RECENZE: MotoGP 21

Autor: p.a.c.o Publikováno: 24.4.2021, 7:08

Publikováno: 24.4.2021, 7:08

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 2733 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Rok se s rokem sešel a opět nadešel ten čas, vymyslet nějaký úvod pro následující recenzi. U pravidelně vycházejících her je to větší oříšek než u jiných, ale to už jsem jistě u nějaké recenze psal. Naštěstí u série MotoGP došlo k tomu, že po dlouhých letech vypadla z kalendáře velká cena Brna, takže úvod můžu věnovat tomu. Je to do jisté míry škoda, protože závod měl u nás tradici a velkou diváckou základnu, nicméně okolnosti dalšímu pokračování nebyly dle všeho dostatečně nakloněny.

Podobné věci nemusí trápit Milestone, protože ti zatím neohroženě pokračují v monopolu a s oficiální licencí na MotoGP v zádech, když na blízku, minimálně zatím, není žádný další soupeř. Ve výsledku tak v závěru zazní klasické, jsou to super motorky, které nemají konkurenci, takže buďme rádi za každý posun. To bych ale trochu předbíhal a rozhodně bych si veškeré palivo nerad vyčerpal hned na samotném startu.

Od loňského ročníku se hra na první pohled snaží odlišit úvodní obrazovkou. Ta je jasná a přehledná, nikdo by tápat neměl. To už tak úplně neplatí pro nabízený tutoriál, který sice dokáže naučit nováčky správným závodním návykům, ale více přehlednosti a pochopitelnosti by mu nechybělo. V úvodu jsem zmínil Brno, které aktuálně sice chybí v seznamu závodních podniků, nicméně ve hře si ho i tak užijeme. Jenom se posunulo k historickým okruhům, kde také není vůbec špatná společnost.

V rámci kariéry k žádným zásadnějším posunům od loňska nedošlo, takže vše pokračuje dle vzoru série F1. Ten si hráči evidentně oblíbili, takže nebyl důvod ho moc upravovat. Díky tomu se opět staneme jezdcem s vlastním agentem, kdy se budeme posouvat mezi stájemi dle našich preferencí nebo té nejvýhodnější nabídky. Druhou možností je založit stáj vlastní, najít sponzory a ukázat těm továrním týmům, jak že se to nezávisle dělá. Ovšem pozor, hrozba krachu je stále možná, takže hurá na stupně vítězů, ale opatrně s investicemi.

Nicméně každou kačku, kterou dáte inženýrům k dispozici (nebo zaplatíte nějakému inženýrovi nebo technikovi) navíc, následně můžete proměnit ve výhodu na trati. Od posledně se chování motorky zase trochu změnilo směrem k realismu, takže žádná z aktuálních nebo historických tříd vám nedá nic zadarmo. Na druhou stranu není třeba se z toho nějak extra hroutit, protože díky propracovanému systému asistentů se hra dá nastavit i pro běžné hráče, kteří si chtějí užít hlavně závodní atmosféru.

Tu ještě podtrhuje upravený systém opotřebování pneumatik, který nově pěkně reflektuje zvolenou délku závodu. Takže je třeba dávat pozor na pneumatiky a ruku v ruce s tím jde také spotřeba paliva. Naštěstí co do výkonu může pomoct také elektronika, takže souboje o prvenství mohou vesele pokračovat.

Díky vylepšené grafice je opravdu na co koukat a je přitom jedno, jestli vám do helmy svítí sluníčko, nebo do ní buší dešťové kapky. Jezdci, motocykly a trať vypadají za všech povětrnostních podmínek skvěle. To dlouhá léta neplatilo o okolí tratí, nicméně i zde se celá situace zlepšuje a tam, kde to je reálné, najdeme bohatší stromy, které tedy občas působí ještě trochu „kartónovitě“, nebo nejrůznější panoramata.

Na konzoli Xbox Series X běžela hra ukázkově, díky SSD jsou disky opravdu rychlé a díky výkonu konzole je počet snímků stabilní a plynulý. Normálně bych zde zmínil technické nedostatky, ale ty se mi tentokráte až na jednu vtipnou příhodu, kdy můj jezdec na cílové rovince najednou z ničeho nic vyletěl do vzduchu, úspěšně vyhýbali, takže i v tomto směru vše v nejlepším pořádku.

Lepší okolí tratí je jistě plusem i z dalšího důvodu. Díky novému prvku hratelnosti se váš jezdec bude po trati probíhat. Ne že by vývojáři do hry zařadili sprint jezdců po startovní rovince, i když by to bylo rozhodně zajímavé, ale po pádu se kamera přepne na vašeho jezdce a vy s ním musíte doběhnout k opodál ležícímu závodnímu stroji a sebrat ho. Poprvé to bylo fajn, podruhé už míň a po třetí jsem šel do nastavení a celou tuhle vychytávku vypnul, což naštěstí šlo. Je to sice zábava, nicméně stojí tolik času, že po pádu a doběhnutí k motorce už vlastně nemá cenu pokračovat, pokud člověk tedy nechce dojet poslední. Docela by mě zajímala nějaká statistika říkající, kolik hráčů tuto funkci bude reálně používat.

