RECENZE: NBA 2K19

Autor: p.a.c.o Publikováno: 22.9.2018, 11:20

Publikováno: 22.9.2018, 11:20

Je autorem 1963 článků

Sportovní nadšenci mají po herní stránce rozhodně z čeho vybírat a záleží jenom na preferencích každého hráče, jaký sport nebo sporty má rád. Výhodou virtuálního sportování je fakt, že člověk může i nadále pěstovat pivní břich a nemusí se bát, že by dělal nějaké pohyby či akce, díky nimž by o něj přišel. Navíc se za sportem může vydat za jakéhokoli venkovního počasí a samotné pořízení her vyjde ve výsledku levněji, než si nakoupit vybavení na všechny sporty, které virtuálně hraje.

Ne všechny sporty však svádí každý rok konkurenční boj (zdravím NHL, který je toho asi největším důkazem), díky čemuž se vývojáři musí snažit. Souboje pod bezednými koši konkurenci naštěstí nabízejí, takže se hráči musí rozhodnout, jakým směrem se vydají. Nekorunovaným králem jsou zde matadoři z 2K Sports, kteří s letošním ročníkem slaví 20 let výročí značky, takže pochyby o nedostatku zkušeností nejsou vůbec namístě a i kvůli výročí zdobí ty lepší obaly hry LeBron James.

Po loňském ročníku navíc měli vývojáři rozhodně co napravovat. Sice to nebyla špatná hra, ale potenciálu v ní bylo víc, než se nakonec ukázalo. K tomu se do hry za prémiovou cenu nevybíravým způsobem vetřely mikrotransakce, což hráči také dost nelibě nesli a nesou. Další přihrávka tak směřuje do území pod košem, kde se recenze pokusí zasmečovat.

Skalní fanoušci budou nejspíš u nového ročníku chrochtat blahem, protože jim jde většina věcí na ruku a mají je zmáknuté už od minula. Zabavit se mohou ve spoustě herních módů a je tak jenom na chuti každého, kam jeho kroky povedou. Stanete se GM nějakého týmu a půjdete od vítězství k vítězství? Dáte si jenom normální sezónu se svým oblíbeným týmem nebo vytvoříte vlastního hrdinu v módu MyCareer? To všechno a další věci na vás čekají, tudíž jak jsem řekl, herní možnosti jsou široké, jak zde bývá zvykem.

Příběhový herní mód letos nese název The Way Back, což zároveň trochu naznačuje, jakým směrem se bude pohybovat kariéra našeho profesionála. Stát se hvězdou NBA není jenom tak a náš profík musí překonat celou řadu překážek, než se jí vůbec stane. Na začátku kariéry je jeho sen skoro rozmetán na prach, protože se do NBA musí probít skrze čínskou ligu, kde ho ne všichni mají rádi, následně postoupí do nižší americké soutěže G League a pak už snad ochutná lesk palubovek slavné NBA. Od příběhu nečekejte kdoví jakou originalitu, najde se v něm spousta klišé, ale přeci jenom se stále jedná o příběh ve sportovní hře.

Díky příběhovému režimu si patrně všimnete největšího nešvaru celé hry, jímž je systém mikrotransakcí. Za odehrané zápasy sice získáte virtuální měnu. Musí se vám dařit, abyste nějaký drobné získali a pokud se vám dařit nebude, o peníze přijdete. Hra rozhodně není štědrá, pokud se daří, ale dost přísná, když se nedaří. Za peníze se přitom kupuje všechno, co chcete svému hráči dát. Můžete vyrazit na nákupy oblečení do vylepšeného Sousedství, ovšem je otázka, zda pracně našetřené penízky budete chtít utratit za kosmetická vylepšení typu trička a boty, nebo si radši vylepšíte nějakou schopnost či dovednost. Ovšem kdo se nebude bát sáhnout do peněženky, minimálně jeho start bude o dost hvězdnější a bude vypadat o dost víc cool než ti z nás, kdo platit chtít nebudou. Bez peněz v této fázi hry nastoupí nekonečný grind a to ne každému bude vyhovovat.

