RECENZE: NHL 18

Autor: DandyCZE Publikováno: 26.9.2017, 9:18

Publikováno: 26.9.2017, 9:18

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

DandyCZE

DandyCZE

Je autorem 66 článků

Po roce nám zase začínají tuhnout rybníky a zubaté ostří se na nás snaží zaútočit novinkou v podobě NHL 18. Uvidíme, jak si letošní díl povede. Novinek je na papíře opět hodně, ale jak víme, tak papír toho snese hodně.

Grafické hody budou?
Asi začnu hned tím nejzásadnějším, a to je podpora ze strany enginu Frostbite, který pohání třeba sérii FIFA nebo letos nově i Madden. Bohužel NHL se tohoto vylepšení nedočkalo, od čehož se odvíjí i smutnější tón skrze celou recenzi. Díky Frostbite se mohl do hry dostat mnohem hezčí herní kabát, ale hlavně spousta nových animací, což by přineslo mnohem reálnější pohyb hráčů, a váš pocit z hokejové atmosféry by vás tak rozžhavil, až by se roztékal led. Bohužel, bohužel a bohužel, snad příští rok.

Grafické prostředí se tedy příliš nezměnilo. Hra nabízí kvalitní grafiku, animace hráčů a diváků, ale tohle všechno jste už viděli v NHL 17.

Arkádový hokej 3 na 3 není jen do počtu
Po trošku chmurnějším začátku se podíváme na jednu z hlavních novinek, a tou je arkádový hokej 3 na 3. Osobně jsem myslel, že to bude něco jako minihra, kterou jsme už mohli vidět v dřívějších ročnících, kde arkádový hokej předváděly například Big Heads (velké hlavy).

Letošní pojetí arkádového módu je ovšem naprosto perfektní, a to jak po stránce hratelnosti, tak po stránce možností. Jak se do toho pustíte, nebudete se moct odtrhnout a stále budete vylepšovat vzhled a vlastnosti vaší trojice. Budete najímat hráče, využívat speciálních dovedností nebo zvratových situací během zápasu. Je vidět, že autoři si fakt s módem 3vs3 pohráli a pro spoustu z nás tohle bude jasná volba na souboje s kámoši.

HC Kotěhůlky v NHL?
Druhým příjemným rozšířením je možnost vytvořit si vlastní tým NHL a poměřit s ním síly v rámci sezóny. Můžete tak do NHL dostat tým, jako je Sparta Praha, nebo si tam dosadit svoje HC Kotěhůlky, do kterých pomocí úvodního draftu dostanete ty nejlepší hráče na světě. Osobně mě tato volba nijak nenadchla, jelikož já miluji NHL, licence a skutečná jména, takže tahle možnost pro mě osobně není. To ovšem neznamená, že vy se nemůžete vyřádit. A pokud k tomu připočtete i vytváření hráčů, což už šlo v předchozích dílech, tak na vás čeká nabytá sezóna.

Zásadní novinky se měly dotknout i hratelnosti a UI. Předchozí novinky jsem hodnotil poměrně kladně a rád bych pokračoval, bohužel nový styl hraní mě osobně moc nevyhovuje.
Pokud bych to bral postupně, tak obrana dostala výrazný „pokecheck“, díky kterému se dá – nebo by se alespoň mělo – lépe bránit. Obrana je opravdu lepší, jenže EA na druhou stranu přidali nové kličky a kontrolu puku, takže zejména v online hraní se potkáte s hráči, kteří kolem vás budou beztrestně kroužit a zakončovat. Osobně jsem byl otráven, když vidím, jak někdo dokáže bez rychlosti de facto na místě vodit puk a vaši hráči nebo UI mu ho není schopna sebrat. „Životnost“ takového hráče v NHL by byla několik sekund, tady to prostě jde a hrozně mi to vadí.

U hratelnosti ještě zůstanu. EA nám avizovala, že zlepšila chování UI, těšit jsme se měli na lepší chování, tedy spíše chápání hry od vašich hráčů. I zde se až na drobné výjimky, mezi které patří rychlý přechod po křídle nebo zlepšená hra obránců na modré, nic moc nezměnilo. O nějaké rychlé zastupitelnosti v obraně, reagovaní na aktuální rozložení hráčů v třetině či inteligentní najíždění do pozic si opět můžeme nechat zdát.

V útocích se velké variability také nedočkáme. Branky padají vesměs stejné jako v NHL 16 a 17, což není nic špatného, pouze pro hráče, kteří naskočí do NHL 18 po více letech, je počáteční frustrace dost výrazná a budou se divit, proč jejich 30 střel neznamená vítězství, kdežto soupeřových 9 znamenalo 4 branky. Pro tyto hráče mám jedinou radu: trénujte, je to opravdu o místech, z kterých skórujete skoro pokaždé, a naopak se tato místa musíte naučit bránit, pokud to zvládnete, můžete přemýšlet nad úspěchem.

