RECENZE: Construction Simulator 3 – Console Edition

Autor: p.a.c.o Publikováno: 22.4.2020, 8:39

Publikováno: 22.4.2020, 8:39

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 2182 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Stavbaři to nemají vůbec snadné. V zimě mají při práci zimu, v létě zase horko a topení ani klimatizace jim při jejich práci tak úplně nepomůže. Na druhou stranu na spoustu prací mají dneska už hodně fajnovou techniku, i když bez lopat se stále úplně neobejdou. A jelikož většina z nás se dostane tak maximálně k řízení nějakého traktoru a o jeřábech, bagrech nebo finišerech si můžeme nechat jenom zdát, je fajn, že jsou tu naše oblíbené herní krabičky, díky nimž si můžeme užít i tuto techniku.

Na PC herní tématika zcela běžná v několika variacích, ale na konzoli, aby člověk podobnou hru pohledal. Naštěstí se tato situace začíná pomalu měnit a hry se začínají objevovat také u nás. Na rozdíl od farmaření však stavební práce žádného jasného favorita nemají, což je určitě škoda. Mohli bychom se totiž těšit na nějaký hodně kvalitní titul. Nebudeme si totiž nic nalhávat, v následujících řádcích nemám pro Construction Simulator 3 moc slov chvály.

Ono taky co by člověk chtěl po hře, které nejdříve dorazila na mobily. Na nich se jedná o velice zajímavý počin, ale na konzolích jsem zvyklý na něco trochu jiného. Hlavní pointou hry je vytvořit tu nejlepší a největší stavební firmu na světě. Přes různé zakázky, úkoly a koupi vybavení se k tomuto cíli pokusíme dostat. Začátek navíc docela pěkně doplňuje tutoriál, v němž se krok za krokem učíme, jak fungovat. Nicméně hra vede za ruku i pak, takže nějaké bloudění by se konat nemělo.

Vyrazíme do německých městeček (soudě dle jednotlivých názvů a staveb) a pokusíme se, aby vzkvétaly. Tu postavíme domeček, támhle opravíme střechu, odklidíme strom nebo postavíme silnici. Rozhodně pozitivní je široký vozový park. Ten mimo klasických bagrů, vysokozdvižných vozíků a kamionů nabídne zmíněný finišer nebo opravdu velké auto nebo klasický jeřáb. Ovládání jednotlivých strojů je zpracováno až nezvykle propracovaně (dokonce se dá zvolit míra simulace hydrauliky – bohužel bez nějakého většího dopadu), takže bude třeba zapojit obě páčky (což na druhou stranu trochu hatí práci kameře – viz dále), aby nás ramena poslouchala a pohybovala se přesně tam, kam budeme potřebovat. Ono ukorigovat kymácející se náklad na laně jeřábu není jenom tak a díky hře člověk vidí, co se i za zdánlivě jednoduchými úkony všechno schovává.

Bohužel, rozmanitost a ovládání strojů v pracovním režimu je tak to je jediné, co se dá chválit. Jakmile s technikou vyrazíte do ulic, zjistíte, že ovládání je hodně svérázné. Hra vůbec nerozlišuje něco jako hmotnost vozidla, jeho schopnost akcelerace a další. Kdyby klasická míchačka ze stavby mohla na silnice, řídila by se tady jako bagr nebo kamion. Naštěstí se za drobnou úplatu dá cestovat rychle na místo určení, takže se dají ušetřit nervy. Nejvíc otravnou mechanikou je nutnost po dokončení úkolů techniku složit zpět, což je u některých druhů zdlouhavý a ve výsledku opravdu zbytečný proces.

Naše nervy nejvíce pocuchá ne úplně dobře navržená a provedená kamera. U hry, kde je přesnost vzhledem k náplni práci hodně důležitá, prostě nefunguje. Přitom na výběr je několik možností, jak s ní pracovat, ale žádná není pohodlná tolik, jak bych potřeboval. Bude to dáno i tím, že ovládat ji potřebujeme často, pro směrování nákladů, vedení výkopu správným směrem nebo válcování. To tak úplně nejde právě proto, že ovládání strojů spotřebovalo obě analogové páčky. A fixní kamera třeba při rovnání povrchu je hodně špatná, skáče sem a tam a není na ni žádný spoleh. Nakonec hráč musí přepínat mezi volnou kamerou, která se ale také centruje do nějaké pozice při pohybu, takže výsledek hodně bídný. Přitom kamery mají několik voleb, ale opravdu žádná použitelná.

Grafická stránka a technické zpracování je pak posledním hřebíčkem do rakve. Hra z mobilu se prostě nezapře. Průměrné modely techniky, hodně okleštěné ztvárnění prostředí a zpracování jednotlivých činností je fajn, ale tak na mobilu. Do toho je na denním pořádku doskakování textur všude možně nebo dokonce mizející kolem jedoucí auta či chodci. Přitom je hra asi dost náročná, když se na mém Xbox One X dost často zasekával obraz. Ani radši nechci vědět, jakou kryptoměnu na pozadí hra stahuje, aby si vývojáři aspoň něco vydělali.

