RECENZE: WRC 7

Autor: p.a.c.o Publikováno: 24.9.2017, 11:26

Publikováno: 24.9.2017, 11:26

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 1451 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Závodní sezóna je v plném proudu a čistě na našem vkusu je, jaký motoristický sport si chceme užít. V tom je virtuální závodění hodně fajn, protože můžeme během chvíle vystřídat celou řadu závodních speciálů a procestovat svět. WRC je soutěž, která je dle mého královnou motorsportu, protože kroužit v bezpečí okruhu není takové, jako když se řítíte otevřenou krajinou, kde se během vteřiny může stát doslova cokoli. Potěší i fakt, že Kylotonn Games vylepšují svou hru s každým dílem, díky čemuž je série WRC stále zábavnější.

Letošní ročník má v názvu číslovku sedm, která mu paradoxně nejspíš moc štěstí nepřinese, minimálně v této recenzi ne. Než se dostaneme k nějakým dalším soudům, hurá na start prvních rychlostních zkoušek. Zde si osaháme první auto, první tratě a pak už nezbyde, než vybrat nějaký kontrakt v juniorské WRC a začít obligátní cestu na vrchol. K tomu bude ještě potřeba zvolit nastavení jízdního modelu a obtížnost soupeřů, kteří se nám pokusí cestu za titulem mistra světa co nejvíc znepříjemnit. Nečekejte však nějaké extra nastavování, možnosti jsou spíše základní, ale vybrat by si mohl každý.

Kariéra je klasická, a navíc se ani menu, ani další vata v kariérním módu od té loňské neliší, což je docela škoda. Obzvlášť komunikace týmu prostřednictvím smajlíků působí v porovnání s letošní F1 víc než odfláknutě. Alespoň, že když se nám bude v šampionátu dařit, není problém měnit auto, třídy nebo týmy i v průběhu sezóny. Licence a všechno ostatní je na svém místě, jak se ostatně na licencovaný produkt sluší a patří, takže v tomto ohledu žádné zásadní novinky nebo vylepšení. Jestli vás nebaví ježdění šampionátu, můžete se vydat do online světa, založit nějaký turnaj a zkusit to proti živým hráčům z celého světa, nebo vyzvat kamaráda ve split-screenu.

Nedostatek vylepšení neplatí pro tratě, které jsou jedním slovem úžasné, a to nejen svým zpracováním, ale především délkou. Konečně chvíli trvá, než nějakou rychlostní zkoušku pokoříme, takže se nezapomeňte soustředit až do konce. Ještě větší výzvou jsou speciální RZ, jejichž délka je oproti těm původním jednou taková. Bohužel počasí se nedokáže dynamicky změnit v průběhu závodu, takže již na začátku každé zkoušky vidíme, jaké počasí nás v ní bude provázet. Asfalt je v pohodě a suchá šotolina také. Jakmile zaprší, je to jako kdybychom jeli po ledě, a přitom jsme třeba v Itálii na šotolině. Na druhou stranu mají vývojáři zase co vylepšovat na příště a třeba reakce na povrchy bude další na řadě, co se vylepšování týče.

Ještě, než se dostaneme k hlavnímu nedostatku aktuálního ročníku, zmiňme model poškození. Ten je ve hře samozřejmě přítomen, nicméně není dobré očekávat nějaké zázraky. Vnější poškození laku nebo karoserie nevypadá špatně, ale praktický dopad na jízdu je nulový. Můžete však propíchnout pneumatiku nebo rozbít svůj motor. Rozhodně to však nestihnete vše v jedné zatáčce, a to ani se zapnutou simulací. Potenciál ke zlepšení je tak značný i v tomto směru. Velkou pochvalu zaslouží zvuky jednotlivých speciálů. Ty jsou prostě fantastické a po stránce zvuku je WRC 7 jednou z nejlépe nazvučených her.

Co na plat, že se na hru pěkně kouká, a ještě lépe se poslouchá, když se hrozně špatně hraje. Řízení je oproti loňsku divné, jelikož všechna auta mají tendenci se neustále rovnat. Takhle do textu se to špatně popisuje, ale vypadá to tak, že po puštění páčky zatáčení se auto automatický vrací do přímého směru, jako byste měli zapnutou nějakou stabilizaci. Bohužel je úplně jedno, jaké nastavení máte a stejně tak jsem přehrabal kompletní nastavení mrtvých zón a dalšího. Nic však tuto vadu neodstranilo. Na tratích s asfaltem není problém tak hrozný, ale na šotolině se jede o poznání hůře a vrcholem jsou pak tratě na ledě/mokru.

Díky tomu je hrozně těžké auto správně vést do začátek, obzvlášť styl dveřmi napřed nefunguje, jak by měl ačkoliv úplně v pohodě fungoval loni. Při ježdění musíte neustále lehce korigovat směr, což často končí hodinami nebo v příkopě, to vše doplněné salvou nadávek, protože jste to přesně takhle blbě rozhodně zajet nechtěli. Z počátku jsem si říkal, že jsem asi pěkné poleno na hraní, takže následoval test PC verze a zde kupodivu vše funguje v pořádku a jezdí se příjemně. Hodně velká škoda, protože právě z výše popsaného důvodu si hra ve výsledku odnese takové hodnocení, jaké je na konci. Jedinou nadějí by mohl být nějaký update, jenž jízdní model napraví, ale do vydání recenze se bohužel žádný neobjevil.

