Recenze: Forza Motorsport 7

Autor: kristine4chaos Publikováno: 6.10.2017, 9:00

Publikováno: 6.10.2017, 9:00

Sociální sítě

O autorovi

kristine4chaos

kristine4chaos

Je autorem 0 článků

Z organizační důvodů, kvůli nimž Lukáš „ChaosteoryCZ“ nemůže přinést podrobné zhodnocení nové Forzy, jsem na jeho přání tuto štafetu převzala já. Takže se připravte, že to úplně mění pohled a přístup k populární značce a žánru jako takovým. Na rozdíl od něj si totiž nemyslím, že závodní simulátor musí hráče trápit přemrštěnými nároky na ovládání. Nechci po něm ani věrohodný průběh závodu se všemi těmi testovacími koly a kvalifikacemi, kvůli nimž se dostanu k opravdovému závodu jednou za 2 dny. Hry jsou od toho, aby se u nich člověk bavil, tak proč takový nemůže být i simulátor okruhové závodění?

K Forze jsem se dostala vlastně až s posledním Horizonem, který přítel vychválil tak, až jsem se bála, že mě za něj vymění. Nicméně nelhal. Arkádové špásování po otevřené Austrálii bylo a je drogou s těžkým návykem, jehož se jen velmi těžko zbavuje. Když už jsem si přeci jen chtěla odpočinout od dopravy na špatné straně silnice a hulvátů bez špetky gentlemana v nitru při multiplayeru, došlo na 6. díl série, z níž arkádová odnož později vznikla. A kupodivu dostala mě taky. Pěkně zpracované okruhy dobře ladily s vypiplanými modely aut a široká možnost nastavení obtížnosti mi dovolila řídit Le Mans speciály na domovské trati pohodlně, ale s potřebnou dávkou reálného pocitu z řízení. Po nějaké době mi ovšem začal u celé řady aut vadit jízdní model, doslova jsem začala nenávidět mokrý povrch a absence personalizace závodníka z něho dělala jen bota v naleštěném kokpitu.

Proč výlet do vzpomínek? Protože Forza Motorsport 7 je jiná. Už jen to, že jezdec je konečně spojen s autem a sebevědomě si střeží nabídku hry. Matnou minulostí jsou menu na celé obrazovce, však stačí jen drobnější položky, zatímco zbytek kamery se věnuje báječným mužům a ženám, za nimiž skromně vykukují jejich plechoví miláčkové. Osoba za volantem konečně dostala hmatatelný obrys, jehož vzhled se navíc mění s bohatou paletou kombinéz a oblečení. Nová myšlenku, že Motorsport není jen o autě, ale také o bytosti v jeho kokpitu, se nese celou hrou. Promítá se přitom i do kariéry, kde jsou vystaveny na odiv trofeje kariéry. Koncepčně mi prostředí pak hodně připomíná starší hru Race Driver: Grid.

Drobná paralela by se našla i v závodech, ale to vědět nepotřebujete. Co ano, že život singleplayerového závodníka se jmenuje Forza Driver’s Cup a je mnohem pestřejší než v předchozím díle. Stěnu hangáru zdobí 6 plachet, které jen čekají na to, až pod ně vystavíte trofeje. Šampionáty sdružují menší podniky a turnaje, přičemž jejich absolvováním se nabírají body. Při dosaženém počtu je titul váš a můžete se odebrat vstříc dalším výzvám. Nepokořené akce jsou přitom nadále připravené pro pozdější návrat. Seznam nabízených sad závodů má jasně vytyčený cíl, vyjít vstříc širokému spektru hráčů. Proč se zbytečně nutit do ježdění s americkými buldozery z muzea, když si můžete v poklidu užívat designérských šperků prošpikovaných moderními technologiemi. Standardní závody doplňují ještě speciální výzvy na trati Top Gear, vytrvalostní závody, tovární akce, předjíždění stanoveného počtu aut a podobné blbiny na odreagování.