4
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Lehce podprůměrná za ne úplně moc peněz. Tak nějak bych charakterizoval pokus přinést stavební průmysl na velké konzole. Jak se ukázalo, port z mobilu není správnou volbou, protože drhne hlavně po technické stránce, grafice a tím nejdůležitějším, kamerou, která je při přesných pracech stěžejní.
08. 04. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Outriders

Vážení a milí, takhle bychom to daleko nedotáhli. Pořád dokola vám někdo opakuje moudra o vzorném chování k přírodě. Ale je to marné, je to marné, jste prostě tupí. Vážně si myslíte, že se najde jiná planeta, kde skot místo plynů vypouští kyslík, vepřová pečeně se peče sama přímo na seleti v odpoledním slunci a z horských potoků teče šampaňské francouzské chuti? Tak přestaňte koukat na pohádky a dejte si dveřmi přímo mezi...

»
07. 04. 2021 • p.a.c.o0

RECENZE: It Takes Two

Štěstí přeje připraveným. Dvakrát měř, jednou řež. Ve dvou se to lépe táhne. Ano, čtete správně. Pro úvod této recenze jsem si vybral hned tři česká přísloví, která krásně fungují ve skutečném světě, ale stejně tak dobře platí i pro ten herní. Občas má člověk dost štěstí, podaří se mu projít nějakou zapeklitou herní pasáž snadno, ani neví jak. V opačném případě to znamená ztrátu několika minut při opakovaném průchodu. U...

»
31. 03. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: DOOM Eternal: The Ancient Gods

Rozmáhá se nám tu takový nešvar. Ať už má hrdina v ruce pušku typu M4, plazmový kulomet, kuš nebo meč, jeho největším nepřítelem není nikdo jiný než bozi. Jakoby došli maniaci, blázniví imperátoři, pošetilí vědci a kruté nestvůry. Je přitom úplně jedno, která mytologie se rozsápe, znásilní a odkopne do příkopu. Na frak dostávají antika, vikingové, keltové a když dojde historická inspirace, peklo je přeci věčné. Vývojáři akorát zapomínají na to,...

»
26. 03. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Black Legend

Když se mágové nechali utáhnout ve svírací kazajce, byli blázni, jistě. Ale jen do chvíle, než se z ní ve zdraví dostali, čímž otevřeli dveře modernímu pojetí kouzelníků, kde jsou vystoupení vším, jen ne přehlídkou magie a opravdových čárů. Jenže v 17. století se oblbováním lidí nevydělávalo na hypotéku a auto na leasing. Uvrhnutí města do věčné mlhy mělo mnohem démoničtější důvod, při kterém asistovala skutečná síla z jiného světa. A i tehdy...

»
25. 03. 2021 • p.a.c.o0

RECENZE: El Hijo – A Wild West Tale

Když se řekne divoký západ nebo Mexiko, většina z nás si představí přestřelky, drogy, kovboje a další s tím spojené věci. Stejně tak se toho většinou chytnou i vývojáři a naservírují nám podobný herní zážitek. Někdy se však objeví titul, který na první pohled vypadá jako Hitman z tohoto prostředí, ale bez jakéhokoliv násilí.

»
19. 03. 2021 • HusekD0

RECENZE: Beach Buggy Racing 2: Island Adventure

Společnost Vector Unit nám již přinesla pár závodních her. Žádný z předešlých projektů ale nepřirostl hráčům příliš k srdci a jednalo se převážně o jednohubky, které se brzy odložili. Nyní nám představili nové pokračovaní ze série Beach Buggy pod názvem Beach Buggy Racing 2: Island Adventure. A mohu s klidným hráčským srdcem říct, že se jedná o nejlepší titul, jaký jsme od Vector Unit doposud dostali. Pokud máte chuť na motokárové závody, ale...

»
17. 03. 2021 • SeedarCZ0

RECENZE: Dungeons Defenders: Awakened

V dnešní době vychází zajímavých novinek na hraní pramálo. Víceméně se jedná jen o další díly pravidelně vyházejících her, čest vyjímkám. A na jednu takovou vyjímku se podíváme v dnešní recenzi. Jedná se o třetí díl tower defense akční rpg Dungeon Defenders, s přívlastkem Awakened s možností hrát online až ve 4 hráčích. Sice se nejedná o žádnou AAA pecku ani grafickou nálož euforie, i tak jde ale o zajímavý...

»
09. 03. 2021 • Michael Chrobok0

RECENZE: Tales from the Borderlands

Když v roce 2009 vyšla postapokalyptická střílečka s RPG prvky Borderlands, způsobila tak trochu malou revoluci. Záhy se série rozrostla o další díly, přičemž nemohla chybět ani adventura Tales from the Borderlands z dílny dnes již zrušeného Telltale Games. Toho času bylo nicméně studio na vrcholu a plodilo jednu adventuru za druhou.

»