Recenze: Shiftlings pro Xbox One

Autor: Josef Brožek Publikováno: 14.3.2015, 16:27

Publikováno: 14.3.2015, 16:27

Sociální sítě

O autorovi

Josef Brožek

Josef Brožek

Je autorem 748 článků

Hlavička, jedna ručička, druhá ručička, bříško, zadeček, nožičky, přestřihnout pupeční šňůru a miminko už je v náručí milované maminky nikterak s ní spojené. Jak by to ale asi vypadalo, kdyby se pupeční šňůra nepřestříhla? Dítě, potažmo časem dospělý jedinec, by ve své podstatě celý život na své matce parazitovalo a při zdravotních problémech popřípadě smrti jednoho z nich, by se to projevilo na zdraví toho druhého. Dobře, tohle bylo možná trošku morbidní, možná až nevhodné a měli jsme asi uvést jiný příklad, ale přesně takhle se hraje Shiftlings. Teda spíše podobně. Dva mimozemští bratři, jeden fialový, druhý zelený, jsou spolu spojeni podivnou pupeční šňůrou a ten zelený jednoho dne i přes 120 výstražných cedulí vypije bublinkový nápoj, po kterém se krapet nadme a nafoukne, jenže díky šňůře se po splasknutí přenese do brášky a obráceně. Jenže zkuste plnit úspěšně svou přidělenou práci, když jste k sobě svázání a jeden z vás má dva metry do výšky a do šířky, mezitím, co vy jeden a to jen do výšky. Navíc když při smrti jednoho, zemře i ten druhý.

Pokračování článku teď možná proti začátku recenze bude trošku paradoxní. Shiftlings jsou totiž pojaty formou televizní show plné nepřetržitého, trhlého humoru neustále komentovaného moderátorem, a tak se při každém vašem kroku v pozadí ozve sympatická hláška, že jste to buď totálně zpackali, nedaří se vám, nebo se vám to krásně povedlo, ale stejně vás laciným fórem setře. Navíc se tu nic moc nebere vážně, a tak panáčci vesele juchají, i když padají z dvou set metrové výšky nebo jimi prochází sedm tisíc voltů. Nakonec to ale k barevnosti celé hry tak nějak sedí.

Jak už někoho z vás možná napadlo, Shiftlings je logická platformovka, a to pěkně zákeřná. Testuje vaše mozkové závity, abyste správně uměli nakombinovat vlastnosti brášků – velká s sebou stáhne dolů malého, malý umí skákat výš a zároveň dokáže skákat po tom velkém – a zároveň abyste pomocí pupeční šňůry využili objekty v prostředí k dosažení kýženého cíle. Zároveň testuje i vaší trpělivost. Ovládání je totiž pekelně obtížné a především matoucí. Jedním totiž mezi mimozemšťánkama přepínáte a druhým přesouváte „nadmutost“ z jednoho na druhého, na což jsme si jakž takž zvykli až po desáté úrovni a kolikrát nám ovládání pěkně nejen zavařilo, ale i pokazilo celou hru. Nicméně nás neustále měnící se design úrovní i přesto bavil a dokonce jsme našli i zálibu v sbírání flaštiček (místo hvězdiček) a plnit tak 100% jednotlivých levelů. A ty nám taky daly občas pěkně zabrat.

image

Oceňujeme snahu autorů přinést v každé sérii z pěti přinést nové a nové typy překážek, takže nebylo o zábavu nouze. Pro kabrňáky je tu navíc možnost po dokončení každé série ji projet znovu za lepší čas a vyhoupnout se tak v žebříčku. A jestliže jste dva takoví, lze se do bratrohraní pustit v kooperaci, což je vzhledem k ovládání snad ještě složitější, nicméně ne tak složité, jako kdybyste hráli hru online. Můžete se sice s kámošem přes síť domluvit, ale není to zrovna šikovné. Co ale vůbec nedoporučujeme, je se pustit do spolupráce s úplně cizím hráčem. Přes menu se totiž můžete připojit ke komukoliv, leč je třeba jeho souhlas a stejně tak naopak, když se chce někdo připojit k vám.

Logické řešení postupu úrovněmi není nikterak jednoduché ale ani kdovíjak těžké, zkrátka vyvážené jak má být, a tak může potrápit mozeček jakákoliv věková kategorie. A jestliže jste veteráni, máte a vždy jste měli rádi hry od Sierry, tak vám sedne i místní neotřepaný humor přesně jako nám. Zábavu nám sice kazilo krkolomné ovládání, na které jsme si po čase přece jen zvykli, ale stejně nás občas trošku zmátlo. Hra je to však nevšední, a byť jde spíše o takovou jednohubku, protože není nic, co by nás k ní táhlo zpátky, za čtyři stovky jde o slušnou porci zábavy pro vás a třeba i vašeho kamaráda. Jestliže teda nemáte nervy v kýblu a nejste moc agresivní, v jinačím případě kamaráda, popřípadě člena rodiny raději vyklidit z místnosti a blízkého okolí.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Logická platformovka za slušnou cenu s příjemným vizuálem, s nelehkým ovládáním a neotřepaným humorem... od Sierry.
02. 01. 2022 • HusekD0