Stejná situace se zopakuje i v módu MyTeam, což je místní kartičková obdoba například fotbalového FUTu. I zde bude získání lepších hráčů trvat, takže vaše peněženka bude v neustálém pokušení. Dle mého by politika v hrách za plnou cenu neměla být tak agresivní, jako je zde. Ano, ta nejlepší vylepšení se dají získat pouze hraním, ale právě začátek je pro spoustu hráčů stěžejní pro rozhodnutí, zda hru hrát, či nikoli a může jim tyto herní módy velice rychle znechutit. Naštěstí mimo ně je situace v pořádku a můžete je krásně hrát bez obav zkažení zážitku.

Naštěstí na palubovce je všechno v nejlepším pořádku a basketbal v podání od 2K je opravdu hodně blízko simulaci. Nejblíže je v oblasti atmosféry zápasů, která je jednoduše elektrizující a show je přesně taková, jakou umí vykouzlit právě NBA. Sice ne všechna videa před zápasem jsou úplně úžasná, ale těch je ve výsledku tak málo, že nemohou narušit výsledný dojem.

V úvodu jsem zmínil, že NBA 2K19 je spíše pro pravidelnější hráče a nyní si řekneme proč. Ovládání hry je natolik komplexní, že bez předchozích zkušeností hráči budou mít co dělat, aby se se hrou vypořádali. Bohužel zde jako sůl chybí nějaký tréninkový mód, v němž by se ovládání, jednotlivé finty nebo střeli daly vyzkoušet. Musíte se tak podívat do nastavení ovládání a všechno zkoušet při zápasech. Obranná fáze je navíc o něco těžší než útok (úspěšné vypíchnutí míče nebo jenom obyčejné navázání protihráče chce hodně cviku), i když ani v něm hra chyby neodpouští. Je to docela škoda, že ovládání není víc přístupnější nebo že není k dispozici alespoň lepší tréninkový režim. Tím spíš, když ostatní sportovní hry ho umějí o dost lépe. V oblasti ovládání je konkurenční NBA Live 19 přístupnější a kdo chce spíše odpočinkovou arkádu, bude v něm jako doma.

Na druhou stranu pohled na hru je v nejlepším pořádku. Jednotliví hráči jsou si podobní, až to kolikrát není možné. Nemám teď na mysli jenom autentická tetování, ale zejména chování na palubovce a jejich pohyby. Hra disponuje opravu velice širokou paletou pohybů, díky čemuž všechno vypadá plynule a přirozeně. Jo a abych nezapomněl, novinku si vývojáři připravili v oblasti umělé inteligence. Ty tam jsou nějaké naučené akce končící košem. Soupeř vás teď více sleduje a pokud budete více opakovat nějaké akce, brzy se naučí vám je zatrhnout. Tam kde Al soupeře dokáže předvídat a odhadovat naše kroky, spoluhráči mají občas slabší chvilky, kdy nejvíce je to poznat v případě, že hrajete ze slabší tým. Naopak tým plný hvězd si dokáže poradit o poznání lépe.

8

NBA 2K19 je stále výbornou basketbalovou hrou, kterou si však nejvíce užijí skalní příznivci díky trochu hůře přístupnému ovládání. Pak jsou tady dost vlezlé mikrotransakce, které mi lezly krkem, ale když se od nich člověk odprostí, dostane báječnou hru hodně blízkou simulaci a se skvělou atmosférou, jakou známe ze skutečné NBA.
02. 06. 2020 • Lukáš Urban2

Recenze: Those Who Remain

Kombinovat nesourodé látky se nedoporučuje jak v chemii, tak u baru nočního klubu. A podobný nepsaný zákaz by měl platit i pro vývojáře, kteří ačkoliv mají ambice, nemají zkušenosti. A pokud ano, tak maximálně s mícháním stavebního materiálu. Vzít vizuální příslušnost Mlhy od Johna Carpentera a vsadit do ní svět Alana Wakea, může v milovnících hororů vzbudit jemné lechtání v podbříšku. Jen se později nesmí přesunout do žaludku a vyvolat dávení.

