RECENZE: Pure Farming 2018

Autor: p.a.c.o Publikováno: 17.3.2018, 17:38

Publikováno: 17.3.2018, 17:38

Je autorem 1480 článků

Dny se začínají prodlužovat a příroda opět začíná ožívat. Ptáci již zpívat začali, ale pole leckde ještě pokrývá sníh. Zemědělská technika prochází poslední přípravou, aby v případě příznivého počasí byly všechny traktory, kombajny a sečky připraveny vyrazit na pole. Jaká bude letošní úroda těžko odhadovat, ale ta virtuální bude zase určitě stát za to.

Letošní farmářskou sezónu startuje nový titul studia Techland, který si dal za cíl pokusit se ohrozit dosavadního krále tohoto žánru, Farming Simulator. Pure Farming 2018 toho podle videí a materiálů měl přinést opravdu hodně, takže je na čase, nasednout do traktorů, kombajnů nebo jiné technicky a vydat se vstříc nekonečným lánům pšenice, vinic nebo rýžových polí.

První změna je patrná hned při pohledu do menu. Herní nabídka pro nás má trojici módů, do nichž se můžeme hned pustit. Je tak na chuti každého hráče, zda dá přednost kampani, výzvám nebo volné hře. Bohužel multiplayer zde budete hledat marně, Pure Farming je pro osamělé farmáře.

Příběh je taková klasika, která tu je spíše jako kostra pro úkoly. Jako dědic zadlužené farmy v Montaně budeme muset nejdříve vydělat dostatek peněz na splacení dluhů a pak se dostat někam dál. Kampaň je fajn tutoriál ke hře, ukáže vám, co se jak dělá a k tomu přihodí nějaké ty vedlejší úkoly. V případě pocitu, že je vám Montana již malá, není problém sebrat stroje a za drobnou úplatu se s nimi vydat do jiných zemí.

V základní hře na nás čekají čtyři prostředí (Montana, Itálie, Kolumbie a Japonsko), což dává tušit, že se můžeme těšit na typické plodiny a také specifické stroje, které slouží k jejich sklízení. A právě tyto specifické stroje si nejlépe užijeme v rámci výzev. Zde nás čeká plnění různorodých úkolů s předem daným počtem a typem strojů. Sklízení, orání nebo třeba rozvoz zboží či oprava strojů, to všechno, a ještě mnohé další, je obsahem těchto výzev. Jejich pokoření je různě časově náročné a nedá se jim upřít, že dokážou zabavit a příjemně se hrají.

Jako poslední herní mód jsem si nechal volnou hru. Zde nakonec všichni skončíme, protože udělat si vlastní farmu a nakoupit stroje podle svého je to, proč jsme všichni tady. Ve volné hře se pak ukazují další herní prvky, jaké Pure Farming nabízí, naplno. Mimo klasik můžeme pěstovat zeleninu ve sklenících nebo prodávat hnůj od kraviček jako bio produkt do plynáren. Je pouze na nás, čemu se budeme chtít věnovat a také na neviditelné ruce trhu, která bude určovat, jaké plodiny jsou právě v kurzu a dá se na nich nejvíce vydělat. Všechny zásadní informace najdete ve svém tabletu, který je vodě a blátu odolný. Jeho ovládání není složité, takže po chvilce s ním budete hravě manipulovat a jenom těžko se bez něj obejdete.

Bez peněz se moc daleko nedostaneme, jelikož peníze stojí nejen nafta, ale také plodiny, pracovní síla a údržba strojů. Ano, každý náš stroj se postupem času opotřebovává právě na těch místech, jaká nejvíce zatěžujeme. Jednou za čas je proto vhodné zajet do stodoly na diagnostiku a případné problémy odstranit. Špatně fungující stroj může mít menší výkon a také může klidně konzumovat více nafty. Starání se o stroje je fajn mechanika, která nikde nepřekáží. Stejně občas člověk čeká, než se na některém poli urodí, co jsme si zaseli, a právě v tomto mezičase se klidně můžeme věnovat údržbě strojů. Počty techniky jsou velice uspokojivé a najdete tu vše potřebné v několika variantách. Hlavní značkou této hry je český Zetor, který společně s dalšími nabízí své produkty. Možná, co se značkovosti týče, je Farming Simulator více „cool“, ovšem to už záleží na vkusu každého zemědělce.

Velkou radost mi udělala čtveřice prostředí, která se od sebe liší nejen vzhledem, ale zejména plodinami. Vždycky jsou toužil sklízet jablka, olivy, třesně, víno nebo konopí a zde se mi to konečně poštěstilo. Mapy jsou příjemně rozsáhlé a ani přejezd z jedné strany na druhou není nijak moc otravný. Jenom škoda, že vás hra nenutí do nějakého většího pořádku, co se techniky týče. Proto doporučuji si vždy stroje někam uklidit a nenechávat je ledabyle válet po mapě. Sice je vždycky najdete, ale je protivné se pro ně pořád někam vracet. Je to spíš osobní postřeh a zkušenost než nějaká chyba, ale třeba se někomu bude hodit.

