RECENZE: My Brother Rabbit

Autor: tonyskate Publikováno: 20.9.2018, 16:00

Publikováno: 20.9.2018, 16:00

Je autorem 3867 článků

Adventur není nikdy dost. Tohoto hesla se držíme už řadu let. Přesto se ale stále méně vyskytují tradiční point-and-click adventury a nahrazují je jejich akčnější či logičtější variance. My Brother Rabbit z obrázků působí jako point-and-click záležitost, ovšem jedná se jen o chytrý kabátek, pod kterým se skrývá klasická hledačka.

Čekali jsme tedy tradiční adventuru, ale určitě nejsme zklamání natož překvapení. Za hrou totiž stojí polské studio Artifex Mundi, které žánru her „hidden object“ doslova dominuje. Svou nadvládu započali na chytrých telefonech, ale časem dostali své hry i na konkonzolezolích. Nedávno sice došlo k jejich zdražení, ale pokud máte tento žánr rádi a chcete hledat na velké obrazovce, lepší možnost nenajdete.

My Brother Rabbit je krásně zpracovaná hra, v níž jde především o zkoumání, hledání předmětů a řešení hádanek. Zápletka je pak směsí skutečnosti a fantazie dítěte. Když totiž onemocní holčička, milující rodiče ji odvezou do nemocnice a doufají v brzké uzdravení. Starší bratříček neustále hlídá plyšového králíčka, který je věrným kamarádem jeho sestřičky. A právě tohoto králíčka se zhostíte a silou představivosti se vydáte hledat lék napříč snovými světy, v nichž neschází obří houby, robotický los či hodiny tající vlivem času.

V nádherně malovaných lokacích vždy narazíte na nějaké menší komplikace, k jejichž řešení je prvně zapotřebí najít určitý počet stejných předmětů, kolikrát i více naráz. Někdy tak vyřešíte problém nebo jen postoupíte o krok dál a musíte se ještě vypořádat s nějakou hádankou či puzzlem. Hledání předmětů na barvitých obrazovkách není třeba popisovat a jediným rozdílem je, že často vidíte i vašeho hrdinu, tedy králíčka a tak z obrázků hra mohla působit dojmem tradiční adventury, ačkoliv tomu tak není.

Oproti hledačkám zde ale naprosto schází nápověda, takže se může snadno stát, že bude bloudit ukazatelem po obrazovce a náhodně mačkat tlačítko A, abyste objevili daný předmět. Potěšila nás intuitivní vychytávka, že panel s ukazatelem daného předmětu a požadovaného počtu, se vždy zabarví, pokud se na dané obrazovce předmět opravdu nachází. Občas ale musíte kliknout i na něco jiného, ale většinou byste bloudit neměli.

Hádanky jsou taktéž v pohodě a často k nim dostanete nakreslené instrukce, takže není co řešit, ať už jde o skládání obrázků, přesouvání políček, točení více směry apod. Zkrátka nespočet variant na jednoduché logické hříčky. Navíc vás jistě potěší snadné achievementy i výběr kapitol pro jejich případně vysbírání. Hodně nám ale lezl na nervy přehnaný důraz na vibrace ovladače, které ani nelze vypnout. Jak ale asi správně odhadujete, jedná se o kratší hru, takže to překousnete.

Opravdu pak oceňujeme, že hra je skrze naprostou absenci textů přístupná hráčům každého věku a znalost cizího jazyka vůbec nepotřebujete. Příběh navíc pochopíte díky jednoduchým animacím a můžete se tak soustředit na své dobrodružství. Více už není třeba dodávat.

6

My Brother Rabbit je opravdu pěkná a roztomilá adventurka, kterou si díky jednoduché hratelnosti a absenci textů užijí opravdu všichni, jak děti, tak jejich rodiče a případně všichni dohromady. Navíc se jedná o příjemnou jednohubku, kterou lze dohrát za delší večer, čemuž už ale moc neodpovídá cena a čtyři stovky jsou přece jen trochu moc, zvláště když už pak není důvod se ke hře vracet.
  • Tex-Calder

Tak šup s tím do Gamepassu a je to…

»