RECENZE: Seasons After Fall

Autor: p.a.c.o Publikováno: 6.6.2017, 9:07

Publikováno: 6.6.2017, 9:07

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 1250 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Střídání ročních období je fascinující a každý z nás má nějaké to oblíbené. Na jaře všechno květe, na létě mají všichni rádi prázdniny a dovolené. Pak tu máme podzim, kdy můžeme pouštět draky a krajina nabízí pohled na nespočet barevných kombinací a jako poslední je tu jedněmi milovaná, ale jinými nenáviděná zima. Počasí měnit nelze a nutno dodat, že v mnoha případech je to jenom dobře.

Seaesons After Fall nabízí pohádkové zpracování právě zmíněných ročních období, kde jako malé semínko musíme osvobodit strážce ročních období (medvěda, jeřába, úhoře a cikády) a znovu nastolit pořádek. Jelikož malé semínko nemůže moc měnit chod lesa, převtělí se do lišky, kterou naláká na rituální místo a jejím prostřednictvím prozkoumáváme svět. Tím, jak potkáváme jednotlivé strážce, osvojujeme si dovednosti změny jednotlivých období. Příběh je takový celý roztomilý, ničím nepřekvapí a žádná drama se také nekonají. Prostě jenom příjemně vede hrou.

Rozjed hry není, kdo ví jak akční, prostě jenom běžíme za prvním strážcem v malebné grafice a nádherně kresleným prostředím, což je docela nuda a říkal jsem si, jestli je tohle jako všechno. Do cesty se nám budou stavět jednoduché puzzly, kdy je třeba zjistit, jak příroda na jednotlivá období reaguje a k tomu zvolit odpovídající nastavení.  Na začátku můžeme používat sice jenom jedno, ale postupně se odblokovávají další, čímž se i hádanky stávají nepatrně obtížnější. Nemusíte se bát, že byste nějakým nedopatřením umřeli, protože nic takového zde nefunguje a liška prostě zemřít nemůže.

Hratelnost je fajn, ale nejde o bůh ví, jakou výzvu. Většinou jenom někde dobře vyskočíme, zvolíme období a zase hurá dál. Je kolem nás spousta vody a my potřebujeme dál? Udělejme zimu, voda zamrzne a můžeme vyskočit, kam je potřeba. Do výšky nám také pomohou houby, které rostou na podzim, a tak bychom mohl pokračovat dál. Když se nad tím tak zamyslím, typů hádanek sice moc není, ale jsou pěkně nakombinované, takže ve výsledku to ani nevadí.

Úkoly nejsou sice těžké, ale zase nenarušují plynulou hratelnost. Díky tomu se můžeme kochat změnou jednotlivých období, kdy každé vypadá hodně povedeně a je vidět, že si s nimi vývojáři pěkně vyhráli. Jednotlivých obrazovek je připravena celá řada, ale bohužel, projedeme si je vícekrát, což je asi největší zápor celé hry. Když už posbíráme všechna období a vypadá to na konec, nastane zvrat a my musíme znovu, se všemi dovednostmi, projít všechny úrovně. Natažení hratelnosti by mi nevadilo, kdyby nebylo takhle okaté. Poslání hráče do těch samých situací nepovažuji za nejlepší řešení a upřímně si mi do opakovaného hraní už moc nechtělo.

Radost pohledět je na jednotlivá prostředí, krásně zpracovanou lišku a hudební doprovod. Ten se ozývá vždy v ten pravý čas, aby hezky dotvořil iluzi pohádkové světa. Zmiňovaná ručně kreslená grafika asi nepotřebuje více komentářů, stačí se podívat na obrázky kolem.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Season After Fall je pěknou hrou se zajímavými nápady, úžasnou grafikou a příjemnou hratelností. Bohužel v půlce si vše musíte zopakovat, a to už nemusí být pro každého. Rozhodně však nejde o špatnou hru, spíše naopak a jestli máte rádi plošinovky a zalíbí se vám stylizace, budete se Seasons After Fall určitě spokojeni.
21. 10. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: The Evil Within 2

Je zcela normální, že když máte dlouhá léta zálibu v nějakém žánru, stáváte se pro okolí samozvaným expertem. Tohoto postavení se mi dostává i mezi kolegy, tudíž blíží-li se vydání něčeho, co zavání zpocenými rukami, sevřeným krkem nebo hrozbou neplánovaného vyprázdnění, jsem první na seznamu oslovených. I když s nadsázkou říkám, že neznám jen ty horory, které nebyly natočeny, napsány a vytvořeny, jednou nutně musel přijít zlom. Bod, v němž se můj výklad...

