RECENZE: NBA 2K20

Autor: p.a.c.o Publikováno: 12.9.2019, 8:21

Publikováno: 12.9.2019, 8:21

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 2000 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Témat, o kterých se před recenzí může člověk zmínit je celá řada, a hlavně díky nim se dá krásně natáhnout celý text. Dnes se proto budeme věnovat pojmu bezedný koš, protože by se dal označit za klíčové slovo následující recenze. Kdo si znechuceně odplivl v domnění, že následující řádky se budou věnovat nějakému marketingovému programu pro bezdomovce, může zůstat v klidu. Spojení bezedný koš má i velice seriózní význam pro aktivitu mající pozitivní vliv na fyzickou kondici jedinců.

Druhou odbočkou bude právě probíhající mistrovství světa v basketbalu, kde nám česká reprezentace dělá svými výkony radost, na rozdíl od jiného a mnohem populárnějšího sportu (čímž zdravím naše fotbalisty). Tím se spojení bezedný koš krásně propojilo s basketbalem, což byl kýžený cíl a my se s klidným svědomím můžeme vydat k recenzi na nejnovější basketbalový počin s oficiální licencí od NBA, který mají každoročně na starost 2K Sports. Jejich NBA 2K20 právě dorazilo, takže se pojďme podívat na to, co zásadního přináší.

Jak každý rok chválím prezentaci, tak letos tomu nebude jinak. Pokud v 2K něco opravdu umí, tak je to přinést zážitek z televizního zápasu na obrazovky hráčů. Pomáhá tomu výborná prezentace, skvělí komentátoři, studio a pocit z toho, že se díváme na televizní zápas. S prezentací souvisí také hlavní menu, které nově taktéž doznalo úprav a tváří se o něco více přehledněji. Každý by tak velice snadno měl najít svůj oblíbený herní mód, ať už se jedná o MyCareer, MyTeam nebo MyGM a MyLeague. Nic zásadního tedy nechybí k tomu, abychom se mohli vydat směrem k palubovce.

Na ní jsem letos pronikl o poznání snáz, než tomu bylo zvykem v předchozích ročnících, kdy jsem vás automaticky posílal nejdříve potrénovat. Letos je situace lepší v tom, že základní ovládání je o něco přátelštější, takže se s ním snadněji spřátelíme. Ovšem pořádné ovládnutí, a hlavně zvládnutí všech herních aspektů, bude opět potřebovat čas. Lepšímu pocitu z basketbalu pomáhá přepracovaný systém nejen útoku, ale také obrany, kdy nad oběma činnostmi máme lepší kontrolu. Společně s upravenými animacemi postav celek působí velice hezky a plynule.

Kdo bude mít trpělivost a zvládne všechny finty, bude na hřišti opravdu zářit a tančit. Zastavit takového hráče sice není snadné, ale tady bych chtěl pochválit nový systém obrany, díky němuž se obrana znatelně vylepšila a člověk tak už nemá pocit, že by při bránění byl jenom do počtu. Za to chválím, protože poslední ročníky jsem mněl pocit, že v obranné činnosti jsem na hřišti zbytečný a většinu úkolů jsem přenechával umělé inteligenci. Aktuálně si ale na bránění troufnu i sám, kdy ani přečíslení 2v1 není neřešitelnou a automaticky bodovou situací. Celkový herní zážitek ze zápasů je výborný a jasně dokazuje, proč je NBA 2K v této oblasti velice dobře hodnoceno.

Příběhový režim je letos opět součástí MyCareer a je zase o něco více filmový. Dokonce se snaží poukázat na nelehkou situaci mladých hráčů vstupujících do světa velké NBA. My se tak opět vydáme ze školy až mezi hvězdy NBA. Cestou potkáme celou řadu slavných hráčů jako Idris Elba nebo Rosario Dawson. Asi největší novinkou je možnost vybrat si nějaký z padesáti perků, díky nimž „vyboostujeme“ schopnosti naše hráče. Tuto novinky velice oceňuji zejména proto, že částečně odpadá nutnost grindu, který sem loni kritizoval. A kdo nechce plnit úkoly, ani používat perky, má v NBA 2K opět možnost sáhnout do svojí peněženky a za nějaký obnos si pomoci k lepším výsledkům a rychlejšímu postupu.

