RECENZE: The Elder Scrolls: Online pro Xbox One

Autor: Josef Brožek Publikováno: 19.6.2015, 11:55

Publikováno: 19.6.2015, 11:55

Sociální sítě

O autorovi

Josef Brožek

Josef Brožek

Je autorem 748 článků

Přiznáme se, že poslední dobou začínáme být z RPG docela unavení. Před měsícem ještě navíc přišel Zaklínač, kterého hrajeme do dnes, a tak není divu, že jsme z příchodu nejnovějšího The Elder Scrolls nebyli zas tak nadšení. Naštěstí měla hra v názvu slovo Online, a tak jsme rozhodli, že mu tu šanci dáme a trošku chvilku se s tím porveme. Z chvilky se rázem stalo pár dní a doteď nám vrtá hlavou, co nás vlastně u té hry tak drží, když nic originálního neskýtá. No? Co že to tedy je?

Masivní multiplayerové online RPG! Což dělá z TESO druhou fantasy MMORPG hru na Xboxu hned po nedávném Neverwinter, které není takřka vůbec jiné od TESO, ale přesto ani zdaleka ne tak zábavné jakým Online Elder Scrolls je. Nevíme, čím to je. Přestože po sociální stránce funguje TESO dokonale – tvoření party, přidávání do přátel, voice chat v blízkém okolí na vytvořeném channelu nebo v guildě, zprávy a tak dále a tak dále – vy hráče ve hře prakticky nepotřebujete. Ano, až vaše srdíčko zatouží po dungeonu se složenou partou z tanka, dmgera a healera, budete vyhledávat tlačítko pro složení party s vybranou rolí a naportováním rovnou do dungeonu, ovšem ta největší zábava spočívá ve hraní s kamarády. Avšak jinak se spoluhráči stávají spíše náhodnou pomůckou k plnění questů.

Díky bohu za pestré questy, který nekopírují jen starou a nudnou šablonu – přines, zabij, dojdi, ale naopak se snaží být originální zajímavé a nestereotypní, a to i přesto, že jich je opravdu kvantum. Valstně máme tolik questů, že nevíme, který dřív splnit. K tomu nás každý další úkol tahá přes rozlehlou mapu dál a dál a my se tak musíme přes pomocníka rychlého cestování vracet zpět. No, a pokud to nejde, máme svého koně, jenž nás doveze kamkoliv kromě vody, tam musíme po svých. Právě při plnění úkolů nás překvapilo, jak rychle se respawnují potvory, navíc kolikrát stačí jedna rána, a když potvoru dodělá, spoluhráči přesto máte, co z něj potřebujete. Nejvíc nás ale překvapilo, když už jsme u těch hráčů, jak velké množství jich na serveru najdete. Hra je má totiž servery jen dva, a to pro Evropu a Severní Ameriku, což z TES dělá bezednou studnici života.

image

Leveluje se celkově pomalu, za což tedy nejspíš může rozlehlost úkolů, čili pro vás každý level a bod dovednosti je cenný. Ty si každý level rozdělíte mezi životy manu a výdrž, kterou spotřebovává bušení do nepřítele nebo běh a následně také do jednoduchého „stromu“ dovedností, jež ovlivňuje třída, kterou jste si na začátku hry spolu s rasou a aliancí zvolili. Aliance je především o PVP, protože s kámošem z jiné dungeon jít nemůžete, ovšem ve stejné guildě ano. Jinak strom dovedností spočívá především v aktivních abilitách doplněných těmi pasivními, které víceméně, můžete „zakoupit“ za bod dovednosti jen jednou a některý sem tam i vylepšit. Nicméně si mohli autoři dát na stromu více záležet a udělat takový, na jaký jsme byli zvyklý třeba ve Skyrimu. Na druhou stranu v závěru je kouzel a schopností docela přehršel, ale využít jich můžete vždy jen pět a jednu ultimátní, co odemknete až po dosažení určitého levelu.

