RECENZE: The Elder Scrolls: Online pro Xbox One

Autor: Josef Brožek Publikováno: 19.6.2015, 11:55

Publikováno: 19.6.2015, 11:55

Je autorem 748 článků

Přiznáme se, že poslední dobou začínáme být z RPG docela unavení. Před měsícem ještě navíc přišel Zaklínač, kterého hrajeme do dnes, a tak není divu, že jsme z příchodu nejnovějšího The Elder Scrolls nebyli zas tak nadšení. Naštěstí měla hra v názvu slovo Online, a tak jsme rozhodli, že mu tu šanci dáme a trošku chvilku se s tím porveme. Z chvilky se rázem stalo pár dní a doteď nám vrtá hlavou, co nás vlastně u té hry tak drží, když nic originálního neskýtá. No? Co že to tedy je?

Masivní multiplayerové online RPG! Což dělá z TESO druhou fantasy MMORPG hru na Xboxu hned po nedávném Neverwinter, které není takřka vůbec jiné od TESO, ale přesto ani zdaleka ne tak zábavné jakým Online Elder Scrolls je. Nevíme, čím to je. Přestože po sociální stránce funguje TESO dokonale – tvoření party, přidávání do přátel, voice chat v blízkém okolí na vytvořeném channelu nebo v guildě, zprávy a tak dále a tak dále – vy hráče ve hře prakticky nepotřebujete. Ano, až vaše srdíčko zatouží po dungeonu se složenou partou z tanka, dmgera a healera, budete vyhledávat tlačítko pro složení party s vybranou rolí a naportováním rovnou do dungeonu, ovšem ta největší zábava spočívá ve hraní s kamarády. Avšak jinak se spoluhráči stávají spíše náhodnou pomůckou k plnění questů.

Díky bohu za pestré questy, který nekopírují jen starou a nudnou šablonu – přines, zabij, dojdi, ale naopak se snaží být originální zajímavé a nestereotypní, a to i přesto, že jich je opravdu kvantum. Valstně máme tolik questů, že nevíme, který dřív splnit. K tomu nás každý další úkol tahá přes rozlehlou mapu dál a dál a my se tak musíme přes pomocníka rychlého cestování vracet zpět. No, a pokud to nejde, máme svého koně, jenž nás doveze kamkoliv kromě vody, tam musíme po svých. Právě při plnění úkolů nás překvapilo, jak rychle se respawnují potvory, navíc kolikrát stačí jedna rána, a když potvoru dodělá, spoluhráči přesto máte, co z něj potřebujete. Nejvíc nás ale překvapilo, když už jsme u těch hráčů, jak velké množství jich na serveru najdete. Hra je má totiž servery jen dva, a to pro Evropu a Severní Ameriku, což z TES dělá bezednou studnici života.

image

Leveluje se celkově pomalu, za což tedy nejspíš může rozlehlost úkolů, čili pro vás každý level a bod dovednosti je cenný. Ty si každý level rozdělíte mezi životy manu a výdrž, kterou spotřebovává bušení do nepřítele nebo běh a následně také do jednoduchého „stromu“ dovedností, jež ovlivňuje třída, kterou jste si na začátku hry spolu s rasou a aliancí zvolili. Aliance je především o PVP, protože s kámošem z jiné dungeon jít nemůžete, ovšem ve stejné guildě ano. Jinak strom dovedností spočívá především v aktivních abilitách doplněných těmi pasivními, které víceméně, můžete „zakoupit“ za bod dovednosti jen jednou a některý sem tam i vylepšit. Nicméně si mohli autoři dát na stromu více záležet a udělat takový, na jaký jsme byli zvyklý třeba ve Skyrimu. Na druhou stranu v závěru je kouzel a schopností docela přehršel, ale využít jich můžete vždy jen pět a jednu ultimátní, co odemknete až po dosažení určitého levelu.

