RECENZE: NHL 18

Autor: DandyCZE Publikováno: 26.9.2017, 9:18

Publikováno: 26.9.2017, 9:18

DandyCZE

DandyCZE

Je autorem 67 článků

Po roce nám zase začínají tuhnout rybníky a zubaté ostří se na nás snaží zaútočit novinkou v podobě NHL 18. Uvidíme, jak si letošní díl povede. Novinek je na papíře opět hodně, ale jak víme, tak papír toho snese hodně.

Grafické hody budou?
Asi začnu hned tím nejzásadnějším, a to je podpora ze strany enginu Frostbite, který pohání třeba sérii FIFA nebo letos nově i Madden. Bohužel NHL se tohoto vylepšení nedočkalo, od čehož se odvíjí i smutnější tón skrze celou recenzi. Díky Frostbite se mohl do hry dostat mnohem hezčí herní kabát, ale hlavně spousta nových animací, což by přineslo mnohem reálnější pohyb hráčů, a váš pocit z hokejové atmosféry by vás tak rozžhavil, až by se roztékal led. Bohužel, bohužel a bohužel, snad příští rok.

Grafické prostředí se tedy příliš nezměnilo. Hra nabízí kvalitní grafiku, animace hráčů a diváků, ale tohle všechno jste už viděli v NHL 17.

Arkádový hokej 3 na 3 není jen do počtu
Po trošku chmurnějším začátku se podíváme na jednu z hlavních novinek, a tou je arkádový hokej 3 na 3. Osobně jsem myslel, že to bude něco jako minihra, kterou jsme už mohli vidět v dřívějších ročnících, kde arkádový hokej předváděly například Big Heads (velké hlavy).

Letošní pojetí arkádového módu je ovšem naprosto perfektní, a to jak po stránce hratelnosti, tak po stránce možností. Jak se do toho pustíte, nebudete se moct odtrhnout a stále budete vylepšovat vzhled a vlastnosti vaší trojice. Budete najímat hráče, využívat speciálních dovedností nebo zvratových situací během zápasu. Je vidět, že autoři si fakt s módem 3vs3 pohráli a pro spoustu z nás tohle bude jasná volba na souboje s kámoši.

HC Kotěhůlky v NHL?
Druhým příjemným rozšířením je možnost vytvořit si vlastní tým NHL a poměřit s ním síly v rámci sezóny. Můžete tak do NHL dostat tým, jako je Sparta Praha, nebo si tam dosadit svoje HC Kotěhůlky, do kterých pomocí úvodního draftu dostanete ty nejlepší hráče na světě. Osobně mě tato volba nijak nenadchla, jelikož já miluji NHL, licence a skutečná jména, takže tahle možnost pro mě osobně není. To ovšem neznamená, že vy se nemůžete vyřádit. A pokud k tomu připočtete i vytváření hráčů, což už šlo v předchozích dílech, tak na vás čeká nabytá sezóna.

Zásadní novinky se měly dotknout i hratelnosti a UI. Předchozí novinky jsem hodnotil poměrně kladně a rád bych pokračoval, bohužel nový styl hraní mě osobně moc nevyhovuje.
Pokud bych to bral postupně, tak obrana dostala výrazný „pokecheck“, díky kterému se dá – nebo by se alespoň mělo – lépe bránit. Obrana je opravdu lepší, jenže EA na druhou stranu přidali nové kličky a kontrolu puku, takže zejména v online hraní se potkáte s hráči, kteří kolem vás budou beztrestně kroužit a zakončovat. Osobně jsem byl otráven, když vidím, jak někdo dokáže bez rychlosti de facto na místě vodit puk a vaši hráči nebo UI mu ho není schopna sebrat. „Životnost“ takového hráče v NHL by byla několik sekund, tady to prostě jde a hrozně mi to vadí.

U hratelnosti ještě zůstanu. EA nám avizovala, že zlepšila chování UI, těšit jsme se měli na lepší chování, tedy spíše chápání hry od vašich hráčů. I zde se až na drobné výjimky, mezi které patří rychlý přechod po křídle nebo zlepšená hra obránců na modré, nic moc nezměnilo. O nějaké rychlé zastupitelnosti v obraně, reagovaní na aktuální rozložení hráčů v třetině či inteligentní najíždění do pozic si opět můžeme nechat zdát.

V útocích se velké variability také nedočkáme. Branky padají vesměs stejné jako v NHL 16 a 17, což není nic špatného, pouze pro hráče, kteří naskočí do NHL 18 po více letech, je počáteční frustrace dost výrazná a budou se divit, proč jejich 30 střel neznamená vítězství, kdežto soupeřových 9 znamenalo 4 branky. Pro tyto hráče mám jedinou radu: trénujte, je to opravdu o místech, z kterých skórujete skoro pokaždé, a naopak se tato místa musíte naučit bránit, pokud to zvládnete, můžete přemýšlet nad úspěchem.