Tvůrci se ani po sedmé neuchýlili k zbytečnému budování virtuálního týmu či budoucí závodní superstar. Nač také. Tituly, které to umožňují na trhu už jsou, tudíž se Forza může naplno věnovat tomu, v čem je nejlepší, a to je závodění, které tedy teoreticky dělí jen načítací obrazovky. Přijde mi, že fanoušci série si už zvykli na jejich delší zpracovávání. Já příliš ne, ale letos mám možnost si čekání zkrátit hned několika aktivitami. Zmínka o Driver Gear čili kombinézách už padla, o sbírání autíček ale ne. Každé malé škvrně, dívky nutně nevyjímaje, si libuje ve sbírání angličáků, kdežto ti movitější si vášeň přenesou i do dospělosti. Forza chce svou kolekci sedmi stovek aut vystavit na odiv tak horlivě, že vás nepřímo nutí k založení vlastní kolekce. Od jejího rozsahu se totiž odvíjejí odměny při přechodu na novou úroveň řidiče. Je to lehce vyčůraný přístup, nicméně přistoupit na něj nemusíte. To ostatně platí i pro Prize Crates.

Další fíčura zkracující čekaní na závod je obdobou modifikačních karet z předešlého dílu. Podle nastavení jízdního modelu a podmínek na trati vyberete tři kusy, jež vám po protnutí cílové čáry přinesou bonusovou herní měnu a XP. Pokud jste uspěli. Boxy, obsahující nejenom karty, se přitom musejí, v případě pravidelného používání, dříve či později kupovat za in-game kredity. Funkce označována částí komunity jako sprosté mikrotransakce vidím opačně, jako formu investice. Nejdražší Prize Crate stojí 300 000 Cr a vedle opakovaně použitelných modifikátorů může do garáže přinést auto z nejvyšší kategorie Legendary a kombinézu. Zkušenost ukázala, že na bonusech z karet se vložená částka bez problémů vrátila. Nejde tedy o žádnou blamáž známou z F2P her, protože lze bez kartiček absolvovat celou hru a legendární auto zakoupit za plnou cenu od „dealera“.

Když už pak hra konečně připraví dráhu k závodu, čeká na vás ještě letmá zastávka v boxech na kontrolu nastavení a ForzaVista. Šmírovací režim všech Uko Ješitů je mimo garáže dostupný i zde, nicméně neposkytuje tolik volnosti. Navíc si myslím, že je úplně zbytečný, protože o grafických kvalitách Forza Motorsport 7 přesvědčuje od prvních minut na trati. Jestli šestý díl byl pěkný a Horizon 3 nádherný, tak sedmička je neskutečná. Jsem si vědomá, že jde o uzavřené tratě, ale na druhou stranu se na nich potkává 24 aut, přičemž studio našlo dostatek výkonu, aby grafickou stránku posunulo zase o kus dopředu.

Na první pohled jsou viditelně lepší odrazy interiéru na přední sklo, které se s přibývajícími koly špiní. Změny jsou patrné i v nasvícení. Světelné efekty přístrojové desky mají věrnější dopad na materiály. Intenzita se mění s osvětlením okolí, kdy za velké oblačnosti a mlhy je menší než v případě hluboké noci. Světla aut, osvětlení tratě, sluneční paprsky, to vše má přímý vliv na obraz prostředí promítaný na karoserie modelů. Nedá se nevšimnout ani lepších textur objektů, za které vděčíme vydání na PC a přípravě pro konzoli Xbox One X. Měla jsem možnost hrát hru chvíli na herním PC a věřte mi, že budoucí majitelé Škorpióna se mají na co těšit. Nic to ovšem nemění na faktu, že výše popsané klady jsou získané z hraní na prvním modelu Xboxu One.

Přemýšlela jsem, jak na údajně nejslabším konzolovém hardwaru docílilo studio Turn 10 takového dojmu, aniž by se vzdalo FHD rozlišení a 60 fps. A odpověď jsem našla v náhodných detailech. Když například auta rolují na start a kamera nad nimi přelétá, lze si všimnout sníženého počtu polygonů na dílech vozů, a i v samotném interiéru. Při zapnutí fotorežimu se pak trochu zmenšil rádius, v němž je možné cestovat kolem auta. Hra jednoduše ubírá kvalitu na neviděném, aby mohla na obrazovce vypustit Krakena. Vidím za tím i důvod, proč se umělá inteligence relativně rychle roztrhá na menší skupinky. Nejdříve se rošt rozpůlí a pak utvoří další menší části. Anebo je to celé úplně jinak, já tu dělám zbytečně chytrou a Microsoft Studios vlastní patent na těžbu výkonu z neznámých zdrojů.

