RECENZE: NHL 18

Autor: DandyCZE Publikováno: 26.9.2017, 9:18

Publikováno: 26.9.2017, 9:18

DandyCZE

DandyCZE

Je autorem 77 článků

Po roce nám zase začínají tuhnout rybníky a zubaté ostří se na nás snaží zaútočit novinkou v podobě NHL 18. Uvidíme, jak si letošní díl povede. Novinek je na papíře opět hodně, ale jak víme, tak papír toho snese hodně.

Grafické hody budou?
Asi začnu hned tím nejzásadnějším, a to je podpora ze strany enginu Frostbite, který pohání třeba sérii FIFA nebo letos nově i Madden. Bohužel NHL se tohoto vylepšení nedočkalo, od čehož se odvíjí i smutnější tón skrze celou recenzi. Díky Frostbite se mohl do hry dostat mnohem hezčí herní kabát, ale hlavně spousta nových animací, což by přineslo mnohem reálnější pohyb hráčů, a váš pocit z hokejové atmosféry by vás tak rozžhavil, až by se roztékal led. Bohužel, bohužel a bohužel, snad příští rok.

Grafické prostředí se tedy příliš nezměnilo. Hra nabízí kvalitní grafiku, animace hráčů a diváků, ale tohle všechno jste už viděli v NHL 17.

Arkádový hokej 3 na 3 není jen do počtu
Po trošku chmurnějším začátku se podíváme na jednu z hlavních novinek, a tou je arkádový hokej 3 na 3. Osobně jsem myslel, že to bude něco jako minihra, kterou jsme už mohli vidět v dřívějších ročnících, kde arkádový hokej předváděly například Big Heads (velké hlavy).

Letošní pojetí arkádového módu je ovšem naprosto perfektní, a to jak po stránce hratelnosti, tak po stránce možností. Jak se do toho pustíte, nebudete se moct odtrhnout a stále budete vylepšovat vzhled a vlastnosti vaší trojice. Budete najímat hráče, využívat speciálních dovedností nebo zvratových situací během zápasu. Je vidět, že autoři si fakt s módem 3vs3 pohráli a pro spoustu z nás tohle bude jasná volba na souboje s kámoši.

HC Kotěhůlky v NHL?
Druhým příjemným rozšířením je možnost vytvořit si vlastní tým NHL a poměřit s ním síly v rámci sezóny. Můžete tak do NHL dostat tým, jako je Sparta Praha, nebo si tam dosadit svoje HC Kotěhůlky, do kterých pomocí úvodního draftu dostanete ty nejlepší hráče na světě. Osobně mě tato volba nijak nenadchla, jelikož já miluji NHL, licence a skutečná jména, takže tahle možnost pro mě osobně není. To ovšem neznamená, že vy se nemůžete vyřádit. A pokud k tomu připočtete i vytváření hráčů, což už šlo v předchozích dílech, tak na vás čeká nabytá sezóna.

Zásadní novinky se měly dotknout i hratelnosti a UI. Předchozí novinky jsem hodnotil poměrně kladně a rád bych pokračoval, bohužel nový styl hraní mě osobně moc nevyhovuje.
Pokud bych to bral postupně, tak obrana dostala výrazný „pokecheck“, díky kterému se dá – nebo by se alespoň mělo – lépe bránit. Obrana je opravdu lepší, jenže EA na druhou stranu přidali nové kličky a kontrolu puku, takže zejména v online hraní se potkáte s hráči, kteří kolem vás budou beztrestně kroužit a zakončovat. Osobně jsem byl otráven, když vidím, jak někdo dokáže bez rychlosti de facto na místě vodit puk a vaši hráči nebo UI mu ho není schopna sebrat. „Životnost“ takového hráče v NHL by byla několik sekund, tady to prostě jde a hrozně mi to vadí.

U hratelnosti ještě zůstanu. EA nám avizovala, že zlepšila chování UI, těšit jsme se měli na lepší chování, tedy spíše chápání hry od vašich hráčů. I zde se až na drobné výjimky, mezi které patří rychlý přechod po křídle nebo zlepšená hra obránců na modré, nic moc nezměnilo. O nějaké rychlé zastupitelnosti v obraně, reagovaní na aktuální rozložení hráčů v třetině či inteligentní najíždění do pozic si opět můžeme nechat zdát.

V útocích se velké variability také nedočkáme. Branky padají vesměs stejné jako v NHL 16 a 17, což není nic špatného, pouze pro hráče, kteří naskočí do NHL 18 po více letech, je počáteční frustrace dost výrazná a budou se divit, proč jejich 30 střel neznamená vítězství, kdežto soupeřových 9 znamenalo 4 branky. Pro tyto hráče mám jedinou radu: trénujte, je to opravdu o místech, z kterých skórujete skoro pokaždé, a naopak se tato místa musíte naučit bránit, pokud to zvládnete, můžete přemýšlet nad úspěchem.