Pro hračičky a prstoovladačolamací kombinace si EA letos připravila několik nových kliček, vylepšení stávajících a také ztížení těch nejjednodušších, takže kliku už neudělá každý, a pokud to nezvládnete, tak často ztratíte puk, který se vám zamotá mezi nohy a brusle. Pro mě osobně není tohle ideální disciplína, ale zase když to někdo umí, je krása se na to dívat.

To nejdůležitější (hratelnost a ovládání) je asi za námi, tak si pojďme prohlédnout ostatní nabídky, které jsem nezmínil hned na začátku v zásadních novinkách.

HUT – sbírejte kartičky, utrácejte peníze a postavte si tým snů
Pro mě je to nejlepší část z NHL, která mě u hry dokáže držet opravdu dlouho. Letos do HUT přidalo EA hodně novinek, a to především výzvy, které vám pomohou na začátku získat kredity na nákup nebo balíčky. V pokročilé fázi hry vás pak drží v akci a vy se prostě nezačnete nudit. Už v NHL 17 přidali ke kartičkám položku „synergií“, což je super věc, a nutí vás to sestavit kolekci několika karet, která vám pak dá bonusy pro dané hráče nebo celý tým. Za mě skvělá věc, díky níž musíte s týmem pracovat a hledat vhodné hráče na přestupovém trhu. Samozřejmě tohle vše můžete ignorovat, zase tak velké výhody to nedává, ale mě to bavilo!

HUT můžete hrát offline i online, takže vzhůru do budování vašeho týmu!

EASHL
Máte kámoše, které baví NHL? Tak si založte vlastní klub, kde každý z vás bude hrát na určité pozici včetně té brankářské. V EASHL se kromě kosmetických změn nedočkáme žádné novinky. Popravdě v NHL 17 se tento mód povedl a EA by ho měla pouze po krůčkách vylepšovat. Hodně jsem se bál, aby EA tento režim nedala pryč, jelikož zápas 5vs5 v reálných hráčích, kteří to trošku umí, je asi ta největší zábava, co v NHL znám. Bohužel vyžaduje to opravdu ty kamarády a hráče, kteří chápou pojem obránce, křídlo a centr, bez toho je to naopak naprosto frustrující zmatek, který si pustíte jednou a pak už nikdy.

Klasický online
Pokud máte rádi reálné kluby, jste jejich fanouškem a chcete hrát výzvy a online (i offline), nic vám nebrání. Hra nabízí několik plně licencovaných lig včetně naší extraligy. Tady bych vytknul aktuálnost sestav, která se odráží od konce minulé sezóny, ale to s největší pravděpodobností napraví jako vždy aktualizace soupisek. Každopádně za nováčky – např. Duklu Jihlava v ELH a Vegas Golden Knights – si pochopitelně zahrát můžete, což kvituju s povděkem.

Kariéra
Opět si můžete zvolit, jestli chcete hrát za hráče, nebo pouze trenéra. Díky si kariéru užije opravdu každý a musím říct, že textů je tam opravdu hodně. Kariéra je něco, co vás nadchne, pokud milujete především offline hraní. V tomto režimu si užijete vše, co zažívá každý manažer: trejdy, plánování a samozřejmě hraní. Není tu sice nic jako Cesta ze série FIFA nebo Longshot z MADDENu, ale třeba se dočkáme v NHL 19 cesty Jardy Jágra, kterého mimo jiné najdete zatím mezi volnými hráči – snad se to změní!

Notoricky známé věci jako rychlá hra atd. tady rozepisovat nebudeme, je to opravdu od NHL 93 stejné. 🙂

Tréninku není nikdy dost!
Asi poslední zmínku věnuji tréninkové šatně, která je letos opravdu propracovaná, a to včetně instruktážních videí, takže se nemusíte už bát ničeho, je pouze na vás, co se naučíte.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

NHL 18 nabízí zase ten nejlepší hokej, nicméně bez konkurence je tohle hodnocení vždy takové jednostranné. Každoročním plusem je český překlad formou titulků, který je opět na vysoké úrovni a jenž mnohým hráčům usnadní orientaci v tomto virtuálním hokejovém světě. Další novinky tu jsou, ale je jich proklatě málo, takže cena za hru, jako by šlo o nový titul, je diskutabilní. Pro nové hráče, kteří NHL nehráli třeba tři a více let, je to jasná volba a klidně bych dal 9/10, ale pro nás, co to hrajeme každý rok, je letošní ročník pouze udržovací a čekáme všichni na engine Frostbite. Pro nás je pak číslo 7/10 ještě z toho optimističtějšího hokejového kotlíku.
16. 10. 2017 • tonyskate0

RECENZE: South Park: The Fractured but Whole

Městečko South Park je zpět! Po vydařeném Stick of Truth sice přebrali štafetu vývojáři Ubisoftu, ale tvůrci seriálu u vývoje zůstali a nenechali si do ničeho kecat. Připravte se tedy na další bizarní, ujetou a pochopitelně naprosto sprostou jízdu, v niž hrají prdy hlavní roli.

