RECENZE: Pure Farming 2018

Autor: p.a.c.o Publikováno: 17.3.2018, 17:38

Publikováno: 17.3.2018, 17:38

Je autorem 1392 článků

Dny se začínají prodlužovat a příroda opět začíná ožívat. Ptáci již zpívat začali, ale pole leckde ještě pokrývá sníh. Zemědělská technika prochází poslední přípravou, aby v případě příznivého počasí byly všechny traktory, kombajny a sečky připraveny vyrazit na pole. Jaká bude letošní úroda těžko odhadovat, ale ta virtuální bude zase určitě stát za to.

Letošní farmářskou sezónu startuje nový titul studia Techland, který si dal za cíl pokusit se ohrozit dosavadního krále tohoto žánru, Farming Simulator. Pure Farming 2018 toho podle videí a materiálů měl přinést opravdu hodně, takže je na čase, nasednout do traktorů, kombajnů nebo jiné technicky a vydat se vstříc nekonečným lánům pšenice, vinic nebo rýžových polí.

První změna je patrná hned při pohledu do menu. Herní nabídka pro nás má trojici módů, do nichž se můžeme hned pustit. Je tak na chuti každého hráče, zda dá přednost kampani, výzvám nebo volné hře. Bohužel multiplayer zde budete hledat marně, Pure Farming je pro osamělé farmáře.

Příběh je taková klasika, která tu je spíše jako kostra pro úkoly. Jako dědic zadlužené farmy v Montaně budeme muset nejdříve vydělat dostatek peněz na splacení dluhů a pak se dostat někam dál. Kampaň je fajn tutoriál ke hře, ukáže vám, co se jak dělá a k tomu přihodí nějaké ty vedlejší úkoly. V případě pocitu, že je vám Montana již malá, není problém sebrat stroje a za drobnou úplatu se s nimi vydat do jiných zemí.

V základní hře na nás čekají čtyři prostředí (Montana, Itálie, Kolumbie a Japonsko), což dává tušit, že se můžeme těšit na typické plodiny a také specifické stroje, které slouží k jejich sklízení. A právě tyto specifické stroje si nejlépe užijeme v rámci výzev. Zde nás čeká plnění různorodých úkolů s předem daným počtem a typem strojů. Sklízení, orání nebo třeba rozvoz zboží či oprava strojů, to všechno, a ještě mnohé další, je obsahem těchto výzev. Jejich pokoření je různě časově náročné a nedá se jim upřít, že dokážou zabavit a příjemně se hrají.

Jako poslední herní mód jsem si nechal volnou hru. Zde nakonec všichni skončíme, protože udělat si vlastní farmu a nakoupit stroje podle svého je to, proč jsme všichni tady. Ve volné hře se pak ukazují další herní prvky, jaké Pure Farming nabízí, naplno. Mimo klasik můžeme pěstovat zeleninu ve sklenících nebo prodávat hnůj od kraviček jako bio produkt do plynáren. Je pouze na nás, čemu se budeme chtít věnovat a také na neviditelné ruce trhu, která bude určovat, jaké plodiny jsou právě v kurzu a dá se na nich nejvíce vydělat. Všechny zásadní informace najdete ve svém tabletu, který je vodě a blátu odolný. Jeho ovládání není složité, takže po chvilce s ním budete hravě manipulovat a jenom těžko se bez něj obejdete.

Bez peněz se moc daleko nedostaneme, jelikož peníze stojí nejen nafta, ale také plodiny, pracovní síla a údržba strojů. Ano, každý náš stroj se postupem času opotřebovává právě na těch místech, jaká nejvíce zatěžujeme. Jednou za čas je proto vhodné zajet do stodoly na diagnostiku a případné problémy odstranit. Špatně fungující stroj může mít menší výkon a také může klidně konzumovat více nafty. Starání se o stroje je fajn mechanika, která nikde nepřekáží. Stejně občas člověk čeká, než se na některém poli urodí, co jsme si zaseli, a právě v tomto mezičase se klidně můžeme věnovat údržbě strojů. Počty techniky jsou velice uspokojivé a najdete tu vše potřebné v několika variantách. Hlavní značkou této hry je český Zetor, který společně s dalšími nabízí své produkty. Možná, co se značkovosti týče, je Farming Simulator více „cool“, ovšem to už záleží na vkusu každého zemědělce.

