RECENZE: My Brother Rabbit

Autor: tonyskate Publikováno: 20.9.2018, 16:00

Publikováno: 20.9.2018, 16:00

Sociální sítě

O autorovi

tonyskate

tonyskate

Je autorem 3625 článků

Adventur není nikdy dost. Tohoto hesla se držíme už řadu let. Přesto se ale stále méně vyskytují tradiční point-and-click adventury a nahrazují je jejich akčnější či logičtější variance. My Brother Rabbit z obrázků působí jako point-and-click záležitost, ovšem jedná se jen o chytrý kabátek, pod kterým se skrývá klasická hledačka.

Čekali jsme tedy tradiční adventuru, ale určitě nejsme zklamání natož překvapení. Za hrou totiž stojí polské studio Artifex Mundi, které žánru her „hidden object“ doslova dominuje. Svou nadvládu započali na chytrých telefonech, ale časem dostali své hry i na konkonzolezolích. Nedávno sice došlo k jejich zdražení, ale pokud máte tento žánr rádi a chcete hledat na velké obrazovce, lepší možnost nenajdete.

My Brother Rabbit je krásně zpracovaná hra, v níž jde především o zkoumání, hledání předmětů a řešení hádanek. Zápletka je pak směsí skutečnosti a fantazie dítěte. Když totiž onemocní holčička, milující rodiče ji odvezou do nemocnice a doufají v brzké uzdravení. Starší bratříček neustále hlídá plyšového králíčka, který je věrným kamarádem jeho sestřičky. A právě tohoto králíčka se zhostíte a silou představivosti se vydáte hledat lék napříč snovými světy, v nichž neschází obří houby, robotický los či hodiny tající vlivem času.

V nádherně malovaných lokacích vždy narazíte na nějaké menší komplikace, k jejichž řešení je prvně zapotřebí najít určitý počet stejných předmětů, kolikrát i více naráz. Někdy tak vyřešíte problém nebo jen postoupíte o krok dál a musíte se ještě vypořádat s nějakou hádankou či puzzlem. Hledání předmětů na barvitých obrazovkách není třeba popisovat a jediným rozdílem je, že často vidíte i vašeho hrdinu, tedy králíčka a tak z obrázků hra mohla působit dojmem tradiční adventury, ačkoliv tomu tak není.

Oproti hledačkám zde ale naprosto schází nápověda, takže se může snadno stát, že bude bloudit ukazatelem po obrazovce a náhodně mačkat tlačítko A, abyste objevili daný předmět. Potěšila nás intuitivní vychytávka, že panel s ukazatelem daného předmětu a požadovaného počtu, se vždy zabarví, pokud se na dané obrazovce předmět opravdu nachází. Občas ale musíte kliknout i na něco jiného, ale většinou byste bloudit neměli.

Hádanky jsou taktéž v pohodě a často k nim dostanete nakreslené instrukce, takže není co řešit, ať už jde o skládání obrázků, přesouvání políček, točení více směry apod. Zkrátka nespočet variant na jednoduché logické hříčky. Navíc vás jistě potěší snadné achievementy i výběr kapitol pro jejich případně vysbírání. Hodně nám ale lezl na nervy přehnaný důraz na vibrace ovladače, které ani nelze vypnout. Jak ale asi správně odhadujete, jedná se o kratší hru, takže to překousnete.

Opravdu pak oceňujeme, že hra je skrze naprostou absenci textů přístupná hráčům každého věku a znalost cizího jazyka vůbec nepotřebujete. Příběh navíc pochopíte díky jednoduchým animacím a můžete se tak soustředit na své dobrodružství. Více už není třeba dodávat.

6
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

My Brother Rabbit je opravdu pěkná a roztomilá adventurka, kterou si díky jednoduché hratelnosti a absenci textů užijí opravdu všichni, jak děti, tak jejich rodiče a případně všichni dohromady. Navíc se jedná o příjemnou jednohubku, kterou lze dohrát za delší večer, čemuž už ale moc neodpovídá cena a čtyři stovky jsou přece jen trochu moc, zvláště když už pak není důvod se ke hře vracet.
  • Tex-Calder

    Tak šup s tím do Gamepassu a je to…

14. 02. 2019 • p.a.c.o4

RECENZE: Far Cry: New Dawn

Pokračování zaběhnutých sérií to zejména v poslední době nemají vůbec snadné. Zde se totiž, mimo jiné, projevují sympatie či antipatie k jednotlivým značkám nebo vývojářským domům, a to radikálněji než kdy dříve. Onou otázkou a problémem je, jak moc danou hru inovovat, aby si ještě zachovala svou identitu, ale zároveň mohla hráči nabídnout něco nového. Série Asssassin’s Creed je dobrým příkladem toho, jak to může dopadnout a pomalu se toto ožehavé...

