Recenze: DreamWorks All-Star Kart Racing
Vybrat vhodnou hru pro děcko, které hodláte včas, ale vhodně seznamovat s herním průmyslem, nemusí být snadné. Pakliže máte zbytky soudnosti a zdravého vkusu, nejspíš se objektivně neorientujete ve všech pixelových indíčkách, pseudo-kreatívních sandboxech, omalovánkových plošinovkách a simulátorech My Little/Small/First „něco“. Dalo by se argumentovat, že od toho tu jsou ratingové agentury, nicméně jejich PEGI 3 vám prozradí jen to, že v titulu nikdo s nikým neobcuje, nejvulgárnějším výrazem je „oh my god“, střelba je zajišťována leda prakem a vrcholem brutality je zadřená tříska. Zbytek obsahu může odpovídat látce vysoké školy technologické, nad kterou se zkřiví obličej i studovaným rodičům. Proto sázejte na jistotu a berte autíčka. Zejména, když jsou promo produktem společnosti DreamWorks.
Studio fungující na poli animované zábavy téměř třicet let, nikdy nebylo konkurencí Pixaru. Vždy to byl ten druhý vedle, který se ovšem nebál pojmout rodinnou tvorbu jinak a často i odvážně. Vzpomeňme na Shreka, jehož parodické schéma nerýpe jen do tradičních pohádkových klišé, ale také do moderních popkulturních odkazů. Ke komediální produkci obstarané Madagascarem či Kung Fu Pandou se přidala fantasy série Jak vycvičit draka, nesnesitelně sladcí Trollové, protřelý Mimi šéf a z poslední doby i variace na Dannyho parťáky jménem Zlouni. A přesně o tento základ se opírají arkádová vozítka All-Star Kart Racing, která nepokrytě vykrádají Maria, Crashe, Sonica a další oblíbené postavičky, které kdy usedly za volant.
Už obsáhlý úvodní tutoriál, kde chybí jen výklad, proč kolo není čtvercové, jasně určuje cílovou skupinu hry. Jsou to skutečně ti nejmenší, v jejichž pokojíčkách místo tradičních večerníčků a čtených pohádek běží animáky, které prckové dokáží šišlavě citovat od začátku do konce. Třebaže pleny nenosím, vyjádřit se dokážu souvisle a ven mě pouští samotného, užil jsem si dialog Shreka s oslíkem plný vtipných narážek na „dospělácké“ závody typu Need For Speed. Tím bohužel snaha zaujmout jedince s občanským průkazem končí. Zbytek hlasových projevů postaviček se smrsknul na opakující se hlášky, které v průběhu hraní začínají být až otravně stereotypní. Ani to malé stvoření ve vývoji nepotřebuje slyšet šestkrát za minutu tu samou frázi opakovanou průměrným dabérem.
Kariéra se skládá z několika turnajů po čtyřech závodech. Pro odškrtnutí závodní události stačí i třetí místo, ale je lepší cílit na zlato, protože pak se formou odměny odemknou jak nové vizuální díly, tak i nová postava. Což je ta největší motivace. Náplň závodů je pak tradiční jak trdelník na Staromáku. Sběrem notiček, které jsou i nepovinným vedlejším úkolem, se plní ukazatel vybavení, který může přinést obranné prvky, ale i krátkodobé zrychlení. V případě splnění duhové dráhy je ukazatel naplněn okamžitě. Zbraně, pokud se to tak dá nazvat, jsou ukryty v boxech s logem společnosti a představují nenásilnou formou ataku na soupeře. Jízdu v rychlém tempu dirigují boosty, rychlostní pásy určené driftu a akrobatické prvky navazující na skokánky. Aby byla žánrová šablona kompletní, tratě skýtají nejedno překvapení a rády se postarají o změnu v pořadí závodu.
Vše je na svém místě a třebaže originalita zůstala sedět na tribuně, díky jednoduchému ovládání a svižné dynamice to menším jezdcům nebude vadit. Ti starší si postesknou, že se z konceptu dalo vytěžit daleko víc. Minimálně co do rozličnosti jednotlivých postav, kterým by slušely personifikované útoky. Ale přece byste to dětem nekazili, že ne? Místo toho se zakousněte do obtížnosti, která je skutečným oříškem. Čtyři stupně náročnosti nemají plynulou křivku, ale skáčou jak horská koza tam a zpět. Druhý level zkušeným jezdcům zajistí zlato, ale už třetí představuje výzvu, kdy je AI neurvalá, cílevědomá, a tak trochu prase. Sám jsme se divil, jak agresivně dokáže Fiona jezdit a když mě mistr Shifu vyhodil z tratě, pojal jsem krátkodobou nevraživost k červeným pandám. Bez větší hanby tak můžete zkusit šampionáty pokořit na vyšší úroveň. Nebojte, každá obtížnost má vlastní medaile za splnění a prcek bude určitě rád, že jste mu pomohli k novému obsahu.