Asi největší kritika, kterou budu hře věnovat, se bude týkat mikrotransakcí. Posledních pár let se již ve hře objevují, ale až letos se dostaly do rozměrů, které už se mi nechtějí tak úplně akceptovat. Hratelnost je sice skvělá, ale pokud se ze mě hra za prémiovou cenu snaží vytáhnout peníze na každém kroku, a ještě se za to ani nestydí, nemůže jí to tak snadno projít. V MyCareer není situace ještě tak hrozná, ale jakmile člověk vstoupí do MyTeam, nepřipadá si jako ve sportovní hře.

Nová stylizace více než jasně evokuje, že jsme se všichni dostali do kasina, kde o výhře rozhoduje nejen náhoda, kdy hráč do poslední chvíle neví, co vlastně dostane, ale také obsah naší peněženky. Takhle provokativní gambling jsem ve hře snad ještě neviděl a byť mi normálně mikrotransakce nevadí, tady je to už do nebe volající. A hlavně kvůli tomu, jak se vývojáři nepokrytě staví k tomu, že nás chtějí u hry za 1500 Kč dále obírat, je hodnocení ve výsledku horší, než tomu bylo loni.

A to je určitě škoda, protože řada přišla na poslední a asi nejvýraznější novinku, kterou je zařazení WNBA. Můžeme si zahrát za všech 12 týmů, byť nejsou dostupné pro všechny herní režimy, ale jenom v módech Play Now a Season módu. I tak se jedná o příjemné zpestření, jelikož ženský basketbal má rozhodně co nabídnout a na rozdíl od ostatních her, kam se tvůrci snaží hrdinky cpát za každou cenu je to zde logický krok. Hlavním hvězdám soutěže se dostalo velké péče při jejich zpracování, takže na první pohled jistě poznáte Doris Burke nebo Pam Ward. Zajímavostí je, že WNBA má na starosti jiný tým komentátorů a moderátorů, který však podle mého nedosahuje takových kvalit, jako mužská část. To už je však spíše taková drobnost.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

NBA 2K20 je výborným zpracováním basktebalu, což říkám každý rok a stále to platí. Je přitom jedno, zda hrajete kariéru, MyTeam nebo některý z dalších módů. Letošní dojem značně vylepšuje hezky zpracovaná WNBA, ale naopak ho velice kazí už hodně protivná a podbízivě gamblerská přítomnost a tlak na mikrotransakce, kterou už rozhodně nechci akceptovat. A právě kvůli nim je známka nižší jak loni, byť hratelnostně je všechno lepší.
  • KoubecX

    NBA od 2k má strašně agresivní tlak na mikrotransakce. NBA od EA takové není, nebo teda aspoň rok zpět nebylo.

    • ZdBu74

      NBA od EA mám poslední dva ročníky a pocit, že by mě někdo tlačil něco kupovat určitě nemám a tak si počkám, jestli EA letos NBA vydá taky. Herně jsem byl naprosto spokojený, atmosféra byla taky dobrá a co si pamatuji, tak bylo možné NBA od EA poměrně brzy po vydání koupit za super cenu.

01. 08. 2020 • p.a.c.o3

RECENZE: Creaks

Hry jsou umění. Někdy o něco větší, někdy o něco menší, ale na každém kousku se dá něco najít. Je přitom jedno, zda se na vývoji podílí multikulturní tým o několika stovek zaměstnanců z celého světa, nebo nějaké menší studio třeba od nás. Je ale pravda, že některé hry jsou umělecké o něco víc a třeba i ve vícero směrech, než tomu bývá u jiných. Jedním ze studií, které si na prezentaci...

»
27. 07. 2020 • Lukáš Urban8

Recenze: Destroy All Humans!