Řízení strojů je pak přesně takové, jaké člověk u tohoto typu her očekává. Navíc je schéma docela podobné Farming Simulatoru, díky čemuž osvojení bude trvat opravdu jenom chvilku. Všechny stroje se dají řídit ze dvou pohledů, kdy tím prvním je klasický pohled na techniku z venku a druhým řízení z místa řidiče. Z venku se dá většina strojů ovládat bez větších potíží, ale pár takových, kde přijde víc vhod kabina, se také najde. Obecně ani kabina není špatná volba, nicméně třeba u traktoru vám na jednu stranu okna hra plácne tablet, takže výhled do daného místa tím trpí a člověk pak musí přepnout ven, aby viděl, co potřebuje.

Grafická a technická stránka je to, co se nakonec v případě Pure Farming 2018 ukázalo jako největší nedostatek. Grafika strojů a techniky je ještě docela pěkná a ostudu rozhodně nedělá. Okolí také není špatné a dokáže nabídnout celou řadu detailů. Bohužel od objektů člověk nemůže odjet moc daleko, protože jinak se všechno rozmazává, je neostré, a to jenom díky krátkému dohledu. Ještě bych to dokázal pochopit v případě původního Xbox One, ale na Xbox One X hra musí vypadat rozhodně lépe, o nějakých doskakujících texturách nemluvě. Zde si vývojáři měli dát více záležet a když už nenabízejí podporu 4K rozlišení, mohli udělat hru s lepším dohledem a více detailními texturami s vyhlazováním. A to sem ještě nezmínil občasné chyby jako nabouraná auta na široké silnici, betonoví lidé, kteří se prochází klidně uprostřed cesty, aniž by měli snahu se uhnout a pár dalších drobností.

Nepotěšila mě ani absence hudby. Při nahrávání má každá mapa svou specifickou hudbu, ale to je všechno. Při samotném hraní je slyšet pouze zvuk motorů, a to je žalostně málo. Je tak potřeba pustit si k hraní něco z vlastních zdrojů, protože jinak je to nuda víc, než by člověk u simulátoru farmaření čekal. Na druhou stranu rozhodně potěší přítomnost české lokalizace formou titulků, takže i menší hráči by si s hrou měli hravě poradit.

7

Pure Farming 2018 ukázal zajímavý potenciál, přinesl celou řadu specifických strojů, plodin a různorodý herní obsah. Bohužel zaspal po stránce technické a grafické, což se na výsledném hodnocení musí projevit. Po dlouhé době se však konečně objevil titul, který se dá označit jako schopná konkurence a my tak nemusíme čekat na nový díl Farming Simulatoru. V konečném součtu je Pure Farming 2018 fajn hrou, jež každého zemědělce rozhodně potěší.

»

»

»
12. 07. 2018 • p.a.c.o3

RECENZE: LEGO The Incredibles

LEGO hry jsou stálící herní scény a oproti velkým studiím, které vydají svá pokračování jednou do roka, stihnou vydat do roka i dvě hry. Jejich šablona se většinou moc neliší, mění se akorát příběh a hrdinové, kteří se na jeho základě ve hře objevují. Skoro si až člověk říká, jestli to stále někoho baví hrát. Odpověď by byla nejspíš kladná, i když to má svá ale.

»
11. 07. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: Eventide 3: Legacy of Legends

Casual hry jsou takovou zajímavou sortou her, kterou většina hráčů přehlíží s tím, že se jedná o nějaké méněcenné hry. To však není tak úplně pravda, i když původ hledání předmětů, o kterém se budeme na následujících řádcích bavit, je na mobilní platformě. I tak se však jedná o hry nabízející zábavu, dokáží potrápit naše mozkovny a přinést zajímavé příběhy.

»
07. 07. 2018 • chaosteorycz2

Recenze: Red Faction: Guerrilla Re-Mars-tered

Ne, já už tam nechci. To raději k nějaké bažině ve Vysoké Lhotě. Skoro každý míří k moři do Itálie, Řecka, Egypta nebo Chorvatska a já mám místenku na vyprahlý Mars. A vy se moc nesmějte, neboť příštích pár minut mi budete dělat společnost. Tudíž si nezapomeňte sbalit opalovací krém s faktorem „Do křupava“, doklady pro meziplanetární cestování a minimálně kontejner semtexu. Na nehostinnou planetu se opět vracíme jako důlní inženýři, proto se...

»
04. 07. 2018 • kristine4chaos5

Recenze: MXGP Pro

Kluci v redakci nad studiem Milestone už definitivně zlomili hůl. Není proto divu, že když vyšla jeho nová hra, mají najednou dovolené, rekonstrukce domů nebo neodkladné zdravotní prohlídky a plastické zákroky. Třeba i nastřelování vlasů. Vlastně se jim není co divit, protože už museli přetrpět zámořský motocross, atentát na rallye a naprostou devalvaci značky MotoGP. Nicméně. MXGP Pro je ve světě chválenou hrou, což může znamenat jen dvě věci. Buď...

»
03. 07. 2018 • lindros88cze12

RECENZE: Crash Bandicoot N.Sane Trilogy