RECENZE: My Brother Rabbit

Autor: tonyskate Publikováno: 20.9.2018, 16:00

Publikováno: 20.9.2018, 16:00

Sociální sítě

O autorovi

tonyskate

tonyskate

Je autorem 3559 článků

Adventur není nikdy dost. Tohoto hesla se držíme už řadu let. Přesto se ale stále méně vyskytují tradiční point-and-click adventury a nahrazují je jejich akčnější či logičtější variance. My Brother Rabbit z obrázků působí jako point-and-click záležitost, ovšem jedná se jen o chytrý kabátek, pod kterým se skrývá klasická hledačka.

Čekali jsme tedy tradiční adventuru, ale určitě nejsme zklamání natož překvapení. Za hrou totiž stojí polské studio Artifex Mundi, které žánru her „hidden object“ doslova dominuje. Svou nadvládu započali na chytrých telefonech, ale časem dostali své hry i na konkonzolezolích. Nedávno sice došlo k jejich zdražení, ale pokud máte tento žánr rádi a chcete hledat na velké obrazovce, lepší možnost nenajdete.

My Brother Rabbit je krásně zpracovaná hra, v níž jde především o zkoumání, hledání předmětů a řešení hádanek. Zápletka je pak směsí skutečnosti a fantazie dítěte. Když totiž onemocní holčička, milující rodiče ji odvezou do nemocnice a doufají v brzké uzdravení. Starší bratříček neustále hlídá plyšového králíčka, který je věrným kamarádem jeho sestřičky. A právě tohoto králíčka se zhostíte a silou představivosti se vydáte hledat lék napříč snovými světy, v nichž neschází obří houby, robotický los či hodiny tající vlivem času.

V nádherně malovaných lokacích vždy narazíte na nějaké menší komplikace, k jejichž řešení je prvně zapotřebí najít určitý počet stejných předmětů, kolikrát i více naráz. Někdy tak vyřešíte problém nebo jen postoupíte o krok dál a musíte se ještě vypořádat s nějakou hádankou či puzzlem. Hledání předmětů na barvitých obrazovkách není třeba popisovat a jediným rozdílem je, že často vidíte i vašeho hrdinu, tedy králíčka a tak z obrázků hra mohla působit dojmem tradiční adventury, ačkoliv tomu tak není.

Oproti hledačkám zde ale naprosto schází nápověda, takže se může snadno stát, že bude bloudit ukazatelem po obrazovce a náhodně mačkat tlačítko A, abyste objevili daný předmět. Potěšila nás intuitivní vychytávka, že panel s ukazatelem daného předmětu a požadovaného počtu, se vždy zabarví, pokud se na dané obrazovce předmět opravdu nachází. Občas ale musíte kliknout i na něco jiného, ale většinou byste bloudit neměli.

Hádanky jsou taktéž v pohodě a často k nim dostanete nakreslené instrukce, takže není co řešit, ať už jde o skládání obrázků, přesouvání políček, točení více směry apod. Zkrátka nespočet variant na jednoduché logické hříčky. Navíc vás jistě potěší snadné achievementy i výběr kapitol pro jejich případně vysbírání. Hodně nám ale lezl na nervy přehnaný důraz na vibrace ovladače, které ani nelze vypnout. Jak ale asi správně odhadujete, jedná se o kratší hru, takže to překousnete.

Opravdu pak oceňujeme, že hra je skrze naprostou absenci textů přístupná hráčům každého věku a znalost cizího jazyka vůbec nepotřebujete. Příběh navíc pochopíte díky jednoduchým animacím a můžete se tak soustředit na své dobrodružství. Více už není třeba dodávat.

6
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

My Brother Rabbit je opravdu pěkná a roztomilá adventurka, kterou si díky jednoduché hratelnosti a absenci textů užijí opravdu všichni, jak děti, tak jejich rodiče a případně všichni dohromady. Navíc se jedná o příjemnou jednohubku, kterou lze dohrát za delší večer, čemuž už ale moc neodpovídá cena a čtyři stovky jsou přece jen trochu moc, zvláště když už pak není důvod se ke hře vracet.
  • Tex-Calder

    Tak šup s tím do Gamepassu a je to…

14. 12. 2018 • lindros88cze0

RECENZE: The Council

Od doby, kdy studio Telltale Games přišlo s vydáním příběhových her po epizodách, jsme se dočkali mnoho her, které se této konkrétní receptury držely. Nicméně jak už dnes víme, je třeba určitá opatrnost a zbytečně to s projekty nepřehánět, abyste neskončily právě jako pionýři z Telltale, ačkoliv tam za to mohlo neschopné vedení. Každopádně dnes se podíváme na zoubek mysteriózní epizodické adventuře The Council, která se konečně dočkala závěrečné epizody a my si...

