RECENZE: WRC 7

Autor: p.a.c.o Publikováno: 24.9.2017, 11:26

Publikováno: 24.9.2017, 11:26

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 1350 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Závodní sezóna je v plném proudu a čistě na našem vkusu je, jaký motoristický sport si chceme užít. V tom je virtuální závodění hodně fajn, protože můžeme během chvíle vystřídat celou řadu závodních speciálů a procestovat svět. WRC je soutěž, která je dle mého královnou motorsportu, protože kroužit v bezpečí okruhu není takové, jako když se řítíte otevřenou krajinou, kde se během vteřiny může stát doslova cokoli. Potěší i fakt, že Kylotonn Games vylepšují svou hru s každým dílem, díky čemuž je série WRC stále zábavnější.

Letošní ročník má v názvu číslovku sedm, která mu paradoxně nejspíš moc štěstí nepřinese, minimálně v této recenzi ne. Než se dostaneme k nějakým dalším soudům, hurá na start prvních rychlostních zkoušek. Zde si osaháme první auto, první tratě a pak už nezbyde, než vybrat nějaký kontrakt v juniorské WRC a začít obligátní cestu na vrchol. K tomu bude ještě potřeba zvolit nastavení jízdního modelu a obtížnost soupeřů, kteří se nám pokusí cestu za titulem mistra světa co nejvíc znepříjemnit. Nečekejte však nějaké extra nastavování, možnosti jsou spíše základní, ale vybrat by si mohl každý.

Kariéra je klasická, a navíc se ani menu, ani další vata v kariérním módu od té loňské neliší, což je docela škoda. Obzvlášť komunikace týmu prostřednictvím smajlíků působí v porovnání s letošní F1 víc než odfláknutě. Alespoň, že když se nám bude v šampionátu dařit, není problém měnit auto, třídy nebo týmy i v průběhu sezóny. Licence a všechno ostatní je na svém místě, jak se ostatně na licencovaný produkt sluší a patří, takže v tomto ohledu žádné zásadní novinky nebo vylepšení. Jestli vás nebaví ježdění šampionátu, můžete se vydat do online světa, založit nějaký turnaj a zkusit to proti živým hráčům z celého světa, nebo vyzvat kamaráda ve split-screenu.

Nedostatek vylepšení neplatí pro tratě, které jsou jedním slovem úžasné, a to nejen svým zpracováním, ale především délkou. Konečně chvíli trvá, než nějakou rychlostní zkoušku pokoříme, takže se nezapomeňte soustředit až do konce. Ještě větší výzvou jsou speciální RZ, jejichž délka je oproti těm původním jednou taková. Bohužel počasí se nedokáže dynamicky změnit v průběhu závodu, takže již na začátku každé zkoušky vidíme, jaké počasí nás v ní bude provázet. Asfalt je v pohodě a suchá šotolina také. Jakmile zaprší, je to jako kdybychom jeli po ledě, a přitom jsme třeba v Itálii na šotolině. Na druhou stranu mají vývojáři zase co vylepšovat na příště a třeba reakce na povrchy bude další na řadě, co se vylepšování týče.

Ještě, než se dostaneme k hlavnímu nedostatku aktuálního ročníku, zmiňme model poškození. Ten je ve hře samozřejmě přítomen, nicméně není dobré očekávat nějaké zázraky. Vnější poškození laku nebo karoserie nevypadá špatně, ale praktický dopad na jízdu je nulový. Můžete však propíchnout pneumatiku nebo rozbít svůj motor. Rozhodně to však nestihnete vše v jedné zatáčce, a to ani se zapnutou simulací. Potenciál ke zlepšení je tak značný i v tomto směru. Velkou pochvalu zaslouží zvuky jednotlivých speciálů. Ty jsou prostě fantastické a po stránce zvuku je WRC 7 jednou z nejlépe nazvučených her.

Co na plat, že se na hru pěkně kouká, a ještě lépe se poslouchá, když se hrozně špatně hraje. Řízení je oproti loňsku divné, jelikož všechna auta mají tendenci se neustále rovnat. Takhle do textu se to špatně popisuje, ale vypadá to tak, že po puštění páčky zatáčení se auto automatický vrací do přímého směru, jako byste měli zapnutou nějakou stabilizaci. Bohužel je úplně jedno, jaké nastavení máte a stejně tak jsem přehrabal kompletní nastavení mrtvých zón a dalšího. Nic však tuto vadu neodstranilo. Na tratích s asfaltem není problém tak hrozný, ale na šotolině se jede o poznání hůře a vrcholem jsou pak tratě na ledě/mokru.

Díky tomu je hrozně těžké auto správně vést do začátek, obzvlášť styl dveřmi napřed nefunguje, jak by měl ačkoliv úplně v pohodě fungoval loni. Při ježdění musíte neustále lehce korigovat směr, což často končí hodinami nebo v příkopě, to vše doplněné salvou nadávek, protože jste to přesně takhle blbě rozhodně zajet nechtěli. Z počátku jsem si říkal, že jsem asi pěkné poleno na hraní, takže následoval test PC verze a zde kupodivu vše funguje v pořádku a jezdí se příjemně. Hodně velká škoda, protože právě z výše popsaného důvodu si hra ve výsledku odnese takové hodnocení, jaké je na konci. Jedinou nadějí by mohl být nějaký update, jenž jízdní model napraví, ale do vydání recenze se bohužel žádný neobjevil.

