RECENZE: Construction Simulator 3 – Console Edition

Autor: p.a.c.o Publikováno: 22.4.2020, 8:39

Publikováno: 22.4.2020, 8:39

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 2588 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Stavbaři to nemají vůbec snadné. V zimě mají při práci zimu, v létě zase horko a topení ani klimatizace jim při jejich práci tak úplně nepomůže. Na druhou stranu na spoustu prací mají dneska už hodně fajnovou techniku, i když bez lopat se stále úplně neobejdou. A jelikož většina z nás se dostane tak maximálně k řízení nějakého traktoru a o jeřábech, bagrech nebo finišerech si můžeme nechat jenom zdát, je fajn, že jsou tu naše oblíbené herní krabičky, díky nimž si můžeme užít i tuto techniku.

Na PC herní tématika zcela běžná v několika variacích, ale na konzoli, aby člověk podobnou hru pohledal. Naštěstí se tato situace začíná pomalu měnit a hry se začínají objevovat také u nás. Na rozdíl od farmaření však stavební práce žádného jasného favorita nemají, což je určitě škoda. Mohli bychom se totiž těšit na nějaký hodně kvalitní titul. Nebudeme si totiž nic nalhávat, v následujících řádcích nemám pro Construction Simulator 3 moc slov chvály.

Ono taky co by člověk chtěl po hře, které nejdříve dorazila na mobily. Na nich se jedná o velice zajímavý počin, ale na konzolích jsem zvyklý na něco trochu jiného. Hlavní pointou hry je vytvořit tu nejlepší a největší stavební firmu na světě. Přes různé zakázky, úkoly a koupi vybavení se k tomuto cíli pokusíme dostat. Začátek navíc docela pěkně doplňuje tutoriál, v němž se krok za krokem učíme, jak fungovat. Nicméně hra vede za ruku i pak, takže nějaké bloudění by se konat nemělo.

Vyrazíme do německých městeček (soudě dle jednotlivých názvů a staveb) a pokusíme se, aby vzkvétaly. Tu postavíme domeček, támhle opravíme střechu, odklidíme strom nebo postavíme silnici. Rozhodně pozitivní je široký vozový park. Ten mimo klasických bagrů, vysokozdvižných vozíků a kamionů nabídne zmíněný finišer nebo opravdu velké auto nebo klasický jeřáb. Ovládání jednotlivých strojů je zpracováno až nezvykle propracovaně (dokonce se dá zvolit míra simulace hydrauliky – bohužel bez nějakého většího dopadu), takže bude třeba zapojit obě páčky (což na druhou stranu trochu hatí práci kameře – viz dále), aby nás ramena poslouchala a pohybovala se přesně tam, kam budeme potřebovat. Ono ukorigovat kymácející se náklad na laně jeřábu není jenom tak a díky hře člověk vidí, co se i za zdánlivě jednoduchými úkony všechno schovává.

Bohužel, rozmanitost a ovládání strojů v pracovním režimu je tak to je jediné, co se dá chválit. Jakmile s technikou vyrazíte do ulic, zjistíte, že ovládání je hodně svérázné. Hra vůbec nerozlišuje něco jako hmotnost vozidla, jeho schopnost akcelerace a další. Kdyby klasická míchačka ze stavby mohla na silnice, řídila by se tady jako bagr nebo kamion. Naštěstí se za drobnou úplatu dá cestovat rychle na místo určení, takže se dají ušetřit nervy. Nejvíc otravnou mechanikou je nutnost po dokončení úkolů techniku složit zpět, což je u některých druhů zdlouhavý a ve výsledku opravdu zbytečný proces.

Naše nervy nejvíce pocuchá ne úplně dobře navržená a provedená kamera. U hry, kde je přesnost vzhledem k náplni práci hodně důležitá, prostě nefunguje. Přitom na výběr je několik možností, jak s ní pracovat, ale žádná není pohodlná tolik, jak bych potřeboval. Bude to dáno i tím, že ovládat ji potřebujeme často, pro směrování nákladů, vedení výkopu správným směrem nebo válcování. To tak úplně nejde právě proto, že ovládání strojů spotřebovalo obě analogové páčky. A fixní kamera třeba při rovnání povrchu je hodně špatná, skáče sem a tam a není na ni žádný spoleh. Nakonec hráč musí přepínat mezi volnou kamerou, která se ale také centruje do nějaké pozice při pohybu, takže výsledek hodně bídný. Přitom kamery mají několik voleb, ale opravdu žádná použitelná.

Grafická stránka a technické zpracování je pak posledním hřebíčkem do rakve. Hra z mobilu se prostě nezapře. Průměrné modely techniky, hodně okleštěné ztvárnění prostředí a zpracování jednotlivých činností je fajn, ale tak na mobilu. Do toho je na denním pořádku doskakování textur všude možně nebo dokonce mizející kolem jedoucí auta či chodci. Přitom je hra asi dost náročná, když se na mém Xbox One X dost často zasekával obraz. Ani radši nechci vědět, jakou kryptoměnu na pozadí hra stahuje, aby si vývojáři aspoň něco vydělali.

