RECENZE: DeadCore

Autor: p.a.c.o Publikováno: 18.7.2017, 16:10

Publikováno: 18.7.2017, 16:10

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 1250 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Skákání, postřeh, zručnost a rychlé rozhodování. Přesně tyhle dovednosti se dají trénovat nejen ve skutečném životě, ale stejně dobře i v rámci hraní. Prostě vezmete gamepad do ruky, k tomu nějakou těžkou hru a jedete. To pak nevíte, kde vám ruce s hlavou stojí a pokud jste výbušnější povahy, jako třeba já, mohou se sousedovic děti naučit celou řadu nových slov, pokud jsou tedy mladší. Jsou totiž hry, které vám zadarmo nic nedají a je fuk, jestli je to vlivem jejich vysoké obtížnosti nebo ne úplně domyšlených herních mechanik.

Můžou být i hry, které obě věci zkombinují dohromady a v tom případě vznikne něco, jako je DeadCore, na který se dnes podíváme. Z videí se mi hra hodně líbila a já doufal v nějakou výzvu. Nakonec mi čeští Digital Grip dali víc, než jsem si objednal a v co jsem doufal. Nevím, jestli to brát jako pozitivum nebo negativum, tak se snad se k tomu v průběhu recenze dopracuji.

Probouzíme se uprostřed něčeho, nevíme vůbec nic a jelikož před námi se v mlze vzpíná tajuplná věž, vydáme se na její průzkum. V paměti máme solidní guláš a dohromady toho moc nevíme, ale právě proto se rozběhneme vstříc dobrodružství, abychom odhalili, co a proč se stalo. Jako zápletka pro běhání a skákání by to mohlo stačit, spíš vás však požene dopředu touha překonat daný úsek než nějaké větší příběhové pozadí.

DeadCore tvoří pět částí rozdělených na další podsekce, jejich délka je různá v závislosti na vaší šikovnosti a také na tom, jak moc vám umožní posun dále. Abyste tomu správě rozuměli, tak jeden příklad, co se mi stal. První level jsem musel projít třikrát, než hra usoudila, že si odemčení další části zasloužím. Možná to měl být trénink dovedností, nebo prostě nevím, ale nakonec jsem zjistil, že se jednalo o technický nedostatek, který by ve hře rozhodně neměl mít místo, protože taková základní věc, jako po úspěšném dohrání posun dále, by snad měla fungovat na 100 % vždy. Je ale dost dobře možné, že jsem nějaký unikátní uživatel a nikomu jinému z vás se to nestane.

Navíc hrát jenom první level by mi dlouho nevydrželo a také bych se připravil o celou řadu výzev a perných chvilek. Všechny věže, které budeme překonávat jsou zabezpečeny lasery, roboty a spoustou dalších překážek, jež vám přivodí vznik nejednoho šedivého vlasu, pokud vám vlasy rovnou nevypadají. Ze svého pohledu vám řeknu, že hrát DeadCore je skutečná výzva a jestli hledáte hru, která z vás dostane maximum, jste zde na dobré adrese.

Úrovně jsou hodně komplexní a mimo skákání z plošinky na plošinku se bude potřeba vyhýbat střelám, laserům, které vás na místě pošlou k poslednímu checkpointu, nebo kostkobotům, jejichž jediným cílem je vás shodit z pracně vydobytého místa na plošince. Navíc do ruky dostaneme zbraň, s níž se dají mechanismy na nějaký čas vyřadit z provozu, ale na moc dlouho to nebude, takže neztrácejte drahocenně získaný čas a vzhůru výš, dál, a třeba i šikmo. Co je na hraní DeadCore příjemné je možnost zvolit si cestu, jakou se vydáme. Většinou jsou k dispozici dvě a když to třeba přes jednu nejde, možná vedlejší cesta bude o něco lepší.

