RECENZE: LEGO Harry Potter Collection

Autor: lindros88cze Publikováno: 14.11.2018, 12:01

Publikováno: 14.11.2018, 12:01

Je autorem 114 článků

Kolekce her LEGO Harry Potter konečně dorazila na Xbox One a jak asi tušíte, jedná se o zábavný remaster, i když mohl být daleko ambicióznější. Tvůrci totiž měli více než dost času, si s kolekcí pohrát, ovšem na hrách LEGO Harry Potter: Years 1-4 (2010) a LEGO Harry Potter: Years 5-7 (2011) se nic nezměnilo.

Na jednu stranu je to samozřejmě dobře, že se remaster neliší od původních her, protože se jednalo o povedené tituly, ale přece jen se za ty roky hry LEGO krapet posunuli a kolekce tak může působit trochu zastarale. Každopádně ji ale výkonnější konzole svědčí a vše běží daleko plynuleji. Postavy se pohybují s grácií, načítání prakticky neexistují a jedinečné kouzlo při vyprávění kultovní ságy Harry Potter zůstalo zachováno a obstojí i téměř deset let po vydání původní hry. Snadno tak zaujme dětské hráče, kteří se s legendárním kouzelníkem ještě nesetkali, a nepochybujeme, že je svět Bradavic naprosto pohltí. Stejně dobře se ale budou bavit i jejich rodiče, i když už mohou znát děj z knih či filmů.

Jak je tomu v původních hrách, kolekce uvrhne hráče do role dobře známého kouzelníka po boku jeho přátel a učitelů. Řešit budete různé hádanky, bojovat s nepřáteli a především se naučíte různorodá kouzla, která oceníte při samotném hraní i objevování kouzelných Bradavic. Hráči, kteří mají zkušenosti s hrami LEGO, ať už novějšími či staršími, se budou hned cítit jako doma a lehce si poradí i se systémem kouzel.

Samozřejmě nás těší, že zůstala dnes natolik opomíjená lokální kooperace, ačkoliv nic jiného bychom ani nečekali. Snadno si tak můžete užít toto velkolepé kostičkované dobrodružství ve dvou, což ocení především rodiče s malými hráči. Je škoda, že nebyl navýšen počet hráčů či přidána online kooperace, ovšem tímto nedostatkem trpí i dnešní hry od Traveller’s Tales včetně nedávné vydané LEGO DC Super-Villains, takže se vlastně nejedná o nic překvapivého.

Stejně tak postrádáme dabing, který se už v dnešních hrách LEGO nachází a je to tak další promrhaná příležitost, jak učinit z kolekce LEGO Harry Potter řádný remaster. Přiznáváme, že by to asi bylo hodně práce, ale možná by stačilo přidání dialogů z filmů a mrzí nás, že si tvůrci či spíše vydavatel nechal tuto možnost uniknout.

Po grafické stránce vypadá kolekce naprosto fantasticky, a to zvláště na konzoli Xbox One X, na které hra samozřejmě běží ve skutečném 4K. Zkrátka hra vypadá, jako nový titul série s pestrými barvami a předělanými texturami. Těžko říct, jestli za to může výkon konzole nebo přece jen více práce od vývojářského studia.

Jak je tomu u většiny her LEGO, i tady vám splnění na 100 % zabere neuvěřitelné množství času. Napříč oběma tituly vás čeká více než 300 postav, nespočet nepovinných hádanek a herních předmětů ke sbírání. Pokud jste pak vášnivými lovci achievementů, čeká vás jich 84 v celkové hodnotě 2000 bodů, takže máte o zábavu postaráno.

7

Kolekce LEGO Harry Potter je naprosto ideální pro hráče, kteří minuli původní hry, nebo chtějí svým dětem představit kouzelný svět Harryho Pottera. V závěru nás tak jen mrzí, že remaster nepřináší nic nového, takže pokud už jste předešlou generaci prozkoumali kostičkované Bradavice, raději si znovu přečtěte knihy.
26. 05. 2019 • CryLineT2

»
24. 05. 2019 • chaosteorycz3

»

»

»
15. 05. 2019 • lindros88cze6

Recenze: World of Warships: Legends (Game Preview)

Po úspěšném uvedení hry World of Tanks na konzole se Wargaming snaží přenést i svůj další titul: World of Warships (WOWs). Jak už název i obrázek napovídají, tak se budeme plavit v bojových lodích z období kolem 2. světové války. Hra vyšla na PC v roce 2015 a někteří si možná myslí, že jde o pouhý port hry. Dle WG a i mých dojmů se jedná o upravenou hru, která je ovšem...

»
14. 05. 2019 • tonyskate10

RECENZE: A Plague Tale: Innocence

Když byl v lednu 2017 oznámen nový projekt The Plague studia Asobo, který zaštítil francouzský vydavatel Focus Home, asi nikdo nečekal, že se z něj vyklube natolik slibná záležitost, jakou se A Plague Tale: Innocence nakonec stala. Hráči se těšili na poutavý příběh zasazený do zajímavého období, a když byla navíc potvrzena čeština, očekávání ještě více vzrostla. Budou však naplněna? Ačkoliv embargo na recenze padlo až s vydáním hry, což kolikrát nebývá dobré...

»
11. 05. 2019 • chaosteorycz0

Recenze: Feudal Alloy

Přemýšleli jste někdy nad tím, nad čím pak asi dumá ta němá tvář, kterou si chováte v akvárku? Myslíte, že ji zajímá nová laciná truhla umístěná v rohu? Přemýšlí snad nad tím, že opět meškáte s vyčištěním? Nebo snad s ní o velkolepém dobrodružství v alternativním středověku? Jestli nežije v hlavě pracovitého robota, nejspíš ji zajímá jen včasné krmení.

»
08. 05. 2019 • p.a.c.o1

RECENZE: Old Man’s Journey

Společně s rozmachem nezávislých herních studií nebo i samotných vývojářů, jsme se konečně dočkali toho, nač celá léta předtím spousta hráčů nadávala. Velká studia hrála na jistotu, sypala na nás jedno pokračování za druhým, a tak nějak se vytratili hry s větší uměleckou hodnotou nebo zajímavými nápady. A právě tohle je oblast, v níž se nezávislá scéna velice vyžívá a vznikají zde někdy až divné hry (tak moc umělecké, že to nikdo nechápe,...

»