4
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

WRC 7 by bylo skvělou hrou, ale díky technickým nedostatkům v jízdním modelu vám její koupi v aktuálním stavu nedoporučuji. Zatím úplně klidně můžete zůstat u loňského ročníku a čekat na opravu a hlavně slevu. Škoda promarněného potenciálu, protože WRC 7 jinak vypadá hodně dobře a kdyby vše fungovalo, i by se pěkně hrálo, výsledná známka by byla o dost vyšší, a i bych vám WRC 7 doporučil. Takhle ale ruce pryč.
  • Sajmon

    Velký propadák. Už WRC 6 mě zklamala. DIRT4 je opravdová rally.

22. 02. 2018 • chaosteorycz0

Recenze: The Station

Zdánlivě opuštěná vesmírná stanice a ústřední postava coby pojítko mezi tím, co se událo, a co se teprve stane. U bláznivého Isaaca, kde jsem jen tohle předtím viděl? A už vím, asi ve dvaceti předešlých zpracováních. A přece se chci opět nechat tahat po temných chodbách za doprovodu blikajícího osvětlení. Doslova dychtím po informacích ukrytých v emailové komunikaci, odložených poznámkách a zanechaných vzkazech. Stresové situace a problémy volající po rukách zkušeného...

»
19. 02. 2018 • p.a.c.o19

RECENZE: Kingdom Come: Deliverance

Česká herní scéna o sobě dává průběžně vědět celému hernímu světu a často velice úspěšně. Máme tu hry jako Factorio, Mashinky nebo Space Engineers, ukazující, že u nás dělat hry umíme a také, že máme zajímavé nápady na témata. To ostatně moc velká novinka není, protože i v minulosti byla řada her, které si dokázaly získat celosvětový respekt. Mafie se zapsala do srdcí několika generací hráčů, a i v dnešní době je...

»
18. 02. 2018 • chaosteorycz6

Recenze: Monster Energy Supercross – The Official Videogame

Itálie nám dala mnohé. Kvalitní fotbal, slunné pláže, okouzlující architekturu, diskotékovou hudbu, rychlá auta, sicilskou mafii, dobrou kuchyni a studio Milestone. Legendy z Milana, tak bych mohl autory nazvat s klidným svědomím, protože za více než 20 let vytvořili skoro padesátku her. Pamatují systém SNES stejně, jako první Xbox a jejich rukami prošli licence na podniky WRC, MotoGP, V8 Supercars nebo MXGP. Přes to všechno je Milestone synonymem průměrnosti, který sype hry...

»
05. 02. 2018 • DandyCZE2

Recenze Railway Empire

Začátky mého hraní dorazily na Xbox! Ano, strategie a budovatelské hry mě provázely od počátků mého hraní. Oblíbil jsem si všemožné tycoony, v nichž jsem stavěl, co šlo. Aktuálně hraji primárně na Xboxu a tam těchto her není opravdu moc. Najdou se zástupci globálnějších her jako třeba Tropico nebo Civilization, ale klasické vláčky? Ty rozhodně ne.

»
04. 02. 2018 • chaosteorycz18

Recenze: Monster Hunter World

V moderním světě většina civilizace neloví pro potravu, což je dobře. Jako první bych skončil s pusou od hlíny a hrstí cvrčků, místo šťavnatého kusu zadní flákoty. A to v tom lepším případě. Mimo cílených odstřelů a mysliveckých honů, se tak z lovů staly záležitosti zbohatlíků, kteří si v poklidné vzdálenosti a bezpečí odstřelují to, co momentálně touží pověsit nad krb. Co jim ale to drahé vybavení sebrat, dát jim do ruky sekeru, luk a...

»
22. 01. 2018 • chaosteorycz0

Recenze: The Vanishing of Ethan Carter

Tvrdí se, že ty nejúžasnější příběhy píše sám život. Pokud to vezmu za bernou minci, pak je mladý Ethan Carter hotovou živoucí novelou na pokračování. Se svou početnou rodinou žije v malé vesničce v Red Creek Valley. Kouzlu překrásné krajiny se vyrovnají snad jen tajemství, kterých má lokalita více než matka představená za dveřmi své cely. To je také důvod, proč Ethan kontaktuje muže, jehož jméno je nevyřčeno po téměř celý čas....

»
19. 01. 2018 • kristine4chaos0

Recenze: InnerSpace

Jsou hry, hry a pak hry. Že nechápete? Nevadí, ráda vysvětlím. U valné většiny produkce jednoduše vypnete, protože hra po vás chce jen základní operace. A k těm vás ještě povodí za ručičku. Pak jsou tu hry logické, tvořené hádankami, vyžadující zapnout mozek na vyšší obrátky. Ty jsou občas spojené s až uměleckým grafickým zpracováním, čímž se volně dostávám k hrám relaxačním. Bývají budovatelské, explorativní, dávají vám větší volnost v...

»
16. 01. 2018 • p.a.c.o6

RECENZE: Flying Tigers: Shadows over China

Létání fascinuje lidi od nepaměti a do oblak by chtěla létat celá řada z nich. V dnešní době jsou letadla stejně běžnou součástí našich životů, jako dříve auto nebo koňský povoz. Bohužel virtuální piloti mají podmínky ztížené, protože na konzole her s letadlovou tématikou zrovna moc nenajdete. O to více mi udělali radost Flying Tigers: Shadows over China, kteří nám takové klasické arkádové létání nabízejí.

»