»
18. 10. 2017 • lindros88cze4

RECENZE: ELEX

Němečtí vývojáři Piranha Bytes nám za svou existenci přinesli řadu skvělých RPG zážitků, ať už o sérii Gothic či Risen. S jejich novým dílem ELEX se vydali trošku jinou cestou. Stále se jedná o akční RPG, ovšem do oblíbeného středověkého fantasy přimíchali slušnou dávku sci-fi. A jak tento science fantasy počin dopadl, se dozvíte v naší recenzi.

»
16. 10. 2017 • tonyskate1

RECENZE: South Park: The Fractured but Whole

Městečko South Park je zpět! Po vydařeném Stick of Truth sice přebrali štafetu vývojáři Ubisoftu, ale tvůrci seriálu u vývoje zůstali a nenechali si do ničeho kecat. Připravte se tedy na další bizarní, ujetou a pochopitelně naprosto sprostou jízdu, v niž hrají prdy hlavní roli.

»
16. 10. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: Middle–earth: Shadow of War

Příběhy ze Středozemě hráče bavily dlouho předtím, než Glum začal slídit za „miláškem“ na stříbrném plátně a než Peter Jackson všem připomněl, že Tolkien je jméno významného spisovatele, nikoli odrůda vína. Dokonce se dá říct, že od roku 1982 má každá generace hráčů svého Pána prstenů, který vychází ze stejného základu, a přesto je pokaždé jiný. Poslední roky si Středozemi jako svou destinaci zvolili autoři z Monolith Productions, kteří se...

»
06. 10. 2017 • kristine4chaos30

Recenze: Forza Motorsport 7

Z organizační důvodů, kvůli nimž Lukáš „ChaosteoryCZ“ nemůže přinést podrobné zhodnocení nové Forzy, jsem na jeho přání tuto štafetu převzala já. Takže se připravte, že to úplně mění pohled a přístup k populární značce a žánru jako takovým. Na rozdíl od něj si totiž nemyslím, že závodní simulátor musí hráče trápit přemrštěnými nároky na ovládání. Nechci po něm ani věrohodný průběh závodu se všemi těmi testovacími koly a kvalifikacemi, kvůli nimž se...

»
03. 10. 2017 • p.a.c.o0

RECENZE: NBA 2K18

Dnešní recenzi má na svědomí Jiří „Man1“ Pacovský, takže svůj obdiv a úctu směřujte k němu 😉 Každoročně se těším na dvě období. To jedno přichází s E3, kde se dostáváme pod plnou palbu nových herních trailerů, a pak to poprázdninové. Už dávno nestuduji, takže pro mě prázdniny znamenají maximálně tak dlouhou nudu na herních serverech, které znám už nazpaměť. Ale pak přijde září a já si připadám, jak kdyby mě někdo zatlačil...

»
30. 09. 2017 • chaosteorycz6

Recenze: Cuphead

Za tajemným lesem, děsivým lunaparkem a blíže nespecifikovaným počtem řek a hor, žijí dva kusy porcelánu Cuphead a Mugman. Jejich bytí je naplněné radostí a štěstím, nicméně musejí se vyvarovat kasinu ovládanému temnými silami. Ovšem nebyla by to pohádka milé děti, kdyby naši hrdinové poslechli rad vousaté konve. S pohledem zasloužilého karbaníka vrhali kostky jedno kolo za druhým a štěstěna jim evidentně přála. Ale pekelná, která skončila s nabídkou samotného ďábla, který...

»
27. 09. 2017 • chaosteorycz9

Recenze: Project CARS 2

Mám takovou teorii, že recenze jsou jako závody. Jak je člověk začne, rozhodne o tom, jak dopadnou v samém závěru. Pokud mám alespoň trochu pravdu, tak je úplně jedno, co v nejbližších řádcích napíšu, protože bednu neuvidím. A to mám skvělý tým vedený samotnými Slightly Mad Studios a nejmodernější techniku obstaranou systémem Project CARS 2. Jenže zázemí, know-how a šikovné ruce nejsou všechno, když cestu k úspěchu kříží hladová konkurence, nevyzpytatelné počasí a...

»