Mám velkou oblibu v námětech s mimozemskou invazí. Smůlou pro mě je, že většinou nekončí dobře. Můj pokřivený charakter vždy fandí vetřelci, nikoliv lidem, kteří se chovají jako hlupáci a jen úplnou náhodou pokaždé vyhrají. Trpím, když poslední dva polárníci přemůžou Věc. Nikdy neodpustím Ripleyové, že vyhodila Vetřelce do kosmu. A Den nezávislosti už nikdy nebude stejný kvůli pitomému viru z laptopu. Naštěstí je tu Crypto. Spása z daleké galaxie a hajzlík na entou.

»
06. 07. 2020 • p.a.c.o10

RECENZE: F1 2020

Formulové závody jsou součástí herního světa už pěknou řádku let. Dokonce jedna z prvních her, kterou si tenkrát ještě na PC pamatuji, jsou legendární formule Grand Prix Circuit od Accoolade z roku 1987. Na jejich vývoji se dokonce podílel jistý Don Mattrick, což je ten pán, který nějaký čas vedl Xboxovou divizi a také oznamoval konzoli Xbox One. Další formulovou hrou, která se mi vryla do paměti byla série od EA, i...

»
02. 07. 2020 • Lukáš Urban2

Recenze: Hunting Simulator 2

Sebereflexe je dobrá vlastnost a řekněme si, že nám hráčům občas chybí. Od aut chceme reálnější jízdní model, ale zároveň dobrou ovladatelnost jedním prstem. Po akcích vyžadujeme bravurní balistiku, abychom se vzápětí rozčilovali, že je ta střelba až moc reálná. A po simulátorech žádáme zhmotnění skutečných prvků, avšak za hodinu kňouráme nudou. Víme tedy co vlastně chceme? Nejspíš ne. Aspoň v tom tentokrát nejsme sami, protože studio Neopica bloudí na...

»
23. 06. 2020 • CryLineT9

Recenze: SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated

Je to žluté, nosí to kalhoty a chová to mňoukajícího hlemýždě. Nic? Kamarádí se to s natvrdlou mořskou hvězdicí a pracuje pro Evžena Krabse u Křupavého kraba. Stále nic? Kde jste žili posledních dvacet let, že neznáte SpongeBoba? Mořskou houbu v kalhotách, která si spokojeně žije v Zátiší Bikin. Ale chápu. Každý se nezamiloval do hlubokých očí usměvavého hrdiny. Také humor nemusel trefit ten pravý cíl. V případě remasteru Battle for Bikini Bottom by to...

»
21. 06. 2020 • Lukáš Urban0

Recenze: The Elder Scrolls Online: Greymoor

To je pořád řečí, jak neexistují upíři a vlkodlaci. A přitom je potkáváte takřka dnes a denně, aniž byste si to uvědomili. S větší intenzitou ty prvé, kteří pijí dobrým lidem krev brčkem, ale zato dlouhodobě a usilovně. Pravda, neříkáme jim upíři. Dostávají pojmenování, jejichž tíhu ani digitální řádky nesnesou. Navíc neplatí, že by se objevovali jen s příchodem noci. S vlkodlaky je to složitější, ale snad minimálně pánové někdy měli tu...

»
14. 06. 2020 • CryLineT0

Recenze: Beyond Blue

Moderní podoba herního průmyslu činí z her univerzální kulturní médium. Úchvatné práce grafických enginů dokážou z vašeho obýváku vytvořit galerii umění. Prostorový zvuk nasimuluje početný orchestr hned vedle vás. A talent pánů spisovatelů přetvoří jedničky s nulami do výpravného románu. To ale není všechno. Tituly jsou rády také intelektuální, relaxační a výukové. Lehce se stanou exkurzí do antického muzea nebo dokumentem o podmořském životě.

»
12. 06. 2020 • tonyskate0

RECENZE: Desperados III

Za vyhynulý žánr byly často považovány tradiční adventury, ovšem ve skutečnosti to jsou taktické hry v reálném čase s důrazem na tichý přístup. Že nevíte o čem je řeč? Snad vám napoví slůvko Commandos. Série, jejíž první díl vyšel před více než 20 lety, nabídla nevídané pojetí, které si zamilovaly milióny hráčů. Podobných her poté vzniklo poměrně málo a vlastně byl tento žánr u ledu dobrou dekádu, dokud jej v roce 2016 neoživilo...

»