»
27. 05. 2020 • p.a.c.o10

RECENZE: Minecraft Dungeons

Prozkoumávat, vylepšovat a získávat lepší vybavení. Tak nějak bych ve zkratce shrnul hlavní náplň většiny RPG her. Upřímně se musím přiznat, že to není můj obvyklý šálek kávy, protože jsem přece nejlepší, a to skvělé vybavení chci hned od začátku. Najdou se však hry tohoto žánru, které dokáží jednou za čas oslovit i takové neznabohy jako jsem já. Ba co víc, některé z nich mají dokonce ambice oslovit celé rodiny.

»
26. 05. 2020 • Lukáš Urban4

Recenze: Maneater

Žraloci to mají těžké. Nejsou roztomilí, neskáčou radostně podél výletních lodí a neplatí za inteligentní savce. Příroda je zařadila do škatulky „těch zlých“, moderní popkultura toho využívá v brakových hororech a média detailně líčí každé napadení člověka. Třebaže jich je pár za rok. Ale je to pohodlnější, než poukazovat na přehnaný rybolov a vybíjení žraločí populace. Tak proč se zase jednou nepostavit na druhou stranu a nezredukovat záznamy evidence obyvatel?

»
24. 05. 2020 • p.a.c.o6

RECENZE: Mafia II: Definitive Edition

Herní šoubyznys je třeba oproti filmům ještě mladé odvětví, které má velké věci jistě stále před sebou. O to víc mě zaráží trend posledních let, kdy mají nejrůznější vydavatelé tendence vytahovat staré klasiky a přinášet je hráčům na aktuálních platformách. Těžko říct, jestli je k tomu vede jistota výdělku nebo relativní lehkost co se práce týče, nicméně tento „Obchod s nostalgií“ asi relativně sype. A bohužel se nevyhnul i značce, na kterou...

»
13. 05. 2020 • Lukáš Urban1

Recenze: Ion Fury

Respekt před všemi značkami, které přežily milénium, přizpůsobily se moderním prvkům, a přesto někde uvnitř zůstaly stejné. A klobouček těm tvůrcům, jejichž um k tomu dopomohl. Co ale přát zastydlým puberťákům, jejichž sláva přišla a skončila enginem Build? Upřímnou soustrast? Příjemný důchod? Vše nejlepší k brzké dospělosti? Možná jen hodně štěstí, protože zapáleností, tvrdohlavostí a oddaností bojují s větrnými mlýny, které je stejně jednou odvanou. Ale zatím jsou tady.

»
12. 05. 2020 • p.a.c.o2

RECENZE: Super Mega Baseball 3

Je příjemné vidět, že značka, které jste na začátku z jakéhokoli důvodu moc nevěřili, pěkně roste a na trhu se jí daří. Dokonce se těšíte na její další díl, samozřejmě pokud vám ho vývojáři necpou co půl roku. Ideální je dodržet mezi díly časový odstup, aby si hráči mohli každý díl náležitě užít a vy, jako vývojáři jste měli dostatek času zapracovat na pokračování. U sportovních her toto platí dvojnásob, i...

»
09. 05. 2020 • Lukáš Urban3

Recenze: Deliver Us The Moon

Téměř každá záchrana lidstva, která probíhá ve vesmíru, sází na jednoho člověka. Ať už jde o vetřelce, tajemný monolit, letící asteroid nebo příšeru chapadlovitého tvaru. Pouze ten jeden, vyvolený a výjimečný může zvrátit katastrofu biblických rozměrů. A právě to je na komorních sci-fi to nejdůležitější. Pocit, že nezbyl nikdo jiný, kdo by napravil naše chyby. Nikdo, kdo by včas stisknul tlačítko nebo udělal sebevražedný krok. Podobně jako v tíživé adventuře od...

»
05. 05. 2020 • Lukáš Urban0

Recenze: Obduction

Někde hluboko v nitru musí být vývojáři zarputilými rybáři. Nebo si jednou z dlouhé chvíle zašli k jezírku, a tam lapili zlatou rybku. A jelikož na začátku 90. let ještě vládly ideály, poprosili pouze o to, aby měl jejich budoucí projekt úspěch. Rybka přání splnila a v dobrém rozmaru mu protáhla expiraci víc, než se sluší. A tak se skoro dvacet let odkazovalo na populární Myst. Ale když máte jednou talent, nepotřebujete rybařit.

»