4
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Lehce podprůměrná za ne úplně moc peněz. Tak nějak bych charakterizoval pokus přinést stavební průmysl na velké konzole. Jak se ukázalo, port z mobilu není správnou volbou, protože drhne hlavně po technické stránce, grafice a tím nejdůležitějším, kamerou, která je při přesných pracech stěžejní.
21. 05. 2022 • Michael Chrobok0

RECENZE: Vampire: The Masquerade Swansong

Jméno světa World of Darkness, ze kterého vychází celá řada papírových RPG a jiných děl, jistě mnohým hráčům na první dobrou nic neřekne. Jakmile ale zmíním hry jako Vampire: The Masquerade Redemtion či Bloodlines, jistě se srdce nejednoho hráče zatetelí blahem. Ostatně právě Bloodlines si získalo prakticky kultovní status, o který se komunita starala dlouho poté, co se studio Troika Games rozpadlo na prach. Bouřlivé reakce také vyvolalo oznámení pokračování...

»
19. 05. 2022 • Lukáš Urban0

Recenze: Dolmen

Už jste přemýšleli nad tím, že vyhlížená budoucnost nejspíš nebude tak růžová, jak si optimisté z řad vesmírných kolonizátorů a objevitelů představují? Případů, kdy lidstvo našlo kdesi v kosmu nový eden, je méně než úspěšných útěků z Alcatrazu. Přitom nutnost vytvořit životadárné prostředí je tou nejmenší překážkou. Většinou narazí už výprava průkopníků, která najde tajemný artefakt, mimozemská vejce nebo slabinu palubního počítače, jehož obvody se rozhodnou posádku vyřadit. No a kde je mimozemská...

»
21. 04. 2022 • HusekD0

RECENZE: MotoGP 22

Italská společnost Milestone nás pravidelně zásobuje svými závodními tituly. Minulý měsíc jsme vám v recenzi představili páté pokračování ze série Monster Energy Supercross, jenž si od nás odneslo velmi kladné hodnocení. Pokud ale při závodech dáváte místo prachu a bláta přednost rozpálenému asfaltu, tak jsme právě pro vás nyní připravili podrobný rozbor krále jednostopého motoristického sportu v podobě licencované hry MotoGP 22. Letošní ročník sebou přinesl spoustu zajímavých novinek a...

»
17. 04. 2022 • p.a.c.o0

RECENZE: LEGO Star Wars: The Skywalker Saga

Čím jsem starší, tím víc zjišťuji, že mě zase táhnou stavebnice od dánského LEGA. A nepřipadám si ani moc divně, jelikož lidé v mém okolí jsou na tom stejně. Ne všichni na to máme tolik času, jako dříve, ale rozhodně nám nechybí chuť si něco postavit. Druhou věcí je, že naše peněženky jsou také docela naplněny, a tak i samotnému LEGU došlo, že je třeba toho využít. Takový boom stavebnic pro...

»
04. 04. 2022 • HusekD0

RECENZE: Monster Energy Supercross 5

S novým rokem přichází k hráčům spousta nových značek a také nové díly z již zaběhnutých sérií. Vývojáři, kteří se drží reálné sportovní předlohy to u fanoušků nemají snadné. Musí do svých her přinést jistou inovaci, vylepšení mechanismů a to všechno proto, aby si u hráčů ospravedlnili každoroční AAA cenu svého produktu. Jedno takové vývojářské studio sídlí v Miláně a jedná se o Italskou firmu Milostone. Ti mají ve svém...

»
03. 04. 2022 • Lukáš Urban0

Recenze: Tiny Tina’s Wonderlands

Deskové hry mají povinné místo ve vývoji hráče. Tím netvrdím, že dobytí pokladnice v kouzelném Z pohádky do pohádky se rovná přípravě na Skyrim, ale posouvání figurek po kartonové podložce učí dodržování pravidel, respektu k soupeři a pomáhá budovat trpělivost. A také zvládat hněv, to když vám kapituluje poslední figurka před vytouženým domečkem nebo když přijdete o snový dům v té nejlukrativnější ulici. A díky Tině si teď kouzlo deskovek může připomenout každý.

»
29. 03. 2022 • p.a.c.o0

RECENZE: Grid: Legends

Fúze velkých vydavatelů kupujících menší studia jsou stále v kurzu, a i po těch všech letech je stále koho kupovat. Jedním z větších a zajímavých obchodů bylo, když si EA do svého portfolia pořídili závodníky z Codemasters, kteří za léta strávená v herním světě dostatečně jasně ukázali, že hry dělat umí. Otázkou však bylo, jak se jim povede pod křídly velkého vydavatelského domu, jehož závodní série byly sice legendární, ale časem ztratily svoje kouzlo,...

»
21. 03. 2022 • Michael Chrobok0

RECENZE: The Good Life

Jelikož ve svém volném čase rád fotografuji, nemohl jsem si nechat ujít adventuru z otevřeného světa jménem The Good Life. V ní se hlavní představitelka Naomi Hayward, fotonovinářka z New Yorku, vydává do zapadlé anglické vísky s názvem Rainy Woods. Ta nejenže o sobě tvrdí, že je „nejšťastnějším místem na světě”, ale také ukrývá tajemství, které chce zaměstnavatel Naomi za každou cenu odhalit. A vzhledem k tomu, že Naomi se...

»