RECENZE: NBA 2K20

Autor: p.a.c.o Publikováno: 12.9.2019, 8:21

Publikováno: 12.9.2019, 8:21

Je autorem 1812 článků

Témat, o kterých se před recenzí může člověk zmínit je celá řada, a hlavně díky nim se dá krásně natáhnout celý text. Dnes se proto budeme věnovat pojmu bezedný koš, protože by se dal označit za klíčové slovo následující recenze. Kdo si znechuceně odplivl v domnění, že následující řádky se budou věnovat nějakému marketingovému programu pro bezdomovce, může zůstat v klidu. Spojení bezedný koš má i velice seriózní význam pro aktivitu mající pozitivní vliv na fyzickou kondici jedinců.

Druhou odbočkou bude právě probíhající mistrovství světa v basketbalu, kde nám česká reprezentace dělá svými výkony radost, na rozdíl od jiného a mnohem populárnějšího sportu (čímž zdravím naše fotbalisty). Tím se spojení bezedný koš krásně propojilo s basketbalem, což byl kýžený cíl a my se s klidným svědomím můžeme vydat k recenzi na nejnovější basketbalový počin s oficiální licencí od NBA, který mají každoročně na starost 2K Sports. Jejich NBA 2K20 právě dorazilo, takže se pojďme podívat na to, co zásadního přináší.

Jak každý rok chválím prezentaci, tak letos tomu nebude jinak. Pokud v 2K něco opravdu umí, tak je to přinést zážitek z televizního zápasu na obrazovky hráčů. Pomáhá tomu výborná prezentace, skvělí komentátoři, studio a pocit z toho, že se díváme na televizní zápas. S prezentací souvisí také hlavní menu, které nově taktéž doznalo úprav a tváří se o něco více přehledněji. Každý by tak velice snadno měl najít svůj oblíbený herní mód, ať už se jedná o MyCareer, MyTeam nebo MyGM a MyLeague. Nic zásadního tedy nechybí k tomu, abychom se mohli vydat směrem k palubovce.

Na ní jsem letos pronikl o poznání snáz, než tomu bylo zvykem v předchozích ročnících, kdy jsem vás automaticky posílal nejdříve potrénovat. Letos je situace lepší v tom, že základní ovládání je o něco přátelštější, takže se s ním snadněji spřátelíme. Ovšem pořádné ovládnutí, a hlavně zvládnutí všech herních aspektů, bude opět potřebovat čas. Lepšímu pocitu z basketbalu pomáhá přepracovaný systém nejen útoku, ale také obrany, kdy nad oběma činnostmi máme lepší kontrolu. Společně s upravenými animacemi postav celek působí velice hezky a plynule.

Kdo bude mít trpělivost a zvládne všechny finty, bude na hřišti opravdu zářit a tančit. Zastavit takového hráče sice není snadné, ale tady bych chtěl pochválit nový systém obrany, díky němuž se obrana znatelně vylepšila a člověk tak už nemá pocit, že by při bránění byl jenom do počtu. Za to chválím, protože poslední ročníky jsem mněl pocit, že v obranné činnosti jsem na hřišti zbytečný a většinu úkolů jsem přenechával umělé inteligenci. Aktuálně si ale na bránění troufnu i sám, kdy ani přečíslení 2v1 není neřešitelnou a automaticky bodovou situací. Celkový herní zážitek ze zápasů je výborný a jasně dokazuje, proč je NBA 2K v této oblasti velice dobře hodnoceno.

Příběhový režim je letos opět součástí MyCareer a je zase o něco více filmový. Dokonce se snaží poukázat na nelehkou situaci mladých hráčů vstupujících do světa velké NBA. My se tak opět vydáme ze školy až mezi hvězdy NBA. Cestou potkáme celou řadu slavných hráčů jako Idris Elba nebo Rosario Dawson. Asi největší novinkou je možnost vybrat si nějaký z padesáti perků, díky nimž „vyboostujeme“ schopnosti naše hráče. Tuto novinky velice oceňuji zejména proto, že částečně odpadá nutnost grindu, který sem loni kritizoval. A kdo nechce plnit úkoly, ani používat perky, má v NBA 2K opět možnost sáhnout do svojí peněženky a za nějaký obnos si pomoci k lepším výsledkům a rychlejšímu postupu.

