RECENZE: TurnOn

Autor: p.a.c.o Publikováno: 1.6.2016, 18:26

Publikováno: 1.6.2016, 18:26

Je autorem 1929 článků

Elektřina je nedílnou součástí našeho života a troufnu si tvrdit, že bez ní bychom byli nahraní. Zaprvé byste si nemohli přečíst tuto skvělou recenzi, ale taky se asi moc nenajedli, neumyli a spát šli se slepicemi. A právě na tohle téma se zaměřuje logická skákačka TurnOn, o jejíž recenzi se na následujících řádcích pokusím.

Jednoho krásného dne si v laboratoři něco kutíte u svého PC, všechno jde jak po másle až do chvíle, než na celém světě a hlavně ve vašem městečku vypadne elektřina. Z ničeho nic se před vámi objeví tajemný elektron (vědci odpustí, ale lepší název mě nenapadl) a tenhle malý elektron dokáže oživit nejen všechny přístroje, ale i elektrickou síť. Příběh si užije každý, protože se ve hře nemluví a navíc hlavní části příběhu jsou nám sdělovány prostřednictvím komiksů.  A když už na nějaký text narazíte, díky lokalizaci si ho hravě přečtete. Nezapomeňte proto v nastavení změnit jazyk na češtinu, za což mají tvůrci hodně velké plus.

turnon5

Elektron se umí pohybovat jenom po drátech elektrického vedení a přesně v tuhle chvíli se ke slovu dostáváme my jakožto hráči. Bude nutné elektron provést danou úrovní, rozsvítit a zapnout pokud možno všechny spotřebiče a ještě důležitější je sbírat po cestě blesky. Mimo záchrany civilizace sbíráme i neméně důležité bodíky, díky nimž na konci každého levelu hravě poznáte, jak moc úspěšní jste byli. Můžete rozsvítit jednu, dvě nebo tři lampy, kdy více je samozřejmě lépe.

turnon1

Jednotlivé úrovně jsou tematicky zaměřené a každá z nich je mini-příběhem z osudí lidí, které výpadek proudu postihl. Jednou pomáháte zamilovanému páru, pak krotíte dron a také zachraňujete supermarket. Každé prostředí nabízí nejen jiný vzhled, ale i jiný postup a tempo hry. Základní hratelnost nabídne prozkoumávání úrovně, sbírání blesků a posouvání příběhu dále. Ten může být i pěkně rozsáhlí a jeho prozkoumávání nějaký čas zabere. V těchto částech se můžete pohybovat dle své libosti, omezeni jste pouze trasami vedení a možností přeskoku elektronu z jednoho vedení na druhé.

Tempo hry rapidně zvedají „přemisťovací“ úrovně, ve kterých se musíte přesunout do jiné části města. Zde obraz běží, jak uzná za vhodné, zastavit se nemůžete a mimo modrých (body) a zelených (životy) blesků je zde nástraha ve formě červených, jež vás o život připravují. Nemůžete spadnout na zem, jinak následuje restart, a když vám dojdou životu, opakujete úroveň také. Po klidném příběhovém hraní jsou tyto přesunu pěkným zpestřením, bohužel ne úplně dokonalým.

turnon2

U plošinovek obecně je ovládání alfou a omegou. TurnOn není výjimkou a proto mě mrzí, že ovládání není úplně nejlepší, hlavně v těch rychlých částech. Zde budete umírat jako na běžícím páse hlavně kvůli skokům. Ty se špatně odhadují a hlavně nejsou pokaždé stejné. Díky tomu nejsou tyto pasáže tak skvělé, jak by se mohlo na první pohled zdát, a dokáží způsobit solidní zákys a s ním spojené naštvání (mírně řečeno). V příběhu se mi pak jednou stalo, že se elektron stále pohyboval vpřed, i když jsem páčkou nehýbal a měl být v klidu.

turnon4

Co si zaslouží pochvalu, je technické zpracování. Grafika má svůj styl, který hře sluší a i ve 2D prostoru jsou některé hádanky pěkně vícerozměrné. Leveldesign obecně se dle mého povedl a překonávat jednotlivé úrovně je zábava. Někomu možná bude vadit obtížnost, které nestoupá strmě, ale je závislá úroveň od úrovně, nicméně zase je tempo různorodé a musíte se soustředit na každý level.

