RECENZE: MX vs ATV Legends

Autor: HusekD Publikováno: 27.6.2022, 17:00

Publikováno: 27.6.2022, 17:00

Sociální sítě

O autorovi

HusekD

Je autorem 167 článků

Závodních sérií máme na Xboxu jako hub po dešti, ale jen malá hrstka z nich se z nepochopitelného důvodu věnuje terénním motorkám. V současné době máme na výběr z MXGP, Monster Energy Supercross od společnosti Milestone, nebo můžeme sáhnout po odlehčenější variantě v podobě MX vs ATV od Rainbow Studios. Právě ti začali s touto sérií již v roce 2005, kdy nám představili titul MX vs ATV Unleashed. Hra získávala vesměs pozitivní hodnocení a tak netrvalo dlouho a dočkali jsme hned několik dalších pokračování. S každým dílem byly hry propracovanější a největší slávu si prožily na Xboxu 360. Poté ovšem nadešel zlom a série začala po titulu Alive kvalitou upadat k průměrným hodnocením. Přitom bychom očekávali spíše vzestup a velké pokroky kupředu oproti předchozím dílům. Dorazila nová generace konzolí a na rozdíl od svých konkurentů nevydávali své hry každý rok. Také se nemusí držet licencované předlohy a mohou využít veškerý svůj tvůrčí potenciál. Bohužel se tak ale nestalo. Poslední titul All Out byl už spíše podprůměrný a všichni fanoušci doufali, že se vývojáři s příchodem dalšího dílu vzchopí a dodají hráčům arkádových závodů opět kvalitní titul. Nyní jsme se posunuli o další čtyři roky kupředu a do našich obchodů se dostává titul MX vs ATV Legends. Nyní už nastartujte své motorky a pojeďte… a nebo víte co? Pojďte radši pěšky.

Velkým tahákem nového dílu měla být přepracovaná kariérní část. Měli jsme vzít svého začínajícího jezdce a provést ho přes amatérské závody až k živoucí legendě. Tuhle část vývojáři dodrželi, ale její provedení je až trestuhodné a aby toho nebylo málo, tak je většina herního obsahu podřízena právě vaší kariéře. Svojí dlouhou cestu započnete na Rawling Farm. Zde na vás čeká základní trénink, při kterém se naučíte veškeré potřebné řidičské dovednosti a také se zde postupně seznámíte se svým jezdeckým týmem. Nebo bych měl spíše říct s mrtvolnými charaktery. Každý tupě stojí na svém předdefinovaném místě a kvůli technické stránce je celkem problematické spustit s nimi konverzaci. Když už se vám to podaří, tak si u svého mechanika můžete vyzvednout novou motorku, náhradní díly, nebo vám vaše propagační manažerka nabídne k výběru nové sponzory. Celá tato část by šla bez problému udělat přes jednoduché menu, jenž by bylo funkční a ani by to nevypadalo tak hloupě, jako přejíždět na motorce 10m od jednoho k druhému. Když se zaměříme na samotnou kariéru, tak ta se skládá ze základního rozdělení na MX (motorky) ATV (čtyřkolky) a UTV (buginy). V každé kategorii na vás čeká téměř 200 závodních víkendů, což je obrovské číslo a kompletní dokončení vám zabere velkou porci času. Tu vám ovšem zaberou i načítací časy mezi závody a to i v případě, že budete hrát na Xboxu Series X. Postup do vyšších a prestižnějších tříd je podmíněn počtem vašich fanoušků. Ty získáváte po každém dokončeném závodě. Tak, jak jsme ze závodních her zvyklí, tak i zde najdete kromě samotné kariéry také rychlé závody a časovky. Tady ovšem nastává velký problém, protože smíte jezdit pouze po tratích, které jste si odemkli při hraní kariéry a stejné pravidlo platí i pro výběr motocyklu. Nemožnost si na začátku vybrat jakoukoliv trať vás tak nutí k progresu ve vaší kariéře, což je opravdu špatné rozhodnutí.

MX vs ATV jsou čistokrevné arkádové závody, ale i přesto je jízdní model velmi zvláštní a nepřirozený. Vývojáři se sice snažili do tohoto dílu přinést drobnou míru reálnějšího zpracování, ale vzhledem k celkovému výsledku se to vůbec nepovedlo. Měli jsme dostat propracovanější fyziku, ale ve všech kategoriích si budete připadat, jako byste jezdili po ledu a nikdy se nedostaví ten správný pocit z akcelerace. Mezi motorkou, čtyřkolkou i buginou poznáte určitý rozdíl v ovládání, ale to je tak vše. Nedokonalý dopad ze skokánku z vás opět udělá odražený hopík a ve spoustě případů budete svědky nepochopitelných pádů, které by za normálních okolností váš jezdec bez problému ustál, nebo by k nim z fyzikálního hlediska vůbec nemělo dojít. Pokud se i přes to všechno rozhodnete pustit do hraní, tak vám doporučuji zvolit nejtěžší obtížnost soupeřů a vypnout veškeré funkce, co „ztěžují“ hraní. Pokud si necháte jen to nejzákladnější ovládání, tak opadne spousta frustrujících situací a vy si rázem dokážete hraní i trochu užít. I když tu máme dalšího velkého strašáka v podobě technické stránky hry.

