RECENZE: WRC 7

Autor: p.a.c.o Publikováno: 24.9.2017, 11:26

Publikováno: 24.9.2017, 11:26

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 2452 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Závodní sezóna je v plném proudu a čistě na našem vkusu je, jaký motoristický sport si chceme užít. V tom je virtuální závodění hodně fajn, protože můžeme během chvíle vystřídat celou řadu závodních speciálů a procestovat svět. WRC je soutěž, která je dle mého královnou motorsportu, protože kroužit v bezpečí okruhu není takové, jako když se řítíte otevřenou krajinou, kde se během vteřiny může stát doslova cokoli. Potěší i fakt, že Kylotonn Games vylepšují svou hru s každým dílem, díky čemuž je série WRC stále zábavnější.

Letošní ročník má v názvu číslovku sedm, která mu paradoxně nejspíš moc štěstí nepřinese, minimálně v této recenzi ne. Než se dostaneme k nějakým dalším soudům, hurá na start prvních rychlostních zkoušek. Zde si osaháme první auto, první tratě a pak už nezbyde, než vybrat nějaký kontrakt v juniorské WRC a začít obligátní cestu na vrchol. K tomu bude ještě potřeba zvolit nastavení jízdního modelu a obtížnost soupeřů, kteří se nám pokusí cestu za titulem mistra světa co nejvíc znepříjemnit. Nečekejte však nějaké extra nastavování, možnosti jsou spíše základní, ale vybrat by si mohl každý.

Kariéra je klasická, a navíc se ani menu, ani další vata v kariérním módu od té loňské neliší, což je docela škoda. Obzvlášť komunikace týmu prostřednictvím smajlíků působí v porovnání s letošní F1 víc než odfláknutě. Alespoň, že když se nám bude v šampionátu dařit, není problém měnit auto, třídy nebo týmy i v průběhu sezóny. Licence a všechno ostatní je na svém místě, jak se ostatně na licencovaný produkt sluší a patří, takže v tomto ohledu žádné zásadní novinky nebo vylepšení. Jestli vás nebaví ježdění šampionátu, můžete se vydat do online světa, založit nějaký turnaj a zkusit to proti živým hráčům z celého světa, nebo vyzvat kamaráda ve split-screenu.

Nedostatek vylepšení neplatí pro tratě, které jsou jedním slovem úžasné, a to nejen svým zpracováním, ale především délkou. Konečně chvíli trvá, než nějakou rychlostní zkoušku pokoříme, takže se nezapomeňte soustředit až do konce. Ještě větší výzvou jsou speciální RZ, jejichž délka je oproti těm původním jednou taková. Bohužel počasí se nedokáže dynamicky změnit v průběhu závodu, takže již na začátku každé zkoušky vidíme, jaké počasí nás v ní bude provázet. Asfalt je v pohodě a suchá šotolina také. Jakmile zaprší, je to jako kdybychom jeli po ledě, a přitom jsme třeba v Itálii na šotolině. Na druhou stranu mají vývojáři zase co vylepšovat na příště a třeba reakce na povrchy bude další na řadě, co se vylepšování týče.

Ještě, než se dostaneme k hlavnímu nedostatku aktuálního ročníku, zmiňme model poškození. Ten je ve hře samozřejmě přítomen, nicméně není dobré očekávat nějaké zázraky. Vnější poškození laku nebo karoserie nevypadá špatně, ale praktický dopad na jízdu je nulový. Můžete však propíchnout pneumatiku nebo rozbít svůj motor. Rozhodně to však nestihnete vše v jedné zatáčce, a to ani se zapnutou simulací. Potenciál ke zlepšení je tak značný i v tomto směru. Velkou pochvalu zaslouží zvuky jednotlivých speciálů. Ty jsou prostě fantastické a po stránce zvuku je WRC 7 jednou z nejlépe nazvučených her.

Co na plat, že se na hru pěkně kouká, a ještě lépe se poslouchá, když se hrozně špatně hraje. Řízení je oproti loňsku divné, jelikož všechna auta mají tendenci se neustále rovnat. Takhle do textu se to špatně popisuje, ale vypadá to tak, že po puštění páčky zatáčení se auto automatický vrací do přímého směru, jako byste měli zapnutou nějakou stabilizaci. Bohužel je úplně jedno, jaké nastavení máte a stejně tak jsem přehrabal kompletní nastavení mrtvých zón a dalšího. Nic však tuto vadu neodstranilo. Na tratích s asfaltem není problém tak hrozný, ale na šotolině se jede o poznání hůře a vrcholem jsou pak tratě na ledě/mokru.

Díky tomu je hrozně těžké auto správně vést do začátek, obzvlášť styl dveřmi napřed nefunguje, jak by měl ačkoliv úplně v pohodě fungoval loni. Při ježdění musíte neustále lehce korigovat směr, což často končí hodinami nebo v příkopě, to vše doplněné salvou nadávek, protože jste to přesně takhle blbě rozhodně zajet nechtěli. Z počátku jsem si říkal, že jsem asi pěkné poleno na hraní, takže následoval test PC verze a zde kupodivu vše funguje v pořádku a jezdí se příjemně. Hodně velká škoda, protože právě z výše popsaného důvodu si hra ve výsledku odnese takové hodnocení, jaké je na konci. Jedinou nadějí by mohl být nějaký update, jenž jízdní model napraví, ale do vydání recenze se bohužel žádný neobjevil.