Z předešlých odstavců jsem záměrně vyňala část o dynamickém počasí, protože ho považuji za Achillovu patu. A také za jasný důkaz, že tvůrci se nemají nechat strhnout konkurencí jen proto, aby se v tiskových materiálech mohli pyšnit obdobným prvkem. Nebeské divadlo předváděné v arkádové Austrálii pokračuje i na závodních okruzích. Plynulé přechody klimatických změn, kdy trať projde nízkou oblačností, slunečním svitem a následným blizardem nemají konkurenci. Vidět v druhé zatáčce vykukovat slunko z poza mraků a o kolo později se v témže úseku brodit nepropustnou mlhou, se rovná malému hernímu vyvrcholení. Do deště se mi příliš nechtělo, protože jsem měla v živé paměti louže, po jejichž návštěvě jde auto automaticky mimo silnici. Nakonec i výlet do mokřad chválím, protože stojící voda už není tak „lepivá“.

Tři sloty na předpověď počasí jsou plně dostačující a rovnoměrně se rozloží v závislosti na nastavených kolech, a to jak v SP režimech, tak v MP. Je to tak působivé až se chce propadnout pláči, že se bavíme jen o čtvrtině lokací. Celkové číslo činí 32 a nikoho asi nepřekvapí, že smyšlené okruhy jsou ze hry úplně a netýká se jich ani noční ježdění. To je dostupné u nějaké poloviny okruhů, kdy o možnostech nastavení venkovních podmínek informují drobné ikonky v jejich nabídce. Musím zmínit i statické nebe na počasím nepodporovaných tratích, kdy se oblaka nehnou ani po hodině kroužení. Ačkoli s každou návštěvou okruhu se mění schéma nebe. Přitom rovinka na Severní smyčce je tak brutální. Tachometr pozvolna líže 400 km/h, kapky deště stékají po vibrujícím křídle, zrcátka se klepou pod náporem přítlaku…

Zvažovala jsem vyhnutí se jízdnímu modelu, protože kázání o adhezi husté směsi pneumatik a ročního asfaltu v arabské poušti, bude od zástupkyně ženského pohlaví znít divně. A víte co? Ani se do toho pouštět nebudu. Oproti jiným ročníkům nejsou tentokrát finančně zvýhodňováni sebemrskači jezdící za každých podmínek bez asistenčních prvků. Chtějí tím tvůrci snad říct, že je lepší nechat trakci a stabilitu v pohotovosti? Záleží na okolnostech. Osobně podpůrné technologie nevypínám, protože ani skutečná moderní auta, která volím nejčastěji, nejezdí s trakcí utrženou ze řetězu. S řízením a pneumatikami na volbu „simulace“ je pak ježdění většinou věrné, s očekávanými reakcemi a reálnými důsledky agresivního řízení. Samozřejmě v rozumné míře, aby ruce na ovladači vždy stíhali korigovat nenadálé změny směru. Změny chování způsobené zvraty počasí jsou jistou záležitostí a vězte, že brzdy s pneumatikami vám je dají pěkně pocítit.

Po nějakém čase mi ale řízení přišlo až moc předvídatelné. Čtyřkolky, včetně modelů od Lamborghini, či Porsche s vahou vzadu, se neutrhly ani při jízdě brzda-plyn a přední pohony táhly až příliš ven. Kombinované nebo úplné vypnutí asistentů pak ukázalo opravdové nitro. Rázem se i ty skálopevné bestie proměnili v hravá štěňata, která po podrbání za uchem vrtí zběsile chvostem. Není žádným tajemstvím, že Turn 10 dlouhodobě spolupracuje se světovým výrobcem pneumatik, který pomáhá hře simulovat styk s povrchem tím nejvěrnějším možným způsobem. A musí se uznat, že vlastnosti jsou ve srovnání s jinými lety zase trochu jiné. Mnohem častěji kupříkladu auto prokluzuje v již chycených stopách a lépe se projevuje i pozvolné zahřívání gum. Zkoušela jsem si u některých značek hrát se světlo výškou a velikostí pneumatik, a už to stačilo na citelné změny v řízení.