Už z prvních pár minut jsem měl pocit, jako bych hrál testovací alfa verzi a ne titul, který má být za několik málo dní vydaný v našich obchodech. Animace jezdců jsou při startu zvláštně trhané, na všech venkovních mapách doskakuje vegetace, vzdálená krajina je rozmazaná jako nepovedená olejomalba u prváka umělecké školy a pozadí v arénách zase vypadá jako vykradené z prvního Xboxu. V garáži se modely všech strojů donačítají několik sekund a v případě, že se pokusíte změnit barvu vaší motorky, tak se vám na náhledu pozmění jen půlka výběru. Při jízdě narazíte na různou kvalitu textur prostředí a takhle bych mohl pokračovat dalších X řádků a věnovat se například i zvukům. Ty se drží za ruku s celkovou kvalitou technického provedení. Pevně věřím, že spoustu těchto chyb a problémů bude v brzkých týdnech opraveno ve formě patchů, ale současný technický stav je opravdu děsivý.

Abychom na tento titul nebyli jen kritičtí, tak vyzdvihneme i to dobré. Do kladné kolonky rozhodně patří různorodé prostředí, závodní disciplíny a nastavení kamery. Když dáme stranou technickou stránku hry, tak je okolní krajina velmi nápaditá a bude vás bavit projíždět dostupné tratě. Kromě základních typů závodů jako je Supercross, National, nebo například Invitational, najdeme ve hře i zajímavou novinku v podobě Trails. Jedná se dlouhé závody, které v sobě kombinují hned několik rozdílných úseků a možností, jakou cestou se při nich vydáte. Začátek může být jako při běžném závodě, na který navazuje rytmický úsek plný skokánků a poté se závody zakončí v technickém a náročném výjezdu v úzkých horských serpentinách. Tento režim si mě vážně získal a alespoň na chvilku jsem zapomněl na tu hromadu nedostatků. Radost mi udělalo i kompletní přenastavení kamery. Kromě základních poloh si v nastavení smíte volně kameru upravit tak, aby vám co nejvíce vyhovoval úhel, nebo přiblížení.

Při koupi základní edice naleznete v garáži celkem 16 motorek, 4 čtyřkolky a 4 buginy. V kategorii MX si tedy vyberete z docela velkého výběru, ale u ostatních už to taková sláva není. Také se musíte smířit s neoficiálními stroji. V případě, že byste si chtěli osedlat své oblíbené motorky značky KTM, Kawasaki, nebo Husquarna, tak budete muset sáhnout opět do své peněženky a dokoupit si je zvlášť, nebo zainvestovat do dražší edice hry. Každý stroj si smíte poupravit jak vizuálně, tak i výkonnostně. Náhradní díly si kromě výrobce pozměníte i barevně. Díky tomu si vše přetvoříte podle svého stylu. Výkonnostní úpravy nejsou vůbec složité a vždy si vybíráte mezi jasně definovanými konfiguracemi. Jejich efekt se vám zobrazuje na jednotlivých lištách a díky tomu přesně víte, co vám každá součástka vylepší. Upravit si smíte i svého jezdce a to od hlavy až k patě. Na rozdíl od své garáže zde najdete i oficiální značkové oděvy.

MX vs ATV Legends mělo přinést arkádovým závodníkům svěží motokrosové zpracování se spoustou novinek. To se ovšem nestalo a my tu máme další polotovar, co si musí počkat na dopracování. Možná by se vývojáři měli soustředit jen na jednu kategorii a udělat ucelenější, zábavnější a především kvalitnější titul. Tento megalomanský přístup očividně nezvládají. Legends si také můžete zahrát jak v kooperaci, tak i v online multiplayeru. Otázkou ovšem zůstává, zdali najdete dostatek odvážlivců, co s vámi vkročí do tohoto nehostinného místa.

Hra vychází 28.6.2022 pro Xbox Series X/S a Xbox One za základní cenu 1049kč.