Sbírání výzbroje asi nikoho nevytrhne, akorát upozorníme, že při krádeži věcí a to především vybavení, které pak obléknete, nedoporučujeme se moc zdržovat ve městě, stráže vás uvidí, zadrží a ve většině případě i zabijí a kořist seberou. Tedy jen tu nakradenou. Přesto je zajímavé, jak často kolikrát narazíte na docela slušné kousky, jídlo a spotřební materiál v batohu nevidí, čili jestli vás u toho nikdo nenačape, kraďte ve velkém, na profese to budete potřebovat. Tradičně se můžete naučit profese všechny od kovařinu, přes písemnictví, až po alchymii, kam samo sebou sbíráte suroviny i legální cestou na vašich cestách.

ko
Achivementy, peti, úpravy postavy, úpravy zbroje, ingame obchod, vcelku koukatelná grafika, jsou pak jen maličkostí, která touhu po dalším dobrodružstvím jenom umocňuje. Bohužel, TESO není bez chybný, a protože jsme pořádní chlapi (dobře, ale chlapi jsme), tak se problémům stavíme čelem. Tedy tak, že se vám tu teď vyvztekáme, co bylo a je špatně. Tou první věcí, je totální absence komplexního smysluplného a vlastně i poutavého příběhu. Postavy blekotají o čemsi, co nemůže dávat nefanouškovi TES absolutně žádný smysl, úvodní příběhový tutoriál poví leda tak kuloví, a tak se ze storyline stane pouho pouhá omáčka pro ty, co se v Elder Scrolls vyznají, baví je a rádi by se dozvěděli i něco víc. Zkrátka takovou omáčku. Díly the Elder Scrolls jsme sice hráli všechny, leč se neřadíme mezi fanoušky, takže i my jsme veškeré rozhovory po několika tupých dialozích jednoduše přeskakovali a možnost volby? Ale jděte.

A ta druhá věc? Zabugovanost, bugy kam se podíváš. To že se každou chvilku někde sekneme, že musíme přelognout postavu, to bychom zvládli, ale když vám zmizí všechna NPC, že musíte vypnout celou hru, to už nás docela otravovalo, byť největší bombou se stalo zaseknutí celé konzole. Naštěstí jen jednou. Těch chyb není málo a o vtipných a momentů k rozčílení bylo tolik, že bychom mohli vydat beletrii a možná by to byl i bestseller. Akorát to říkáme neradi. TESO jsme si i přes hořký začátek oblíbili a nějakou dobu u něj ještě skejsnem, protože takhle chytlavé MMORPG na konzoli jsme si nezahráli, ani nepamatujeme. Jo vlastně Destiny. No, k tomu se máme v plánu zase vrátit, ale to je docela jiný šálek kávy. Ani po recenzi nevíte, do čeho jdete? Zkuste Neverwinter. Že je to málo? Kupte The Elder Scrolls: Online.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Nepříliš rozsáhlá recenze na vcelku obyčejné RPG s bezvadně provedenými online prvky a přespříliš vysokou návykovostí. Snad nás za tu délku vydavatel nezadupe, ale všechno co potřebujete a znáte ve hře je, a tak netřeba více slov. Na PC mezi velkými MMORPG zaniká, ovšem na konzolích chytá The Elder Scrolls: Online druhý dech.
02. 01. 2022 • HusekD0

RECENZE: The Gunk

Dočkali jsme nového roku a všem fanouškům videoher zajisté přinese spoustu zajímavých titulů. Před novým začátkem jsme se ale ještě dočkali pár zajímavých vydání. Já osobně jsem se rozhodl strávit herní vánoční svátky v nové hře od švédského vývojářského studia Image & Form Games. Tito vývojáři se proslavili sérií SteamWorld, ze které budete určitě znát dvoudílný podtitul SteamWorld Dig. V obou případech se jednalo o 2D akční, platformovou adventuru. Byl...

