RECENZE: Divinity: Original Sin II Definitive Edition

Autor: Lindy Publikováno: 3.9.2018, 12:00

Publikováno: 3.9.2018, 12:00

Sociální sítě

O autorovi

Lindy

Lindy

Je autorem 263 článků

Miluji hry a to všech kategorií. Málo her ovšem dohraji do konce. Spíše mě baví objevovat a testovat nové věci. Jsem velký fanda hokeje a zejména NHL.

Belgické studio Larian stojící za sérií Divinity, před čtyřmi lety vydalo Divinity: Original Sin, které dosáhla velkého úspěchu a stejně tak o rok později verze pro Xbox One, která byla odvedena opravdu poctivě. Loni pak vyšel druhý díl, který ohromil naprosto všechny. Možná jste slyšeli nadšené reakce a viděli nespočet maximálních hodnocení. A teď, teď je náš čas. Divinity: Original Sin II totiž vychází v definitivní edici na Xbox One a vypadá to, že tvůrci udělali ještě krok dál, ovšem jedenáctky se stejně nerozdávají.

Už první hra byla skvělá, ovšem ve srovnání s pokračováním, působí jako chudší bratříček. Nadále se nesnaží oslovit komplexností herních mechanismů a samotnou hratelností, ale vašimi rozhodnutími, které ovlivňují herní svět a jeho postavy. A ačkoliv to může znít trochu zvláštně, tento titul je nejspíše jednou z nejrealističtějších her vůbec a přesto je pekelně zábavný a návykový.

Podobně jako v jiných RPG, největší slabinou série Divinity je běžný fantasy svět (pojmenovaný Rivellon), v němž se hra odehrává. Zápletka se soustředí na pronásledování jistých kouzelníků, jejichž schopnosti mají podivné vedlejší účinky, a to náhodné vzývání démonických monster. Dotyční si z toho těžkou hlavu nedělají a tak máte vy a vaše družina práci. Případně ale můžete vyrazit na dobrodružství sami, to je na vás.

Zápletka se postupně zlepšuje a získává na zajímavosti, ovšem jako v případě některých RPG, jako jsou třeba Gothic nebo Zaklínač 3, jsou to malé detaily, které činí z této hry opravdovou pecku. Zvláště když vezmete v potaz, že zde dochází na morální dilemata, protože jen málo postav je buď čistě dobrá, nebo zlá. Jejich charakter je obtížné odhadnout stejně jako kulantní řešení, pro které rozhodnout. A když už k rozhodnutí dojdete, nebo si to alespoň myslíte, je to nakonec jen znamení nepředvídaných událostí, jež vás dostihnou.

Často se tak může stát, že zabijete nějaké postavy a později zjistíte, že byly daleko sympatičtější, nebo alespoň hlubší, než jste si prvně mysleli. Kolikrát tak můžete přijít o některých z vedlejších úkolů, ale současně víc a víc porozumíte světu okolo vás, a stane se z vás lepší a tolerantnější hrdina. Anebo budete často načítat a nakonec vám z toho přeskočí, vzdáte to a vydáte se cestou čirého zla.

Dobře napsané dialogy, které bychom si ale více vychutnali v češtině, a povedený dabing jsou pak příjemným překvapením a sem tam neschází ani nějaké vtípky. Ze spousty potyček a bojů se navíc můžete vymluvit a tak z nich vyklouznout, ale to je jen jedna z mnoha možností. Hra vám poskytne nespočet schopností a voleb, jako je třeba teleportace, nebo mluvení s duchy a zvířaty. Normálně by se kolem takových funkcí točila celá hra, ovšem tady jsou jen něčím navíc, na což ani nemusíte za celou dobu hraní přijít.

Jak už tomu u každé řádné RPG bývá, nástroje pro tvorbu postavy zde neschází a nabízí rozličné sady dovedností a schopností, ať už bojových, společenských, kouzelnických apod. K dispozici jsou i různé třídy, od tradičních až po velmi jedinečné, jež v jiných hrách nenajdete, ale v podstatě si můžete vytvořit i své vlastní třídy a druhy postav, které budou zkrátka fungovat, i když vám to tak zpočátku připadat nemusí. Spousta současných her tohoto žánru se soustředí hodně na souboje, možná proto některým už říkáme akční RPG, ale tady je vám tolik možností, od plížení po stříbrný jazyk, a je jen na vás, na co se zaměříte a jaký styl hraní vám bude sedět. Případně se na to můžete vybodnout a vybrat si některou z přednastavených postav.