Do větších úprav jsem se nepouštěla a upřímně jsem ani nemusela díky novému homologačnímu systému. Ve hře funguje tak, že díly zvyšující výkon a upravující chování limituje přednastavenými hodnotami. Jde o typ a velikost pneumatik, horní hranici kategorie, maximální výkon nebo použité díly. Z auta je tak mnohem těžší udělat sprintera se špatným ovládáním, případně slimáka s bleskovými reakcemi, protože celý rošt se musí řídit nastavenými hodnotami. K přizpůsobení auta pak jednoduše stačí zvolit automatickou homologaci a je vyhráno. Pokud tedy auto má všechny úpravy k dispozici. Milovníci vlastních nastavení z toho asi moc vysoko skákat nebudou, ale méně zběhlým automechanikům to vyrovná šance oproti konkurenci. Že se tím občas trochu změní jízdní vlastnosti je daň za rychlou úpravu.

Forza Motorsport 7 disponuje i celou řadou online prvků. Z těch funkčních klasické rivalské závody a multiplayer obdobný předchozímu dílu, jen se zapojením všech nových možností. Musím přiznat, že jsem ho příliš nezkoušela, ale kluci z redakce mi v jejich streamu jasně předvedli, že není důležité, jedete-li proti ruské mafii nebo příležitostným hráčům, ale jak si to dokážete užít. Na zapnutí stále čeká privátní lobby, online ligy, aukce a Forzathon. Ten se v Horizonu uchytil velice dobře, protože přináší za relativně jednoduché úkoly zkušenosti, kredity a Forza Edition auta. Ty jsou hezká, ale na můj vkus vykazují až přílišnou arkádovost, která se sem příliš nehodí.

Bylo mi kladeno na srdce, dokonce několikrát, abych vzpomněla editor designů. No tak vám ho připomínám a dál tak nějak nevím co k němu říct, protože tohle je Chaosova parketa. Snad jen to, že dokud neuvidíte, jak z malých geometrických obrazců vznikají fotorealistická díla, budete si myslet, že jde o nějaký speciální nástroj pro vyvolené jedince. Herní umělci své výtvory sdílejí v masivních knihovnách, kam do nich mají přístup všichni hráči. Ke sdílení obsahu s komunitou pak patří i fotografie a záznamy ze závodů.

Mohla bych pokračovat rozborem „zajímavých“ zastávek v depu, příslušenstvím nemajícím ve hře absolutně žádné funkční využití, bohatými plány na placený obsah, obměněnou nabídkou disků, standardně výtečným ozvučením nebo vyzdvihnutím trati Maple Valley, kterou nevím proč, považují hráči za kultovní. Stejně tak bych se ale mohla věnovat desítkám dalších věcí. Nic z toho by ale nezměnilo dojem, který z posledního dílu téměř exkluzivních závodů mám.

9
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Bujná Američanka s italským jménem a německými rysi v obličeji. Playmate z obálek pánských časopisů, která i po dvanácti letech zahambuje mladší sokyně svým okouzlujícím šarmem. A v neposlední řadě party girl, bez níž jsou večírky jen formálním sezením římsko-katolické církve. Forza Motorsport 7 necílí na hledače hardcore simulací, ale pokračuje v cestě zábavného obrazu skutečného závodění. Tam bylo, je a snad i bude její místo na věčné časy, což podtrhuje velká část letošních novinek. Jen v jedné ztratila svého ducha a vydala se za honbou o dynamické počasí, při níž bohužel padla. Nicméně padla stylově a s noblesou.
  • Jaroslav Houdek

    Díky za recenzi, hraju FH7 už týden a s hodnocením souhlasím. Jako největší nevýhodu asi vnímám umělou inteligenci, která mi připomíná spíš starou NFS než co bych čekal od Forzy. Doufám, že se časem drivataři dostanou aspoň na úroveň Forzy 5.

    • djbrouk

      Jsou tam ty české titulky nebo ne? 🙂

      • Chaosteory CZ

        Pokud ano, tak je dodnes nikdo nenašel 😀

        Nejsou, informace z údajného dokumentu z gamescomu prý nebyly pravdivé.

        • KoubecX

          Já to měl potvrzené od českého MS, sám pak byl překvapený, že hra lokalizaci neobsahuje. Navíc i položka na Store má mezi podporovanými jazyky Češtinu a Slovenčinu.

          • Chaosteory CZ

            Já ti věřím. Bohužel Microsoft má občas v něčem, jak to říct slušně, gremlina. Ta jazyková podpora je dost ošemetná a kolikrát nevím, kde ty jazyky berou. Ale necháme se překvapit a bude třeba časem.