Pro hračičky a prstoovladačolamací kombinace si EA letos připravila několik nových kliček, vylepšení stávajících a také ztížení těch nejjednodušších, takže kliku už neudělá každý, a pokud to nezvládnete, tak často ztratíte puk, který se vám zamotá mezi nohy a brusle. Pro mě osobně není tohle ideální disciplína, ale zase když to někdo umí, je krása se na to dívat.

To nejdůležitější (hratelnost a ovládání) je asi za námi, tak si pojďme prohlédnout ostatní nabídky, které jsem nezmínil hned na začátku v zásadních novinkách.

HUT – sbírejte kartičky, utrácejte peníze a postavte si tým snů
Pro mě je to nejlepší část z NHL, která mě u hry dokáže držet opravdu dlouho. Letos do HUT přidalo EA hodně novinek, a to především výzvy, které vám pomohou na začátku získat kredity na nákup nebo balíčky. V pokročilé fázi hry vás pak drží v akci a vy se prostě nezačnete nudit. Už v NHL 17 přidali ke kartičkám položku „synergií“, což je super věc, a nutí vás to sestavit kolekci několika karet, která vám pak dá bonusy pro dané hráče nebo celý tým. Za mě skvělá věc, díky níž musíte s týmem pracovat a hledat vhodné hráče na přestupovém trhu. Samozřejmě tohle vše můžete ignorovat, zase tak velké výhody to nedává, ale mě to bavilo!

HUT můžete hrát offline i online, takže vzhůru do budování vašeho týmu!

EASHL
Máte kámoše, které baví NHL? Tak si založte vlastní klub, kde každý z vás bude hrát na určité pozici včetně té brankářské. V EASHL se kromě kosmetických změn nedočkáme žádné novinky. Popravdě v NHL 17 se tento mód povedl a EA by ho měla pouze po krůčkách vylepšovat. Hodně jsem se bál, aby EA tento režim nedala pryč, jelikož zápas 5vs5 v reálných hráčích, kteří to trošku umí, je asi ta největší zábava, co v NHL znám. Bohužel vyžaduje to opravdu ty kamarády a hráče, kteří chápou pojem obránce, křídlo a centr, bez toho je to naopak naprosto frustrující zmatek, který si pustíte jednou a pak už nikdy.

Klasický online
Pokud máte rádi reálné kluby, jste jejich fanouškem a chcete hrát výzvy a online (i offline), nic vám nebrání. Hra nabízí několik plně licencovaných lig včetně naší extraligy. Tady bych vytknul aktuálnost sestav, která se odráží od konce minulé sezóny, ale to s největší pravděpodobností napraví jako vždy aktualizace soupisek. Každopádně za nováčky – např. Duklu Jihlava v ELH a Vegas Golden Knights – si pochopitelně zahrát můžete, což kvituju s povděkem.

Kariéra
Opět si můžete zvolit, jestli chcete hrát za hráče, nebo pouze trenéra. Díky si kariéru užije opravdu každý a musím říct, že textů je tam opravdu hodně. Kariéra je něco, co vás nadchne, pokud milujete především offline hraní. V tomto režimu si užijete vše, co zažívá každý manažer: trejdy, plánování a samozřejmě hraní. Není tu sice nic jako Cesta ze série FIFA nebo Longshot z MADDENu, ale třeba se dočkáme v NHL 19 cesty Jardy Jágra, kterého mimo jiné najdete zatím mezi volnými hráči – snad se to změní!

Notoricky známé věci jako rychlá hra atd. tady rozepisovat nebudeme, je to opravdu od NHL 93 stejné. 🙂

Tréninku není nikdy dost!
Asi poslední zmínku věnuji tréninkové šatně, která je letos opravdu propracovaná, a to včetně instruktážních videí, takže se nemusíte už bát ničeho, je pouze na vás, co se naučíte.

7

NHL 18 nabízí zase ten nejlepší hokej, nicméně bez konkurence je tohle hodnocení vždy takové jednostranné. Každoročním plusem je český překlad formou titulků, který je opět na vysoké úrovni a jenž mnohým hráčům usnadní orientaci v tomto virtuálním hokejovém světě. Další novinky tu jsou, ale je jich proklatě málo, takže cena za hru, jako by šlo o nový titul, je diskutabilní. Pro nové hráče, kteří NHL nehráli třeba tři a více let, je to jasná volba a klidně bych dal 9/10, ale pro nás, co to hrajeme každý rok, je letošní ročník pouze udržovací a čekáme všichni na engine Frostbite. Pro nás je pak číslo 7/10 ještě z toho optimističtějšího hokejového kotlíku.
  • JoohnCZ

Informace vro vsechny fandy nhl a techto stranek. Objevil jsem v NHL 18 tým HC Xboxoneweb 🙂 je veřejný, tak se přidejte a zahrajem!:-)

• JoohnCZ

Nevite proc mi v HUT nejde vymenit trenera? Kliknu a pole zustane šedé…

• Zdeněk Bulín

Dnes se mi podařilo NHL 18 koupit v Electroworldu za 749 korun, tak se těším, až si zahraju.

