pryč, ačkoliv pár novinek Ghosts nabízí, takže možná zkuste.Recenze: 63 Days
Ukázka nezlomné vůle polského odboje za doby Druhé světové války. Je tomu 26 let, co světlo světa prvně spatřil první díl Commandos: Behind Enemy Lines, který měl představit fanouškům válečných strategií možnost pohybovat se s jednotlivými postavami se speciálními vlastnostmi, specifickými pro danou postavu, aby se každý specialista choval v boji trochu jinak.
Recenze: NHL 25
Každoroční nálož sportovních titulů je téměř u konce. A jako každým rokem ji uzavírá hokejová série od EA Sports. Titulu se však dlouhodobě příliš nedaří uspokojit fanoušky a co si budeme vykládat, hráčská komunita je oproti deseti letům zpět podstatně menší. Změnit by to mohl letošní ročník, který nabízí přece jen něco nového a za mě lepšího. Jak si tedy letošní rok NHL vedlo při recenzování? Dobře!
Recenze: Dead Rising Deluxe Remaster
Recenzi začínám chtivým zvoláním: kéž by dnes vznikaly nové IP (intelectuall properties) tak často, jako v době druhé generace Xboxu. Tehdy ještě byli velcí vydavatelé ochotni zariskovat a vytvořit něco zcela nového – jako učinil Capcom v případě masivní zombie akce Dead Rising v roce 2006. Capcom, u nás v Evropě známý nejvíce asi sérií Resident Evil, měl v plánu využít popularity zombie her a vytěžit jí na maximum. První...
Recenze FrostPunk 2
Dneska zabrouzdám opět do vod Game Passu, který nám PC hráčům nabídl FrostPunk 2. Pro moji milovanou konzoli si musíme ještě nějaký ten pátek počkat, ale věřím, že tyto řádky budou platit i pro konzolovou verzi. Ještě, než jsem se pustil do hraní, tak jsem juknul na film Snowpiercer, který vřele doporučuji, sice to s hrou nemá moc společného, ale ta atmosféra na vás dýchne (pro ty co mají hodně času,...
RECENZE: Harry Potter: Quidditch Champions
Famfrpál je bezesporu jedním z nejzajímavějších prvků knih o Harry Potterovi z pera spisovatelky J. K. Rowling. Stejně tak se ale při čtení knih (či sledování filmů) nelze ubránit dojmu, že spíše než o sport se jedná o účelovou věc, ve které by mohla na specifické pozici vynikat hlavní postava. Sledování famfrpálu je vzhledem k rychlosti a složitosti poměrně náročná činnost, přičemž samotné hraní není o nic jednodušší. Změnit se...
Recenze EA Sports FC 25
Minulý rok skončilo dlouholeté partnerství s FIFA, hra přišla o svůj tradiční název a EA se rozhodlo ho pojmenovat jednoduše, EA Sports FC. Loňský díl přinesl inovaci v oblastech herních módů, grafice a některých prvků hratelnosti.
Recenze: The House of Da Vinci 3
Umělec a badatel, který se pro mnohé stal synonymem renesance, měl jistě i spoustu koníčků a zálib, jejichž náplň už navždy zůstane střežena minulostí. O mnohém by možná mohly vyprávět stěny jeho příbytku, kde docházelo ke zrodu geniálních myšlenek a dalším jiným aktivitám. Peprné historky nechme bulvárním kamelotům 15. století a místo toho se věnujme třetímu výletu do světa hádanek, v němž je Leonardo průvodcem a zároveň ústředním artefaktem obdivu. A...
Recenze: MindSeize
Kvalitních her speciálního plošinovkového žánru „Metroidvania“ není nikdy dost, takže můžeme být rádi, že je na nás vývojáři chrlí i v moderní době. Koncept 2D plošinovky s drobnými rpg prvky v podobě vylepšování postavy a zbraní, nápaditým designem levelů a rozmanitými nepřáteli s třešničkou na dortu v podobě vychytaných boss fightů, jak se zdá, má stále co říci i modernímu hráči. Dovolím-li si lehce sklouznut k obvyklému videohernímu recenznímu klišé,...