RECENZE: Call of Duty: Ghosts pro Xbox 360

Autor: Lindy Publikováno: 3.12.2013, 12:47

Publikováno: 3.12.2013, 12:47

Sociální sítě

O autorovi

Lindy

Lindy

Je autorem 263 článků

Miluji hry a to všech kategorií. Málo her ovšem dohraji do konce. Spíše mě baví objevovat a testovat nové věci. Jsem velký fanda hokeje a zejména NHL.

Už je tomu šest let, co Call of Duty 4: Modern Warfare dobylo svět a proměnilo vlajkovou střílečku Activisionu v něco ještě většího. Od té doby jsme se akční nálože v podobě Call of Duty dočkali každý rok a někteří hráči si vůči sérii vypracovali averzi, zatímco jiní ji nadále hrají, i když ví, že nemají čekat nic extra nového.

Každý hráč, který přišel během posledních několika let do styku s Call of Duty ví, že má očekávat asi šesti hodinou, ovšem akcí nabitou kampaň, propracovaný a robustní multiplayer, který odmění zkušené hráče, a kooperační režim pro další narušení stereotypu. Zkrátka se vám dostane přesně toho, co očekáváte, nic víc, nic míň. Pokud už tedy máte této série plné zuby, tak tento díl to asi nezmění. Hra je zkrátka zaměřena na masivní základnu hráčů, kteří si CoD kupují každý rok a navzdory jeho chybám si jej naplno užijí.

Základna hráčů je zkrátka obrovská a Infinity Ward, a tedy i Treyarch, se každý rok potýkají s výzvou, udělat zajímavou kampaň, který by nepůsobila repetitivně a aby i po stránce příběhu byla zajímavá. Letos navíc přihodili povedený kooperační režim Extinction, ale k tomu se dostaneme až za chvíli.

COD Ghosts_In The Weeds

Prvně se podívejme na online multiplayer, kvůli kterému si především milióny lidí každý rok hru kupují. Infinity Ward vybudovali skutečný online festival fragů, do kterého se fanoušci Modern Warfare s radostí zakousnou. K tomu si navíc vypůjčili otevřenější přístup k online hře od Treyarchu, který jste mohli vidět v Black Ops 2.

Hráči získávají herní měnu a zkušenosti za vše, co udělají v jakémkoliv online režimu, a to včetně nového režimu Squads. Herní měna slouží pro plnou kontrolu nad možnostmi úprav a tak i všeho, co se dá použít na bojišti – zbraně, perky, techniky, zbroj a tak dále, to vše se dá koupit. Ostatní věci kosmetického původu musíte získat. Pokud tak v týmu patříte mezi slabší, tak velitele vždy rozeznáte podle pěkného skinu :-).

Mapy se většinou soustředí spíše na akci v uzavřenějších prostorech a nejsou extra velké, takže rozhodovat budou především vaše reflexy. Nicméně se nejedná o nic nového a série je pro tento styl hry odjakživa známá. Některé mapy se zaměřují i na vertikální hratelnost a kromě stran tak musíte občas hlídat i to, co se děje nad či pod vámi. Variabilitu a různorodost pak zajišťují různé herní režimy jako Free-for-All či Domination. Kromě Deathmatche a jeho týmové varianty se pak nabízí i Kill Confirmed, v kterém navíc musíte sbírat psí známky, jež zůstanou po mrtvých hráčích. Neschází ani nové režimy… Blitz je podobný Capture the Flag, jen v nepřátelské zóně musíte vždy splnit daný úkol. Cranked je pak jinou obdobou týmového Deathmatche. Po zabití nepřítele získáte novou schopnost jako třeba rychlejší pohyb a dostanete 30 sekund na další zabití, jinak explodujete. Nehrajete tak jen proti nepřátelům, ale i proti času.

Pokud máte obavy naskočit do online multiplayer, které jsou často oprávněné, protože často narazíte na ostřílené hráče, nabízí se nový režim Squads. V podstatě se jedná o rozšířenou verzi bojového tréninku z Call of Duty: Black Ops. Akorát že tentokrát nebude hrát jen proti botům, ale i proti ostatním hráčům. Součástí Sqauds je i režim Safeguard, který zde zastupuje Survival, v kterém musíte co nejdéle odolávat vlnám nepřátel.

Pokud preferujete hru s kamarády, tak je kooperační režim Extinction asi tím nejlepším, s čím Infinity Ward za poslední roky přišli. Tento režim pro čtyři hráče se inspiruje Zombie módem od Treyarcu, akorát bojujte proti různým druhům mimozemšťanů a bráníte vaši základnu. Za peníze získané za zabití nepřátel si pak kupujete zbraně a vybavení. Dodáme, že tento režim se odemkne až po dohrání kampaně.

Dopracovali jsme se až ke kampani pro jednoho hráče, která je nedílnou součástí této série. V případě Ghosts je kampaň asi zatím nejulítlejší, ale co je zásadní, tak většinou se budete skvěle bavit. Hra vypráví příběh Logana a Heshe, dvou mariňáků, kteří se stanou posledním odporem při obraně Ameriky před Jihoafrickou federací, která na USA zaútočila nukleárními zbraněmi z oběžné dráhy. Po několika slabších prvotních misích, se tato dvojice stane součástí elitní jednotky Ghosts, která je tou nejlepší zbraní Ameriky proti federaci.

COD Ghosts_Deep Dive

Když pomineme všechen ten šovinismus, který už léta provází sérii Call of Duty, tak prvních pár misí moc nenadchne, jak už jsme řekli, ovšem jakmile se Logan, Hesh a jejich pes Riley přidají ke Ghosts, tak se dají věci do pohybu a to ve velkém. Občas se pak zapojí i samotný příběh, aby vám připomněl, proč to vlastně děláte a kdo je tím velkým padouchem.

Nicméně kdo si vzpomene na nějakého úhlavního nepřítele, když zrovna běží po střeše vlaku a likvidujete nepřátel. Nebo když se vznášíte v nulové gravitaci kousek od vesmírné stanice a jste uprostřed přestřelky. Nebo když jste na misi v mrakodrapu, který je na půl… Právě tyto dech beroucí chvílí, které Infinity Ward umí skvěle, vtáhnou hráče přímo do akce a skutečně vyzdvihují kampaň Call of Duty: Ghosts. Samozřejmě to celé působí trochu povědomě, ale narazíte na dostatek nových věcí, abyste zůstali čučet do televize.

A to je asi vše zásadní, co hra nabízí. Navzdory tomu, že se letos došlo k pokroku konzolové generace, tak Infinity Ward se drží osvědčeného receptu a zbytečně neriskuje s různými inovacemi. Stejně tak vizuální pokrok mezi současnými a next-gen konzolemi není moc velký. První výrazné změny by mohlo přinést až Call of Duty, které vyjde příští rok, ale pochybujeme, že by Activision obětoval masivní základnu hráčů na starších konzolích, takže příští CoD očekávejte nejspíše i na Xbox 360, i když asi v nějaké osekanější verzi, ovšem kdo ví. Připomínáme, že na konzolích Xbox se dočkáte jako první veškerého stažitelného obsahu.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Ať už se Call of Duty: Ghosts rozhodnete hrát na Xbox 360 či Xbox One, tak hra bude přesně taková, jakou ji očekáváte, a je jedno jestli jste fanoušek série nebo ne. Každopádně většina z vás již má jistě rozhodnuto, tedy pokud vás tato značka baví, tak není důvod přestávat a pokud už roky nadáváte, že je to furt to samé, tak stejně jako každý rok, ruce pryč, ačkoliv pár novinek Ghosts nabízí, takže možná zkuste.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»