4
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

WRC 7 by bylo skvělou hrou, ale díky technickým nedostatkům v jízdním modelu vám její koupi v aktuálním stavu nedoporučuji. Zatím úplně klidně můžete zůstat u loňského ročníku a čekat na opravu a hlavně slevu. Škoda promarněného potenciálu, protože WRC 7 jinak vypadá hodně dobře a kdyby vše fungovalo, i by se pěkně hrálo, výsledná známka by byla o dost vyšší, a i bych vám WRC 7 doporučil. Takhle ale ruce pryč.
02. 01. 2022 • HusekD0

RECENZE: The Gunk

Dočkali jsme nového roku a všem fanouškům videoher zajisté přinese spoustu zajímavých titulů. Před novým začátkem jsme se ale ještě dočkali pár zajímavých vydání. Já osobně jsem se rozhodl strávit herní vánoční svátky v nové hře od švédského vývojářského studia Image & Form Games. Tito vývojáři se proslavili sérií SteamWorld, ze které budete určitě znát dvoudílný podtitul SteamWorld Dig. V obou případech se jednalo o 2D akční, platformovou adventuru. Byl...

»
28. 12. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Oddworld: Soulstorm Enhanced Edition

Máte rádi výlety do minulosti? Tak tentokrát to máme rychlíkem do konce devadesátých let minulého století, kdy si ještě celá řada z vás cumlala palec a plnila pleny. Série Oddworld vznikla ve zlatém věku plošinovek, nicméně nešlo o tradiční skákačku typu Crash Bandicoot. Spíše šlo o kombinaci více žánrů, kde boční pohled pomáhal překonávat jak různé překážky, tak řešit logické úkoly a, to především, takticky likvidovat nepřátele. Protože jako Abe nemáte...

»
21. 12. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning – Fatesworn

Ano, tentokrát má recenzovaná hra trochu delší název. Nejde totiž o plnohodnotný titul, ale pouze o rozšíření Fatesworn pro RPG Kingdom of Amalur. Respektive pro její remasterovanou verzi pojmenovanou Re-Reckoning, která vyšla minulý rok. A právě tím je dodatečný obsah nejzajímavější, neboť nestává se každý den, aby hra vytažená z historie získala něco navíc v rámci příběhu a herního času. Nicméně zrovna v případě Amaluru šlo o jeden z důvodů, proč se vydavatelství THQ...

»
20. 12. 2021 • HusekD0

RECENZE: Antarctica 88

Když jsem viděl první obrázky ze hry Antarctica 88, tak se mi okamžitě vybavil klasický horor Johna Carpetera z 80 let, The Thing (Věc). Patřím mezi velké fanoušky starých hororů a právě proto jsem se rozhodl, že se na A88 podívám a podělím se s vámi o mé herní dojmy v naší recenzi. Za titulem stojí ruští indie vývojáři ze studia Euphoria Games. Hned v úvodu musím zmínit, že se jedná o...

»
12. 12. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Transient: Extended Edition

Mysl Howarda Phillipse Lovecrafta dala vzniknout nespočtu příběhů, vzbudila zájem o knižní vazby z kůže a přivedla na svět ambiciózní univerzum plné chapadel. A přestože zavedla známého spisovatele i do žánru sci-fi, o kyberpunk šlo asi ve stejné míře, jako o příručky na pěstování konopí. Ale kdo říká, že by to bádání o lidské malosti a hledání něčeho vyššího právě do subžánru vědecko-fantastické literatury nezapadlo. Minimálně Stormlink Studios si myslí, že...

»
09. 12. 2021 • HusekD0

RECENZE: Sherlock Holmes Chapter One

Frogwares je opravdu impozantní vývojářské studio. Bylo založeno roku 2000 v Kyjevě a od té doby zásobilo hráče více jak desítkou zajímavých titulů. Mistr se má držet svého řemesla a podle tohoto přísloví přistupují k práci i tamní vývojáři. Svojí cestu započali adventurou se Sherlockem Holmesem s podtitulem The Mystery of Mummy. Ačkoliv měli ve svém portfoliu i pár dalších experimentů, tak se jejich cesty vždy vrátili právě ke klasické adventuře se slavným britským...

»
08. 12. 2021 • MightySerjo0

RECENZE: Halo Infinite

Pamatujete si minulý rok, kdy jsme celí natěšení očekávali první záběry z hraní kampaně nového Halo? A pamatujete si, jak celá fanouškovská komunita nevěřila svým očím, na co se to vlastně kouká? A co plný internet chudáka Craiga, který je navždy uložený na síti jako jedno z legendárních meme? Věřím, že většina z vás ví, o čem tady píšu. Kromě toho, že Halo nevyšelo jako startovní titul nové generace konzolí...

»
07. 12. 2021 • HusekD0

RECENZE: White Shadows

White Shadows je moderní pojetí bajky, převedené do temného herního světa. Tamní svět je zvrácený a zlý, ale všechno v něm tak nějak dává smysl a krásně to do sebe zapadá. Dokonale se v něm odráží stav a povaha naší společnosti. Kontrast mezi dobrem a zlem, bohatstvím a chudobou, zoufalství a nadějí, to všechno je součástí našeho příběhu. V minulosti vedla Velká válka k morové pandemii, která vymazala téměř vše živé z povrchu země. Za...

»