Pro hračičky a prstoovladačolamací kombinace si EA letos připravila několik nových kliček, vylepšení stávajících a také ztížení těch nejjednodušších, takže kliku už neudělá každý, a pokud to nezvládnete, tak často ztratíte puk, který se vám zamotá mezi nohy a brusle. Pro mě osobně není tohle ideální disciplína, ale zase když to někdo umí, je krása se na to dívat.

To nejdůležitější (hratelnost a ovládání) je asi za námi, tak si pojďme prohlédnout ostatní nabídky, které jsem nezmínil hned na začátku v zásadních novinkách.

HUT – sbírejte kartičky, utrácejte peníze a postavte si tým snů
Pro mě je to nejlepší část z NHL, která mě u hry dokáže držet opravdu dlouho. Letos do HUT přidalo EA hodně novinek, a to především výzvy, které vám pomohou na začátku získat kredity na nákup nebo balíčky. V pokročilé fázi hry vás pak drží v akci a vy se prostě nezačnete nudit. Už v NHL 17 přidali ke kartičkám položku „synergií“, což je super věc, a nutí vás to sestavit kolekci několika karet, která vám pak dá bonusy pro dané hráče nebo celý tým. Za mě skvělá věc, díky níž musíte s týmem pracovat a hledat vhodné hráče na přestupovém trhu. Samozřejmě tohle vše můžete ignorovat, zase tak velké výhody to nedává, ale mě to bavilo!

HUT můžete hrát offline i online, takže vzhůru do budování vašeho týmu!

EASHL
Máte kámoše, které baví NHL? Tak si založte vlastní klub, kde každý z vás bude hrát na určité pozici včetně té brankářské. V EASHL se kromě kosmetických změn nedočkáme žádné novinky. Popravdě v NHL 17 se tento mód povedl a EA by ho měla pouze po krůčkách vylepšovat. Hodně jsem se bál, aby EA tento režim nedala pryč, jelikož zápas 5vs5 v reálných hráčích, kteří to trošku umí, je asi ta největší zábava, co v NHL znám. Bohužel vyžaduje to opravdu ty kamarády a hráče, kteří chápou pojem obránce, křídlo a centr, bez toho je to naopak naprosto frustrující zmatek, který si pustíte jednou a pak už nikdy.

Klasický online
Pokud máte rádi reálné kluby, jste jejich fanouškem a chcete hrát výzvy a online (i offline), nic vám nebrání. Hra nabízí několik plně licencovaných lig včetně naší extraligy. Tady bych vytknul aktuálnost sestav, která se odráží od konce minulé sezóny, ale to s největší pravděpodobností napraví jako vždy aktualizace soupisek. Každopádně za nováčky – např. Duklu Jihlava v ELH a Vegas Golden Knights – si pochopitelně zahrát můžete, což kvituju s povděkem.

Kariéra
Opět si můžete zvolit, jestli chcete hrát za hráče, nebo pouze trenéra. Díky si kariéru užije opravdu každý a musím říct, že textů je tam opravdu hodně. Kariéra je něco, co vás nadchne, pokud milujete především offline hraní. V tomto režimu si užijete vše, co zažívá každý manažer: trejdy, plánování a samozřejmě hraní. Není tu sice nic jako Cesta ze série FIFA nebo Longshot z MADDENu, ale třeba se dočkáme v NHL 19 cesty Jardy Jágra, kterého mimo jiné najdete zatím mezi volnými hráči – snad se to změní!

Notoricky známé věci jako rychlá hra atd. tady rozepisovat nebudeme, je to opravdu od NHL 93 stejné. 🙂

Tréninku není nikdy dost!
Asi poslední zmínku věnuji tréninkové šatně, která je letos opravdu propracovaná, a to včetně instruktážních videí, takže se nemusíte už bát ničeho, je pouze na vás, co se naučíte.

7

NHL 18 nabízí zase ten nejlepší hokej, nicméně bez konkurence je tohle hodnocení vždy takové jednostranné. Každoročním plusem je český překlad formou titulků, který je opět na vysoké úrovni a jenž mnohým hráčům usnadní orientaci v tomto virtuálním hokejovém světě. Další novinky tu jsou, ale je jich proklatě málo, takže cena za hru, jako by šlo o nový titul, je diskutabilní. Pro nové hráče, kteří NHL nehráli třeba tři a více let, je to jasná volba a klidně bych dal 9/10, ale pro nás, co to hrajeme každý rok, je letošní ročník pouze udržovací a čekáme všichni na engine Frostbite. Pro nás je pak číslo 7/10 ještě z toho optimističtějšího hokejového kotlíku.
  • JoohnCZ

Informace vro vsechny fandy nhl a techto stranek. Objevil jsem v NHL 18 tým HC Xboxoneweb 🙂 je veřejný, tak se přidejte a zahrajem!:-)

• JoohnCZ

Nevite proc mi v HUT nejde vymenit trenera? Kliknu a pole zustane šedé…

• Zdeněk Bulín

Dnes se mi podařilo NHL 18 koupit v Electroworldu za 749 korun, tak se těším, až si zahraju.