            Momentálně každopádně není.

  • Milan Bokůvka

    Ja vim, ze pro zavody je zbytecnost cz titulky, ale nepsalo se nekde, ze budou stejne jako u GT?

    • DandyCZE

      u nas ne 🙂

  • paprika

    S prvním odstavcem souhlasím do písmene…

  • KoubecX

    AI drivatarů – 0.
    Pocit z pravého Motorsportu – 0

    Turn10 by se mělo zaměřit na úplně jiné věci, než na každoroční nafukování vozového parku.

    Nechci po nich, aby z Forzy udělali simulátor, ale aby mohla hrdě nosit podtitul Motorsport. Startovat pořád z 11.místa mě fakt nebaví a rád bych měl možnost to ovlivnit.

    Graficky je hra skvělá, pocit z řízení taky skvělý.

    • Chaosteory CZ

      Dej pokoj s výměnou gum. Pit stopy? To nejsou depa, ale uličky hanby. Když tam zajedu, tak můžu jít vyvenčit psa a vybrat schránku. I tak v pohodě stihnu návrat na trať. Při představě, že tam jedu víc jak jednou, se mi kroutí ukazováčky 🙂
      Ještě, že tam AI musí taky.

      Starty mi taky vadí. V rámci toho, jak Forza přistupuje k závodění, mohli pozici na startu udělat nějakou mini hrou během načítání. Aspoň by člověk nečuměl jak péro z gauče, než se hra načte.

      • KoubecX

        Tak ono když pojedeš Endurance závod, tak tam stejně budeš muset. Tak by to aspoň mohlo nějak vypadat. U konkurence je to vyřešeno pěknou animací, a to by bohatě stačilo 🙂

        • Chaosteory CZ

          Já vím, však mi s Corvettou nestačil ani půlminutový náskok a doteď nechápu, jak mohli někteří jedinci z AI vydržet 18 kol na jedněch gumách.

          V Project CARS 2 je depo třeba lepší, na druhou stranu mě vždycky bavily ty šílené manévry, která tam auta dělají 🙂
          (možná už update spravil)

    • Kristyna Linetova

      Možná bych zastávky v boxech řešila, kdyby se počasí měnilo na všech tratích a závody byly vždy dlouhé. Ale nedokážu si představit, že mě hra nutí každé druhé kolo zajíždět na výměnu pneumatik jenom proto, že se počasí zase zbláznilo. Mě se na Motorsportu líbí, že tyhle věci právě moc neřeší.

      • KoubecX

        To je ale zase problém krátkých závodů na 3 kola, kde je počasí jiné v každém kole. U delších závodů je to ale jinak.

        Před spuštěním nové hry, by se hra mohla zeptat, jestli jsem sváteční řidič, chci závody na pár kol a oželím věci jako trénink, kvalifikaci a budou základní pravidla.

        Nebo naopak chci vše jako při reálných závodech. Trénink, kvalifikace atp. Osobně si třeba nezapnu závod bez projetí pár cvičných kol.

        • Kristyna Linetova

          To by určitě přišlo vhod více lidem. Nemám tak velký přehled, ale hádám, že hra s takovým nastavením asi na trhu není. Viděla jsem jen nabídku Project Cars 2 a to už na mě bylo moc 🙂
          Ale jelikož jsem arkádová, tak bude Motorsport asi spíš víc pro nás nenáročné závodníky.

          • KoubecX

            Pokud půjde Turn10 s Forzou Motorsport tímto směrem, byla to moje poslední Forza. Pro nenáročné závodní mohla zůstat série Horizon.
            Forza Motorsport prostě neví, jakou vlastně hrou chce být.

  • mar tin

    Pořád váhám s koupí, oplatí se, když mám 6,?

    • DandyCZE

      pokud te bavila 6, tak urcite. Posun je to velky.

      • paprika

        No, mi to jako velký posun nepříjde. Přidali jen minimum tratí… To mě osobně zklamalo nejvíc

  • JoohnCZ

    mě mrzí rozdílnost cen na microsoft storu v USA, kde stojí 59.90 dolarů, což je na naše o dost méně než nějakývh 1760 kč za kterých je nabízena za koruny:-/ koupil jsem proto klíč na neoficiálním obchodě, kde se prodával jen za 53 dolarů….

