Recenze: Hitchhiker – A Mystery Game

Autor: SeedarCZ Publikováno: 25.4.2021, 8:16

Publikováno: 25.4.2021, 8:16

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

SeedarCZ

Je autorem 4 článků

Minulý týden nabídku her Xbox posílil další nevšední titul. Hitchhiker je adventura, jejíž vývoj hry má na svědomí studio Mad About Panda. Že vám to nic moc neřekne? Nebojte, nejste sami.

U malých titulů bývá problém v mnoha věcech, o to víc pokud studio přecení svoje síly a vrhne se na žánr her, na které prostě nemá zázemí. Naštěstí, adventury jako tato nejsou zase tak náročné pro vývoj a jak to tedy dopadlo?

Hitchhiker (v překladu stopař), jímž se v rámci tohoto příběhu stanete, si nepamatuje kdo jste, ani kde a nakonec ani s kým jste. Probudíte se v autě vedle naprosto neznámého řidiče a nepamatujete si vůbec nic. Jako sobotní návrat domů z oslavy narozenin tchána. Až na to že nejste v taxíku. A onen řidič je farmář a ne taxikář… Pokud se do příběhu ponoříte jak se patří, čeká vás několik hodin záhad a pátrání o tom kdo jste a co se vám stalo. Ale víc už neřeknu, aby jste si každý svůj příběh prožili na vlastní kůži.

Musím se přiznat, že jsem od hry čekal trochu něco jiného a zpočátku jsem tak měl ze hry rozporuplné pocity. S odstupem času ale musím říct, že naplnila veškerá očekávání, která by hráč od tohoto typu hry mohl mít.

Hratelnost je velmi jednoduchá, grafika neurazí ani neohromí a náročnost hry je nula nula nic. Jedná se o hru se snad nejnižší obtížností a stěžejní je v jejím případě její příběh, který vás místy může slušně překvapit a taky donutit k zamyšlení nad vlastním reálným životem.

Asi by se jí dalo vytknout malý počet úkolů a celkově zapojení se do hry. Po většinu času jste totiž jen divák příběhu a čas od času vyberete jednu ze dvou možných odpovědí v dialogu. Říkáte si, že to zní nudně? Máte pravdu, pro nějakou akci sáhněte jinam. U této jde spíše o uvědomění si sebe sama.

Tato recenze je krátká. Těžko něco psát, když nechci nic prozradit z děje příběhu. Řeknu jen tolik, že u závěrečných titulků jsem chvíli hleděl na monitor a říkal, COŽE? Tohle přece nemůže být konec. Jestli ovšem vývojáři počítají s přídavkem v podobě DLC, o tom informace nemám a mohu jen doufat že něco bude.

7

Verdikt

Hitchhiker mi připomněl dávné časy textových adventur, s tím rozdílem že tentokrát k tomu byl i obraz. Ovšem ikdyby nebyl, nejspíš by to vůbec nevadilo. U hry citelně chybí lokalizace a bez alespoň základní znalosti angličtiny se neobejdete. To a délka příběhu jsou asi jediné dvě věci které hře mohu vytknout. Hra mi zabrala něco přes 4 hodiny vcelku poučného času a jsem rád za její zahrání.
jednoduchostdélka
příběh chybí lokalizace
cena
14. 05. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Evil Inside

Mít k něčemu dispozice neznamená, že budu v dané kategorii automaticky hvězdou. Pokud mi příroda do kalhot nadělí hasák antického boha, bude bez filmů pro dospělé jen překážkou pro krejčího. Vytříbené chuťové pohárky ze mě nečiní dalšího Šéfa v akci, ale spíš náruživého žrouta, před nímž se ukrývá i freon lednice. A záliba pro horory nutně nevede k úspěchu na poli tvůrčí činnosti, pokud tedy mám větší ambice než obšlehnutí práce někoho druhého.

