Recenze: The Wild Eight

Autor: Lukáš Urban Publikováno: 17.2.2021, 18:48

Publikováno: 17.2.2021, 18:48

Sociální sítě

O autorovi

Lukáš Urban

Lukáš Urban

Je autorem 2923 článků

Divoká osmička není pokračování Tarantinova bijáku. Nejde o dospělý snímek se zvýšenou spotřebou lubrikačního gelu. A kupodivu se za ním neukrývá ani dokument z indiánské rezervace. Jméno patří malému titulu zaměřenému na přežití, jehož konzolové vydání přichází v době, kdy se o milovníky survivalu pokouší kooperační Project Winter. Konkurence ale nakonec může novince pomoci, protože lidi si rádi hrají na dobrodruhy. Jen u toho občas chtějí být sami. Navzdory mrazu, hladovým šelmám a vidině blížící se smrti.

Malý let, špatné počasí a mrazivá Aljaška připravená pohostit nezvané návštěvníky. To je základ pro skupinku osmi postav, jejichž osud spojila nehoda nad místem, kde by i vždy připravené technické služby vyhlásily kalamitu. Okolnosti pádu letadla jsou nejasné. Možná počasí, možná nedbalost pilotů a možná Rusové na dovolené, co si spletli zapalovač s odpalovačem raket. Vybraný hrdina má tak stejné informace jako vy. Co však má navíc, jsou možnosti přežití, které rozhodně nejsou malé. A čím déle se mu daří vydržet v registru obyvatel, tím se jeho šance na nalezení pomoci zvyšují. Pokud tedy nějaká je.

The Wild Eight neláme přežívání přes koleno. Pakliže máte problémy se zavazováním tkaniček, těžko by vám vysvětlila, že oblečení poznamenané sněhovou vánicí může být mokré, čímž ztratí část účelu. Proto vám předkládá jen tři ukazatele přežití: jídlo, zdraví a teplotu. Všechny tři aspekty se dají i s minimem dovedností, umu a zásob držet na rozumné hranici. Jen úplný ignorant zemře uprostřed spadaných větví, sedíc na šutru, zatím co zírá na ostružinový keř. Zůstat na živu je primitivní a nebezpečnější, než základní lidské potřeby, jsou počasí, divoká zvěř, a to neznámé ukryté v mlze. Proto se hraní soustřeďuje na příběh, jehož tempo vyprávění je čistě ve vašich rukách.

Můžete zkoumat, kam vedou věže elektrického napětí. Vydat se po částech vraku a hromadit zásoby. Nebo se plížit po okolí, sbírat skilly v jednotlivých dovednostech a hledat další přeživší či informace o nich a prostředí. Variant je hodně, přičemž možnosti craftingu závisí na upgradu stanu a malé dílny. K němu dojde, ať si vyberete jakoukoliv cestu, protože materiálů je všude dost a aspekty stromu dovedností jsou rozvíjeny jejich používáním. Smrt znamená ztrátu větší části inventáře, ale ne levelu postavy. Navíc místo skonu je na mapě viditelné, a tak nic nebrání pokusu o znovuzískání důležitých zásob.

Jednoduše navržené herní mechaniky jdou naproti průzkumu a pomalému odtajnění příběhu. Design velké mapy neukrývá jen očekávané věci, ale i haly, bunkry, základny, vojenské objekty, osady a není problém narazit na cosi, co bývá k vidění na dovolené v Chorvatsku, nikoliv uprostřed mrazivé Aljašky. Čím jste dál, tím víc si připadáte jak v seriálu Ztraceni. Nakonec se i oblíbený fenomén může jít dloubat klackem v uchu, protože vám funí na záda třímetrové hovado, v podzemí to svítí jak na venkovské diskotéce a venkovní hukot sněhové vánice rozbíjí neidentifikovatelný řev motorů. Divočina tisíce a jedné zimy střídá atmosféry. Ať už děsí, klame nebo baví, stále překvapuje něčím novým a dává důvody hrát dál.

Vlastně by šlo o ideální survival pro široké spektrum hráčů, nebýt dvou věcí. Tou první je akční složka hry, kdy se musíte se zbraní v ruce postavit nebezpečí. Představte si děti mlátící piňatu. Ovšem s vařečkou místo tyče a pohybem po pás ve vodě. Úplně stejně působí střety se šelmami, které se nakonec stočí k bezhlavé honičce po lese, kdy šelma dostane víc ran než zadek boubelaté tanečnice. Jestliže to nevyžadovala situace a crafting, raději jsem volil útěk před útokem. Je to i rychlejší, protože zvěř se drží ve svých teritoriích, tudíž za vámi dlouho nešpacíruje.

Druhým a mnohem horším nedostatkem je uživatelské rozhraní. Hned při prvním seznámení je jasné, že titul přichází z PC. Tři nabídky, z nichž dvě se navzájem ovlivňují, se dobře obsluhují myší, ale rozhodně ne gamepadem. Nutnost neustále přepínat inventář tlačítky „X“ a „Y“, za doprovodu směrového kříže, zpomaluje tempo a příšerně otravuje. Většinou si na pitomé UI zvyknu po pár hodinách. Teď můj hrdina přežívá téměř měsíc a já stále nejsem schopný efektivně měnit dosluhující zbraně, natož reagovat na neočekávanou situaci. Aby moje frustrace jen tak nevyprchala, hobluje mi nervy, pardon za výraz, chcíplý soundtrack a zvuk s prostorovým handicapem. Ať otáčím kameru kamkoliv, stejně se zvuk ozývá jen z jedné strany. A ještě z té špatné. Nakonec jsem si pustil vlastní hudební doprovod, protože hrozilo zbláznění barovou odrhovačkou.