Asi největší kritika, kterou budu hře věnovat, se bude týkat mikrotransakcí. Posledních pár let se již ve hře objevují, ale až letos se dostaly do rozměrů, které už se mi nechtějí tak úplně akceptovat. Hratelnost je sice skvělá, ale pokud se ze mě hra za prémiovou cenu snaží vytáhnout peníze na každém kroku, a ještě se za to ani nestydí, nemůže jí to tak snadno projít. V MyCareer není situace ještě tak hrozná, ale jakmile člověk vstoupí do MyTeam, nepřipadá si jako ve sportovní hře.

Nová stylizace více než jasně evokuje, že jsme se všichni dostali do kasina, kde o výhře rozhoduje nejen náhoda, kdy hráč do poslední chvíle neví, co vlastně dostane, ale také obsah naší peněženky. Takhle provokativní gambling jsem ve hře snad ještě neviděl a byť mi normálně mikrotransakce nevadí, tady je to už do nebe volající. A hlavně kvůli tomu, jak se vývojáři nepokrytě staví k tomu, že nás chtějí u hry za 1500 Kč dále obírat, je hodnocení ve výsledku horší, než tomu bylo loni.

A to je určitě škoda, protože řada přišla na poslední a asi nejvýraznější novinku, kterou je zařazení WNBA. Můžeme si zahrát za všech 12 týmů, byť nejsou dostupné pro všechny herní režimy, ale jenom v módech Play Now a Season módu. I tak se jedná o příjemné zpestření, jelikož ženský basketbal má rozhodně co nabídnout a na rozdíl od ostatních her, kam se tvůrci snaží hrdinky cpát za každou cenu je to zde logický krok. Hlavním hvězdám soutěže se dostalo velké péče při jejich zpracování, takže na první pohled jistě poznáte Doris Burke nebo Pam Ward. Zajímavostí je, že WNBA má na starosti jiný tým komentátorů a moderátorů, který však podle mého nedosahuje takových kvalit, jako mužská část. To už je však spíše taková drobnost.

7

NBA 2K20 je výborným zpracováním basktebalu, což říkám každý rok a stále to platí. Je přitom jedno, zda hrajete kariéru, MyTeam nebo některý z dalších módů. Letošní dojem značně vylepšuje hezky zpracovaná WNBA, ale naopak ho velice kazí už hodně protivná a podbízivě gamblerská přítomnost a tlak na mikrotransakce, kterou už rozhodně nechci akceptovat. A právě kvůli nim je známka nižší jak loni, byť hratelnostně je všechno lepší.

NBA od 2k má strašně agresivní tlak na mikrotransakce. NBA od EA takové není, nebo teda aspoň rok zpět nebylo.

• ZdBu74

NBA od EA mám poslední dva ročníky a pocit, že by mě někdo tlačil něco kupovat určitě nemám a tak si počkám, jestli EA letos NBA vydá taky. Herně jsem byl naprosto spokojený, atmosféra byla taky dobrá a co si pamatuji, tak bylo možné NBA od EA poměrně brzy po vydání koupit za super cenu.

14. 10. 2019 • p.a.c.o2

RECENZE: Frostpunk: Console Edition

Zimu mám moc rád hned z několika důvodů. Předně není horko a člověk se může přiobléct, když teplota klesá. A pak se v případě dostatku sněhu dají provozovat zimní sporty nebo nejrůznější venkovní aktivity. Poslední dobou, zejména ve městech, však zimy stojí pěkně za prd a užívat si krásnou, čistou bílou pokrývku se poštěstí spíše na horách. Prý to má na svědomí globální oteplování, takže si těch krásných zim budeme asi užívat...