Jak jsem zmínil v úvodu, tak bych teď měl učinit, ale objektivně musím přiznat, že ač série MotoGP vychází každý rok, stále je zde vidět snaha něco zlepšit nebo upravit. Pokud budou mít vývojáři stále dobrá nápady a technické možnosti, měl by i do budoucna tento trend zajistit, že vydání každý rok nebude nesmysl. Letos se to vydařilo a opět se nám dostává kvalitní hra ve všech směrech.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

MotoGP 21 přináší právě tolik novinek, co by člověk od hry vydávané každý rok čekal. Příjemný je větší příklon k realismu, agresivnější soupeři a vylepšená grafika. Jsou tu i novinky, které jistě oželíme, ale ve výsledku se stále jedná o výborné závody, jejichž koupením chyby neuděláte.
27. 09. 2022 • p.a.c.o0

RECENZE: XIII

Herní průmysl prožívá zajímavé období. Na jednu stranu se mu neskutečně daří, co se financí týče. Zisky rostou, prodeje her také a stejně tak se zvětšuje herní komunita. Na druhou stranu je stále častější, že v době vydání hry dostaneme nedodělaný produkt, na kterém vývojáři musejí minimálně další rok pracovat, abychom dostali očekávanou kvalitu. A k tomu je tady záplava nejrůznějších remaků. Už jsem si říkal, že tato mánie bude mít sestupnou...

»
22. 09. 2022 • Lukáš Urban0

Recenze: Destroy All Humans! 2 – Reprobed

Co se stane s mimozemšťanem po invazi na Zemi? Jestli hádáte, že si dopřeje dovolenou jako doživotní zákazník resortu Oblast 51, tak se pěkně pletete. Jeho novým domovem se stal Bílý dům, odkud je obdivován celou Amerikou. To lehce rozladilo Sovětský svaz, který se bojí, že se lehkovážnost Američanů může rozšířit do celého světa, včetně sibiřské oblasti. Ničí tak mimozemskou základnu na oběžné dráze a s ní i kariéru netradičního prezidenta. Nechá...

»
20. 09. 2022 • p.a.c.o0

RECENZE: Hobo: Tough Life

Už jsem si myslel, že simulátory všeho možného mají to nejlepší za sebou, ale evidentně jejich trend stále sílí. A když už si člověk myslí, že ho nic nepřekvapí, objeví se simulátor bezdomovce. Ke cti vývojářů však musím dodat, že jejich projekt, kterému budou věnovány následující řádky, je ve vývoji již nějaký ten pátek, kdy si svou premiéru odbyl na PC platformě v roce 2017. Zde sklidil velice solidní úspěch a...

»
07. 09. 2022 • HusekD0

RECENZE: Steelrising

Studio Spiders je tu s námi již řadu let. Za dobu své existence jsme se od nich dočkali opravdu pestré nabídky her. První titul vydali v roce 2009 a jednalo se o předělávku velmi povedené adventury ze světa Sherlocka Holmese, se kterým jsme se vydali po stopách Jacka Rozparovače na Xboxu 360. Svojí vlastní tvorbu započali až v roce 2011, kdy nám představili akční RPG Faery: Legends of Avalon. Titul...

»
05. 09. 2022 • DandyCZE0

RECENZE: F1 Manager 2022

Svět Formule 1 v minulých dnech nabídl novou hru z tohoto prostředí. Pokud se těšíte na další zavodní klon, tak jste vedle. Tentokrát usednete do manažerského křesla a budete se snažit vytvořit dokonalou závodní stáj, která se stane postrachem pro konkurenci.

»
22. 08. 2022 • p.a.c.o0

RECENZE: Saints Row

Co dělat, když máte zavedenou sérii, které s každým dílem dochází víc a víc dech? Máte hned několik možností. Buď nechat sérii sérií a vrhnete se na nějakou novou značku. Další možností je pokračovat v dojení, dokud hráči nepřijdou na to, že vlastně hrají pořád to samé (a že jim to občas trvá docela dlouho) a jako poslední možnost bych viděl taktiku pár let počkat, až se na všechno tak trochu pozapomene...

»
16. 08. 2022 • HusekD0

RECENZE: Way of the Hunter

Dnešní hráči mají k dispozici nepřeberné množství titulů a žánrů. Trh by se mohl zdát přeplněný, bez sebemenšího prostoru pro nové vývojáře. To ovšem neplatí pro všechny. V případě loveckých simulátorů jsme do této doby byli odkázáni pouze na theHunter: Call of the Wild, jenž si po několik let udržoval téměř bezkonkurenční prvenství. To se ale v následujících měsících může rychle změnit, protože se objevilo nové slovenské vývojářské studio pod...

»
12. 08. 2022 • HusekD0

RECENZE: Endling: Extinction is Forever

Naše planeta je jedinečné místo, plné krásných míst, rostlin, nerostů a živočichů. Lidé byli a do jisté míry pořád jsou velmi sebestřední a proto se k těmto darům nechovali s patřičnou úctou a opatrností. Naštěstí jsme s postupem času prozřeli a začali dělat spoustu věcí jinak. Ochraňujeme ohrožená zvířata, obnovujeme zdejší lesy, čistíme okolní prostředí od našich odpadků atd. Představte si nyní ale realitu, ve které by byli lidé neustále...

»