RECENZE: My Brother Rabbit

Autor: tonyskate Publikováno: 20.9.2018, 16:00

Publikováno: 20.9.2018, 16:00

Sociální sítě

O autorovi

tonyskate

tonyskate

Je autorem 3776 článků

Adventur není nikdy dost. Tohoto hesla se držíme už řadu let. Přesto se ale stále méně vyskytují tradiční point-and-click adventury a nahrazují je jejich akčnější či logičtější variance. My Brother Rabbit z obrázků působí jako point-and-click záležitost, ovšem jedná se jen o chytrý kabátek, pod kterým se skrývá klasická hledačka.

Čekali jsme tedy tradiční adventuru, ale určitě nejsme zklamání natož překvapení. Za hrou totiž stojí polské studio Artifex Mundi, které žánru her „hidden object“ doslova dominuje. Svou nadvládu započali na chytrých telefonech, ale časem dostali své hry i na konkonzolezolích. Nedávno sice došlo k jejich zdražení, ale pokud máte tento žánr rádi a chcete hledat na velké obrazovce, lepší možnost nenajdete.

My Brother Rabbit je krásně zpracovaná hra, v níž jde především o zkoumání, hledání předmětů a řešení hádanek. Zápletka je pak směsí skutečnosti a fantazie dítěte. Když totiž onemocní holčička, milující rodiče ji odvezou do nemocnice a doufají v brzké uzdravení. Starší bratříček neustále hlídá plyšového králíčka, který je věrným kamarádem jeho sestřičky. A právě tohoto králíčka se zhostíte a silou představivosti se vydáte hledat lék napříč snovými světy, v nichž neschází obří houby, robotický los či hodiny tající vlivem času.

V nádherně malovaných lokacích vždy narazíte na nějaké menší komplikace, k jejichž řešení je prvně zapotřebí najít určitý počet stejných předmětů, kolikrát i více naráz. Někdy tak vyřešíte problém nebo jen postoupíte o krok dál a musíte se ještě vypořádat s nějakou hádankou či puzzlem. Hledání předmětů na barvitých obrazovkách není třeba popisovat a jediným rozdílem je, že často vidíte i vašeho hrdinu, tedy králíčka a tak z obrázků hra mohla působit dojmem tradiční adventury, ačkoliv tomu tak není.

Oproti hledačkám zde ale naprosto schází nápověda, takže se může snadno stát, že bude bloudit ukazatelem po obrazovce a náhodně mačkat tlačítko A, abyste objevili daný předmět. Potěšila nás intuitivní vychytávka, že panel s ukazatelem daného předmětu a požadovaného počtu, se vždy zabarví, pokud se na dané obrazovce předmět opravdu nachází. Občas ale musíte kliknout i na něco jiného, ale většinou byste bloudit neměli.

Hádanky jsou taktéž v pohodě a často k nim dostanete nakreslené instrukce, takže není co řešit, ať už jde o skládání obrázků, přesouvání políček, točení více směry apod. Zkrátka nespočet variant na jednoduché logické hříčky. Navíc vás jistě potěší snadné achievementy i výběr kapitol pro jejich případně vysbírání. Hodně nám ale lezl na nervy přehnaný důraz na vibrace ovladače, které ani nelze vypnout. Jak ale asi správně odhadujete, jedná se o kratší hru, takže to překousnete.

Opravdu pak oceňujeme, že hra je skrze naprostou absenci textů přístupná hráčům každého věku a znalost cizího jazyka vůbec nepotřebujete. Příběh navíc pochopíte díky jednoduchým animacím a můžete se tak soustředit na své dobrodružství. Více už není třeba dodávat.

6
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

My Brother Rabbit je opravdu pěkná a roztomilá adventurka, kterou si díky jednoduché hratelnosti a absenci textů užijí opravdu všichni, jak děti, tak jejich rodiče a případně všichni dohromady. Navíc se jedná o příjemnou jednohubku, kterou lze dohrát za delší večer, čemuž už ale moc neodpovídá cena a čtyři stovky jsou přece jen trochu moc, zvláště když už pak není důvod se ke hře vracet.
  • Tex-Calder

    Tak šup s tím do Gamepassu a je to…

24. 05. 2019 • chaosteorycz3

Recenze: Layers of Fear 2

Je každý umělec blázen? Je každý blázen umělec? A je snad umění forma šílenství? Před třemi léty si podobné otázky položil polský kreativní celek, načež vznikla skromná analýza pomateného, nebo neskutečně nadaného, malíře jménem Layers of Fear. Zjištění, že tahy štětce občas vede lidská tragédie, nechalo pootevřené dveře do světa, kde jedinci hodni obdivu představují oběti vlastní výjimečnosti. Hvězda stříbrného plátna míří na scénu, ale dočká se bouřlivých ovací?

