RECENZE: Construction Simulator 3 – Console Edition

Autor: p.a.c.o Publikováno: 22.4.2020, 8:39

Publikováno: 22.4.2020, 8:39

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 2051 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Stavbaři to nemají vůbec snadné. V zimě mají při práci zimu, v létě zase horko a topení ani klimatizace jim při jejich práci tak úplně nepomůže. Na druhou stranu na spoustu prací mají dneska už hodně fajnovou techniku, i když bez lopat se stále úplně neobejdou. A jelikož většina z nás se dostane tak maximálně k řízení nějakého traktoru a o jeřábech, bagrech nebo finišerech si můžeme nechat jenom zdát, je fajn, že jsou tu naše oblíbené herní krabičky, díky nimž si můžeme užít i tuto techniku.

Na PC herní tématika zcela běžná v několika variacích, ale na konzoli, aby člověk podobnou hru pohledal. Naštěstí se tato situace začíná pomalu měnit a hry se začínají objevovat také u nás. Na rozdíl od farmaření však stavební práce žádného jasného favorita nemají, což je určitě škoda. Mohli bychom se totiž těšit na nějaký hodně kvalitní titul. Nebudeme si totiž nic nalhávat, v následujících řádcích nemám pro Construction Simulator 3 moc slov chvály.

Ono taky co by člověk chtěl po hře, které nejdříve dorazila na mobily. Na nich se jedná o velice zajímavý počin, ale na konzolích jsem zvyklý na něco trochu jiného. Hlavní pointou hry je vytvořit tu nejlepší a největší stavební firmu na světě. Přes různé zakázky, úkoly a koupi vybavení se k tomuto cíli pokusíme dostat. Začátek navíc docela pěkně doplňuje tutoriál, v němž se krok za krokem učíme, jak fungovat. Nicméně hra vede za ruku i pak, takže nějaké bloudění by se konat nemělo.

Vyrazíme do německých městeček (soudě dle jednotlivých názvů a staveb) a pokusíme se, aby vzkvétaly. Tu postavíme domeček, támhle opravíme střechu, odklidíme strom nebo postavíme silnici. Rozhodně pozitivní je široký vozový park. Ten mimo klasických bagrů, vysokozdvižných vozíků a kamionů nabídne zmíněný finišer nebo opravdu velké auto nebo klasický jeřáb. Ovládání jednotlivých strojů je zpracováno až nezvykle propracovaně (dokonce se dá zvolit míra simulace hydrauliky – bohužel bez nějakého většího dopadu), takže bude třeba zapojit obě páčky (což na druhou stranu trochu hatí práci kameře – viz dále), aby nás ramena poslouchala a pohybovala se přesně tam, kam budeme potřebovat. Ono ukorigovat kymácející se náklad na laně jeřábu není jenom tak a díky hře člověk vidí, co se i za zdánlivě jednoduchými úkony všechno schovává.

Bohužel, rozmanitost a ovládání strojů v pracovním režimu je tak to je jediné, co se dá chválit. Jakmile s technikou vyrazíte do ulic, zjistíte, že ovládání je hodně svérázné. Hra vůbec nerozlišuje něco jako hmotnost vozidla, jeho schopnost akcelerace a další. Kdyby klasická míchačka ze stavby mohla na silnice, řídila by se tady jako bagr nebo kamion. Naštěstí se za drobnou úplatu dá cestovat rychle na místo určení, takže se dají ušetřit nervy. Nejvíc otravnou mechanikou je nutnost po dokončení úkolů techniku složit zpět, což je u některých druhů zdlouhavý a ve výsledku opravdu zbytečný proces.

Naše nervy nejvíce pocuchá ne úplně dobře navržená a provedená kamera. U hry, kde je přesnost vzhledem k náplni práci hodně důležitá, prostě nefunguje. Přitom na výběr je několik možností, jak s ní pracovat, ale žádná není pohodlná tolik, jak bych potřeboval. Bude to dáno i tím, že ovládat ji potřebujeme často, pro směrování nákladů, vedení výkopu správným směrem nebo válcování. To tak úplně nejde právě proto, že ovládání strojů spotřebovalo obě analogové páčky. A fixní kamera třeba při rovnání povrchu je hodně špatná, skáče sem a tam a není na ni žádný spoleh. Nakonec hráč musí přepínat mezi volnou kamerou, která se ale také centruje do nějaké pozice při pohybu, takže výsledek hodně bídný. Přitom kamery mají několik voleb, ale opravdu žádná použitelná.

Grafická stránka a technické zpracování je pak posledním hřebíčkem do rakve. Hra z mobilu se prostě nezapře. Průměrné modely techniky, hodně okleštěné ztvárnění prostředí a zpracování jednotlivých činností je fajn, ale tak na mobilu. Do toho je na denním pořádku doskakování textur všude možně nebo dokonce mizející kolem jedoucí auta či chodci. Přitom je hra asi dost náročná, když se na mém Xbox One X dost často zasekával obraz. Ani radši nechci vědět, jakou kryptoměnu na pozadí hra stahuje, aby si vývojáři aspoň něco vydělali.