Sbírání výzbroje asi nikoho nevytrhne, akorát upozorníme, že při krádeži věcí a to především vybavení, které pak obléknete, nedoporučujeme se moc zdržovat ve městě, stráže vás uvidí, zadrží a ve většině případě i zabijí a kořist seberou. Tedy jen tu nakradenou. Přesto je zajímavé, jak často kolikrát narazíte na docela slušné kousky, jídlo a spotřební materiál v batohu nevidí, čili jestli vás u toho nikdo nenačape, kraďte ve velkém, na profese to budete potřebovat. Tradičně se můžete naučit profese všechny od kovařinu, přes písemnictví, až po alchymii, kam samo sebou sbíráte suroviny i legální cestou na vašich cestách.

ko
Achivementy, peti, úpravy postavy, úpravy zbroje, ingame obchod, vcelku koukatelná grafika, jsou pak jen maličkostí, která touhu po dalším dobrodružstvím jenom umocňuje. Bohužel, TESO není bez chybný, a protože jsme pořádní chlapi (dobře, ale chlapi jsme), tak se problémům stavíme čelem. Tedy tak, že se vám tu teď vyvztekáme, co bylo a je špatně. Tou první věcí, je totální absence komplexního smysluplného a vlastně i poutavého příběhu. Postavy blekotají o čemsi, co nemůže dávat nefanouškovi TES absolutně žádný smysl, úvodní příběhový tutoriál poví leda tak kuloví, a tak se ze storyline stane pouho pouhá omáčka pro ty, co se v Elder Scrolls vyznají, baví je a rádi by se dozvěděli i něco víc. Zkrátka takovou omáčku. Díly the Elder Scrolls jsme sice hráli všechny, leč se neřadíme mezi fanoušky, takže i my jsme veškeré rozhovory po několika tupých dialozích jednoduše přeskakovali a možnost volby? Ale jděte.

A ta druhá věc? Zabugovanost, bugy kam se podíváš. To že se každou chvilku někde sekneme, že musíme přelognout postavu, to bychom zvládli, ale když vám zmizí všechna NPC, že musíte vypnout celou hru, to už nás docela otravovalo, byť největší bombou se stalo zaseknutí celé konzole. Naštěstí jen jednou. Těch chyb není málo a o vtipných a momentů k rozčílení bylo tolik, že bychom mohli vydat beletrii a možná by to byl i bestseller. Akorát to říkáme neradi. TESO jsme si i přes hořký začátek oblíbili a nějakou dobu u něj ještě skejsnem, protože takhle chytlavé MMORPG na konzoli jsme si nezahráli, ani nepamatujeme. Jo vlastně Destiny. No, k tomu se máme v plánu zase vrátit, ale to je docela jiný šálek kávy. Ani po recenzi nevíte, do čeho jdete? Zkuste Neverwinter. Že je to málo? Kupte The Elder Scrolls: Online.

8

Nepříliš rozsáhlá recenze na vcelku obyčejné RPG s bezvadně provedenými online prvky a přespříliš vysokou návykovostí. Snad nás za tu délku vydavatel nezadupe, ale všechno co potřebujete a znáte ve hře je, a tak netřeba více slov. Na PC mezi velkými MMORPG zaniká, ovšem na konzolích chytá The Elder Scrolls: Online druhý dech.
  • zaujalo me, jak pises o koni a ze v mori musis po svych :-), to chodis po hladine? Jinak ja to samozrejme hral, tak to berte jako pichnuti do kolegy 🙂

• dewann

Zdravím všechny hráče The Elder Scrolls Online na Xbox One zvažuji o koupi jen bych potřeboval od zkušených hráčů pár informací.Jaké titulky (moje anglina není nic moc) se dají nastavit,jestli se oplatí koupit The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited Premium Edition popřípadě nějaké jiné info Zdavím všechny :-)) Díky,Díky,Díky

• Pepíno Janeček

Zakoupil jsem včera, hledam CZ hráce do party 😉 muj GT je Kore0NE (ve slove ONE neni O ale nula )

22. 02. 2019 • p.a.c.o0

RECENZE: Yonder: The Cloud Catcher Chronicles

Herní svět to nemá snadné a stále o své místo na slunci musí bojovat. Jde hlavně o morální dilemata jako nahota či násilí, s nimiž už se filmový a hudební průmysl vypořádal, ale u her tomu tak prozatím není. I po těch letech je nám pořád předhazováno, že hry jsou násilné, sexistické a kdo víc co ještě a že z hráčů vyrůstají agresivní asociální jedinci, což samozřejmě není pravda. Většina hráčů v mainstreamu...