»
23. 05. 2019 • lindros88cze0

RECENZE: Sniper Elite V2 Remastered

Říkáte si zase další remaster? Už tomu tak je a možná nám jen pánové ze studia Rebellion chtějí zkrátit čekání na pátý Sniper Elite. Každopádně tento měsíc už je tomu sedm let, co do obchodů dorazil Sniper Elite V2 a my se teď mrkneme na zoubek jeho remasteru pro Xbox One.

»
18. 05. 2019 • chaosteorycz1

Recenze: Rage 2

Dlouhé desítky let si autoři filmů, her a knih dávali práci, aby svět po globální katastrofě působil tak depresivně, že si z něho i fanoušek doom metalu má chuť podřezat žíly. Pak ale někdo přišel se studií, jak se asi bude chovat tlupa orangutanů ve skladu barev a laků. Samozřejmě udělá barevný nepořádek, který by šikovný hokynář prodal jako umělecké dílo nadčasového umělce. Nač ale dělat z neorganizovaného bince něco víc než...

»
15. 05. 2019 • lindros88cze6

Recenze: World of Warships: Legends (Game Preview)

Po úspěšném uvedení hry World of Tanks na konzole se Wargaming snaží přenést i svůj další titul: World of Warships (WOWs). Jak už název i obrázek napovídají, tak se budeme plavit v bojových lodích z období kolem 2. světové války. Hra vyšla na PC v roce 2015 a někteří si možná myslí, že jde o pouhý port hry. Dle WG a i mých dojmů se jedná o upravenou hru, která je ovšem...

»
14. 05. 2019 • tonyskate10

RECENZE: A Plague Tale: Innocence

Když byl v lednu 2017 oznámen nový projekt The Plague studia Asobo, který zaštítil francouzský vydavatel Focus Home, asi nikdo nečekal, že se z něj vyklube natolik slibná záležitost, jakou se A Plague Tale: Innocence nakonec stala. Hráči se těšili na poutavý příběh zasazený do zajímavého období, a když byla navíc potvrzena čeština, očekávání ještě více vzrostla. Budou však naplněna? Ačkoliv embargo na recenze padlo až s vydáním hry, což kolikrát nebývá dobré...

»
11. 05. 2019 • chaosteorycz0

Recenze: Feudal Alloy

Přemýšleli jste někdy nad tím, nad čím pak asi dumá ta němá tvář, kterou si chováte v akvárku? Myslíte, že ji zajímá nová laciná truhla umístěná v rohu? Přemýšlí snad nad tím, že opět meškáte s vyčištěním? Nebo snad s ní o velkolepém dobrodružství v alternativním středověku? Jestli nežije v hlavě pracovitého robota, nejspíš ji zajímá jen včasné krmení.

»
08. 05. 2019 • p.a.c.o1

RECENZE: Old Man’s Journey

Společně s rozmachem nezávislých herních studií nebo i samotných vývojářů, jsme se konečně dočkali toho, nač celá léta předtím spousta hráčů nadávala. Velká studia hrála na jistotu, sypala na nás jedno pokračování za druhým, a tak nějak se vytratili hry s větší uměleckou hodnotou nebo zajímavými nápady. A právě tohle je oblast, v níž se nezávislá scéna velice vyžívá a vznikají zde někdy až divné hry (tak moc umělecké, že to nikdo nechápe,...

»
07. 05. 2019 • chaosteorycz0

Recenze: God’s Trigger

Top-down titulů, tedy her, které sledujeme z horního pohledu, bylo hodně už před třiceti lety. S ohledem na výkon herních strojů šlo kdysi o univerzální perspektivu, která skvěle posloužila strategiím, střílečkám, městským akcím, budovatelským ságám či hrám na hrdiny. A ačkoliv bychom dnes měli oslavovat virtuální realitu, rozlišení ostřejší než skutečnost a efekty zahanbující přírodní zákony, mezi levnými střílečkami se zpracování stále těší velké oblibě. A když se na něj naroubuje brutální...

»