4
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Lehce podprůměrná za ne úplně moc peněz. Tak nějak bych charakterizoval pokus přinést stavební průmysl na velké konzole. Jak se ukázalo, port z mobilu není správnou volbou, protože drhne hlavně po technické stránce, grafice a tím nejdůležitějším, kamerou, která je při přesných pracech stěžejní.
  • short

    „Ani radši nechci vědět, jakou kryptoměnu na pozadí hra stahuje, aby si vývojáři aspoň něco vydělali.“ 😀 tak tos zabil 😀

  • Aja Trachtová

    Dobrý den syn hraje na Xboxu 2 nejdou mi stavět mosty poradíte?

    • p.a.c.o

      Dobrý den, bohužel tak daleko jsem se nedostal, ale podívejte se na YouTube, tam mosty určitě někdo stavět bude, aby syn věděl, jak na to 😉

11. 09. 2020 • CryLineT4

Recenze: WRC 9

Většinou se klepeme, abychom se o nové hře dozvěděli co nejvíc. Zajímají nás nové herní prvky, změny oproti předešlým letům a vyhlídky do budoucna. A rozhodně není milé, když nás cokoliv o tyto radosti připraví. V případě závodní značky WRC nás o ně připravila jasná budoucnost, kterou pevně drží britští Codemasters. Ti vydají rallye šampionát pod svým štítem už v roce 2023, a tak je celkem logické, že nynější vývojáři nebudou dělat...

»
10. 09. 2020 • p.a.c.o0

RECENZE: Marvel’s Avengers

S velkou mocí přichází také velká zodpovědnost. Třeba když máte doma službu na mytí nádobí, vyprdnete se na to a pak celá rodina musí jít do restaurace na večeři, protože není z čeho jíst. Nebo když jste řidičem autobusu a na svoji linku vyrazíte se zpožděním, protože jste zrovna museli na onu místnost, nebo jste prostě jenom chtěli dohrát další level ve své oblíbené hře. Tím pádem lidé jezdící na...

»
08. 09. 2020 • Lukáš Urban0

Recenze: Windbound

Byly časy, kdy si dámy v nesnázích sedly na patník a čekaly, až se objeví hrdina s důvtipem, ostrými lokty a pořádnou kuráží. Jenže MacGyverům už doba příliš nepřeje, a tak se dívky musí spolehnout hlavně na sebe, což samozřejmě pro ně není žádný problém. Ochotně berou do rukou zbraň a těžké nástroje, aby se s nepřízní osudu vypořádaly pěkně po svém. A vůbec jim nevadí, že budou mít mokro za spodničkou a...

»
01. 09. 2020 • p.a.c.o1

RECENZE: PGA Tour 2K21

Přijíždím se svým BMW ke klubu. V tom přiběhne pikolík, ochotně bere klíče od mého vozu, aby ho zaparkoval, a jeho kolega rozkládá deštník, aby můj oblek od Armaniho nenamokl. Golfové hole mám v kufru, ale než dojdu na hřiště, budou tam na mě čekat. Někdo se o to jako vždy postará. Cestou zdravím pana doktora. Asi si odskočil na pár jamek před další operací. A je tady i pan senátor, s tím...

»
18. 08. 2020 • Lukáš Urban3

Recenze: Mortal Shell

Ve hrách, všude jako jinde, platí obecná paušalizace. Proto líbí-li se vám série Dark Souls, automaticky se předpokládá, že máte nahráno Sekiro, Code Vein, Necropolis, The Surge či Lords of Fallen. No, pravda je trochu složitější. Z těžko stravitelné RPG větvičky se stala macatá větev, která navzdory totožným prvkům nabízí rozdílné herní zážitky a obtížnosti. A zatím, co svět velkých titulů čeká na Elder Ring, malý tým veteránů servíruje Mortal Shell.

»
10. 08. 2020 • Lukáš Urban0

Recenze: Skully

Na letní sezóně jsem měl vždycky rád ono pomyslné „herní sucho“. Období, kdy velká vydavatelství vyspávají kocovinu z veletrhů a zbrojí na podzim. Tudíž se dostalo pozornosti malým hrám, jejichž vývojáři nemají ambice na vysoké prodeje, ale často mívají dobrý nápad. Například vytvořit plošinovku v nepříliš lákavém prostředí, zato se zajímavou kombinací prvků a logických překážek. 

»
01. 08. 2020 • p.a.c.o4

RECENZE: Creaks

Hry jsou umění. Někdy o něco větší, někdy o něco menší, ale na každém kousku se dá něco najít. Je přitom jedno, zda se na vývoji podílí multikulturní tým o několika stovek zaměstnanců z celého světa, nebo nějaké menší studio třeba od nás. Je ale pravda, že některé hry jsou umělecké o něco víc a třeba i ve vícero směrech, než tomu bývá u jiných. Jedním ze studií, které si na prezentaci...

»
27. 07. 2020 • Lukáš Urban8

Recenze: Destroy All Humans!

Mám velkou oblibu v námětech s mimozemskou invazí. Smůlou pro mě je, že většinou nekončí dobře. Můj pokřivený charakter vždy fandí vetřelci, nikoliv lidem, kteří se chovají jako hlupáci a jen úplnou náhodou pokaždé vyhrají. Trpím, když poslední dva polárníci přemůžou Věc. Nikdy neodpustím Ripleyové, že vyhodila Vetřelce do kosmu. A Den nezávislosti už nikdy nebude stejný kvůli pitomému viru z laptopu. Naštěstí je tu Crypto. Spása z daleké galaxie a hajzlík na entou.

»