Recenze: Hitchhiker – A Mystery Game

Autor: SeedarCZ Publikováno: 25.4.2021, 8:16

Publikováno: 25.4.2021, 8:16

SeedarCZ

SeedarCZ

Je autorem 9 článků

Minulý týden nabídku her Xbox posílil další nevšední titul. Hitchhiker je adventura, jejíž vývoj hry má na svědomí studio Mad About Panda. Že vám to nic moc neřekne? Nebojte, nejste sami.

U malých titulů bývá problém v mnoha věcech, o to víc pokud studio přecení svoje síly a vrhne se na žánr her, na které prostě nemá zázemí. Naštěstí, adventury jako tato nejsou zase tak náročné pro vývoj a jak to tedy dopadlo?

Hitchhiker (v překladu stopař), jímž se v rámci tohoto příběhu stanete, si nepamatuje kdo jste, ani kde a nakonec ani s kým jste. Probudíte se v autě vedle naprosto neznámého řidiče a nepamatujete si vůbec nic. Jako sobotní návrat domů z oslavy narozenin tchána. Až na to že nejste v taxíku. A onen řidič je farmář a ne taxikář… Pokud se do příběhu ponoříte jak se patří, čeká vás několik hodin záhad a pátrání o tom kdo jste a co se vám stalo. Ale víc už neřeknu, aby jste si každý svůj příběh prožili na vlastní kůži.

Musím se přiznat, že jsem od hry čekal trochu něco jiného a zpočátku jsem tak měl ze hry rozporuplné pocity. S odstupem času ale musím říct, že naplnila veškerá očekávání, která by hráč od tohoto typu hry mohl mít.

Hratelnost je velmi jednoduchá, grafika neurazí ani neohromí a náročnost hry je nula nula nic. Jedná se o hru se snad nejnižší obtížností a stěžejní je v jejím případě její příběh, který vás místy může slušně překvapit a taky donutit k zamyšlení nad vlastním reálným životem.

Asi by se jí dalo vytknout malý počet úkolů a celkově zapojení se do hry. Po většinu času jste totiž jen divák příběhu a čas od času vyberete jednu ze dvou možných odpovědí v dialogu. Říkáte si, že to zní nudně? Máte pravdu, pro nějakou akci sáhněte jinam. U této jde spíše o uvědomění si sebe sama.

Tato recenze je krátká. Těžko něco psát, když nechci nic prozradit z děje příběhu. Řeknu jen tolik, že u závěrečných titulků jsem chvíli hleděl na monitor a říkal, COŽE? Tohle přece nemůže být konec. Jestli ovšem vývojáři počítají s přídavkem v podobě DLC, o tom informace nemám a mohu jen doufat že něco bude.

7

Hitchhiker mi připomněl dávné časy textových adventur, s tím rozdílem že tentokrát k tomu byl i obraz. Ovšem ikdyby nebyl, nejspíš by to vůbec nevadilo. U hry citelně chybí lokalizace a bez alespoň základní znalosti angličtiny se neobejdete. To a délka příběhu jsou asi jediné dvě věci které hře mohu vytknout. Hra mi zabrala něco přes 4 hodiny vcelku poučného času a jsem rád za její zahrání.
jednoduchostdélka
příběh chybí lokalizace
cena
14. 10. 2021 • HusekD0

RECENZE: Insurgency: Sandstorm

Hráči akčních her mají na výběr z nepřeberného množství titulů. Pokud se zaměříme na online hraní, tak zde máme hlavní favority v titulech jako Call of Duty, Battlefield, nebo například Apex. Všechny tyto moderní hry jsou zaměřené na široké publikum a to sebou přináší nepříjemný nešvar. Aby se zavděčili co nejvíce hráčům, tak vývojáři své tituly zbytečně ulehčují. U střelby jen stěží narazíte na recoil, UI celé hry bývá přeplácané všemožnými...

»
10. 10. 2021 • HusekD0

RECENZE: Death’s Door

Vrány byly odjakživa symbolizovány jako zvířata, která se pohybují v blízkosti smrti. Ve hře Deaths Door šli vývojáři ze studia Acid Nerve ještě o krůček dál a udělali z vrány samotného smrťáka.  Není to pro vaši postavu nic výjimečného. Je to jen každodenní rutinní práce, u které nepočítáte s žádnými komplikacemi. Začátek vaší cesty se line v pochmurné, až noirové atmosféře. Přicházíte do práce za doprovodu krásné klavírní hudby a než se stihnete rozkoukat,...

»
06. 10. 2021 • p.a.c.o0

RECENZE: Far Cry 6

Jedno je jisté. Ubisoft si svým rozhodnutím zrušit české lokalizace u her mnoho fanoušků nezískal. Spíš bych řekl, že hráče ztratil. Nicméně v celosvětovém měřítku ho to asi moc netrápí, protože situace se zatím nemění. A je to docela škoda, protože vydání další z jeho nejoblíbenějších sérií, je tady. Na mysli máme samozřejmě bláznivou akční jízdu Far Cry, která se na naše obrazovky vrací v rámci šestého dílu, nepočítáme-li odbočku New Dawn.

»
04. 10. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: World War Z: Aftermath

Vydávat důležité rozšíření pro akční kooperační střílečku, když před pár týdny nastoupili vetřelci a na obzoru je Back 4 Blood, to chce hodně silné prášky proti pomatenosti. Anebo velkou jistotu, že hráči si najdou cestu k tomu lepšímu. Že nechají vesmírné parazity ladem méně náročným kolegům a že nebudou chtít čekat na duchovního nástupce Left 4 Dead, s nímž se táhnou i velká očekávání. A ano, World War Z si sebejistotu může dovolit.

»
04. 10. 2021 • HusekD0

RECENZE: Tails of Iron

Krysy měli v dřívějších dobách velmi těžký život. Chyběl jim vůdce, řád a pevně dané zákony. Kvůli této rozpolcenosti čelili krysí obyvatelé neustálým útokům žabích nájezdníků. Nešlo s tímto strachem žít věčně, a proto se rozhodl povstat nový vůdce pod jménem Rattus. Podařilo se mu sjednotit veškeré krysí obyvatele a společnou silou zahnali žabí okupanty do ústraní. Po tomto slavném vítězství se stal Rattus prvním králem krysí říše. Země pod jeho vládou...

»
27. 09. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Hot Wheels Unleashed

V dobách mého dětství, což bylo ještě v minulém tisíciletí, o ni snil každý, komu sestoupila varlata. A s ohledem na dnešní korektní dobu možná i ty, kterým bobtnaly úplně jiné partie. Řeč je samozřejmě o autodráze. O tom malém vlastním závodním okruhu, kde probíhaly rodinné a přátelské souboje o mistra čtvrtého poschodí a šampióna čtvrti. Kdo nikdy nepodváděl šťoucháním do soupeře nebo sabotáží závodního speciálu, nechť hodí angličákem. Pokud mu to srdce...

»

»

»