RECENZE: NHL 18

Autor: DandyCZE Publikováno: 26.9.2017, 9:18

Publikováno: 26.9.2017, 9:18

DandyCZE

DandyCZE

Je autorem 68 článků

Po roce nám zase začínají tuhnout rybníky a zubaté ostří se na nás snaží zaútočit novinkou v podobě NHL 18. Uvidíme, jak si letošní díl povede. Novinek je na papíře opět hodně, ale jak víme, tak papír toho snese hodně.

Grafické hody budou?
Asi začnu hned tím nejzásadnějším, a to je podpora ze strany enginu Frostbite, který pohání třeba sérii FIFA nebo letos nově i Madden. Bohužel NHL se tohoto vylepšení nedočkalo, od čehož se odvíjí i smutnější tón skrze celou recenzi. Díky Frostbite se mohl do hry dostat mnohem hezčí herní kabát, ale hlavně spousta nových animací, což by přineslo mnohem reálnější pohyb hráčů, a váš pocit z hokejové atmosféry by vás tak rozžhavil, až by se roztékal led. Bohužel, bohužel a bohužel, snad příští rok.

Grafické prostředí se tedy příliš nezměnilo. Hra nabízí kvalitní grafiku, animace hráčů a diváků, ale tohle všechno jste už viděli v NHL 17.

Arkádový hokej 3 na 3 není jen do počtu
Po trošku chmurnějším začátku se podíváme na jednu z hlavních novinek, a tou je arkádový hokej 3 na 3. Osobně jsem myslel, že to bude něco jako minihra, kterou jsme už mohli vidět v dřívějších ročnících, kde arkádový hokej předváděly například Big Heads (velké hlavy).

Letošní pojetí arkádového módu je ovšem naprosto perfektní, a to jak po stránce hratelnosti, tak po stránce možností. Jak se do toho pustíte, nebudete se moct odtrhnout a stále budete vylepšovat vzhled a vlastnosti vaší trojice. Budete najímat hráče, využívat speciálních dovedností nebo zvratových situací během zápasu. Je vidět, že autoři si fakt s módem 3vs3 pohráli a pro spoustu z nás tohle bude jasná volba na souboje s kámoši.

HC Kotěhůlky v NHL?
Druhým příjemným rozšířením je možnost vytvořit si vlastní tým NHL a poměřit s ním síly v rámci sezóny. Můžete tak do NHL dostat tým, jako je Sparta Praha, nebo si tam dosadit svoje HC Kotěhůlky, do kterých pomocí úvodního draftu dostanete ty nejlepší hráče na světě. Osobně mě tato volba nijak nenadchla, jelikož já miluji NHL, licence a skutečná jména, takže tahle možnost pro mě osobně není. To ovšem neznamená, že vy se nemůžete vyřádit. A pokud k tomu připočtete i vytváření hráčů, což už šlo v předchozích dílech, tak na vás čeká nabytá sezóna.

Zásadní novinky se měly dotknout i hratelnosti a UI. Předchozí novinky jsem hodnotil poměrně kladně a rád bych pokračoval, bohužel nový styl hraní mě osobně moc nevyhovuje.
Pokud bych to bral postupně, tak obrana dostala výrazný „pokecheck“, díky kterému se dá – nebo by se alespoň mělo – lépe bránit. Obrana je opravdu lepší, jenže EA na druhou stranu přidali nové kličky a kontrolu puku, takže zejména v online hraní se potkáte s hráči, kteří kolem vás budou beztrestně kroužit a zakončovat. Osobně jsem byl otráven, když vidím, jak někdo dokáže bez rychlosti de facto na místě vodit puk a vaši hráči nebo UI mu ho není schopna sebrat. „Životnost“ takového hráče v NHL by byla několik sekund, tady to prostě jde a hrozně mi to vadí.

U hratelnosti ještě zůstanu. EA nám avizovala, že zlepšila chování UI, těšit jsme se měli na lepší chování, tedy spíše chápání hry od vašich hráčů. I zde se až na drobné výjimky, mezi které patří rychlý přechod po křídle nebo zlepšená hra obránců na modré, nic moc nezměnilo. O nějaké rychlé zastupitelnosti v obraně, reagovaní na aktuální rozložení hráčů v třetině či inteligentní najíždění do pozic si opět můžeme nechat zdát.

V útocích se velké variability také nedočkáme. Branky padají vesměs stejné jako v NHL 16 a 17, což není nic špatného, pouze pro hráče, kteří naskočí do NHL 18 po více letech, je počáteční frustrace dost výrazná a budou se divit, proč jejich 30 střel neznamená vítězství, kdežto soupeřových 9 znamenalo 4 branky. Pro tyto hráče mám jedinou radu: trénujte, je to opravdu o místech, z kterých skórujete skoro pokaždé, a naopak se tato místa musíte naučit bránit, pokud to zvládnete, můžete přemýšlet nad úspěchem.