RECENZE: The Gunk

Dočkali jsme nového roku a všem fanouškům videoher zajisté přinese spoustu zajímavých titulů. Před novým začátkem jsme se ale ještě dočkali pár zajímavých vydání. Já osobně jsem se rozhodl strávit herní vánoční svátky v nové hře od švédského vývojářského studia Image & Form Games. Tito vývojáři se proslavili sérií SteamWorld, ze které budete určitě znát dvoudílný podtitul SteamWorld Dig. V obou případech se jednalo o 2D akční, platformovou adventuru. Byl...

»
28. 12. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Oddworld: Soulstorm Enhanced Edition

Máte rádi výlety do minulosti? Tak tentokrát to máme rychlíkem do konce devadesátých let minulého století, kdy si ještě celá řada z vás cumlala palec a plnila pleny. Série Oddworld vznikla ve zlatém věku plošinovek, nicméně nešlo o tradiční skákačku typu Crash Bandicoot. Spíše šlo o kombinaci více žánrů, kde boční pohled pomáhal překonávat jak různé překážky, tak řešit logické úkoly a, to především, takticky likvidovat nepřátele. Protože jako Abe nemáte...

»
21. 12. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning – Fatesworn

Ano, tentokrát má recenzovaná hra trochu delší název. Nejde totiž o plnohodnotný titul, ale pouze o rozšíření Fatesworn pro RPG Kingdom of Amalur. Respektive pro její remasterovanou verzi pojmenovanou Re-Reckoning, která vyšla minulý rok. A právě tím je dodatečný obsah nejzajímavější, neboť nestává se každý den, aby hra vytažená z historie získala něco navíc v rámci příběhu a herního času. Nicméně zrovna v případě Amaluru šlo o jeden z důvodů, proč se vydavatelství THQ...

»
20. 12. 2021 • HusekD0

RECENZE: Antarctica 88

Když jsem viděl první obrázky ze hry Antarctica 88, tak se mi okamžitě vybavil klasický horor Johna Carpetera z 80 let, The Thing (Věc). Patřím mezi velké fanoušky starých hororů a právě proto jsem se rozhodl, že se na A88 podívám a podělím se s vámi o mé herní dojmy v naší recenzi. Za titulem stojí ruští indie vývojáři ze studia Euphoria Games. Hned v úvodu musím zmínit, že se jedná o...

»
12. 12. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Transient: Extended Edition

Mysl Howarda Phillipse Lovecrafta dala vzniknout nespočtu příběhů, vzbudila zájem o knižní vazby z kůže a přivedla na svět ambiciózní univerzum plné chapadel. A přestože zavedla známého spisovatele i do žánru sci-fi, o kyberpunk šlo asi ve stejné míře, jako o příručky na pěstování konopí. Ale kdo říká, že by to bádání o lidské malosti a hledání něčeho vyššího právě do subžánru vědecko-fantastické literatury nezapadlo. Minimálně Stormlink Studios si myslí, že...

»
09. 12. 2021 • HusekD0

RECENZE: Sherlock Holmes Chapter One

Frogwares je opravdu impozantní vývojářské studio. Bylo založeno roku 2000 v Kyjevě a od té doby zásobilo hráče více jak desítkou zajímavých titulů. Mistr se má držet svého řemesla a podle tohoto přísloví přistupují k práci i tamní vývojáři. Svojí cestu započali adventurou se Sherlockem Holmesem s podtitulem The Mystery of Mummy. Ačkoliv měli ve svém portfoliu i pár dalších experimentů, tak se jejich cesty vždy vrátili právě ke klasické adventuře se slavným britským...

»
08. 12. 2021 • MightySerjo0

RECENZE: Halo Infinite

Pamatujete si minulý rok, kdy jsme celí natěšení očekávali první záběry z hraní kampaně nového Halo? A pamatujete si, jak celá fanouškovská komunita nevěřila svým očím, na co se to vlastně kouká? A co plný internet chudáka Craiga, který je navždy uložený na síti jako jedno z legendárních meme? Věřím, že většina z vás ví, o čem tady píšu. Kromě toho, že Halo nevyšelo jako startovní titul nové generace konzolí...

»
07. 12. 2021 • HusekD0

RECENZE: White Shadows

White Shadows je moderní pojetí bajky, převedené do temného herního světa. Tamní svět je zvrácený a zlý, ale všechno v něm tak nějak dává smysl a krásně to do sebe zapadá. Dokonale se v něm odráží stav a povaha naší společnosti. Kontrast mezi dobrem a zlem, bohatstvím a chudobou, zoufalství a nadějí, to všechno je součástí našeho příběhu. V minulosti vedla Velká válka k morové pandemii, která vymazala téměř vše živé z povrchu země. Za...

»