RECENZE: TurnOn

Autor: p.a.c.o Publikováno: 1.6.2016, 18:26

Publikováno: 1.6.2016, 18:26

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 1988 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Elektřina je nedílnou součástí našeho života a troufnu si tvrdit, že bez ní bychom byli nahraní. Zaprvé byste si nemohli přečíst tuto skvělou recenzi, ale taky se asi moc nenajedli, neumyli a spát šli se slepicemi. A právě na tohle téma se zaměřuje logická skákačka TurnOn, o jejíž recenzi se na následujících řádcích pokusím.

Jednoho krásného dne si v laboratoři něco kutíte u svého PC, všechno jde jak po másle až do chvíle, než na celém světě a hlavně ve vašem městečku vypadne elektřina. Z ničeho nic se před vámi objeví tajemný elektron (vědci odpustí, ale lepší název mě nenapadl) a tenhle malý elektron dokáže oživit nejen všechny přístroje, ale i elektrickou síť. Příběh si užije každý, protože se ve hře nemluví a navíc hlavní části příběhu jsou nám sdělovány prostřednictvím komiksů.  A když už na nějaký text narazíte, díky lokalizaci si ho hravě přečtete. Nezapomeňte proto v nastavení změnit jazyk na češtinu, za což mají tvůrci hodně velké plus.

turnon5

Elektron se umí pohybovat jenom po drátech elektrického vedení a přesně v tuhle chvíli se ke slovu dostáváme my jakožto hráči. Bude nutné elektron provést danou úrovní, rozsvítit a zapnout pokud možno všechny spotřebiče a ještě důležitější je sbírat po cestě blesky. Mimo záchrany civilizace sbíráme i neméně důležité bodíky, díky nimž na konci každého levelu hravě poznáte, jak moc úspěšní jste byli. Můžete rozsvítit jednu, dvě nebo tři lampy, kdy více je samozřejmě lépe.

turnon1

Jednotlivé úrovně jsou tematicky zaměřené a každá z nich je mini-příběhem z osudí lidí, které výpadek proudu postihl. Jednou pomáháte zamilovanému páru, pak krotíte dron a také zachraňujete supermarket. Každé prostředí nabízí nejen jiný vzhled, ale i jiný postup a tempo hry. Základní hratelnost nabídne prozkoumávání úrovně, sbírání blesků a posouvání příběhu dále. Ten může být i pěkně rozsáhlí a jeho prozkoumávání nějaký čas zabere. V těchto částech se můžete pohybovat dle své libosti, omezeni jste pouze trasami vedení a možností přeskoku elektronu z jednoho vedení na druhé.

Tempo hry rapidně zvedají „přemisťovací“ úrovně, ve kterých se musíte přesunout do jiné části města. Zde obraz běží, jak uzná za vhodné, zastavit se nemůžete a mimo modrých (body) a zelených (životy) blesků je zde nástraha ve formě červených, jež vás o život připravují. Nemůžete spadnout na zem, jinak následuje restart, a když vám dojdou životu, opakujete úroveň také. Po klidném příběhovém hraní jsou tyto přesunu pěkným zpestřením, bohužel ne úplně dokonalým.

turnon2

U plošinovek obecně je ovládání alfou a omegou. TurnOn není výjimkou a proto mě mrzí, že ovládání není úplně nejlepší, hlavně v těch rychlých částech. Zde budete umírat jako na běžícím páse hlavně kvůli skokům. Ty se špatně odhadují a hlavně nejsou pokaždé stejné. Díky tomu nejsou tyto pasáže tak skvělé, jak by se mohlo na první pohled zdát, a dokáží způsobit solidní zákys a s ním spojené naštvání (mírně řečeno). V příběhu se mi pak jednou stalo, že se elektron stále pohyboval vpřed, i když jsem páčkou nehýbal a měl být v klidu.

turnon4

Co si zaslouží pochvalu, je technické zpracování. Grafika má svůj styl, který hře sluší a i ve 2D prostoru jsou některé hádanky pěkně vícerozměrné. Leveldesign obecně se dle mého povedl a překonávat jednotlivé úrovně je zábava. Někomu možná bude vadit obtížnost, které nestoupá strmě, ale je závislá úroveň od úrovně, nicméně zase je tempo různorodé a musíte se soustředit na každý level.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Hraní TurnOn jsem si pěkně užil, hra má spád, dokáže být vtipná a přináší adekvátní výzvu pro odpočinkové hraní, což hodnotím jako hodně pozitivní. Místy sice dokáže pozlobit ovládáním, ale jinak se k ní budete rádi vracet a překonávat sami sebe.
06. 07. 2020 • p.a.c.o10

RECENZE: F1 2020

Formulové závody jsou součástí herního světa už pěknou řádku let. Dokonce jedna z prvních her, kterou si tenkrát ještě na PC pamatuji, jsou legendární formule Grand Prix Circuit od Accoolade z roku 1987. Na jejich vývoji se dokonce podílel jistý Don Mattrick, což je ten pán, který nějaký čas vedl Xboxovou divizi a také oznamoval konzoli Xbox One. Další formulovou hrou, která se mi vryla do paměti byla série od EA, i...