  • Tomáš Průša

    nenerdská, vtipná recenze, tak to má být, více jich 🙂

  • KoubecX

    Za multiplayer 4,5 hvězdičky? Tak to vážně ne.
    Je tam na výběr ze 6 možností a to jen tématické zařazení vozů. Žádné třídy, žádné výzvy, dokonce už nejde dát ani Spectate režim, stále chybí Ligy.
    Tenhle polotovar si vážně nezaslouží takové hodnocení.

    • Kristyna Linetova

      Vy po mě jdete, jak eskymácký pes 🙂

      I když jsem psala, že jsem MP téměř nehrála, zjišťovala jsem od Lukáše, jak je to s těmi „Coming Soon“ položkami. Prý už před vydáním bylo na oficiálních stránkách psáno, že Forzathon, ligy a aukce budou otevřeny až po vydání, až bude ve hře větší počet hráčů. Proto jsem to nebrala jako mínus, protože, možná naivně, věřím jejich vyjádření. Ubraný bod je za nefunkční soukromou hru.

      • KoubecX

        Nejdu po Vás, jdu spíše po hře, protože mě spíše zklamala než nadchla.

        Vy se na hru díváte očima svátečního jezdce odchovaného na sérii Horizon, já se na hru dívám očima jezdce, co chce prostě od Motorsportu ten Motorsport.

        • Kristyna Linetova

          I kdybyste šel přímo po mě, tak to beru. Vím, že moje recenze není z toho pohledu, který by si asi opravdový závodníci přáli. Ti naopak ocení negativa, která tu zaznívají v komentářích.

        • Jaroslav Houdek

          Já se zatím bavím kariérou, na multiplayer je teď asi nej FM6, protože v FM5 je dost přenoobováno od vydání s GwG. Sle co jsem z multiplayeru zatím zkusil, příslib do budoucna, až zapnou všechny režimy, je moc dobrý. Už mám v garáži přes 100 aut, uvidím jak dlouho mi potrvá sebrat všech 700.

        • p.a.c.o

          Nechci se teď jako do někoho navážet jo, ale čekat od FM7 simulátor nebo něco ultra závodního je podle mě trochu přepálené očekávání a možná i proto to zklamání… Ale je to jenom můj pocit z toho, co sem hrál a co zde čtu…

          • KoubecX

            Já ale nechci simulátor, mě jízdní model i vyhovuje a je pěkně udělaný na gamepad.

            Poukazuju spíše na ty věci kolem, co dělají Motorsport Motorsportem.
            Z té hry prostě necítím to nadšení do samotného závodění. Udělám si auto, začínám se s ním sžívat, ale dojedu sérii závodů a už musím vybírat zase něco jiného, jen abych nasbíral body. Pak teda dostanu nějakou trofej a jdu do dalšího chlívečku. Chlubili se kariérou, zaměřenou více na jezdce, ale tak mi to nepřipadá.
            Ta hra je spíše o sbíraní aut a kombinéz.

            Co třeba bylo v trailerech pěkné, tak sbírka aut v garáži. Do hry se to nakonec ani nedostalo.

            Když už mají v názvu Motorsport, ať na ten název hra může být hrdá.

          • Jaroslav Houdek

            Mě kariéra se sbíráním aut a zkoušením nových baví. Nechci se s žádným moc sžívat, pár jich můžu mít stranou pro multiplayer, ale v kariéře mám rád rozmanitost. Moc mě taky baví ty kartičky s mody. Pro mě byl FM vždycky o tomhle a tím mě přitáhl. V sedmé verzi je pro mě nadšení vrchovatě.

    • Chaosteory CZ

      Já bych jenom doplnil, že se zapnutím lig se vrátí i divácké režimy, které mají doznat vylepšení. Nebudeme si tu na nic hrát, prostě čekají na XOX, a až s jeho nástupem nakopnou Forzu do plných obrátek. Každopádně bych se nebál, že se na to T10 vykašlou.

  • Jaroslav Houdek

    Tak co říkáte na ten poslední update? Mě to teda hodně potěšilo.

12. 12. 2017 • chaosteorycz3

Recenze: Hello Neighbor

„Ahoj sousede“, volám na pána žijícího naproti nám, když si jdu pro míč na okraj chodníku. Buran jeden. Ani neodpoví a čučí jak spadlý kaštan. Možná až moc dlouho sleduje mou pomalou chůzi směrem od jeho domu. Dokonce si mou pozici ještě zkontroluje pohledem z poza okna poté, co se uchýlil domů. Nevím proč, ale mám takový nepříjemný pocit. Proč mě tak dlouho pozoroval? Proč má na rukách zahradnické rukavice, když...

