RECENZE: RIDE 5

Autor: HusekD Publikováno: 23.8.2023, 23:54

Publikováno: 23.8.2023, 23:54

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

HusekD

Je autorem 266 článků

Současný videoherní trh nabízí hráčům širokou nabídku motocyklových závodů, ale z velké části za nimi stojí pouhé jedno studio. Italská společnost Milestone má na svém seznamu hned několik oficiálních licencí, jako například Monster Energy Super Cross, nebo legendární MotoGP. V obou případech se jedná o velmi specifické závody, které se zaměřují na úzkou skupinku hráčů. Pokud máte rádi silniční motocykly a nechcete se nechat omezovat licenčními limity, tak je tu pro vás série RIDE. Můžete se posadit za řidítka závodních speciálů, nebo sériových motocyklů napříč všemi kubaturami a ročníky. Po delší pauze se k nám do obchodů dostává její páté pokračování. Vývojáři se u nového dílu rozhodli odříznout minulou generaci konzolí a díky tomu vzrostlo naše očekávání, že by se mohlo jednat o revoluční milník. Jak se ale ukázalo, tak v Milestonu vsadili spíše na jistotu a na výrazné změny si ještě budeme muset počkat. Více už v samotné recenzi.

V základním menu vás pravděpodobně nic nepřekvapí. Najdete zde záložku s kariérním režimem, závody v několika odlišných kategoriích a samozřejmě online multiplayer. Vývojáři před samotným vydáním několikrát vyzdvihovali zmíněnou kariéru, ale ve skutečnosti se jedná o jedno z největších zklamání. Čeká na vás několik závodních sérií rozdělených do čtyř základních kategorií. Tuto strukturu můžeme vidět ve většině závodních her a je opravdu škoda, že jsme nedostali osobnější zpracování. Série MotoGP v tomto směru dělá mnohem větší pokroky. Scénář zaměřený na vašeho vytvořeného jezdce, postupné přecházení do silnějších kubatur a dostávání se do prestižnějších závodů by hře dodalo na výjimečnosti. Jednotlivé závody jsou velmi krátké a dochází k rychlému střídání motocyklů, což může být velmi nepříjemné. Obzvlášť na těžší obtížnosti. Jen co dostanete stroj sebevědomě pod kontrolu, tak si musíte začít zvykat na nový. Mezi klasickými závody, vytrvalostními závody a časovkami se ještě nacházejí závody proti rivalům. Jedná se o speciální výzvu jeden proti jednomu. Obtížnost je proti základním závodům o poznání vyšší a máte tak pocit, že musíte porazit zkušeného soupeře.

Z celé nabídky pro mě byly nejzajímavější vytrvalostní závody, které si můžete nastavit až do délky 24h. Po zajetí do boxu je možné hru vypnout a opět se vrátit k probíhajícímu závodu. Nemusíte tedy absolvovat hodinové závody na jeden zátah. Na rozdíl od klasických závodů je zde zapotřebí kontrolovat opotřebení pneumatik a spotřebu paliva. Tento management dodává hře nový rozměr. Musíte dobře zvolit vaší strategii a po celou dobu závodu upravovat nastavení motorky. Bohužel jsem v kariéře narazil na velký problém s umělou inteligencí soupeřů, kteří si s tímto aspektem nedokázali poradit. Napínavý konec dvacetiminutového závodu byl zakončen odstoupením všech protivníků, kterým došlo v posledním kole palivo. A zde nedotaženost vašich soupeřů ani zdaleka nekončí. Na trati se budete setkávat s jejich nelogickými chybami a především s neustálým vrážením do vaší motorky. Jezdci se drží ideální stopy a vůbec je nezajímá, že před nimi brzdíte dřív, pro lepší průjezd zatáčkou. S odříznutím minulé generace konzolí jsme v tomto směru doufali v mnohem výraznější změny.

Hra se potýká se spoustou nedostatků, ale v samotné hratelnosti vás dokáže uspokojit. Dočkali jsme se vylepšeného fyzikálního modelu a každá jízda pro vás bude skutečnou výzvou. V žádném případě se jí ale nemusíte bát. RIDE 5 si užijí i víkendoví hráči. Nastavení obtížnosti je velmi bohaté a každý si může poupravit jednotlivé aspekty podle svých schopností. Při jízdě je kladen velký důraz na výkon motocyklu, odpružení, váhu a brzdnou dráhu. Každá mašina má své specifické vlastnosti a bude vám chvilku trvat, než zjistíte, co si s jakým motocyklem můžete dovolit. Nebál bych se říct, že v současné době nenajdete lepší jízdní model, než je právě v RIDE 5. Nemyslete si, že budete mít po několika set odjetých kilometrech všechno pod kontrolou. Vývojáři přidali do nového dílu dynamické počasí, které vás dokáže rozhodit a klade to na vás mnohem větší jezdecké nároky. Z počátku závodu můžete jet na rozpálené silnici při slunném počasí a během pár kol se přižene silný déšť. Na závodním okruhu se těmto změnám dokážete snadno přizpůsobit, ale na venkovním okruhu jako je například slavný Southern 100 se velmi rychle zapotíte. Postačí zde jedna drobná chybička a okamžitě pošlete motorku k zemi.