»
12. 12. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: Just Cause 4

Otevřené světy nabízejí nespočet možností, jak nám přinést různorodá dobrodružství a nejspíš i proto jsou v dnešní době tak populární. I já se do těchto světů rád vydávám, ale je tu jeden z nich, který se svou nekonečnou akcí tak trochu vymyká všem ostatním. Série Just Cause na to jde cestou výbuchů, bláznivostí a světem, v němž se můžeme vydat, kam nás jenom napadne a vyzkoušet, co všechno v něm je možné, byť je...

»
08. 12. 2018 • chaosteorycz1

Recenze: Jagged Alliance: Rage!

Vytahovat na světlo staré značky je stejně moderní, jako nosit brýle a kšandy po dědovi a hrát si na hipstera. Dle hesla: „Když to nejde zremasterovat, udělej další díl“, dostáváme opětovně série, jejichž existence byla už dávno součástí minulosti. A zcela právem, protože v posledních podobách dokázaly sami sebe dostat do slepé uličky.

»
04. 12. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: RIDE 3

Vývojáři z italského studia Milestone mají mezi hráči již nějaké to jméno, protože stojí za celou řadou známých značek. Jejich kvalita je sice velice rozporuplná, ale když řeknu, že se jedná o lehce nadprůměrné tituly, nejspíš to přesně vystihne jejich status. Ne každé studio je schopné chrlit hry stejným tempem, jako to dělají právě Milestone a ještě u nich zajistit nějakou kvalitu. Vždyť jenom letos jsme od nich již dostali tři...

»
30. 11. 2018 • p.a.c.o3

RECENZE: Battlefield V

První a druhá světová válka jsou oblíbená témata pro herní zpracování, na která se dá pohlížet z několika úhlů. Nejpočetnější zpracování mají na svědomí střílečky, kam se tyto ozbrojené konflikty našich dějin hodí asi nejvíce. Jeden čas byla děsně „cool“, až hráči začali být přejedeni touto tématikou a vývojáři naštěstí posunuli válku do moderní doby. Já sám si nejsem jist, zda jsem již zapomněl na všechny druhoválečné hry, abych byl nadšený...

»
29. 11. 2018 • chaosteorycz4

Recenze: Darksiders III

Je jedno, jak moc se snažíte změnit osud. Pokud se tak má stát, stane se. Bláboly kartářky uzené v mlžném oparu levného kuřiva neberte na lehkou váhu, protože něco málo na nich bude. Nevěříte? Co Sarah Connorová a oddalování soudného dne? Nebo Glum, jehož osud byl navěky spojen s prstenem? A co nastolení rovnováhy na bojišti, kterému andělé a démoni říkají Země? Téma jak vystřižené pro Roberta Langdona nebo Constantina, mají v tomto...

»
26. 11. 2018 • chaosteorycz0

Recenze: Achtung! Cthulhu Tactics

Kdykoliv se Němci zapletou s okultismem, smrdí to sírou nebo pořádně nevrlými démony. Že byl Hitler přinejmenším fascinován magií a vším, co by mohlo z onoho či jiného světa pomoci jeho armádě k vyhraní války, je známým faktem. Však spousta her, filmů a komiksů s tímto motivem pracuje. Jenže co kdyby Lovecraft nebyl jen skvělý fantasta, ale také spisovatel popisující skutečný kult a reálná monstra? Pak by válečné fronty možná páchly rybinou.

»
25. 11. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: Storm Boy

Silné příběhy nejsou doménou jenom knih či filmů, ale stále více se o ně pokoušejí, a dost často i úspěšně, herní vývojáři. Výsledky se různí stejně, jako herní žánry, protože by se dalo říct, že silný příběh jde naroubovat téměř na jakýkoli žánr. Můžeme střílet emzáky a přitom prožívat drama, užívat si malebného světa, který sužují vážné problémy nebo se prohánět po polích a vytvářet si příběhy vlastní.

»