»
17. 02. 2019 • lindros88cze0

RECENZE: Jump Force

Je tady další bojovka, která vytváří směs postav z různých světů anime. Tentokrát se jedná o týmovku Jump Force, které určitě ani zdaleka nebude posledním z tohoto žánru, ale přeci by byla škoda jej minout. Od ostatních her svého typu se odlišuje především svým vizuálním stylem, kdy se snaží anime postavy zpodobnit realističtěji, což může působit trochu směšně, ale ve výsledku dokáže zaujmout, i když určitě ne každého.

»
16. 02. 2019 • chaosteorycz5

Recenze: Crackdown 3

„Tak se podívej chlapče. Už máš dost let, aby si pochopil, že jsi nechtěný. Dnes tu s tebou mluvím jen díky brzké zavírací době obchodů a faktu, že moje jediná ochrana byl tehdy deštník. Šanci zbavit se tě okamžitě jsme propásli, a tak došlo na komplikovanější řešení. Do Nigérie si nedoputoval, protože jsem část peněz na poštovné propil U Fleků. A řvoucí balík byl beztak podezřelý. Snaha o prodej v internetové aukci...

»
14. 02. 2019 • p.a.c.o4

RECENZE: Far Cry: New Dawn

Pokračování zaběhnutých sérií to zejména v poslední době nemají vůbec snadné. Zde se totiž, mimo jiné, projevují sympatie či antipatie k jednotlivým značkám nebo vývojářským domům, a to radikálněji než kdy dříve. Onou otázkou a problémem je, jak moc danou hru inovovat, aby si ještě zachovala svou identitu, ale zároveň mohla hráči nabídnout něco nového. Série Asssassin’s Creed je dobrým příkladem toho, jak to může dopadnout a pomalu se toto ožehavé...

»
13. 02. 2019 • chaosteorycz15

Recenze: Metro Exodus

Rusko. Řekněte bez opovržení jméno východní velmoci ve špatný čas, ve špatné společnosti a máte zaděláno na pěkný problém. V lepším případě se setkáte s ostrým slovníkem. V tom horším vás čeká hloubková lustrace, kdy se kolektiv odhodlá k osobní prohlídce, hledajíc odposlechy, rudou knížku, podepsanou fotografii Vladimíra Vladimiroviče a zbytky smrtící látky. Ale proč ta hysterie? Země rozprostírající se na asijském kontinentu dala světu i dobré věci. Tak třeba architekturu, vodku, jednoduché věci...

»
12. 02. 2019 • CryLineT0

Recenze: DreamWorks Dragons Dawn of New Riders

Rodiče to nemají lehké. Při výběru vhodné hry často bývají omráčeni krásným přebalem a lehce tak přehlédnou věkové doporučení, které je alespoň drobným návodem ke správnému věku. Ukázkovým případem byla nedávná RPG Kingdom Hearts III, která by se vnutila i nemluvněti. U dračího příběhu podobný přešlap nehrozí, protože jde o přímočarou jednohubku pro malé.

»
06. 02. 2019 • CryLineT10

Recenze: Kingdom Hearts III

Odvaha, odhodlání, láska, přátelství, spravedlnost. To jsou motivy, se kterými manipuluje každé dobrodružství, každá báchorka pro děti a každý hrdinský epos. Jako malí jsme tyto vlastnosti brali za své, stejně jako postavy, jež je ztělesňovaly. Vařečky byly našimi světelnými meči, násady od košťat symbolizovaly mušketýrské kordy a poklice od zavařovacího hrnce posloužila coby štít Kapitána Amerika. Víte co? Ono ale stačí mnohem méně. Třeba obyčejný klíč.

»
05. 02. 2019 • p.a.c.o0

RECENZE: Genesis Alpha One

Vesmír je nekonečný a stejně tak i možnosti v něm. Kolikrát nás jeho zákonitosti až překvapí a ne jinak je tomu i v herním vesmíru. Snad poprvé se mi stalo, že hra, o kterou jsem stál, byla nakonec něco úplně jiného, než jsem původně očekával. Z počátku jsem byl trochu zklamaný, ale nakonec jsem hře přišel na chuť a byl jsem rád, že jsem se o ní zajímal.

»