I když se tvůrci příliš nesnažili, grafická stránka je dostačující, soundtrack genericky neutrální a chod zcela plynulý. Jedinou otázkou tak je, zda vám necelých dvanáct stovek stojí za pár hodin zábavy. Mějte na paměti, že špunt bude zcela závislý na vás, protože online multiplayer je naprosto, úplně a zcela mrtvý. Za týden hraní se ani jednou nenašel byť malý, úplně prťavý závodník ochotný podpořit matchmaking. Hře by možná pomohl online napříč platformami, ale jelikož i PC scéna ukazuje kolem pěti hráčů denně, asi by to příliš nezachránil. Samotný šampionát kariéry se dá odjezdit za jeden den, a pak zbývají jen výzvy a společné ježdění. Drazí rodičové, je to na vás.
Verdikt
Prvoplánový produkt studia DreamWorks, které se rozhodlo svézt na vlně oblíbených autíček, a tak oživit povědomí o skomírajících značkách animovaného světa. Zacílení na potomky dřívějších fanoušků Shreka, lva Alexe a medvěda Po bylo dobrou volbou, neboť ti nebudou řešit, že ten samý koncept recyklují různí vývojáři už dvě dekády. A jestli jste s ratolestmi ochotni zavzpomínat, pak se na závodní dráhu můžete vydat třeba hned. Odrostlým jezdcům radím tuhle zastávku v boxech minout a jet plynule dál. O nic nepřijdou, neboť titul má k dobru jen známé hrdiny, a ani s nimi neumí stoprocentně pracovat.Recenze: Dead Rising Deluxe Remaster
Recenzi začínám chtivým zvoláním: kéž by dnes vznikaly nové IP (intelectuall properties) tak často, jako v době druhé generace Xboxu. Tehdy ještě byli velcí vydavatelé ochotni zariskovat a vytvořit něco zcela nového – jako učinil Capcom v případě masivní zombie akce Dead Rising v roce 2006. Capcom, u nás v Evropě známý nejvíce asi sérií Resident Evil, měl v plánu využít popularity zombie her a vytěžit jí na maximum. První...
Recenze FrostPunk 2
Dneska zabrouzdám opět do vod Game Passu, který nám PC hráčům nabídl FrostPunk 2. Pro moji milovanou konzoli si musíme ještě nějaký ten pátek počkat, ale věřím, že tyto řádky budou platit i pro konzolovou verzi. Ještě, než jsem se pustil do hraní, tak jsem juknul na film Snowpiercer, který vřele doporučuji, sice to s hrou nemá moc společného, ale ta atmosféra na vás dýchne (pro ty co mají hodně času,...
RECENZE: Harry Potter: Quidditch Champions
Famfrpál je bezesporu jedním z nejzajímavějších prvků knih o Harry Potterovi z pera spisovatelky J. K. Rowling. Stejně tak se ale při čtení knih (či sledování filmů) nelze ubránit dojmu, že spíše než o sport se jedná o účelovou věc, ve které by mohla na specifické pozici vynikat hlavní postava. Sledování famfrpálu je vzhledem k rychlosti a složitosti poměrně náročná činnost, přičemž samotné hraní není o nic jednodušší. Změnit se...
Recenze EA Sports FC 25
Minulý rok skončilo dlouholeté partnerství s FIFA, hra přišla o svůj tradiční název a EA se rozhodlo ho pojmenovat jednoduše, EA Sports FC. Loňský díl přinesl inovaci v oblastech herních módů, grafice a některých prvků hratelnosti.
Recenze: The House of Da Vinci 3
Umělec a badatel, který se pro mnohé stal synonymem renesance, měl jistě i spoustu koníčků a zálib, jejichž náplň už navždy zůstane střežena minulostí. O mnohém by možná mohly vyprávět stěny jeho příbytku, kde docházelo ke zrodu geniálních myšlenek a dalším jiným aktivitám. Peprné historky nechme bulvárním kamelotům 15. století a místo toho se věnujme třetímu výletu do světa hádanek, v němž je Leonardo průvodcem a zároveň ústředním artefaktem obdivu. A...
Recenze: MindSeize
Kvalitních her speciálního plošinovkového žánru „Metroidvania“ není nikdy dost, takže můžeme být rádi, že je na nás vývojáři chrlí i v moderní době. Koncept 2D plošinovky s drobnými rpg prvky v podobě vylepšování postavy a zbraní, nápaditým designem levelů a rozmanitými nepřáteli s třešničkou na dortu v podobě vychytaných boss fightů, jak se zdá, má stále co říci i modernímu hráči. Dovolím-li si lehce sklouznut k obvyklému videohernímu recenznímu klišé,...
Recenze: Ara: History Untold
Pohled do historie si dnes uděláme s novinkou Ara: History Untold, která hned v den vydání je součástí Xbox Game Passu a je potřeba zdůraznit, že POUZE na PC. Možná si říkáte, proč o tom píšu na XboxWebu, ale vysvětlení je jednoduché. Rádi bychom na našem webu rozjeli kompletní informace o značce Xbox, dočkáte se tak informací i o PC Game Passu. Ale nyní už se pojďme podívat na hru, která nám...
Recenze: Selfloss
Přátelé, 13.9.2024 nám v obchodu xboxu přistál takový malý, drobný titul s názvem Selfloss. Z počátku jsem jsi řekl do čeho jsem se to uvrtal, jelikož jsem převážně hráč FPS, RPG a Survival žánrů. Ale v den kdy nám přišel na svět Selfloss, jsem si ráno udělal čaj, a protože venku pršelo, tak jsem si sedl k Xboxu a s velkou nejistotou zapl hru. To, co následovalo cca 5 hodin...