Recenze: The Wild Eight

Autor: Lukáš Urban Publikováno: 17.2.2021, 18:48

Publikováno: 17.2.2021, 18:48

Sociální sítě

O autorovi

Lukáš Urban

Lukáš Urban

Je autorem 3326 článků

Divoká osmička není pokračování Tarantinova bijáku. Nejde o dospělý snímek se zvýšenou spotřebou lubrikačního gelu. A kupodivu se za ním neukrývá ani dokument z indiánské rezervace. Jméno patří malému titulu zaměřenému na přežití, jehož konzolové vydání přichází v době, kdy se o milovníky survivalu pokouší kooperační Project Winter. Konkurence ale nakonec může novince pomoci, protože lidi si rádi hrají na dobrodruhy. Jen u toho občas chtějí být sami. Navzdory mrazu, hladovým šelmám a vidině blížící se smrti.

Malý let, špatné počasí a mrazivá Aljaška připravená pohostit nezvané návštěvníky. To je základ pro skupinku osmi postav, jejichž osud spojila nehoda nad místem, kde by i vždy připravené technické služby vyhlásily kalamitu. Okolnosti pádu letadla jsou nejasné. Možná počasí, možná nedbalost pilotů a možná Rusové na dovolené, co si spletli zapalovač s odpalovačem raket. Vybraný hrdina má tak stejné informace jako vy. Co však má navíc, jsou možnosti přežití, které rozhodně nejsou malé. A čím déle se mu daří vydržet v registru obyvatel, tím se jeho šance na nalezení pomoci zvyšují. Pokud tedy nějaká je.

The Wild Eight neláme přežívání přes koleno. Pakliže máte problémy se zavazováním tkaniček, těžko by vám vysvětlila, že oblečení poznamenané sněhovou vánicí může být mokré, čímž ztratí část účelu. Proto vám předkládá jen tři ukazatele přežití: jídlo, zdraví a teplotu. Všechny tři aspekty se dají i s minimem dovedností, umu a zásob držet na rozumné hranici. Jen úplný ignorant zemře uprostřed spadaných větví, sedíc na šutru, zatím co zírá na ostružinový keř. Zůstat na živu je primitivní a nebezpečnější, než základní lidské potřeby, jsou počasí, divoká zvěř, a to neznámé ukryté v mlze. Proto se hraní soustřeďuje na příběh, jehož tempo vyprávění je čistě ve vašich rukách.

Můžete zkoumat, kam vedou věže elektrického napětí. Vydat se po částech vraku a hromadit zásoby. Nebo se plížit po okolí, sbírat skilly v jednotlivých dovednostech a hledat další přeživší či informace o nich a prostředí. Variant je hodně, přičemž možnosti craftingu závisí na upgradu stanu a malé dílny. K němu dojde, ať si vyberete jakoukoliv cestu, protože materiálů je všude dost a aspekty stromu dovedností jsou rozvíjeny jejich používáním. Smrt znamená ztrátu větší části inventáře, ale ne levelu postavy. Navíc místo skonu je na mapě viditelné, a tak nic nebrání pokusu o znovuzískání důležitých zásob.

Jednoduše navržené herní mechaniky jdou naproti průzkumu a pomalému odtajnění příběhu. Design velké mapy neukrývá jen očekávané věci, ale i haly, bunkry, základny, vojenské objekty, osady a není problém narazit na cosi, co bývá k vidění na dovolené v Chorvatsku, nikoliv uprostřed mrazivé Aljašky. Čím jste dál, tím víc si připadáte jak v seriálu Ztraceni. Nakonec se i oblíbený fenomén může jít dloubat klackem v uchu, protože vám funí na záda třímetrové hovado, v podzemí to svítí jak na venkovské diskotéce a venkovní hukot sněhové vánice rozbíjí neidentifikovatelný řev motorů. Divočina tisíce a jedné zimy střídá atmosféry. Ať už děsí, klame nebo baví, stále překvapuje něčím novým a dává důvody hrát dál.

