RECENZE: LEGO DC Super-Villains

Autor: lindros88cze Publikováno: 25.10.2018, 12:00

Publikováno: 25.10.2018, 12:00

Je autorem 115 článků

Hry LEGO už opravdu není třeba představovat. Tuto generaci vychází pěkně stabilně a inspirují se skvělým materiálem, ať už jsou to Hvězdné války, Marvel, Jurský svět či v tomto případě super padouši z komiksového světa DC. Víte, jak to chodí… rozbijte toto, udeřte do tohohle, tohle poskládejte, sbírejte mince a tak stále pořád dokola. To je vlastně největším nevýhodou všech her LEGO, nedostatečný vývoj a posun této značky. Nabízí se tak otázka, jestli LEGO DC Super-Villains dostatečně vyniká… Ano i ne. Co se týče samotného základu, ten se nemění, ale navzdory podobnostem s předchozími hrami se jedná o povedenou zábavu.

Světlou stránkou hry je její příběh. Vaše dobrodružství zahájíte vytvořením své vlastní postavy, což je poprvé v těchto hrách povinné. Postava je pak plynule zapojena do děje a samotné hry a navíc se nabízí opravdu spousta možností, jak si svého vlastního padoucha upravit. Nejde jen o vzhled, ale především o různé schopnosti, kterých je celá řada. Tady si tvůrci opravdu vyhráli. Jakmile máte svého padoucha hotového, můžete se vrhnout do víru dění.

Liga spravedlnosti je totiž zajata a skupina nováčkovských hrdinů z paralelního vesmíru, jež si říká Justice Syndicate, své poslání nezvládá a tak musí spojit síly v podstatě s každým z padouchů univerza DC, aby přišli na kloub záhadnému zajetí Ligy spravedlnosti. Čeká vás tak příjemná kampaň, která dokáže okouzlit a zaujmout příjemným humorem, na jaký už jste u těchto her zvyklí. Samozřejmě nebude scházet spousta známých tváří, jako legendární Joker, Harley Quinn, Lex Luthor a mnoho, mnoho dalších.

Jak už tomu v posledních hrách série bývá, LEGO DC Super-Villans vás provede velkým světem složeným z pestrých lokací, kde na vás budou čekat nejen příběhové mise, ale také nespočet tajemství, dodatečných úkolů, nových postav a tak dále. Čím dále hrou postoupíte a zpřístupníte si další postavy, tím více budete moci zkoumat, na což už jste nejspíše zvyklí. Co se tedy týče množství obsahu a trvanlivosti hry, rozhodně se máte opět nač těšit. Můžete se vracet ke starým úrovním s novými postavami, abyste se dostali na ukrytá místa anebo se pokuste dosáhnout 100% splnění hry, což vám zabere destíky hodin, a to i ve dvou skrze lokální kooperaci.

Hra opět cílí především na mladší hráče, ovšem nebojte, že byste se taktéž nebavili a stejně tak si užijete i různé vtípky ve scénkách. Ovládání posunuli tvůrci zase o kousek díl a vše šlape hezky plynule. Každý pohyb a útok jen proveden s bezchybnou přesností, což v některých předchozích hrách nebyla tak úplně pravda. Zapracovat by ale vývojáři mohli na ovládání vozidel, protože jejich řízení vám bude připomínat jízdu na ledě.

Cestování skrze některé prodloužené sekce tak může být trochu otravné. Záchranou pro vás ale mohou být postavy s dovedností létat. Když ale pomineme nešikovné řízení vozidel, opravdu si není nač stěžovat. Ovládání je opět jednoduché na pochopení a je přístupné, což lze říci i o obtížnosti hry. Projít příběh či chcete-li, kampaň hry, pro vás nebude moc velkou výzvou, ačkoliv některé hádanky dokáží potrápit, ale zase zpestřují hratelnost.

Většinu z nich už budete důvěrně znát. Zahrnují například zmenšení postavy, abyste se dostali k panelu ovládání, mohli přepnout spínač apod. Tak či onak, v každé úrovni se musíte propracovat všemi sekcemi, abyste se dostali na její konec. To zahrnuje nejen hádanky, ale také rozbití prakticky všeho na obrazovce včetně nepřátel a příležitostného, nepříliš těžkého bosse, abyste získali natolik důležité mince.

Stejně jako v předchozích hrách LEGO této generace, vizuální zpracování je parádní. Úroveň detailu skutečně vyzdvihuje zpracování a design hry. Taktéž se můžete těšit na variabilitu a rozličnost lokací, kde neschází zajímavé scenérie a prostředí ke zkoumání. Postavy už vypadají tradičně skvěle a stejně vysokou kvalitu si s sebou nese i hudební doprovod a dabing.

Hry LEGO se už mnoho let drží stále stejné a osvědčené receptury, která začala být repetitivně už před lety. Tvůrci tedy nadále odmítají inovaci a evoluci, ačkoliv není vyloženě nic špatného držet se fungujícího formátu. Nicméně není dobré neustále to samé dojit do poslední kapky a tvůrci z TT Games musí přijít s něčím novým, aby byly hry LEGO nadále populární. Přece jen už nejsou jejich prodeje tak dobré jak za časů minulé generace. Jsou to stále zábavné tituly se spoustou obsahu, ale už je nejvyšší čas to nějak oživit.

7

LEGO DC Super-Villains nabízí spoustu zábavy a zajímavé pojetí, kdy hrajete za ty zlé, což vás bude určitě bavit. Přesto ale série pořád hraje na jistotu a nějaké novinky a změny bychom určitě uvítali. Pro fanoušky se pak jedná o povinnost, ale ani tentokrát nečekejte žádnou revoluci.

»

»

»