»
05. 05. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Under the Jolly Roger

Až si jednou hráči uvědomí, jak hanebně tráví volný čas a celý herní průmysl řachne, můžou si vývojáři pořídit maringotky, hadry z třetí ruky, kouli z čínské lidové sklárny a vyrazit věštit tužby mezi kolotočáře. Oni totiž nejlépe vědí, po čem srdce mé prahne a v případě pirátské tématiky jde hlavně o multiplayerový zážitek. Nikdo jiný mi tak ješitně nepotopí plavidlo jako korzár od jiné konzole. A nikdo jiný mi nepřekazí bitevní vřavu...

»
04. 05. 2021 • SeedarCZ0

Recenze: NieR Replicant ver.1.22474487139

Remake, remaster, ani jedno? Původní hra Nier, která se v roce 2010 objevila na našich trzích po úspěchu v Japonsku, se příliš velké ovace nedočkala. Vydavatelství ale hře dalo ještě šanci a to je jen dobře. Po velmi úspěšném Nier: Automata (součástí Game Pass) se fanoušci série dočkali přepracované verze původní hry Nier: Replicant (číslo verze s dovolením nadále vynechám :D). Povedlo se vydavatelství Square Enix na trh vydat další...

»
28. 04. 2021 • japo0

Recenze: The Sinking City (Series X|S)

„Pro mír a bezpečnost lidstva je naprosto nezbytné, aby některá temná, mrtvá zákoutí a neprobádané hlubiny Země zůstaly v pokoji, aby se spící abnormality neprobudily k životu a rouhavě přežívající noční můry se nevydaly ze svých temných doupat  k novým a větším výbojům.“ H.P. Lovecraft – Hory šílenství

»
26. 04. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Beyond Enemy Lines – Remastered Edition

Na pořádný válečný singl se čeká déle než na očkování proti netopýří chřipce. Prostor tak mají menší tvůrčí celky, jejichž ambice nesahají k milionovým prodejům, ale k pořádné atmosféře, vytříbené hratelnosti a zajímavé zápletce. Když jsou navíc tématem Sověti toužící rozpoutat světovou válku, je duše tuzemského hráče ochotna zahodit vidle, řízky i pivo a okamžitě vyrazit střemhlav na Moskvu. Nebo aspoň do nejbližšího obchodu pro ruskou zmrzlinu a ruské vejce, které na...

»
24. 04. 2021 • p.a.c.o0

RECENZE: MotoGP 21

Rok se s rokem sešel a opět nadešel ten čas, vymyslet nějaký úvod pro následující recenzi. U pravidelně vycházejících her je to větší oříšek než u jiných, ale to už jsem jistě u nějaké recenze psal. Naštěstí u série MotoGP došlo k tomu, že po dlouhých letech vypadla z kalendáře velká cena Brna, takže úvod můžu věnovat tomu. Je to do jisté míry škoda, protože závod měl u nás tradici a velkou diváckou...

»
23. 04. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: In rays of the Light

Vítejte v místě, kde včera neexistuje a zítra již bylo. Ve světě prázdných chodeb, rozpadlých zdí, špinavých ulic a… ne, nejsme v Mostě. Ani sousedním Litvínově. Tentokrát se cestuje mnohem dál na východ. Až za Mrazíkem, nesmrtelnou Ladou Nivou a agresí měnit budoucnost dějin mocí. A přestože by příběh mohl být zasazen kamkoli, zrovna v těchto exteriérech má své nesmazatelné kouzlo a až psychologický přesah. Jen se nesmíte bát samoty. A temnoty.

»
17. 04. 2021 • HusekD0

RECENZE: Spacebase Startopia

Strategie u mě vždy patřily mezi oblíbený žánr her. Ačkoliv se v posledních letech začali objevovat na Xboxu častěji než tomu bylo doposud, tak i přesto jsou stále opomíjeným žánrem. Právě z tohoto důvodu je to pro mě vždy velkým překvapením, když k nám nějaká ta budovatelská strategie zavítá. Přesně tak jsem to měl i se Spacebase Startopia od vývojářů z Realmforge Studios. Už z prvních obrázků a trailerů jsem měl velkou radost a chuť...

»