• Radek Kuchař

Ahoj, poradí někdo jak vyhrát vhazování? Co je nejdůležitější udělat?

23. 09. 2018 • chaosteorycz1

Recenze: Wenjia

Za porostem hustým, že by se dal kácet, jsou zbytky dávných památek. Nežije v nich zlý obr, ba ani zakletá princezna. Jsou pomyslnou hranicí příbytku bílého tvora, jehož dobré srdce čeká chrabrá budoucnost. Lesnaté království je totiž posledním útočištěm, kde ještě nepáchá ničivé škody zlá síla. Už tušíte? Ale žádný Falko, tohle přeci není Nekonečný příběh. Také ne, Křemílek s Vochomůrkou mají jinou směrovačku. Že by tedy Ori? Řekněme, že to už...

»
22. 09. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: NBA 2K19

Sportovní nadšenci mají po herní stránce rozhodně z čeho vybírat a záleží jenom na preferencích každého hráče, jaký sport nebo sporty má rád. Výhodou virtuálního sportování je fakt, že člověk může i nadále pěstovat pivní břich a nemusí se bát, že by dělal nějaké pohyby či akce, díky nimž by o něj přišel. Navíc se za sportem může vydat za jakéhokoli venkovního počasí a samotné pořízení her vyjde ve výsledku levněji,...

»
20. 09. 2018 • tonyskate1

RECENZE: My Brother Rabbit

Adventur není nikdy dost. Tohoto hesla se držíme už řadu let. Přesto se ale stále méně vyskytují tradiční point-and-click adventury a nahrazují je jejich akčnější či logičtější variance. My Brother Rabbit z obrázků působí jako point-and-click záležitost, ovšem jedná se jen o chytrý kabátek, pod kterým se skrývá klasická hledačka.

»
19. 09. 2018 • chaosteorycz10

Recenze: Super Street: The Game

Občas se na hru těšíte, třebaže v nitru tušíte, že vás při vydání čeká čelní náraz do betonového pilíře. Ale naděje umírá poslední. I tým s malým počtem členů, malým rozpočtem a malými tvůrčími možnostmi může vytvořit dílo, které hrdě zvedne vhozenou rukavici, kolem níž všichni kráčí s odstupem. Rukavice ovšem nesmí být boxerská a vylitá olovem.

»
16. 09. 2018 • tonyskate7

RECENZE: Shadow of the Tomb Raider

Očekávané ukončení trilogie novodobé Lary se konečně dostalo do našich rukou. Je ovšem tak velkolepé jak se nám tvůrci a vydavatel během výrazné kampaně snažili namluvit? O tom se více dočtete v naší recenzi, ale rozhodně jsme se opět dočkali parádního dobrodružství.

»
15. 09. 2018 • chaosteorycz1

Recenze: Immortal: Unchained

Do rezavé mačety už taky. Už to tam skoro bylo. Chybělo méně, než by se do hlavně pistole vešlo a ta třímetrová reklama na steroidy by padla jak nepoužívaný komín. Hodina usilovné práce se právě stala smutnou vzpomínkou a já nemám nic. Jak si teď vylepším vybavení, když jsem všechno nechal na místě smrti? Saprlot, tohle by se slušným lidem dělat nemělo. No nic, když to zkusím ještě jednou, nic...

»
15. 09. 2018 • p.a.c.o1

RECENZE: The Golf Club 2019 featuring PGA TOUR

Letošní sucho v průběhu léta jistě zaznamenal každý a celá řada lidí z něj neměla radost. Mezi tyto jedince bych zařadil i správce golfových hřišť, kteří se museli, mimo útoků syslů na hřiště, vypořádat i se suchem. Udržet bezchybný green nebo farway nebylo jistě snadné, ještě že plevelu kolem hřiště, nebo písku v písečných pastích je to úplně jedno. Ono sucho by se dalo krásně vztáhnout i na hry s golfovou tématikou, kterých poslední...

»
14. 09. 2018 • DandyCZE4

RECENZE NHL 19

Venku je dneska zataženo a prší, snad nám ten led neroztaje. Starosti v letošním díle NHL 19 můžete mít různé, ale všichni jsme zvědaví, jak se to hraje. A od toho je tady moje recenze, jež vám prozradí, jak si tento ročník stojí v očích hokejového maniaka, který nevynechal žádný díl od jeho prvního vydání v době mamutů. Série NHL v posledních letech čelila oprávněné kritice, že herní engine je stále stejný a že...

»