Pro hračičky a prstoovladačolamací kombinace si EA letos připravila několik nových kliček, vylepšení stávajících a také ztížení těch nejjednodušších, takže kliku už neudělá každý, a pokud to nezvládnete, tak často ztratíte puk, který se vám zamotá mezi nohy a brusle. Pro mě osobně není tohle ideální disciplína, ale zase když to někdo umí, je krása se na to dívat.

To nejdůležitější (hratelnost a ovládání) je asi za námi, tak si pojďme prohlédnout ostatní nabídky, které jsem nezmínil hned na začátku v zásadních novinkách.

HUT – sbírejte kartičky, utrácejte peníze a postavte si tým snů
Pro mě je to nejlepší část z NHL, která mě u hry dokáže držet opravdu dlouho. Letos do HUT přidalo EA hodně novinek, a to především výzvy, které vám pomohou na začátku získat kredity na nákup nebo balíčky. V pokročilé fázi hry vás pak drží v akci a vy se prostě nezačnete nudit. Už v NHL 17 přidali ke kartičkám položku „synergií“, což je super věc, a nutí vás to sestavit kolekci několika karet, která vám pak dá bonusy pro dané hráče nebo celý tým. Za mě skvělá věc, díky níž musíte s týmem pracovat a hledat vhodné hráče na přestupovém trhu. Samozřejmě tohle vše můžete ignorovat, zase tak velké výhody to nedává, ale mě to bavilo!

HUT můžete hrát offline i online, takže vzhůru do budování vašeho týmu!

EASHL
Máte kámoše, které baví NHL? Tak si založte vlastní klub, kde každý z vás bude hrát na určité pozici včetně té brankářské. V EASHL se kromě kosmetických změn nedočkáme žádné novinky. Popravdě v NHL 17 se tento mód povedl a EA by ho měla pouze po krůčkách vylepšovat. Hodně jsem se bál, aby EA tento režim nedala pryč, jelikož zápas 5vs5 v reálných hráčích, kteří to trošku umí, je asi ta největší zábava, co v NHL znám. Bohužel vyžaduje to opravdu ty kamarády a hráče, kteří chápou pojem obránce, křídlo a centr, bez toho je to naopak naprosto frustrující zmatek, který si pustíte jednou a pak už nikdy.

Klasický online
Pokud máte rádi reálné kluby, jste jejich fanouškem a chcete hrát výzvy a online (i offline), nic vám nebrání. Hra nabízí několik plně licencovaných lig včetně naší extraligy. Tady bych vytknul aktuálnost sestav, která se odráží od konce minulé sezóny, ale to s největší pravděpodobností napraví jako vždy aktualizace soupisek. Každopádně za nováčky – např. Duklu Jihlava v ELH a Vegas Golden Knights – si pochopitelně zahrát můžete, což kvituju s povděkem.

Kariéra
Opět si můžete zvolit, jestli chcete hrát za hráče, nebo pouze trenéra. Díky si kariéru užije opravdu každý a musím říct, že textů je tam opravdu hodně. Kariéra je něco, co vás nadchne, pokud milujete především offline hraní. V tomto režimu si užijete vše, co zažívá každý manažer: trejdy, plánování a samozřejmě hraní. Není tu sice nic jako Cesta ze série FIFA nebo Longshot z MADDENu, ale třeba se dočkáme v NHL 19 cesty Jardy Jágra, kterého mimo jiné najdete zatím mezi volnými hráči – snad se to změní!

Notoricky známé věci jako rychlá hra atd. tady rozepisovat nebudeme, je to opravdu od NHL 93 stejné. 🙂

Tréninku není nikdy dost!
Asi poslední zmínku věnuji tréninkové šatně, která je letos opravdu propracovaná, a to včetně instruktážních videí, takže se nemusíte už bát ničeho, je pouze na vás, co se naučíte.

7

NHL 18 nabízí zase ten nejlepší hokej, nicméně bez konkurence je tohle hodnocení vždy takové jednostranné. Každoročním plusem je český překlad formou titulků, který je opět na vysoké úrovni a jenž mnohým hráčům usnadní orientaci v tomto virtuálním hokejovém světě. Další novinky tu jsou, ale je jich proklatě málo, takže cena za hru, jako by šlo o nový titul, je diskutabilní. Pro nové hráče, kteří NHL nehráli třeba tři a více let, je to jasná volba a klidně bych dal 9/10, ale pro nás, co to hrajeme každý rok, je letošní ročník pouze udržovací a čekáme všichni na engine Frostbite. Pro nás je pak číslo 7/10 ještě z toho optimističtějšího hokejového kotlíku.
  • JoohnCZ

Informace vro vsechny fandy nhl a techto stranek. Objevil jsem v NHL 18 tým HC Xboxoneweb 🙂 je veřejný, tak se přidejte a zahrajem!:-)

• JoohnCZ

Nevite proc mi v HUT nejde vymenit trenera? Kliknu a pole zustane šedé…

• Zdeněk Bulín

Dnes se mi podařilo NHL 18 koupit v Electroworldu za 749 korun, tak se těším, až si zahraju.

