RECENZE: Clockwork Tales: Of Glass and Ink

Autor: p.a.c.o Publikováno: 1.2.2016, 18:05

Publikováno: 1.2.2016, 18:05

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 3252 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Recenze od naší čtenářky a hráčky Naifa86, děkujeme 😉

Jistě se to stalo každému – kamarád či známý zavolá, že potřebuje s něčím důležitým pomoct a tak když je čas, vydáte se za ním. V reálném životě jde většinou o radu, o pomoc při stavění různých věcí, případně další „obyčejné“ věci. Ve hře Clockwork Tales: Of Glass and Ink se v roli Evelin Glass vydáte na pomoc svému mentorovi Dr. Inkovi, výbornému vědci a největšímu mysliteli parní revoluce, který se snaží vypátrat původ zemětřesení, které ničí města. Zatím se mu povedlo dokázat, že zemětřesení nejsou přírodního původu a proto je třeba odhalit, kdo za tím stojí. Místem vašeho setkání je městečko Hochwald. Než však stihnete probrat s doktorem všechny podrobnosti, je unesen podivnými stroji a záchrana nejen světa, ale i doktora Inka je ve vašich rukou.

Vaším prvním úkolem bude sestavit mechanického havrana, který vám pak při záchraně pomáhá. Pokud se totiž některý předmět nachází mimo váš dosah, můžete si pro něho poslat právě jeho. Jinak se hra skládá nejen z hledání předmětů podle názvu, ale také hledáte části jen podle obrysu (šroubky, matičky, různé dráty), protože až teprve po nalezení všeho můžete sestavit hledanou věc. Ale ani sestavením mnohdy vše nekončí a je třeba některé mechanické věci ještě aktivovat. Také se snažíte postupně nalézt rozbité či ztracené části věcí, které se ne vždy nacházejí tam, kde stojíte a dána věc se nachází, ale je třeba se i vracet do jiných koutů. Také se stává, že je třeba si například křídlo k létacímu stroji nově vyrobit. Bohužel při hledání je nutné najet opravdu přesně na předmět, protože i malá odchylka vám rozvibruje gamepad a máte pocit, že toto není hledaný předmět.

Clock2

Hra však není postavena pouze na hledání předmětů, ale objevují se zde také logické úkoly, nad kterými je třeba se opravdu pořádně zamyslet. Podržení „Y“ nám zobrazí nápovědu, kde se dozvíme, co v tomto konkrétním úkolu máme udělat. Ať už jde o rozsvícení žároviček, přesun kuliček na správné místo, nastavování zrcadel a mnoho dalšího, vždy si řádně procvičíme mozkové závity. Pokud tedy nevyužijeme rychlé dokončení úkolu.

Clock3

Pokud si někdy nejste jistí, kde máte hledat, můžete využít nápovědu. Ta se obnovuje vždy po určitém čase. Doba obnovy je závislá na tom, jakou obtížnost si na začátku hry zvolíte – buď normální, kde se nápověda obnovuje po 30s a máte i další výhody, nebo profi kdy se nápověda obnovuje po 60s a výhody jako záření důležitých věcí aj. nejsou. Dalším typem nápovědy je možnost využít mapu, kde je označeno místo kde stojíte a taky místo či místa, kde je něco třeba vykonat. Mapa slouží i pro rychlý přesun, pokud se vám nechce mačkat „B“ pro návrat zpět přes spoustu místností.

Clock4

Grafika stylizovaná jako steampunk je však velmi povedená a městečko i stroje a různé jiné potvůrky jsou velmi pěkné. Při hře je tak radost pohledět na různé předměty a i hudba je zvolená velmi vhodně. I když se snažíte využít nápovědy co nejméně a spíše hledáte cesty kudy kam sami, doba hraní hry se pohybuje někde kolem 5 hodin. A to včetně bonusové kapitoly po dohrání základního příběhu, kdy se s profesorem Inkem „vracíte časem“ a objevujete, jak to vlastně všechno začalo.Clock5

9
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Krátký čas hraní je asi největší nevýhodou, kterou hra má. Jinak jde o velmi povedený kousek, který milovníky těchto her určitě nadchne. Zejména střídání různých způsobů splnění úkolu, kdy člověk jen nehledá předměty podle názvu, ale jak již bylo zmíněno, objevuje se i spousta logických hádanek.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»