Vlastně by šlo o ideální survival pro široké spektrum hráčů, nebýt dvou věcí. Tou první je akční složka hry, kdy se musíte se zbraní v ruce postavit nebezpečí. Představte si děti mlátící piňatu. Ovšem s vařečkou místo tyče a pohybem po pás ve vodě. Úplně stejně působí střety se šelmami, které se nakonec stočí k bezhlavé honičce po lese, kdy šelma dostane víc ran než zadek boubelaté tanečnice. Jestliže to nevyžadovala situace a crafting, raději jsem volil útěk před útokem. Je to i rychlejší, protože zvěř se drží ve svých teritoriích, tudíž za vámi dlouho nešpacíruje.

Druhým a mnohem horším nedostatkem je uživatelské rozhraní. Hned při prvním seznámení je jasné, že titul přichází z PC. Tři nabídky, z nichž dvě se navzájem ovlivňují, se dobře obsluhují myší, ale rozhodně ne gamepadem. Nutnost neustále přepínat inventář tlačítky „X“ a „Y“, za doprovodu směrového kříže, zpomaluje tempo a příšerně otravuje. Většinou si na pitomé UI zvyknu po pár hodinách. Teď můj hrdina přežívá téměř měsíc a já stále nejsem schopný efektivně měnit dosluhující zbraně, natož reagovat na neočekávanou situaci. Aby moje frustrace jen tak nevyprchala, hobluje mi nervy, pardon za výraz, chcíplý soundtrack a zvuk s prostorovým handicapem. Ať otáčím kameru kamkoliv, stejně se zvuk ozývá jen z jedné strany. A ještě z té špatné. Nakonec jsem si pustil vlastní hudební doprovod, protože hrozilo zbláznění barovou odrhovačkou.

6
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Osm statečných proti zimní Aljašce. Ve světě, kde vlk nebo medvěd jsou tím nejmenším problémem. Pokud hledáte přežívání, kde vás titul nefackuje za zapomenuté termoprádlo, pak je The Wild Eight výborným průvodcem, který překvapí dějem, i bohatou mapou. Překvapí také akční složkou a ovládáním, po němž máte chuť poslat autory do té nejzapadlejší tajgy. A já radím nahé, bez zásob a vyválené v medu, protože konzolovou verzi připravili o kooperaci pro čtyři.
02. 05. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Tales of Kenzera: ZAU

Metroidvanie slaví úspěch od dob, kdy bylo možné rozpoznat herní postavu od pozadí. A to už nějakých pár dekád bude. Postupem času se i v tak malém a omezeném žánru plošinovek našly menší kategorie a větve, které se odlišovali náročností, herními prvky a využitím třetího rozměru. Tale of Kenzera: Zau nehodlá posouvat hranice toho, co už dávno znáte, ale umě využívá jejich linií, aby dala na vědomí, že i začínající studio...

»
02. 05. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: TopSpin 2K25

Tenisové hry jsou součástí herního světa již pěknou řádku let. V dřívějších dobách to měly docela snadné – dali jste panáčky na kurty, mezi nimi létalo něco jako míček a oni do něj pinkali. Grafika byla jednoduchá, fyzika taky nebyla nijak komplikovaná a hrálo se. Postupem času nároky vzrostly, ale i tak se s nimi dokázali vývojáři velice pěkně popsovat a my si mohli užívat kvalitního zpracování tohoto sportu.

»
30. 04. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: Ready, Steady, Ship!

Kooperativní hraní je skvělá věc, takže jsem velice rád, že na něj vývojáři myslí a zásobují nás poměrně velkým množstvím zábavných titulů. Díky nim můžeme prostřednictvím obrazovky vyzkoušet třeba vztahovou rodinou terapii v It Takes nebo utíkat z vězení v A Way Out. Jsou tady ale také přímočařejší činnosti, jako třeba Moving Out se stěhováním nábytku, Overcooked prověří koordinaci v kuchyni a Tools Up při rekonstrukci.

»
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»