4
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

WRC 7 by bylo skvělou hrou, ale díky technickým nedostatkům v jízdním modelu vám její koupi v aktuálním stavu nedoporučuji. Zatím úplně klidně můžete zůstat u loňského ročníku a čekat na opravu a hlavně slevu. Škoda promarněného potenciálu, protože WRC 7 jinak vypadá hodně dobře a kdyby vše fungovalo, i by se pěkně hrálo, výsledná známka by byla o dost vyšší, a i bych vám WRC 7 doporučil. Takhle ale ruce pryč.
  • Sajmon

    Velký propadák. Už WRC 6 mě zklamala. DIRT4 je opravdová rally.

22. 06. 2018 • chaosteorycz0

Recenze: Prey: Mooncrash

Podle mnohých, to prej byla jedna z nejlepších her loňského roku a další skvělý milník studia Arkane. Jiní naopak tvrdí, že směsky všech možných titulů prej nehrají, protože originalita světem otáčí. A prej už to stejně nebylo ono, protože chyběl indián, obaly od ohnivé vody a emzáci balancující mezi genialitou a parodií. Prej se to jmenovalo Prey a podle tvůrců jedna zastávka u ní rozhodně nestačí. A víte co? Já souhlasím,...

»
21. 06. 2018 • DandyCZE2

Recenze: The Elder Scrolls Online: Summerset (Xbox)

Krásný, kouzelný, nebezpečný a úžasný svět The Elder Scrolls se rozšiřuje. Musím uznat, že na tohle rozšíření jsem se hodně těšil. Svět TESO jsem si užíval od samého začátku, a to i přes mírný pokles úrovně hry a tápání autorů, kam hru posunout. Pořád jsem cítil jakýsi rozkol mezi hraním singleplayeru a týmové hry. Spousta vychytávek jako gildy procházela a stále prochází vývojem, ale za mě osobně tam vidím velký...

»
20. 06. 2018 • chaosteorycz8

Recenze: Jurassic World Evolution

Nemám rád dojení značek z mého dětství. Jednak mi kazí příjemné vzpomínky, kdy jsem byl ochotný pojít v noci žízní, jen abych náhodou nepotkal v kuchyni velociraptora a pak si myslím, že už se nikdy nemůžou vyrovnat originálu. Jsou ovšem série, a není jich příliš, u kterých jsem ochotný zalít vlastní hrdost do betonu a panáčkovat u kina jak ratlík. Stačí pár tónů od Johna Williamse, táhlý záběr na helikoptéru mířící na ostrov...

»
17. 06. 2018 • p.a.c.o4

RECENZE: MotoGP 18

Šampionát MotoGP je skvělou podívanou, kdy při žádném závodě není nouze o dramatické situace a spoustu předjíždění. Navíc upadnout může při riskantnějších manévrech každý, tudíž nic není předem dané. Tento adrenalin se nám snaží nabídnout i virtuální zpracování této značky s oficiální licencí, a i letos ho mají na svědomí Italové z Milestone. MotoGP 18 se chlubí v PR materiálech celou řadou novinek, ovšem to už je taková klasika.

»
14. 06. 2018 • chaosteorycz2

Recenze: Vampyr

Před čtením dalších řádků se nejprve ujistěte, že jste dostatečně vybaveni na boj s nočními predátory. Jako základ zkontrolujte zásoby česneku. Jestliže jich nemáte dostatek na rozvěšení po místnosti, udělejte si alespoň česnečku nebo topinky. Hned v závěsu rozmlaťte libovolnou židli, přednostně dřevěnou, a z rovných částí utvořte kříž. Pokud nevíte, jak vypadá, zanedbali jste některé základy vašeho vzdělání. Nic nezkazíte ani vložením složeného Masaryka do kostelní pokladničky. Lépe pak budete vyjednávat s knězem...

»
05. 06. 2018 • lindros88cze1

RECENZE: ONRUSH

Britské Evolution Studios bylo jedním ze studií, které se zabývalo čistě vývojem závodních her, a byli v tom dobří. Za dob PS2 tito tvůrci stvořili sérii WRC, kdy ještě stála za to, abyste si ji nepletli s dnešními béčky. Poté přešli na šílené akční závody MotorStorm pro PS3 a opět se jednalo o slušný úspěch, ale tuto generaci se jim moc nedařilo a Sony se rozhodla studio rozpustit. Většina vývojářů ale využila...

»
04. 06. 2018 • chaosteorycz0

Recenze: Aragami Shadow Edition

Ara… co? To bude nějaká logická hra o skládání papíru do těch titěrných zvířat nebo ne? Ale s tím sympatickým ninjou na obalu to asi neklapne. Trochu působí jako japonský Deadpool, což určitě naznačuje, že půjde o krvavou rubačku, plnou useknutých končetin, zatímco hlavní hrdinu bude odříkávat haiku napsanou uťatým prstem. Ale moment. Čmoudí se mu z ruky, takže Aragami bude nakonec budovatelská hra o pěstování tabáku na úpatí hory Fuji. Ne?...

»
02. 06. 2018 • p.a.c.o2

RECENZE: Tennis World Tour

Sportem ku zdraví a trvalé invaliditě. To je úsloví, které sice zastánci pohybu nemají úplně v lásce, ale když se podívám po lidech ze svého okolí, skoro bych mu dal za pravdu. Pár sportovců z mého okolí to zkoušelo a problémy je dostihly, protože i zde platí, že nic se nemá přehánět. Někdo může namítnout, že v případě virtuálních sportů zranění nehrozí, což také není úplná pravda. Tenisový loket a bolavé prsty budiž...

»