RECENZE: LEGO Harry Potter Collection

Autor: lindros88cze Publikováno: 14.11.2018, 12:01

Publikováno: 14.11.2018, 12:01

Je autorem 121 článků

Kolekce her LEGO Harry Potter konečně dorazila na Xbox One a jak asi tušíte, jedná se o zábavný remaster, i když mohl být daleko ambicióznější. Tvůrci totiž měli více než dost času, si s kolekcí pohrát, ovšem na hrách LEGO Harry Potter: Years 1-4 (2010) a LEGO Harry Potter: Years 5-7 (2011) se nic nezměnilo.

Na jednu stranu je to samozřejmě dobře, že se remaster neliší od původních her, protože se jednalo o povedené tituly, ale přece jen se za ty roky hry LEGO krapet posunuli a kolekce tak může působit trochu zastarale. Každopádně ji ale výkonnější konzole svědčí a vše běží daleko plynuleji. Postavy se pohybují s grácií, načítání prakticky neexistují a jedinečné kouzlo při vyprávění kultovní ságy Harry Potter zůstalo zachováno a obstojí i téměř deset let po vydání původní hry. Snadno tak zaujme dětské hráče, kteří se s legendárním kouzelníkem ještě nesetkali, a nepochybujeme, že je svět Bradavic naprosto pohltí. Stejně dobře se ale budou bavit i jejich rodiče, i když už mohou znát děj z knih či filmů.

Jak je tomu v původních hrách, kolekce uvrhne hráče do role dobře známého kouzelníka po boku jeho přátel a učitelů. Řešit budete různé hádanky, bojovat s nepřáteli a především se naučíte různorodá kouzla, která oceníte při samotném hraní i objevování kouzelných Bradavic. Hráči, kteří mají zkušenosti s hrami LEGO, ať už novějšími či staršími, se budou hned cítit jako doma a lehce si poradí i se systémem kouzel.

Samozřejmě nás těší, že zůstala dnes natolik opomíjená lokální kooperace, ačkoliv nic jiného bychom ani nečekali. Snadno si tak můžete užít toto velkolepé kostičkované dobrodružství ve dvou, což ocení především rodiče s malými hráči. Je škoda, že nebyl navýšen počet hráčů či přidána online kooperace, ovšem tímto nedostatkem trpí i dnešní hry od Traveller’s Tales včetně nedávné vydané LEGO DC Super-Villains, takže se vlastně nejedná o nic překvapivého.

Stejně tak postrádáme dabing, který se už v dnešních hrách LEGO nachází a je to tak další promrhaná příležitost, jak učinit z kolekce LEGO Harry Potter řádný remaster. Přiznáváme, že by to asi bylo hodně práce, ale možná by stačilo přidání dialogů z filmů a mrzí nás, že si tvůrci či spíše vydavatel nechal tuto možnost uniknout.

Po grafické stránce vypadá kolekce naprosto fantasticky, a to zvláště na konzoli Xbox One X, na které hra samozřejmě běží ve skutečném 4K. Zkrátka hra vypadá, jako nový titul série s pestrými barvami a předělanými texturami. Těžko říct, jestli za to může výkon konzole nebo přece jen více práce od vývojářského studia.

Jak je tomu u většiny her LEGO, i tady vám splnění na 100 % zabere neuvěřitelné množství času. Napříč oběma tituly vás čeká více než 300 postav, nespočet nepovinných hádanek a herních předmětů ke sbírání. Pokud jste pak vášnivými lovci achievementů, čeká vás jich 84 v celkové hodnotě 2000 bodů, takže máte o zábavu postaráno.

7

Kolekce LEGO Harry Potter je naprosto ideální pro hráče, kteří minuli původní hry, nebo chtějí svým dětem představit kouzelný svět Harryho Pottera. V závěru nás tak jen mrzí, že remaster nepřináší nic nového, takže pokud už jste předešlou generaci prozkoumali kostičkované Bradavice, raději si znovu přečtěte knihy.
21. 11. 2020 • p.a.c.o2

RECENZE: Overcooked! All You Can Eat

Vaření je vášeň. Já sám třeba nevařím, ale říká se to. O co míň vařím, o to raději ale konzumuju, co někdo uvaří a když je někde nápis: „Snězte všechno, co můžete“, je to výzva. Nejsem ale Homer Simpson, abych byl schopný nějakou hospodu vyjíst, takže jsou v bezpečí. I když tahle věta k aktuálnímu stavu asi úplně nepatří, protože každou hospodu by bylo třeba tímto stylem podporovat.

