RECENZE: ilomilo

Autor: p.a.c.o Publikováno: 5.1.2011, 15:01

Publikováno: 5.1.2011, 15:01

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 3199 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Žili, byli dva kamarádi. Jeden se jmenoval ilo a druhý Milo. Jeden bez druhého neudělali ani krok. Osud jim nepřál a stále byli rozdělování v nejrůznějších úrovních. No, a jelikož se měli hodně rádi, rozhodli se udělat hru, kdy název je spojením jejich jmen. Nevím, jestli mohou virtuální postavičky udělat hru, vývojáři ze SouthEnd Interactive už hru udělat mohou a tak jí také udělali.

ilomilo je logická hříčka, kdy přesně podle popisu příběhu bude hráč muset přivést oba dva hrdiny k sobě. Cesta to z počátku bude opravdu jednoduchá, ovšem nenechte se zmýlit, už druhý svět Vám dá pořádně zabrat. Ono to, jak správně čekáte, nebude jen tak. V cestě bude stát spousta překážek a to nejen výškových, ale i směrových. Hlavní příběhová linka čítá čtyři kapitoly rozdělené na několik částí plus bonusové levely, takže o zábavu je na dlouho postaráno. Mimo hlavní příběh na nás čekají i další úkoly.

Teď bych se nerad dotknul nějaké slečny, ale jak jistě všichni dobře víme, dámská část populace nemá moc vyvinutý orientační smysl. Ano, chápete správně, ilomilo pro Vás, naše milé dámy, asi moc nebude. Hra totiž není o obyčejném procházení levelů. Tvůrci vsadily na prvek plně využívající 3D prostoru. Postavy proto v levelech překonávajíc logické úkoly založené na prostorové orientaci, je třeba nějak se otočit, postavit bednu tím správným směrem a celkově kroutit hlavou u televize jako blázen. V pozdějších fázích hry s levely zahýbají speciální bedny s otvíracím dnem, červi a kdo ví, jaká další havět.

Cílem je sice zajistit setkání hlavních hrdinů, ovšem není to úkol jediný. Po jednotlivých levelech jsou rozesety bodíky, obrázky, desky a hlavně Vaši mazlíčci, Safkas. Jsou to opravdová zlatíčka a každá úroveň čítá tři tyto mazlíčky. Jejich sběr je důležitý pro zpřístupnění bonusových levelů. Safkas jsou tří barev a přesně tolik bonus úrovní je v každé kapitole. Pokud se zaměříte na nalezení všech tří v každé úrovni, nemusíte už nic dalšího řešit.

Multiplayer samozřejmě nechybí ani u této hříčky, i když je omezen pouze a jen na hraní na jedné konzoli a to ještě střídavě. Jednou hraje jeden hráč, a když už neví co a jak, přepne na spoluhráče a tak pořád dokola, až se level vyřeší. Je to docela škoda, určitě se z MP části dalo získat více, přidat nějaké speciální módy a tak dále, ale co se dá dělat. Možnou motivací pro opakování jednotlivých kapitol může být i online statistka jednotlivých levelů, resp. jejich bodového ohodnocení (jaký kamarád získal kolik bodů, popř. můžete srovnat, jak si stojíte v porovnání s hráči z celého světa).

Grafika si zaslouží samostatný rozbor, protože hlavně ta a celkově vzato prezentace dělá hru tím, čím je. Někomu se může celý styl zdát až trochu infantilní, ale to byl jistě záměr. Grafika je velice stylová a originální a hlavně pestrá. To samé platí i pro prostředí, jež překypují detaily a určitě Vás nebudou nudit. Ostatně to samé platí i pro prezentaci příběhu. V tomto směru nejde tvůrcům upřít kreativitu, o které však vypovídá již samotný název hry. Výborný celkový dojem pak dokresluje parádní hudební doprovod.