6
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Osm statečných proti zimní Aljašce. Ve světě, kde vlk nebo medvěd jsou tím nejmenším problémem. Pokud hledáte přežívání, kde vás titul nefackuje za zapomenuté termoprádlo, pak je The Wild Eight výborným průvodcem, který překvapí dějem, i bohatou mapou. Překvapí také akční složkou a ovládáním, po němž máte chuť poslat autory do té nejzapadlejší tajgy. A já radím nahé, bez zásob a vyválené v medu, protože konzolovou verzi připravili o kooperaci pro čtyři.
06. 02. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Werewolf: The Apocalypse – Earthblood

Vášně se rodí už v útlém věku. To znamená, že pokud mluvíte bassem a jako prcek jste měnili autíčka za panenky, nejenom, že se vám zúžil potencionální okruh partnerů v dospělosti, ale nejspíš vás čeká kariéra módního návrháře nebo kadeřníka. Což může být pořád lepší než se dostat v předškolním věku k filmovému braku, kde profesor během úplňku snižuje počty studentské koleje dlouhými drápy a ostrými zuby. Do chlupatých kostýmů se sice zatím neoblékám,...

»
04. 02. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Gods Will Fall

„Už toho máme dost! Copak musíme pořád poslouchat ty křeny nahoře? Nespočet generací jim sloužíme a stejně je to málo. Kdybychom se rozpůlili, sešlou na nás kletbu, že jsme se nerozčtvrtili. Poslušně skládáme slib oddanosti a když nějaký lehce retardovaný vesničan nepochopí otázku napoprvé, zahubí ho i s rodinou. Navíc jsou nenažraní a na obětech berou víc než daňový úřad. To musí skončit teď hned. Kdo se nebojí zubaté s brouskem v ruce,...

»
28. 01. 2021 • p.a.c.o0

RECENZE: Balancelot

Jsou situace, kdy není snadné udržet balanc. Třeba když je zima a chodníky vůbec nekloužou, ideálně ještě k tomu jdeme z kopce, nebo když se vracíme úplně střízliví z hospody. Rovnováha je přitom naším každodenním chlebem, protože bez ní bychom nikam nedošli, a taky bychom mohli vypadnout z postele, což se ale mnohým děje z nejrůznějších příčin tak jako tak.

»
27. 01. 2021 • Lukáš Urban10

Recenze: The Medium

Děsit lze mnoha způsoby. Dobře budovanou atmosférou jak za starých časů, lekačkami dle moderního mustru a dějem, pakliže je scénárista dostatečně vynalézavý a nespadne do léty omletých klišé. Nahánět hrůzu je možné i technickým stavem hry, ale zrovna v této disciplíně Bloober Team výrazně nevyniká. Přestože je z Polska. Spíše se zaměřuje na lidskou mysl, z níž tahá ty nejtemnější obavy. Protože největším nepřítelem není stín nalomené větve v šeru noci, ani meluzína úřadující...

»
25. 01. 2021 • HusekD0

RECENZE: Override 2: Super Mech League

V roce 2018 nám společnost Modus Games přinesla zajímavě vyhlížející akční hru s obřími roboty pod názvem Override: Mech City Brawl. Chopili jste se tak ovládání jednoho z dvanácti mechů a šli jste bránit planetu proti invazi vetřelců z vesmíru. Hra získávala velmi dobré hodnocení a tak jsme se už v roce 2020 dočkali pokračovaní s názvem Override 2: Super Mech League, které měli na starosti stejní vývojáři ze studia Modus Games Brazil. Sedm let po...

»
23. 01. 2021 • japo1

Recenze: Hitman 3 – více než důstojné zakončení ságy

Od restartu série Hitman uběhlo právě pět let. Nová sága Hitmana od počátku kladla vysoký důraz na design úrovní – každá zabijákova mise byla obsáhlou do sebe zapadající skládačkou, spojenou jak z pečlivě nascriptovaných, tak i hráčem ovlivnitelných událostí. Každý průchod misí tak umožňoval hráči, poté co shromáždil požadované informace o samotném úkolu, zvolit zajímavý a někdy i dost kuriózní způsob, jak svůj cíl sprovodit ze světa. Platilo, že s...

»
07. 01. 2021 • Michael Chrobok0

RECENZE: Yes, Your Grace

Kdo někdy nechtěl mít na povel celé království, ať hodí kamenem. V pixelartové hře Yes Your Grace se vžijete do role panovníka malého království a poměrně názorně vám předvede, že se nejedná o jednoduchou úlohu pro každého.

»
22. 12. 2020 • lindros88cze0

Recenze: Football Manager 2021 Xbox Edition

Reálný fotbal nám letos trošku drhne, ale to nijak nebrání abychom přivítali nový díl oblíbené manažerské série Fotbal Manager 2021. Vyzkoušel jsem na Xbox Series X.

»