»
13. 11. 2020 • Lukáš Urban0

Recenze: Visage

Aby titul získal kultovní status, nemusí být nutně dobrý, originální nebo prodejný. Často mu k „věčné slávě“ stačí kontroverze herního prvku či scény. Vhodným zápisem do historie může být i nekonečný vývoj, neskutečně špatný technický stav nebo podvod na hráče. Ani jedno z toho ale není případ demovky P.T., která si srdce získala pár metry čtverečními. Že nakonec zůstalo jen u ní nevadí, obdivovatelů je totiž poměrně dost.

»
10. 11. 2020 • p.a.c.o1

RECENZE: Fuser

Postavit se na prkna, co znamenají svět rozhodně není pro každého. Chce to nemít trému, věřit si a nejspíš taky aspoň trochu umět hrát. Jinak diváci naší roli budou asi jenom těžko věřit. O něco lepší by to mohlo být na hudební scéně. Nemám teď na mysli soutěže typu Superstar a další. Myslím být přímo tím, kdo hudbu tvoří a na nějakém hudebním festivalu či akci vystupuje sám za sebe.

»
09. 11. 2020 • tonyskate15

RECENZE: Assassin’s Creed Valhalla

Smrdíte, máte vousy a v rukou třímáte sekeru? Pak jste tady správně, protože po starověkém Egyptě a bájném Řecku nás asasínská sága zavede do anglosaské Anglie, kterou vlivem války a přelidnění Norska osídlují drsní Vikingové.

»
08. 11. 2020 • Lukáš Urban4

Recenze: The Dark Pictures Anthology: Little Hope

Hororová krmě často sází na idiocii. Ne tu vaši, ale postav, které jsou předhozeny vrahovi, duchům, vlastním démonům minulosti či konfrontaci s neznámým. Nebýt pomatených rozhodnutí, neustálé snahy opouštět kolektiv a častých nesmyslných zkratů, končila by většina hororů tak deset minut po úvodních titulcích. A jestli patříte k těm, jejichž psychika trpí pod náporem scenáristické jednoduchosti, vezměte pero do vlastních rukou. Tedy pardon, ovladač.

»
06. 11. 2020 • lindros88cze35

Xbox Series S Recenze

Máme před sebou nejnovější, ovšem ne nejvýkonnější konzoli Xbox. Měli jsme tu čest, a to i díky vám, že jsme získali Xbox Series S na testování. Máme velkou radost, ale už vás nebudeme zdržovat a jdeme se podívat, co je vlastně XSS zač a pro koho je tato konzole vhodná.

»
04. 11. 2020 • Lukáš Urban0

Recenze: Ghostrunner

Hry se cyberpunkovou tematikou tu byly vždy. Ať už Deus Ex, System Shock, Shadowrun a mnoho dalších. V devadesátých letech možná víc než teď. Ale informační kapacity se nemohly opřít o internet, základny hráčů byly mnohem,ale mnohem menší a hype vyvolaný hrami se šířil jen mezi vyvolenými. Cyberpunk 2077 svým způsobem odstartoval novou moderní vlnu, a tak se není čemu divit, že se s ní vezou i další levnější projekty. Levný však...

»
02. 11. 2020 • Lukáš Urban7

Recenze: DiRT 5

Podzim nutně potřebuje závodní hru. Silnou, neochvějnou značku, která se postaví do čela žánru, aby sporťáci a střelci neměli moc ostré lokty, že oni dostali další díl toho samého a závodníci smutně koukají do vyschlé nádrže. Tento rok se nabízela Forza a rozhodně by byla vítanou posilou přicházející generace konzolí. Jenže vůdcovství padlo do klína série DiRT, a tam očekávání nebyla příliš velká. Ne vždy je ale dobré na ně...

»