»
06. 12. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: Soma

Také nemáte rádi zpoždění? Teď nemyslím takové to několikaminutové, kdy nic nestíháte kvůli líné dopravě nebo vlastnímu podcenění časové rezervy. Bavím se o více jak dvou letech, během kterých zapomenete i na působivější věci, než je vydání sci-fi hororu z dílny Frictional Games. Ti nedočkavější, včetně mě, Somu odehráli mezitím jinde a ostatní žánroví maniaci našli za tu dobu kvalitní náhrady. Proč tedy vůbec věnovat čas, a především peníze hře, která...

»
01. 12. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: Bush Hockey League

Když je nemůžeš porazit, tak je zmlať anebo zmrzač. Tak přesně tímhle heslem se v druhé půli minulého století řídil leckterý hokejový tým, a to i na vrcholové úrovni. Ostatně ještě já pamatuji národní výběry Ruska či Kanady, které převahu soupeře kompenzovali přehnaným zájmem o jeho kolena, ruce a repasi obličeje. Používání hokejky jinak, než je v pravidlech a přetváření ledové plochy do zápasnického ringu se tak v 90. letech stalo cílem hned...

»
27. 11. 2017 • p.a.c.o3

RECENZE: Road Rage

Každý z nás určitě zná ten pocit, kdy se na něco těší a nemůže se dočkat dne, kdy si konečně svou vysněnou záležitost bude moct vyzkoušet nebo prožít. Přesně tyhle pocity jsem měl ve spojení s hrou Road Rage, která se odkazovala a snažila se ve mně vyvolat vzpomínky na legendární záležitost jménem Road Rush. Dokonce jsem v Road Rage vyzkoušel v rámci předběžného přístupu na PC, kdy pln optimismu jsem doufal, že předběžný...

»
26. 11. 2017 • p.a.c.o1

RECENZE: Farming Simulator 17 Platinum Expansion

Zemědělci mají svá pole jistě již sklizená a připravená na zimu, která se nezadržitelně blíží. Kdo by rád něco sklízel, může se vydat na pole virtuální, kde se neustále něco děje. Jednou z her, jež dokázala na farmářskou tématiku nalákat zástupy hráčů, je bezesporu Farming Simulator, jehož poslední ročník s číslovkou 17 se povedl na výbornou. A aby toho obsahu nebylo málo, dostává hra Platinovou edici, jejíž součástí je celá řada novinek.

»
24. 11. 2017 • kristine4chaos0

Recenze: LEGO Marvel Super Heroes 2

Fanoušci komiksových vesmírů jsou často jak kočky se psy, protože všichni tvrdí, že právě ten jejich je nejlepší. Největší rivalita samozřejmě panuje mezi společnostmi Marvel a DC. Superhrdinové svadí nepřímý boj na pultech tiskovin, v televizi, na stříbrném plátně, ve videohrách a také v našich domovech. U nás není výjimka. Když se mi podaří přítele přemluvit k třetímu Thorovi, automaticky musím počítat s povinnou projekcí Ligy spravedlnosti. On sní po nocích o tom, jak se...

»
22. 11. 2017 • lindros88cze4

RECENZE: L.A. Noire pro Xbox One

Detektivní thriller L.A. Noire od dnes již zaniklého australského studia Team Bondi, se vrací, aby se podíval na moderní konzole. Rockstar Games připravily remaster této povedené hry a my se teď mrkneme, jestli dokáže obstát i dnes.

»
20. 11. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: Star Wars Battlefront II

V žádné předaleké galaxii, kde wookieeové dávají dobrou noc, ale v nám důvěrně známém vesmíru vznikla kdysi série Battlefront. S blyštivou značkou Star Wars a ještě opulentnějším logem LucasArts, dostali fanoušci rodinných fantasy pohádek poctivou dávku akce, která jim do gamepadů přinesla ty největší hrdiny z obou stran Síly. Jenže galaxie se mění, hrdinů přibývá, souboje mezi Impériem a rebely kývají miskami vah a Battlefront se vrací jak Darth Maulův světelný meč. Electronic Arts...

»