»
16. 10. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: Middle–earth: Shadow of War

Příběhy ze Středozemě hráče bavily dlouho předtím, než Glum začal slídit za „miláškem“ na stříbrném plátně a než Peter Jackson všem připomněl, že Tolkien je jméno významného spisovatele, nikoli odrůda vína. Dokonce se dá říct, že od roku 1982 má každá generace hráčů svého Pána prstenů, který vychází ze stejného základu, a přesto je pokaždé jiný. Poslední roky si Středozemi jako svou destinaci zvolili autoři z Monolith Productions, kteří se...

»
06. 10. 2017 • kristine4chaos30

Recenze: Forza Motorsport 7

Z organizační důvodů, kvůli nimž Lukáš „ChaosteoryCZ“ nemůže přinést podrobné zhodnocení nové Forzy, jsem na jeho přání tuto štafetu převzala já. Takže se připravte, že to úplně mění pohled a přístup k populární značce a žánru jako takovým. Na rozdíl od něj si totiž nemyslím, že závodní simulátor musí hráče trápit přemrštěnými nároky na ovládání. Nechci po něm ani věrohodný průběh závodu se všemi těmi testovacími koly a kvalifikacemi, kvůli nimž se...

»
03. 10. 2017 • p.a.c.o0

RECENZE: NBA 2K18

Dnešní recenzi má na svědomí Jiří „Man1“ Pacovský, takže svůj obdiv a úctu směřujte k němu 😉 Každoročně se těším na dvě období. To jedno přichází s E3, kde se dostáváme pod plnou palbu nových herních trailerů, a pak to poprázdninové. Už dávno nestuduji, takže pro mě prázdniny znamenají maximálně tak dlouhou nudu na herních serverech, které znám už nazpaměť. Ale pak přijde září a já si připadám, jak kdyby mě někdo zatlačil...

»
30. 09. 2017 • chaosteorycz6

Recenze: Cuphead

Za tajemným lesem, děsivým lunaparkem a blíže nespecifikovaným počtem řek a hor, žijí dva kusy porcelánu Cuphead a Mugman. Jejich bytí je naplněné radostí a štěstím, nicméně musejí se vyvarovat kasinu ovládanému temnými silami. Ovšem nebyla by to pohádka milé děti, kdyby naši hrdinové poslechli rad vousaté konve. S pohledem zasloužilého karbaníka vrhali kostky jedno kolo za druhým a štěstěna jim evidentně přála. Ale pekelná, která skončila s nabídkou samotného ďábla, který...

»
27. 09. 2017 • chaosteorycz9

Recenze: Project CARS 2

Mám takovou teorii, že recenze jsou jako závody. Jak je člověk začne, rozhodne o tom, jak dopadnou v samém závěru. Pokud mám alespoň trochu pravdu, tak je úplně jedno, co v nejbližších řádcích napíšu, protože bednu neuvidím. A to mám skvělý tým vedený samotnými Slightly Mad Studios a nejmodernější techniku obstaranou systémem Project CARS 2. Jenže zázemí, know-how a šikovné ruce nejsou všechno, když cestu k úspěchu kříží hladová konkurence, nevyzpytatelné počasí a...

»
25. 09. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: Dishonored: Death of the Outsider

Opět nás zve do svých ulic a domů Karnaca a opět to bude trochu jiné než předtím. Série Dishonored patří mezi jedny z nejosobitějších titulů, protože má originální stylizaci, otevřenou hratelnost a náplň, kterou si rádi zopakujete. Navzdory všem kladům ovšem druhý díl stále nepokořil prodejní čísla jedničky. Obsah, který by tak možná vyšel v podobě rozsáhlého DLC, rozšíření nebo jednoduše jako datadisk, putuje do obchodů jako samostatný spin-off. Zoufalost? Ne, spíše...

»
24. 09. 2017 • p.a.c.o1

RECENZE: WRC 7

Závodní sezóna je v plném proudu a čistě na našem vkusu je, jaký motoristický sport si chceme užít. V tom je virtuální závodění hodně fajn, protože můžeme během chvíle vystřídat celou řadu závodních speciálů a procestovat svět. WRC je soutěž, která je dle mého královnou motorsportu, protože kroužit v bezpečí okruhu není takové, jako když se řítíte otevřenou krajinou, kde se během vteřiny může stát doslova cokoli. Potěší i fakt, že Kylotonn Games...

»