8

Hraní TurnOn jsem si pěkně užil, hra má spád, dokáže být vtipná a přináší adekvátní výzvu pro odpočinkové hraní, což hodnotím jako hodně pozitivní. Místy sice dokáže pozlobit ovládáním, ale jinak se k ní budete rádi vracet a překonávat sami sebe.
31. 03. 2020 • CryLineT0

Recenze: One Piece: Pirate Warriors 4

Hlupáček Luffy je zpět a s ním celá parta Slamáků. Pirátský svět One Piece zvedá kotvy, aby vás vzal na další dobrodružství. Tentokrát se nevydává RPG směrem, ale vrací se do přístavu, který mu sedí nejlépe. Série Pirate Warriors asi nejvěrohodněji odráží skutečnou tvář mangy. Má dostatek prostoru pro vyprávění příběhu. Zároveň nabízí bohatou herní náplň a obrovské množství známých postav. A za mě jde prozatím o nejvydařenější anime adaptaci letošního...

»
30. 03. 2020 • Lukáš Urban2

Recenze: Moons of Madness

Peter Straub, Clive Barker, Edgar Allan Poe, Ray Bradbury, Richard Matheson nebo Stephen King. Že je znáte? To vás ctí, ale vývojáře her nejspíš ne, protože oni se klaní odkazu H. P. Lovecrafta. Jako je módní mít solární panely na střeše, elektromobil v garáži a oběť plastických chirurgů v posteli, je samozřejmé adaptovat myšlenky amerického spisovatele. Že nejste první a neděláte to nejlépe, to vůbec nevadí. Hlavně že chapadla opět ožívají.

»
28. 03. 2020 • p.a.c.o3

RECENZE: TT Isle of Man – Ride on the Edge 2

Motocyklové závodění všeho druhu pomalu začíná, co do počtu a kvality titulů, velice zdatně sekundovat automobilům. To samé platí také pro herní náročnost, kdy můžeme sáhnout po arkádách či větších a menších simulátorech. Já se s oblibou za řídítky motorek vydávám na uzavřené okruhy, které jsou pro mě více akční, nabízejí oficiální licence, a hlavně jezdce šampionátu MotoGP člověk tak nějak více zná. Jízda napříč anglickou krajinou mě nijak zvlášť nezaujala...

»
20. 03. 2020 • CryLineT0

Recenze: One-Punch Man: A Hero Nobody Knows

Superhrdinové tu byli vždy. Ještě než komiksoví magnáti přinesli příběhy Batmanů, Hulků a Supermanů, objevovaly se neohrožené postavy v mytologiích, legendách a příbězích. Proč je vlastně milujeme a obdivujeme? Že jsou zdánlivě obyčejní a přesto výjimeční? Pak by se vám mohl pozdávat holohlavý Saitama a jeho svět jedné rány.

»
17. 03. 2020 • CryLineT0

Recenze: DOOM Eternal

Jaká je vaše představa o peklu? Vidíte ho jako temnou jeskyni, kde vládne pevnou rukou charizmatický Karel Heřmánek? Nebo máte pojem peklo spojený s nekonečnou hloubkou lidských duší spalovaných plamenem? No, jestli jste spíš pro pozemskou variantu, kdy si pro nás peklo přijde samo, budete se u DOOM Eternal usmívat jak dítě před hračkářstvím. Jsme totiž absolutně ztraceni.

»
10. 03. 2020 • tonyskate11

RECENZE: Ori and the Will of the Wisps

Po letech čekání nás zve akční plošinovka Ori and the Will of the Wisps na další velkolepé dobrodružství v dechberoucím světě a hráči prvního dílu už určitě mají na jazyku následující otázku… „Budou nás opět bolet prsty od zběsilého mačkání tlačítek anebo rovnou odrovnáme celý ovladač, ale přesto se budeme ke hře vracet?“ To se dozvíte v naší recenzi, v níž vám také odpovíme na důležitou otázku, a to jestli neobvyklá parta z Moon...

»
09. 03. 2020 • p.a.c.o3

RECENZE: The Division 2 – Warlords of New York

Nepřehlédnutelným znakem dnešní herní doby je dodatečný obsah. Tytam jsou doby, kdy nám vývojáři naservírovali všechno, co měli v úmyslu při vydání hry a my tak hned dostali ucelený zážitek. Internetová doba vývojářům umožnila oslovit hráče i po vydání hry, kdy nejen že přinesou další herní zážitek, ale ještě na tom něco vydělají. To si pak kupujeme všechny možné Season Passy a věříme, že s nimi už se dostaneme ke všemu, co...

»
09. 03. 2020 • MightySerjo1

RECENZE: Hunt: Showdown

Představte si rok 1895 v Americe v Louisianě, kde jako lovec odměn budete chtít získat balík peněz, jenomže má to háček. Nebudete najatý na hledání/zabíjení lidí, nýbrž na lovení monster. A to je v podstatě celý příběh hry.

»