3
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

MX vs ATV Legends mělo do této série přinést inovaci a velké zlepšení od svých předchůdců. Místo toho jsme ale opět dostali nevyleštěný polotovar, který potřebuje velkou porci času na opravení veškerých chyb. Těžko říct, zdali se dočkáme i poupravení jezdeckého modelu, ale moc tomu nevěřím. V současné době raději sáhněte po konkurenčních titulech, které si sice neužijete na tak rozmanitých mapách a disciplínách, ale obdržíte za svoje peníze mnohem kvalitnější hru.
závodní disciplínyfyzika
rozmanitost prostředí velké množství technických chyb a nedostatků
kariérní režim
zvuky/soundtrack
uzamknutí rychlých závodů
26. 07. 2022 • Lukáš Urban0

Recenze: Outriders Worldslayer

Při hraní her si velice často vzpomenu na první Mizery a hlášku „Everybody wants to by like Mike“. U Outriders a jim podobným především ve spojitosti s live service konceptem, kdy je komunita udržována u hry pomocí pravidelných událostí, nových aktualizací a dodatečného obsahu. A zde by se přeneseně dalo říct, že každý by chtěl být jako Destiny nebo The Division, ale jen vyvoleným se to podaří. A dnes už bezpečně...

»
19. 07. 2022 • Michael Chrobok0

RECENZE: As Dusk Falls

Jestli něco adventurním nadšencům na Xboxu schází, pak jsou to hry od Davida Cage a jeho studia Quantic Dream. Ačkoli si jeho oceňovaná adventura Fahrenheit našla cestu na první Xbox, na ostatní tituly jako Heavy Rain či Detroit: Become Human si mohou majitelé konzole z Redmondu nechat zajít chuť. Částečnou náplastí jsou hry od studií Supermassive Games (série Dark Pictures Anthology) a Don’t Nod (Life is Strange), avšak kreativní vizi...

»
13. 07. 2022 • Michael Chrobok0

RECENZE: A Memoir Blue

Hry nemusí být jen o kosení celého zástupu nepřátel, snahy o dosažení co nejlepšího času na závodním okruhu nebo stvoření nepřemožitelného reka, který spasí celý jeden virtuální svět. Především indie vývojáři se nebojí s relativně mladým médiem experimentovat a přinášet neobvyklé zážitky, jež vás i po závěrečných titulcích nenechají v dobrém slova smyslu vydechnout.

»
11. 07. 2022 • Lukáš Urban0

RECENZE: Fobia – St. Dinfna Hotel

Jsou různí lidé a různé fóbie. Někdo se bojí, že uvízne ve výtahu, jiného chytá panika při pohledu na osminohá neštěstí s pavučinou u zádi a další nejde spát, aniž by nerozsvítil i v kumbálu. Ve své podstatě, každý se něčeho bojí. Každý má skrytou achillovu patu a každý je občas vystaven nepříjemnému vnějšímu vlivu, po němž se o něj pokouší studený pot. Já se s přibývajícími zářezy na herní pažbě začínám bát,...

»
11. 07. 2022 • Michael Chrobok0

Trochu jiná RECENZE: Dreamfall Chapters

Při brouzdání po archivu Xboxwebu mě poměrně překvapilo, že v něm chybí recenze na Dreamfall Chapters. Třetí hra adventurní série navazuje na ikonické hry The Longest Journey a Dreamfall: The Longest Journey, které jsou zcela po právu zapsány zlatým písmem do herní historie. Recenzovat přibližně pět let starý počin (záleží, zda počítáte vydání první epizody, nebo „final cut“ verze) od norského studia Red Threat Games a jejího ředitele Ragnara Tørnquista...

»
07. 07. 2022 • p.a.c.o0

RECENZE: F1 22

Letošní sezóna je zatím velice zajímavá, a ještě zajímavější je aféra s poskakováním. Tedy ne přímo sezóny jako takové, ale nových formulí, které zformovaly opravdu velké změny v pravidlech. Někteří jezdci s tím mají problém, stěžují si na bolesti zad a další věcí, které je třeba řešit. Přeci jenom jde o zdraví, a to máme všichni jenom jedno. Na druhou stranu nová pravidla přinesla přepracovaný design vozů, který se opravdu povedl a...

»
27. 06. 2022 • Lukáš Urban0

Recenze: Zorro The Chronicles

Slunce lehce objímá hory a pomalu se sune do jejich stínu, aby místo na obloze předalo hvězdám. Byla by to romantická chvíle podtrhnutá chumlem slámy valícím se prérií, kdyby se okolím nerozléhalo sténání nebohých vesničanů, kteří jsou opětovně utlačováni vojsky kapitána Montera. Nebo tentokrát spíše lidmi Monasteria. Na kžadý pád, oblažen vlastní dokonalostí je první a poslední instancí Kalifornie v době, kdy tím nejrychlejším poštovním spojením byl dostavník. Jenže tentokrát to...

»
24. 06. 2022 • HusekD0

RECENZE: Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder´s Revenge

Pokud jste vyrůstali v devadesátkách, tak vám tito hrdinové jistě nebudou cizí. Želvy Ninja se jako většina tehdejších hrdinů zrodila v komiksové podobě. Měla je na svědomí americká společnost Mirage Studios, která s nimi vydala v roce 1984 první časopis v pouhém několikatisícovém vydání. I přes to si okamžitě získali srdce mladých čtenářů a bylo jasné, že zmutovaní ninjové mají obrovský potenciál. My si je ovšem pamatujeme především díky kreslené...

»