Velkou radost mi udělala čtveřice prostředí, která se od sebe liší nejen vzhledem, ale zejména plodinami. Vždycky jsou toužil sklízet jablka, olivy, třesně, víno nebo konopí a zde se mi to konečně poštěstilo. Mapy jsou příjemně rozsáhlé a ani přejezd z jedné strany na druhou není nijak moc otravný. Jenom škoda, že vás hra nenutí do nějakého většího pořádku, co se techniky týče. Proto doporučuji si vždy stroje někam uklidit a nenechávat je ledabyle válet po mapě. Sice je vždycky najdete, ale je protivné se pro ně pořád někam vracet. Je to spíš osobní postřeh a zkušenost než nějaká chyba, ale třeba se někomu bude hodit.

Řízení strojů je pak přesně takové, jaké člověk u tohoto typu her očekává. Navíc je schéma docela podobné Farming Simulatoru, díky čemuž osvojení bude trvat opravdu jenom chvilku. Všechny stroje se dají řídit ze dvou pohledů, kdy tím prvním je klasický pohled na techniku z venku a druhým řízení z místa řidiče. Z venku se dá většina strojů ovládat bez větších potíží, ale pár takových, kde přijde víc vhod kabina, se také najde. Obecně ani kabina není špatná volba, nicméně třeba u traktoru vám na jednu stranu okna hra plácne tablet, takže výhled do daného místa tím trpí a člověk pak musí přepnout ven, aby viděl, co potřebuje.

Grafická a technická stránka je to, co se nakonec v případě Pure Farming 2018 ukázalo jako největší nedostatek. Grafika strojů a techniky je ještě docela pěkná a ostudu rozhodně nedělá. Okolí také není špatné a dokáže nabídnout celou řadu detailů. Bohužel od objektů člověk nemůže odjet moc daleko, protože jinak se všechno rozmazává, je neostré, a to jenom díky krátkému dohledu. Ještě bych to dokázal pochopit v případě původního Xbox One, ale na Xbox One X hra musí vypadat rozhodně lépe, o nějakých doskakujících texturách nemluvě. Zde si vývojáři měli dát více záležet a když už nenabízejí podporu 4K rozlišení, mohli udělat hru s lepším dohledem a více detailními texturami s vyhlazováním. A to sem ještě nezmínil občasné chyby jako nabouraná auta na široké silnici, betonoví lidé, kteří se prochází klidně uprostřed cesty, aniž by měli snahu se uhnout a pár dalších drobností.

Nepotěšila mě ani absence hudby. Při nahrávání má každá mapa svou specifickou hudbu, ale to je všechno. Při samotném hraní je slyšet pouze zvuk motorů, a to je žalostně málo. Je tak potřeba pustit si k hraní něco z vlastních zdrojů, protože jinak je to nuda víc, než by člověk u simulátoru farmaření čekal. Na druhou stranu rozhodně potěší přítomnost české lokalizace formou titulků, takže i menší hráči by si s hrou měli hravě poradit.

7

Pure Farming 2018 ukázal zajímavý potenciál, přinesl celou řadu specifických strojů, plodin a různorodý herní obsah. Bohužel zaspal po stránce technické a grafické, což se na výsledném hodnocení musí projevit. Po dlouhé době se však konečně objevil titul, který se dá označit jako schopná konkurence a my tak nemusíme čekat na nový díl Farming Simulatoru. V konečném součtu je Pure Farming 2018 fajn hrou, jež každého zemědělce rozhodně potěší.
15. 04. 2018 • p.a.c.o3

RECENZE: Dead Ahead: Zombie Warfare

Na zombíky ve hrách jsme si již zvykli a to, co vypadalo jako chvilkový trend, se přetavilo v regulérní herní postavy. No postavy, prostě zombíci jsou ve hrách stále přítomní, ať se to mnohým líbí nebo ne. Většinou je likvidujeme v nekonečných zástupech na tisíce způsobů a svou troškou do tohoto mlýna přispívají i vývojáři z Mobirate, kteří na velkou platformu přinášejí malou hru.