»
13. 02. 2019 • chaosteorycz13

Recenze: Metro Exodus

Rusko. Řekněte bez opovržení jméno východní velmoci ve špatný čas, ve špatné společnosti a máte zaděláno na pěkný problém. V lepším případě se setkáte s ostrým slovníkem. V tom horším vás čeká hloubková lustrace, kdy se kolektiv odhodlá k osobní prohlídce, hledajíc odposlechy, rudou knížku, podepsanou fotografii Vladimíra Vladimiroviče a zbytky smrtící látky. Ale proč ta hysterie? Země rozprostírající se na asijském kontinentu dala světu i dobré věci. Tak třeba architekturu, vodku, jednoduché věci...

»
12. 02. 2019 • CryLineT0

Recenze: DreamWorks Dragons Dawn of New Riders

Rodiče to nemají lehké. Při výběru vhodné hry často bývají omráčeni krásným přebalem a lehce tak přehlédnou věkové doporučení, které je alespoň drobným návodem ke správnému věku. Ukázkovým případem byla nedávná RPG Kingdom Hearts III, která by se vnutila i nemluvněti. U dračího příběhu podobný přešlap nehrozí, protože jde o přímočarou jednohubku pro malé.

»
06. 02. 2019 • CryLineT10

Recenze: Kingdom Hearts III

Odvaha, odhodlání, láska, přátelství, spravedlnost. To jsou motivy, se kterými manipuluje každé dobrodružství, každá báchorka pro děti a každý hrdinský epos. Jako malí jsme tyto vlastnosti brali za své, stejně jako postavy, jež je ztělesňovaly. Vařečky byly našimi světelnými meči, násady od košťat symbolizovaly mušketýrské kordy a poklice od zavařovacího hrnce posloužila coby štít Kapitána Amerika. Víte co? Ono ale stačí mnohem méně. Třeba obyčejný klíč.

»
05. 02. 2019 • p.a.c.o0

RECENZE: Genesis Alpha One

Vesmír je nekonečný a stejně tak i možnosti v něm. Kolikrát nás jeho zákonitosti až překvapí a ne jinak je tomu i v herním vesmíru. Snad poprvé se mi stalo, že hra, o kterou jsem stál, byla nakonec něco úplně jiného, než jsem původně očekával. Z počátku jsem byl trochu zklamaný, ale nakonec jsem hře přišel na chuť a byl jsem rád, že jsem se o ní zajímal.

»
29. 01. 2019 • chaosteorycz1

Recenze: Resident Evil 2

Hra roku už na jeho počátku? Jsem si vědom drzosti mé otázky, která v některých z vás vzbudí nechápavý výraz. Čeká nás rok plný nových značek a velkolepých pokračování, tak jak si dovoluji vytahovat recyklát dvacetileté hry, který se veze na pseudo-vlně remasterů a remaků. Povím vám zatím jediné, Resident Evil 2 se neveze, on tu vlnu vede. Jestli jste někdy pochybovali, zda dnešní hráči potřebují pohlavek z minulosti, aby prozřeli ze všednosti...

»
18. 01. 2019 • p.a.c.o2

RECENZE: Ace Combat 7: Skies Unknown

Nejdříve chtěl člověk umět létat jako pták, aby se mohl vydat do oblak. Přes balóny a první letadla jsme se dostali až k dnešním moderním strojům, jejichž bojové a letové vlastnosti jsou úžasné. O to smutnější je fakt, že her s leteckou tématikou je jako šafránu. Přitom hlad po tomto žánru rozhodně je, takže každá další oznámená hra je očekávána nemalou enklávou virtuálních pilotů, kteří jenom čekají, až budou moct usednout do...

»
14. 12. 2018 • lindros88cze0

RECENZE: The Council

Od doby, kdy studio Telltale Games přišlo s vydáním příběhových her po epizodách, jsme se dočkali mnoho her, které se této konkrétní receptury držely. Nicméně jak už dnes víme, je třeba určitá opatrnost a zbytečně to s projekty nepřehánět, abyste neskončily právě jako pionýři z Telltale, ačkoliv tam za to mohlo neschopné vedení. Každopádně dnes se podíváme na zoubek mysteriózní epizodické adventuře The Council, která se konečně dočkala závěrečné epizody a my si...

»