12. 12. 2017 • chaosteorycz3

Recenze: Hello Neighbor

„Ahoj sousede“, volám na pána žijícího naproti nám, když si jdu pro míč na okraj chodníku. Buran jeden. Ani neodpoví a čučí jak spadlý kaštan. Možná až moc dlouho sleduje mou pomalou chůzi směrem od jeho domu. Dokonce si mou pozici ještě zkontroluje pohledem z poza okna poté, co se uchýlil domů. Nevím proč, ale mám takový nepříjemný pocit. Proč mě tak dlouho pozoroval? Proč má na rukách zahradnické rukavice, když...

»
06. 12. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: Soma

Také nemáte rádi zpoždění? Teď nemyslím takové to několikaminutové, kdy nic nestíháte kvůli líné dopravě nebo vlastnímu podcenění časové rezervy. Bavím se o více jak dvou letech, během kterých zapomenete i na působivější věci, než je vydání sci-fi hororu z dílny Frictional Games. Ti nedočkavější, včetně mě, Somu odehráli mezitím jinde a ostatní žánroví maniaci našli za tu dobu kvalitní náhrady. Proč tedy vůbec věnovat čas, a především peníze hře, která...

»
01. 12. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: Bush Hockey League

Když je nemůžeš porazit, tak je zmlať anebo zmrzač. Tak přesně tímhle heslem se v druhé půli minulého století řídil leckterý hokejový tým, a to i na vrcholové úrovni. Ostatně ještě já pamatuji národní výběry Ruska či Kanady, které převahu soupeře kompenzovali přehnaným zájmem o jeho kolena, ruce a repasi obličeje. Používání hokejky jinak, než je v pravidlech a přetváření ledové plochy do zápasnického ringu se tak v 90. letech stalo cílem hned...

»
27. 11. 2017 • p.a.c.o3

RECENZE: Road Rage

Každý z nás určitě zná ten pocit, kdy se na něco těší a nemůže se dočkat dne, kdy si konečně svou vysněnou záležitost bude moct vyzkoušet nebo prožít. Přesně tyhle pocity jsem měl ve spojení s hrou Road Rage, která se odkazovala a snažila se ve mně vyvolat vzpomínky na legendární záležitost jménem Road Rush. Dokonce jsem v Road Rage vyzkoušel v rámci předběžného přístupu na PC, kdy pln optimismu jsem doufal, že předběžný...

»
26. 11. 2017 • p.a.c.o1

RECENZE: Farming Simulator 17 Platinum Expansion

Zemědělci mají svá pole jistě již sklizená a připravená na zimu, která se nezadržitelně blíží. Kdo by rád něco sklízel, může se vydat na pole virtuální, kde se neustále něco děje. Jednou z her, jež dokázala na farmářskou tématiku nalákat zástupy hráčů, je bezesporu Farming Simulator, jehož poslední ročník s číslovkou 17 se povedl na výbornou. A aby toho obsahu nebylo málo, dostává hra Platinovou edici, jejíž součástí je celá řada novinek.

»
24. 11. 2017 • kristine4chaos0

Recenze: LEGO Marvel Super Heroes 2

Fanoušci komiksových vesmírů jsou často jak kočky se psy, protože všichni tvrdí, že právě ten jejich je nejlepší. Největší rivalita samozřejmě panuje mezi společnostmi Marvel a DC. Superhrdinové svadí nepřímý boj na pultech tiskovin, v televizi, na stříbrném plátně, ve videohrách a také v našich domovech. U nás není výjimka. Když se mi podaří přítele přemluvit k třetímu Thorovi, automaticky musím počítat s povinnou projekcí Ligy spravedlnosti. On sní po nocích o tom, jak se...

»
22. 11. 2017 • lindros88cze4

RECENZE: L.A. Noire pro Xbox One

Detektivní thriller L.A. Noire od dnes již zaniklého australského studia Team Bondi, se vrací, aby se podíval na moderní konzole. Rockstar Games připravily remaster této povedené hry a my se teď mrkneme, jestli dokáže obstát i dnes.

»
20. 11. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: Star Wars Battlefront II

V žádné předaleké galaxii, kde wookieeové dávají dobrou noc, ale v nám důvěrně známém vesmíru vznikla kdysi série Battlefront. S blyštivou značkou Star Wars a ještě opulentnějším logem LucasArts, dostali fanoušci rodinných fantasy pohádek poctivou dávku akce, která jim do gamepadů přinesla ty největší hrdiny z obou stran Síly. Jenže galaxie se mění, hrdinů přibývá, souboje mezi Impériem a rebely kývají miskami vah a Battlefront se vrací jak Darth Maulův světelný meč. Electronic Arts...

»