»
13. 04. 2018 • chaosteorycz5

Recenze: Hellblade: Senua’s Sacrifice

Pamatujete Ryse: Son of Rome? Samozřejmě, že ano, však to byla jedna z prvních exkluzivních her pro Xbox One. Hráče po celém světě zasadila do křesel nebývalou grafikou, brutálními souboji a příběhem vpraveným do vlastní verze antického Říma. Naneštěstí je z těch pohodlných sedadel zase rychle zvedla, když už po pár minutách bylo jasné, že vyprávění a nekonečné mačkání nalajnovaných tlačítek doplní občasná chůze nebo přelezení překážky. Proč vůbec začínám recenzi úplně...

»
10. 04. 2018 • chaosteorycz1

Recenze: Extinction

Když se řekne Iron Galaxy, jsou v obraze pravděpodobně jen hráči bojovky Killer Instinct. Studio se dvěma pobočkami a desetiletou historií, vlastních her příliš nemá. Není to ale proto, že by se flákalo, ale z důvodu, že se podílí na portech a působí jako technický poradce velkým vývojářům. Díky tomu mají jeho zaměstnanci ruce v prvním Destiny, v Arkham sérii Batmana nebo v titulu 7 Days to Die. Teď mají američtí tvůrci šanci vstoupit do...

»
05. 04. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: Enigmatis 3: The Shadow of Karkhala

Odpočinkovou hratelnost pro všechny zájemce nabízejí hry s hledáním objektů, kde mistry svého řemesla jsou polští Artifex Mundi. Jejich portfolio čítá širokou paletu her, z něhož by si měl vybrat rozhodně každý. Záleží jenom na tom, na jaký příběh budete mít zrovna chuť. Jejich hry jsou sice fajn zejména na mobilních zařízeních, ale jak ukazuje Enigmatis 3: The Shadow of Karkhala, dají se dost dobře hrát i na velké obrazovce ve spojení...

»
04. 04. 2018 • chaosteorycz0

Recenze: Injustice 2 – Legendary Edition

Pokračování Injustice: Gods Among Us nebylo ani zdaleka jedinou bojovou hrou loňského roku. I když nepřímo, muselo svést boj se sedmým Tekkenem a také s Marvelem, který se postavil opět po letech Capcomu. Přesto vyšlo z bojů nejlépe, a to nejen v mém osobním hodnocení, ale taktéž v recenzích napříč celým světem. Teď se hrdinové z DC Comics vrátili v Legendární edici, do které nabalili veškerý dodatečný obsah a přidali pár bonusů navíc. Pokud si...

»
01. 04. 2018 • chaosteorycz1

Recenze: MX vs ATV: All Out

Leckteří vývojáři by mohli vyprávět, jak obtížné je udržovat svěží sérii, která vychází s určitou pravidelností. Rainbow Studios to mají pravda trochu jednodušší, protože u MX vs ATV je nesvazují licence oficiálních podniků, takže nemusí na pranýř povinně každý rok. To ovšem nutně neznamená, že tam stejně neskončí. Po sedmé vstupují do stejné řeky a ze všech průzračně čirých vod smáčí unavené tělo na opačném konci, v Ganze. Tamhle do ní močí...

»
31. 03. 2018 • p.a.c.o9

RECENZE: A Way Out

Téma útěku z vězení inspirovalo nejeden film, seriál nebo knižní předlohu. Autoři se vyžívají v tom, aby nabídli nějaký neotřelý způsob, jak se z vězení dostat. Pozadu nezůstává ani herní scéna, kdy můžeme vězení stavět nebo se z něj zkoušet dostat. Většinou to však byli strategie a chyběla nějaká akčnější hra. Jiný přístup se rozhodli zvolit tvůrci A Way Out, kteří nám svým trailerem na E3 skoro vyrazili dech.

»
26. 03. 2018 • p.a.c.o15

RECENZE: Far Cry 5

Není nad to, když si hráč může nabrat zbraně všech možných druhů a v otevřeném světě se vydat bojovat proti zlu. Ten pocit, že jste hrdina a zachránce v jedné osobě je k nezaplacení, ovšem ještě lepší je, když jste hrdina s lidskou tváří, kterého k záchraně ostatních motivuje nějaká osobní pohnutka, nejlépe záchrana někoho blízkého. Série Far Cry na tomto modelu postavila svůj byznys, což se hráčům u čtvrtého pokračování už moc nelíbilo.

»