• Radek Kuchař

Ahoj, poradí někdo jak vyhrát vhazování? Co je nejdůležitější udělat?

17. 06. 2018 • p.a.c.o2

RECENZE: MotoGP 18

Šampionát MotoGP je skvělou podívanou, kdy při žádném závodě není nouze o dramatické situace a spoustu předjíždění. Navíc upadnout může při riskantnějších manévrech každý, tudíž nic není předem dané. Tento adrenalin se nám snaží nabídnout i virtuální zpracování této značky s oficiální licencí, a i letos ho mají na svědomí Italové z Milestone. MotoGP 18 se chlubí v PR materiálech celou řadou novinek, ovšem to už je taková klasika.

»
14. 06. 2018 • chaosteorycz2

Recenze: Vampyr

Před čtením dalších řádků se nejprve ujistěte, že jste dostatečně vybaveni na boj s nočními predátory. Jako základ zkontrolujte zásoby česneku. Jestliže jich nemáte dostatek na rozvěšení po místnosti, udělejte si alespoň česnečku nebo topinky. Hned v závěsu rozmlaťte libovolnou židli, přednostně dřevěnou, a z rovných částí utvořte kříž. Pokud nevíte, jak vypadá, zanedbali jste některé základy vašeho vzdělání. Nic nezkazíte ani vložením složeného Masaryka do kostelní pokladničky. Lépe pak budete vyjednávat s knězem...

»
05. 06. 2018 • lindros88cze1

RECENZE: ONRUSH

Britské Evolution Studios bylo jedním ze studií, které se zabývalo čistě vývojem závodních her, a byli v tom dobří. Za dob PS2 tito tvůrci stvořili sérii WRC, kdy ještě stála za to, abyste si ji nepletli s dnešními béčky. Poté přešli na šílené akční závody MotorStorm pro PS3 a opět se jednalo o slušný úspěch, ale tuto generaci se jim moc nedařilo a Sony se rozhodla studio rozpustit. Většina vývojářů ale využila...

»
04. 06. 2018 • chaosteorycz0

Recenze: Aragami Shadow Edition

Ara… co? To bude nějaká logická hra o skládání papíru do těch titěrných zvířat nebo ne? Ale s tím sympatickým ninjou na obalu to asi neklapne. Trochu působí jako japonský Deadpool, což určitě naznačuje, že půjde o krvavou rubačku, plnou useknutých končetin, zatímco hlavní hrdinu bude odříkávat haiku napsanou uťatým prstem. Ale moment. Čmoudí se mu z ruky, takže Aragami bude nakonec budovatelská hra o pěstování tabáku na úpatí hory Fuji. Ne?...

»
02. 06. 2018 • p.a.c.o2

RECENZE: Tennis World Tour

Sportem ku zdraví a trvalé invaliditě. To je úsloví, které sice zastánci pohybu nemají úplně v lásce, ale když se podívám po lidech ze svého okolí, skoro bych mu dal za pravdu. Pár sportovců z mého okolí to zkoušelo a problémy je dostihly, protože i zde platí, že nic se nemá přehánět. Někdo může namítnout, že v případě virtuálních sportů zranění nehrozí, což také není úplná pravda. Tenisový loket a bolavé prsty budiž...

»
29. 05. 2018 • chaosteorycz1

Recenze: Yoku’s Island Express

Skutečnost, že jste malí vzrůstem, by vám neměla bránit dělat velké věci. To není titulek reklamy na kramfleky, jak by se mohlo zdát, ale jakési poselství prvotiny švédského studia Villa Gorilla. Sami autoři sice o svém projektu mluví jako o návratu do dětství, kdy každé dveře představovaly dobrodružnou cestu do neznáma, ale já tu vidím určitý myšlenkový přesah. Nebo si to alespoň myslím. Na každý pád, Yoku’s Island Express je...

»
29. 05. 2018 • waggon3

Recenze: Sega Mega Drive Classics

Jestliže jsem si kladl otázku, kdy asi tak Sega zpřístupní do zpětné kompatibility kompilaci Sonic’s Ultimate Genesis Collection, tak teď už znám odpověď – nikdy, neb raději znovu vybere penízky za (skoro) to samé. Ta vytrvalost, s jakou je nám každou generaci servírovaná kompilace her z Mega Drive je až zarážející. I kaviáru se člověk přejí, když vám ho budou servírovat každý den. Navíc zásadní roly hraje fakt, že na Xboxu existují...

»
28. 05. 2018 • lindros88cze0

RECENZE: Dark Souls Remastered

Asi už jste slyšeli frázi, že současná generace je generací remasterů, předělávek a kolekcí. Sami jste se přesvědčili, že tomu tak opravdu je a další z nich vyšel minulý týden. Samozřejmě máme na mysli Dark Souls Remastered. Původní hra vyšla v říjnu 2011, takže to ještě není moc dlouho, ale přeci jen postupem času získala série mnohem více na oblibě a někteří z vás určitě zváží, zda se do temného hardcore světa znovu...

»