»
12. 10. 2019 • p.a.c.o10

RECENZE: GRID

Závody jsou hodně vděčným tématem pro herní zpracování. Ještě aby ne, když závodění obecně je skvělá zábava a kdo by nechtěl vyhrát, že? Navíc máme rádi rychlá a krásná auta, na která většinou zálibně koukáme, protože k jejich řízení se dostaneme hodně zřídka a na skutečném závodním okruhu ještě méně. Vývojáři to asi vidí stejně, takže nabídka je v tomto žánru opravdu pestrá a bohatá.

»
08. 10. 2019 • Lukáš Urban21

Recenze: Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint

*Recenzi doplňují nalezené zápisky z deníku ztraceného „ducha“ (vřelý dík směřuje k Luk83). Asi za každým selháním v lidské historii stojí prvotní příčina.  Ta má zpravidla jméno, nad kterým rudneme během čtení v novinových sloupcích. Také má obličej, na jehož podobiznu si rádi flusneme, kdykoliv ji vidíme. A co pak teprve osobnost podléhající společenskému zavržení. Však ten bídák si zaslouží vyřadit jak ojetý diesel. My potřebujeme jasného viníka. Hmatatelný kus masa, který...

»
07. 10. 2019 • CryLineT5

Recenze: Trine 4 The Nightmare Prince

Za devatero močály a devatero zahradami leží škola kouzel. Daleko má do Bradavic. Ještě dále do bydliště Saxany. Za zdmi majestátného hradu sbírá zkušenosti namyšlený princ Selius. Přesvědčen, že může přistoupit učivu nejstarších, jal se magické knihy nejsilnější. Bránu zla však otevřel a s vlky v patách k lesu prchnul. To příležitost pro hrdiny tří řemesel je.

»
01. 10. 2019 • CryLineT0

Recenze: Code Vein

Pohled na upíry se neustále mění. Dramatické romány z nich udělaly noční netvory. Listy komiksů neohrožené hrdiny. A moderní kultura romantický opus pro dospívající. Mění se také charakteristické prvky. Už není potřeba rakve na přespání. A denní světlo nutně nemusí znamenat kremaci. Krev a touha po ní však zůstávají. Co když ale opojný lektvar jednou dojde?

»
30. 09. 2019 • p.a.c.o0

RECENZE: NHL 20

Přiznám se bez mučení, recenze na NHL není z těch, na kterou bych se posledních pár let těšil. A to je přitom hokej můj sport číslo jedna a tuhle sérii jako takovou mám rád. Nicméně všichni víme, jak na tom NHL poslední roky je, kdy hlavní novinky jsou přidávání všemožných herních módů a nějaké ty úpravy kolizního systému. Všichni již asi tak poslední tři roky čekáme na příchod nového enginu, jímž...

»
28. 09. 2019 • kazatelcze6

RECENZE: EA SPORTS FIFA 20

Ani tento rok nejsme ochuzeni o další díl ze série FIFA. Dnes necháme stranou handrkování na téma, jestli je lepší FIFA nebo PES, kdo si koupil licenci na Juve a raději si rovnou řekneme něco o nové FIFA 20.

»
24. 09. 2019 • lindros88cze3

Recenze: The Surge 2

Co je malé, to je hezké a na velikosti nezáleží. Že bychom si spletli obsah recenze? Nikoliv, právě naopak. Citáty posilující sebevědomí malým vzrůstem, se na značku The Surge skvěle hodí. Už první díl vyprávěl o povstání jedince. O boji proti vzbouřenému systému, který pohltil vlastní tvůrce. A nechyběl ani pomyslný David, jehož odvaha zabíjela jednoho Goliáše za druhým. V doprovodu odvahy, vůle a nejmodernější technologie.

»