Kdybychom tady přestali, už tak je hra zcela perfektní, ať už jde o její rozlehlost, propracovat, kvalitní vyprávění či obrovský otevřený svět. Ale to je opravdu jen začátek, protože na sebe vrství ještě další mechanismy, které by vystačily na vlastní hru. Vezměte si například boje, které mohou na první pohled působit jako běžný tahový soubojový systém. Ve skutečnosti ale berou v potaz terén a převýšení, stejně jako louže s vodou či olejem, které můžete využít v rámci elementárních sil magie. I když to může znít náročně a vlastně i je, hra nabízí několik nastavení obtížnosti, díky nimž vám to přijde naprosto banální a můžete si tak naplno vychutnat příběh.  Právě k tomu vám poslouží zbrusu nový režim Story, v němž sice nejsou souboje odstraněny, ale hra je v nich vůči vám mnohem shovívavější. Pokud tedy nejste RPG machisti, můžete tak ušetřit nervy i čas.

Tím ale výčet možností ani zdaleka nekončí. Ve hře se můžete stát i správným mistrem a vytvářet vlastní situace a dobrodružství pro ostatní hráče. Lepší virtuální přepracování tradičního Dungeons & Dragons na konzolích rozhodně nenajdete a možná že ani jinde. Nesmíme zapomenout ani na možnost kooperace, a to jak lokální pro dva hráče na rozdělené obrazovce, tak online až pro čtyři hráče. Ani tohle ovšem není jak prosté jako v jiných hrách, jelikož jen jeden hráč se může přiblížit božstvu a když hrajete v kooperaci, může snadno dojít na soutěživost, což je nezvyklé a vlastně i skvělé. Často jste nuceni jen spolupracovat, ovšem tady můžete jít i proto sobě, a to případně i v PvP režimu, abyste si nehanili příběh.

Vzhledem k velikosti a komplexnosti hry je Divinity: Original Sin II opravdu velký úspěch, který se navíc obešel bez vážnějších chyb. Navíc titul disponuje opravdu pěknou grafikou, kterou si na Xbox One X vychutnáte i ve 4K včetně HDR. Nesmíme ale zapomínat, že zde mluvíme o definitivní edici, která není jen pouhým portem pro konzole. Tvůrci se zaměřili na sebemenší nedostatky původní verze a hezky je odladili. Inventář a deník byly kompletně přepracovány a jsou teď mnohem více nápomocny v tom, co děláte, abyste neztratili nit. Rozhraní a ovládání už fungovala skvěle v první hře, ovšem nyní šlapou naprosto perfektně. Zde se tvůrcům určitě vyplatilo vydat část hry v programu Game Preview a hezky ji poladit na základě zpětné vazby.

Ještě nemáte dost? My taky ne, protože to ještě opravdu není vše. Tvůrci ze studia Larian této edice přidali spoustu nového obsahu a tím nemyslíme jen nové postavy či dialogy. Jak jsme se dozvěděli, oproti původní verzi pro PC došlo k zásadním změnám v třetím aktu hry a epilog byl kompletně přepsán, aby byly příběh a vyprávění ještě lepší. Každopádně se můžete těšit na dosti dlouhou jízdu, která vám poskytne kvalitní zábavu na 50 až 100 hodin.

10
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Divinity: Original Sin II je jedna z nejlepších RPG, která konečně dorazila na konzole. Definitivní edice bývá často jen pouhým termínem jak vám prodat to samé, ovšem tohle je poctivě odvedená práce, díky níž se vám do rukou dostane prakticky bezchybná a pěkně promakaná hra. Samozřejmě můžete občas narazit na nějakou chybku nebo vás trochu pozlobí online, ale nic není úplně dokonalé, i když tahle hra k tomu má zatraceně blízko.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»