Motocykly jsou po grafické a zvukové stránce na velmi vysoké úrovni. Stejně tak si užijete i jejich celkový počet, který se při vydání přehoupl přes 200 kusů a každý si zde určitě najde své oblíbené modely. Do budoucna se ještě dočkáme jejich rozšíření skrze placený Season Pass. Každý stroj si také můžete výkonnostně a vzhledově poupravit podle svých potřeb. Cenová politika je v tomto dílu velmi přívětivá a vždy budete mít dostatek financí na koupi nové motorky, nebo její úpravu. Zajezdíte si na 35 tratích, mezi kterými najdete jak oficiální okruhy, tak fiktivní tratě. Nechybí zde slavný Nürburgring, Daytona, Suzuka, nebo Monza. Bohužel se v případě tratí nekoná žádná revoluce a jejich celkové zpracování působí velmi prázdně a odfláknutě. Doufejme, že si dá studio s příštím dílem více práce a vytěží ze současné generace konzolí maximum. V nastavení jako takovém toho také moc nevykouzlíte a jste odkázáni na jeden grafický režim. Je zde nutné říct, že hra běží krásně plynule a jediný grafický problém jsem zaznamenal u vzdálených stínů ostatních jezdců, které nepůsobily přirozeně.

Vývojáři z Milostonu nám přinesli nový díl ze zaběhnuté série, ale bohužel se ve většině aspektech drželi až příliš v zaběhnutých kolejích. Koupi RIDE 5 bych doporučil pouze nováčkům, kteří ještě nemají s touto značkou zkušenosti. Snad se do budoucna dočkáme nového dílu se znatelnými změnami k lepšímu, které dokážou potěšit i stálé hráče.

RIDE 5 vyšel pro Xbox Series X/S 24. srpna 2023 za cenu 2119kč.

6
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Společnost Milestone se rozhodla pro odstřihnutí minulé generace konzolí, ale na titulu RIDE 5 to bohužel nepoznáte. Motorky jsou vytvořené do nejmenších detailů a užijete si je i po zvukové stránce. Bohužel vám tento dobrý dojem bude kazit odfláknuté prostředí, grafické glitche a především špatná umělá inteligence ostatních jezdců. Doufejme, že se jedná o pouhý mezikrok a příště se konečně dočkáme lepšího provedení.
fyzikaumělá inteligence
detaily motorekgrafické glitche
počet motorekokolí tratě
obtížnost nevyužitý potenciál současné generace
vytrvalostní závody kariéra
zvuky bugy
dynamické počasí
02. 05. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Tales of Kenzera: ZAU

Metroidvanie slaví úspěch od dob, kdy bylo možné rozpoznat herní postavu od pozadí. A to už nějakých pár dekád bude. Postupem času se i v tak malém a omezeném žánru plošinovek našly menší kategorie a větve, které se odlišovali náročností, herními prvky a využitím třetího rozměru. Tale of Kenzera: Zau nehodlá posouvat hranice toho, co už dávno znáte, ale umě využívá jejich linií, aby dala na vědomí, že i začínající studio...

»
02. 05. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: TopSpin 2K25

Tenisové hry jsou součástí herního světa již pěknou řádku let. V dřívějších dobách to měly docela snadné – dali jste panáčky na kurty, mezi nimi létalo něco jako míček a oni do něj pinkali. Grafika byla jednoduchá, fyzika taky nebyla nijak komplikovaná a hrálo se. Postupem času nároky vzrostly, ale i tak se s nimi dokázali vývojáři velice pěkně popsovat a my si mohli užívat kvalitního zpracování tohoto sportu.

»
30. 04. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: Ready, Steady, Ship!

Kooperativní hraní je skvělá věc, takže jsem velice rád, že na něj vývojáři myslí a zásobují nás poměrně velkým množstvím zábavných titulů. Díky nim můžeme prostřednictvím obrazovky vyzkoušet třeba vztahovou rodinou terapii v It Takes nebo utíkat z vězení v A Way Out. Jsou tady ale také přímočařejší činnosti, jako třeba Moving Out se stěhováním nábytku, Overcooked prověří koordinaci v kuchyni a Tools Up při rekonstrukci.

»
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»