9

Verdikt

No a jako vždy tu na závěr máme celkové hodnocení. Cena 800 MSP, super nápad na hru a navíc neuvěřitelně náročné na prostorovou orientaci. K tomu si připočtěte originální grafické zpracování, dlouhou herní dobu a máme tu super hru s poměrem cena/výkon, pokud se tedy u her dá tato vlastnost použít. Bavil jsem se moc a z hlavy se mi kouřilo až běda, k tomu všemu jsem se i smál, plakal, no prostě ve mne hra probudila i nějaké i emoce. Na dlouhé a nejen zimní večery jasná volba.
29. 02. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: Expedition: A MudRunner Game

Témata spojená s ježděním v nejrůznějších dopravních prostředcích jsou hráči velice oblíbená. Dá se říct, že se svézt, proletět nebo plout můžeme na ledasčem a stejně tak i tratě nebo prostředí, kde se proháníme, jsou velice různorodé. Dokonce můžeme vyrazit i do těžkých terénů ve strojích, které ekologům radost určitě nedělají. Přesně tohle dokázal skvěle zpracovat první MudRunner, který nás posadil do hromady bláta a nechal nás tahat klády dřeva sem a tam,...

»
21. 02. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: Skull and Bones

Piráti jsou nedílnou součástí námořní historie a je jedno, zda ti nejznámější z nich doopravdy existovali nebo jsou příběhy o nich jenom dobře vymyšlené povídačky. I tak je na tom něco zajímavého, a nejeden hráč by si chtěl tento život, alespoň virtuálně, vyzkoušet. Jak nám ukázalo Sea of Thieves, je toto téma dost dobře herně zpracovatelné a dostatečně zábavné na stovky hodin. Ač se to nezdá, tak Sea of Thieves jsou...

»
15. 02. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Banishers: Ghosts of New Eden

Romantika má mnoho podob. Na přídi potápějící se lodi, při úplňku mezi upírem a lykantropem nebo se smrtkou místo Valentýna. Antea a Red jsou ukázkový pár, kterému to klape jak v soukromí, tak v práci, A to navzdory faktu, že mají náročné zaměstnání. Toho času v kolonii New Eden, kde se jako smrtící epidemie rozpíná Noční můra dělající z nebohých osadníků duchy. Bohužel při osudovém střetu se jedním z nich stává i Antea, čímž pro...

»
15. 02. 2024 • DandyCZE0

Recenze Truck & Logistics Simulator

Člověk by řekl, že v poslední době máme podobných her docela hodně. Většina se snaží něčím zaujmout a ukázat specifickou část dopravy. Na PC je to snažení vydavatelů velmi obtížné, jelikož tam mají ETS, které sice nabízí „pouze“ přepravu, ale i tak vládne danému segmentu. Na konzolích je situace jiná a tak vždy s velkým zájmem sleduji další pokusy studií přinést kvalitní dopravní simulátor. Dnes se podíváme na Truck & Logistics Simulator...

»
14. 02. 2024 • lindros88cze0

RECENZE: Tomb Raider I-III Remastered

Je až neuvěřitelné, že za dva roky Lara Croft oslaví teprve své třicátiny. Série Tomb Raider si odbyla premiéru v roce 1996 a od té doby jsme viděli nespočet různých dobrodružství zasazených do celého světa napříč různými platformami i filmy. Ovšem teprve teď jsme se na Xboxu vůbec poprvé dočkali původní trilogie.

»
12. 02. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Baldur’s Gate 3

Hodnotit hru s dvouměsíčním odstupem nebývá zvyklostí. Každý se snaží přinést svoje dojmy co nejdříve, aby si pohladil ego a přesvědčil hráče o své jediné správné pravdě. Osobně si myslím, že všechno má svůj čas. Navíc zkušenosti posledních let mě naučily, že jsou určité typy projektů, jimž je třeba se věnovat trochu déle. Ať už z důvodu technické kvality nebo herní nabídky. V případě Baldur’s Gate 3 bychom mohli mluvit o obou aspektech,...

»
06. 02. 2024 • lindros88cze0

RECENZE: Suicide Squad: Kill The Justice League

Studio Rocksteady se do paměti nespočtu hráčů zapsalo výtečnou trilogií Batman Arkham, která mezi jednu z nejlepších her podle superhrdiny. Všichni tak napjatě očekávali, co dalšího tento talentovaný tým chystá. Představení Suicide Squad: Kill The Justice League navzdory napojení na oblíbenou sérii nevzbudilo příliš pozitivní ohlasy a nepomohlo ani postupné ukazování záběrů z hraní, kdy pomyslným hřebíčkem do rakve bylo potvrzení, že hra bude stavět na online kooperaci a především bude tzv....

»
29. 01. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: War Hospital

Počátkem ledna vydalo vcelku neznámé studio Brave Lamb, pro které jde o první vydanou hru, titul War Hospital. Pro menší studia mohou být začátky strastiplné a bývá to znát i na jejich tvorbě. Jak si War Hospital vedl?

»