Bohužel, ne všechny části úrovní jsou o zkušenosti a dovednosti. Dost často budete potřebovat i trochu štěstí, abyste někde nespadli, svět fungoval tak, jak potřebujete, a hlavně vám v cestě nestály různé nedomyšlenosti. Klidně se vám můžete stát, že se objevíte na posledním respawnu a v tu chvíli do vás najdete robot, takže další smrt a takhle třeba třikrát za sebou. To už pak nemáte daleko k sprostým slovům a gamepad se bojí, aby se z blízka nepodíval na vaši podlahu, ale tak to prostě je. Druhou překážkou jsou lehce nepřehledné úrovně. Neobjevuje se sice často, ale o to je okamžik, kdy prostě nevíte, kudy dál, frustrující. On si člověk každý krok také dvakrát rozmyslí, když se deset minut pere s jednou částí, konečně ji překoná a pak neví, kudy by asi měl jít dál. Checkpoint v nedohlednu a co teď?

Nejvtipnější bylo, když jsem se ve chvilce nejtěžší podíval na youtube video a zjistil, že ani člověk, co točil průchod hrou nevěděl, kudy a jak dál. To že umíral stejně často jako já mé uspokojení ještě zvětšilo. Při pohledu do speedrun módu hry však má hrdost dostala okamžité ko, protože časy zde zaznamenané si mi zdály neuvěřitelné a nesplnitelné. Pro vysvětlení, dohrání každé části vám ji zpřístupní ve speedrunu, kdy je vaším jediným úkolem ji co nejrychleji překonat. Když se vám to povede, je vaše jméno a čas zapsáno do tabulky jako triumf a důkaz toho, že jste prostě borci.

Ovládání v DeadCore je z počátku hodně nejasné, protože hra vám neřekne, abyste pro skok zmáčkli tohle a pro střelbu zase támhleto. Buď si na to přijďte sami anebo se podívejte do nápovědy. Mimo zbraně se nám časem odemknou i nové dovednosti, které částečně usnadňují průchod hrou, ale pokud máte obě ruce levé, stejně vám nic nepomůže. Ještě rychlí pohled na grafickou a zvukovou stránku. Obrazově a graficky hra určitě nikoho neurazí a její minimalisticky technický styl sem krásně pasuje. Hudební doprovod pak je pro mě tím správným budičem, který mě dokázal vybičovat k nejlepším výkonům, a navíc krásně graduje, když už se s nějakou částí babráte opravdu dlouho.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Ve výsledku tak DeadCore servíruje parádní jízdu plnou skvělých momentů, ale také pár technických a designových chyb, jež mohou hraní znepříjemnit, a i proto dávám nakonec takové číselné hodnocení. Milovníci výzev zde budou jako doma, ostatním některé pasáže mohou přivodit infarkt. Pokud se řadíte do první skupiny, můžete si k hodnocení ještě bodík přidat. Hru doporučím vyzkoušet i běžným hráčům, protože její cena 159 Kč není vůbec vysoká a díky DeadCore v sobě můžete objevit něco příjemného nebo děsivého.
  • ZabijackyKafe

    S tímhle souhlasím, ano ta hra je občas na infarkt a máte pocit, že rozkoušete ovladač ale je to zajímavá hra, navíc za tu cenu je to lahoda, když si vezmu že konkurence ten samý titul nabízí o stovku dráž, tak na xbox super, kyby mi k tomu časem dohodili třeba HDR podporu nebo 4K hraní bude to mega bomba, ale i takhle jsem byl nadšený.

21. 10. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: The Evil Within 2

Je zcela normální, že když máte dlouhá léta zálibu v nějakém žánru, stáváte se pro okolí samozvaným expertem. Tohoto postavení se mi dostává i mezi kolegy, tudíž blíží-li se vydání něčeho, co zavání zpocenými rukami, sevřeným krkem nebo hrozbou neplánovaného vyprázdnění, jsem první na seznamu oslovených. I když s nadsázkou říkám, že neznám jen ty horory, které nebyly natočeny, napsány a vytvořeny, jednou nutně musel přijít zlom. Bod, v němž se můj výklad...