»
28. 12. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Oddworld: Soulstorm Enhanced Edition

Máte rádi výlety do minulosti? Tak tentokrát to máme rychlíkem do konce devadesátých let minulého století, kdy si ještě celá řada z vás cumlala palec a plnila pleny. Série Oddworld vznikla ve zlatém věku plošinovek, nicméně nešlo o tradiční skákačku typu Crash Bandicoot. Spíše šlo o kombinaci více žánrů, kde boční pohled pomáhal překonávat jak různé překážky, tak řešit logické úkoly a, to především, takticky likvidovat nepřátele. Protože jako Abe nemáte...

»
21. 12. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning – Fatesworn

Ano, tentokrát má recenzovaná hra trochu delší název. Nejde totiž o plnohodnotný titul, ale pouze o rozšíření Fatesworn pro RPG Kingdom of Amalur. Respektive pro její remasterovanou verzi pojmenovanou Re-Reckoning, která vyšla minulý rok. A právě tím je dodatečný obsah nejzajímavější, neboť nestává se každý den, aby hra vytažená z historie získala něco navíc v rámci příběhu a herního času. Nicméně zrovna v případě Amaluru šlo o jeden z důvodů, proč se vydavatelství THQ...

»
20. 12. 2021 • HusekD0

RECENZE: Antarctica 88

Když jsem viděl první obrázky ze hry Antarctica 88, tak se mi okamžitě vybavil klasický horor Johna Carpetera z 80 let, The Thing (Věc). Patřím mezi velké fanoušky starých hororů a právě proto jsem se rozhodl, že se na A88 podívám a podělím se s vámi o mé herní dojmy v naší recenzi. Za titulem stojí ruští indie vývojáři ze studia Euphoria Games. Hned v úvodu musím zmínit, že se jedná o...

»
12. 12. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Transient: Extended Edition

Mysl Howarda Phillipse Lovecrafta dala vzniknout nespočtu příběhů, vzbudila zájem o knižní vazby z kůže a přivedla na svět ambiciózní univerzum plné chapadel. A přestože zavedla známého spisovatele i do žánru sci-fi, o kyberpunk šlo asi ve stejné míře, jako o příručky na pěstování konopí. Ale kdo říká, že by to bádání o lidské malosti a hledání něčeho vyššího právě do subžánru vědecko-fantastické literatury nezapadlo. Minimálně Stormlink Studios si myslí, že...

»
09. 12. 2021 • HusekD0

RECENZE: Sherlock Holmes Chapter One

Frogwares je opravdu impozantní vývojářské studio. Bylo založeno roku 2000 v Kyjevě a od té doby zásobilo hráče více jak desítkou zajímavých titulů. Mistr se má držet svého řemesla a podle tohoto přísloví přistupují k práci i tamní vývojáři. Svojí cestu započali adventurou se Sherlockem Holmesem s podtitulem The Mystery of Mummy. Ačkoliv měli ve svém portfoliu i pár dalších experimentů, tak se jejich cesty vždy vrátili právě ke klasické adventuře se slavným britským...

»
08. 12. 2021 • MightySerjo0

RECENZE: Halo Infinite

Pamatujete si minulý rok, kdy jsme celí natěšení očekávali první záběry z hraní kampaně nového Halo? A pamatujete si, jak celá fanouškovská komunita nevěřila svým očím, na co se to vlastně kouká? A co plný internet chudáka Craiga, který je navždy uložený na síti jako jedno z legendárních meme? Věřím, že většina z vás ví, o čem tady píšu. Kromě toho, že Halo nevyšelo jako startovní titul nové generace konzolí...

»
07. 12. 2021 • HusekD0

RECENZE: White Shadows

White Shadows je moderní pojetí bajky, převedené do temného herního světa. Tamní svět je zvrácený a zlý, ale všechno v něm tak nějak dává smysl a krásně to do sebe zapadá. Dokonale se v něm odráží stav a povaha naší společnosti. Kontrast mezi dobrem a zlem, bohatstvím a chudobou, zoufalství a nadějí, to všechno je součástí našeho příběhu. V minulosti vedla Velká válka k morové pandemii, která vymazala téměř vše živé z povrchu země. Za...

»