»
02. 07. 2020 • Lukáš Urban2

Recenze: Hunting Simulator 2

Sebereflexe je dobrá vlastnost a řekněme si, že nám hráčům občas chybí. Od aut chceme reálnější jízdní model, ale zároveň dobrou ovladatelnost jedním prstem. Po akcích vyžadujeme bravurní balistiku, abychom se vzápětí rozčilovali, že je ta střelba až moc reálná. A po simulátorech žádáme zhmotnění skutečných prvků, avšak za hodinu kňouráme nudou. Víme tedy co vlastně chceme? Nejspíš ne. Aspoň v tom tentokrát nejsme sami, protože studio Neopica bloudí na...

»
23. 06. 2020 • CryLineT9

Recenze: SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated

Je to žluté, nosí to kalhoty a chová to mňoukajícího hlemýždě. Nic? Kamarádí se to s natvrdlou mořskou hvězdicí a pracuje pro Evžena Krabse u Křupavého kraba. Stále nic? Kde jste žili posledních dvacet let, že neznáte SpongeBoba? Mořskou houbu v kalhotách, která si spokojeně žije v Zátiší Bikin. Ale chápu. Každý se nezamiloval do hlubokých očí usměvavého hrdiny. Také humor nemusel trefit ten pravý cíl. V případě remasteru Battle for Bikini Bottom by to...

»
21. 06. 2020 • Lukáš Urban0

Recenze: The Elder Scrolls Online: Greymoor

To je pořád řečí, jak neexistují upíři a vlkodlaci. A přitom je potkáváte takřka dnes a denně, aniž byste si to uvědomili. S větší intenzitou ty prvé, kteří pijí dobrým lidem krev brčkem, ale zato dlouhodobě a usilovně. Pravda, neříkáme jim upíři. Dostávají pojmenování, jejichž tíhu ani digitální řádky nesnesou. Navíc neplatí, že by se objevovali jen s příchodem noci. S vlkodlaky je to složitější, ale snad minimálně pánové někdy měli tu...

»
14. 06. 2020 • CryLineT0

Recenze: Beyond Blue

Moderní podoba herního průmyslu činí z her univerzální kulturní médium. Úchvatné práce grafických enginů dokážou z vašeho obýváku vytvořit galerii umění. Prostorový zvuk nasimuluje početný orchestr hned vedle vás. A talent pánů spisovatelů přetvoří jedničky s nulami do výpravného románu. To ale není všechno. Tituly jsou rády také intelektuální, relaxační a výukové. Lehce se stanou exkurzí do antického muzea nebo dokumentem o podmořském životě.

»
12. 06. 2020 • tonyskate0

RECENZE: Desperados III

Za vyhynulý žánr byly často považovány tradiční adventury, ovšem ve skutečnosti to jsou taktické hry v reálném čase s důrazem na tichý přístup. Že nevíte o čem je řeč? Snad vám napoví slůvko Commandos. Série, jejíž první díl vyšel před více než 20 lety, nabídla nevídané pojetí, které si zamilovaly milióny hráčů. Podobných her poté vzniklo poměrně málo a vlastně byl tento žánr u ledu dobrou dekádu, dokud jej v roce 2016 neoživilo...

»
10. 06. 2020 • Lukáš Urban3

Recenze: Mafia III: Definitive Edition

Hodnotit zpětně titul není tak jednoduché. Obzvláště, pokud je všeobecně na pranýři už od dob, kdy se objevily první informace a videa. Od vydání se utvořil všeobecný názor, který můžu buď potvrdit nebo se vydat na válečnou stezku za popřením. Bohužel mi chybí moment překvapení, který má suplovat dodatečný obsah. K němu se dostali asi jen ti, kterým základ nevadil a hru si užili. Z toho vyplývá, že jsem na každý pád...

»
07. 06. 2020 • Lukáš Urban0

Recenze: Mortal Kombat 11: Aftermath Kollection

Jsou tituly, které se při vydání nevyplatí kupovat. Ne proto, že jsou v horším stavu než české památky, ale proto, že je čeká ještě velký kus obsahu. Přitom nutně nemusí jít o poloprázdné projekty, u nichž jsou pozdější dodatky součást obchodní strategie. Svou specifickou úlohu zde mají právě bojovky. Ať už Tekken, Soulcalibur nebo Mortal Kombat, vždy vyjdou v dostatečném základu, aby později přiložily pod kotel. Poslední jmenovaný se teď po roce...

»