»
18. 10. 2017 • lindros88cze5

RECENZE: ELEX

Němečtí vývojáři Piranha Bytes nám za svou existenci přinesli řadu skvělých RPG zážitků, ať už o sérii Gothic či Risen. S jejich novým dílem ELEX se vydali trošku jinou cestou. Stále se jedná o akční RPG, ovšem do oblíbeného středověkého fantasy přimíchali slušnou dávku sci-fi. A jak tento science fantasy počin dopadl, se dozvíte v naší recenzi.

»
16. 10. 2017 • tonyskate1

RECENZE: South Park: The Fractured but Whole

Městečko South Park je zpět! Po vydařeném Stick of Truth sice přebrali štafetu vývojáři Ubisoftu, ale tvůrci seriálu u vývoje zůstali a nenechali si do ničeho kecat. Připravte se tedy na další bizarní, ujetou a pochopitelně naprosto sprostou jízdu, v niž hrají prdy hlavní roli.

»
16. 10. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: Middle–earth: Shadow of War

Příběhy ze Středozemě hráče bavily dlouho předtím, než Glum začal slídit za „miláškem“ na stříbrném plátně a než Peter Jackson všem připomněl, že Tolkien je jméno významného spisovatele, nikoli odrůda vína. Dokonce se dá říct, že od roku 1982 má každá generace hráčů svého Pána prstenů, který vychází ze stejného základu, a přesto je pokaždé jiný. Poslední roky si Středozemi jako svou destinaci zvolili autoři z Monolith Productions, kteří se...

»
06. 10. 2017 • kristine4chaos30

Recenze: Forza Motorsport 7

Z organizační důvodů, kvůli nimž Lukáš „ChaosteoryCZ“ nemůže přinést podrobné zhodnocení nové Forzy, jsem na jeho přání tuto štafetu převzala já. Takže se připravte, že to úplně mění pohled a přístup k populární značce a žánru jako takovým. Na rozdíl od něj si totiž nemyslím, že závodní simulátor musí hráče trápit přemrštěnými nároky na ovládání. Nechci po něm ani věrohodný průběh závodu se všemi těmi testovacími koly a kvalifikacemi, kvůli nimž se...

»
03. 10. 2017 • p.a.c.o0

RECENZE: NBA 2K18

Dnešní recenzi má na svědomí Jiří „Man1“ Pacovský, takže svůj obdiv a úctu směřujte k němu 😉 Každoročně se těším na dvě období. To jedno přichází s E3, kde se dostáváme pod plnou palbu nových herních trailerů, a pak to poprázdninové. Už dávno nestuduji, takže pro mě prázdniny znamenají maximálně tak dlouhou nudu na herních serverech, které znám už nazpaměť. Ale pak přijde září a já si připadám, jak kdyby mě někdo zatlačil...

»
30. 09. 2017 • chaosteorycz6

Recenze: Cuphead

Za tajemným lesem, děsivým lunaparkem a blíže nespecifikovaným počtem řek a hor, žijí dva kusy porcelánu Cuphead a Mugman. Jejich bytí je naplněné radostí a štěstím, nicméně musejí se vyvarovat kasinu ovládanému temnými silami. Ovšem nebyla by to pohádka milé děti, kdyby naši hrdinové poslechli rad vousaté konve. S pohledem zasloužilého karbaníka vrhali kostky jedno kolo za druhým a štěstěna jim evidentně přála. Ale pekelná, která skončila s nabídkou samotného ďábla, který...

»
27. 09. 2017 • chaosteorycz9

Recenze: Project CARS 2

Mám takovou teorii, že recenze jsou jako závody. Jak je člověk začne, rozhodne o tom, jak dopadnou v samém závěru. Pokud mám alespoň trochu pravdu, tak je úplně jedno, co v nejbližších řádcích napíšu, protože bednu neuvidím. A to mám skvělý tým vedený samotnými Slightly Mad Studios a nejmodernější techniku obstaranou systémem Project CARS 2. Jenže zázemí, know-how a šikovné ruce nejsou všechno, když cestu k úspěchu kříží hladová konkurence, nevyzpytatelné počasí a...

»