RECENZE: WRC Generations

Autor: p.a.c.o Publikováno: 18.11.2022, 21:21

Publikováno: 18.11.2022, 21:21

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 2798 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Hry s oficiální licencí nám nabízejí přesně to, co od nich čekáme. Známé značky, sponzory, stáje, tratě, jezdce nebo hráče a stadiony. Na druhou stranu není snadné takovou hru připravovat v pokud možno nějakém intervalu ideálním jak pro vývojáře, tak pro hráče. A další věcí je fakt, že každá licence jednou končí, a i když se vývojářům při nakládání s ní daří, může dojít k ukončení spolupráce. Letos tímto způsobem rozloučíme hned se dvěma sériemi. Ta první z nich je fotbalová, protože od příštího roku ponese legendární FIFA zcela jiné označené.

Tou druhou jsou rally závody se značkou WRC, které pro nás letos naposledy připravili KT Racing (Kylotonn). Ti nám svou verzi těchto závodů přinášejí od roku 2015, kdy vyšlo WRC 5. Musím uznat, že od té dobry hra ušla opravdu dlouhou cestu a postupně se z otloukánka stala zajímavá značka balancující mezi přístupnou arkádovkou a takovým lehčím simulátorem. Ten poslední, sedmý ročník, nese název WRC Generations – The FIA WRC Official Game a i na samém konci vývoje museli vývojáři čelit výzvě v podobě implementace hybridních vozů, které letos musely do šampionátu vstoupit. A vás jistě zajímá, jak to všechno nakonec dopadlo.

Asi nejvíc se v tomto textu budete setkávat se srovnáním s loňským ročníkem. Fakt je, že obě hry jsou si podobné v mnoha ohledech. Až jsem měl občas problém, rozlišit, který ročník to vlastně hraju. Neřekl bych, že je to výhoda, na druhou stranu se není co divit, že vývojáři chtěli ušetřit zdroje, když šlo o poslední ročník. Je však klidně možné, že celý rally koncept nehodí do šuplíky, ale přepracují ho a někdy v budoucnu třeba vydají pod jinou značkou a bez svázání s ofiko licencí.

Nabídka herních režimů proto není žádným překvapením, tedy až na ligové online zápolení, kde se všichni mulitplayeroví závodníci mohou realizovat, jak jen budou potřebovat. Většina z nás skočí buď do rychlého závodu nebo do kariéry. Není tak žádným překvapením, že nás opět čeká cesta z nejnižších kategorií do vysněné WRC. Bohužel se vývojáři nezbavili otravného kalendáře akcí. Takže se zas a znovu budeme muset proklikávat ke každé události a cestou poslouchat naši asistentku, která snad umí mluvit nadšeně i o zírání do zdi.

Mimo závodění na hlavních soutěžích nás tak opět čeká získávání přízně sponzorů, týmové odpočinky, testování a to nejlepší z vedlejších úkolů – historické rally. V tomto ohledu tedy počet změn nula, a to včetně ne úplně dobře využitého vývojového stromu pro naše auto, tým a další části kariéry. Ve výsledku je v této části rychlostní zkoušky všechno při starém a žádná nečekaná zatáčka nikde nečeká.

To samé bych mohl říct i o jednotlivých šampionátech. Byť jsou tratě opět skvělé, dlouhé a náročné, některé z nich se vrací v hodně podobné formě jako loni. Světlou výjimkou je novinka ze Švédska, kdy se konečně vydáme také za sněhem a ledem. Je to hodně pěkné svezení na pohled a docela solidní výzva. I když musím se přiznat, že i takový hodně průměrný jezdec, jakým jsem, se cítil o dost lépe mezi závějemi sněhu ve Švédsku než třeba na šotolině v Keni nebo kdekoliv jinde. Dřív jsem měl velice rád Monte Carlo, ale to si u mě letos zejména z grafického hlediska vůbec nešplhlo.

Obzvláště na tratích je totiž hodně vidět, v jaké části vývoje se do jednotlivých dílů připojili. Mnou tolik omílané Švédsko totiž ve zdejším zpracování působí jako zjevení. Je plné detailů, sněhu, závějí a dalších věcí, díky nimž jsem měl ze závodění skvělý pocit. Na druhé straně stojí třeba Itálie, Německo nebo zmíněné Monte Carlo, které už působí opravdu hodně opotřebovaně. Nějaký servis by jim jistě prospěl.

Grafika má to nejlepší již dávno za sebou, takže se připravte na opravdu průměrnou podívanou. Smutné a nudné textury stromů, lidí a zbytku okolí tratě jsou tu běžné. Stejně působí i voda, což je smutné podruhé. Hra mám totiž dynamické počasí, takže docela často prší. A právě na déšť není vůbec hezká podívaná. Skoro jsem si při jízdě v něm připadal, jako kdybych hrál nějakou opravdu hodně starou hru, a ne počin z roku 2022. Přitom třeba částicové efekty prachu po průjezdech jsou ucházející, ale celkový dojem z velice průměrného technického zpracování už nezachrání. Až mi přišlo úsměvné, že WRC Generations nabízí dva obrazové režimy – 2K a 60 FPS nebo 4K a 30 FPS. Nechápu, že tahle věc se nemůže hýbat ve 4K a 60 FPS, ale co už. Rozdíl ve vzhledu minimální, takže byla volba relativně snadná. Navíc v té rychlosti se člověk beztak věnuje něčemu jinému než krajinkám kolem.

Plné ruce volantu je to, oč tady běží. Kdo hrál loni, nebude ničím překvapen, protože jízdní model mi přišel identický. Ani hybridní auta moc svěžího větru nepřinesla. Hlavní novinkou je ukazatel nabití baterie, který by měl motoru notně pomoci k cestě v před a skrze brždění ho budeme doplňovat. Bohužel mi přišlo, že se nic zásadního s plnou baterií na rozdíl od vybité, nedělo. Takže vlk se nažral tím, že tu tahle věc je, ale koza vývojářů zůstala celá.

WRC Generations, respektive jeho vývojáři velice dobře vědí, kde je jejich místo, co se hratelnosti týče. Nejdou do přímého střetu s DiRT Rally, nedej bože Richard Burns Rally, ale také to není taková arkáda, aby ji mohl hrát každý se zavřenýma očima, a přitom byl pořád první. Hra má velice robustní systém nastavení, takže se dá dobře hrát jak na gamepadu, tak samozřejmě na volantu. V obou případech máte radost z každé skvěle projeté zatáčky a pokud skončíte v příkopě, moc dobře vždycky víte, proč tomu tak bylo.

A jak to bude se značkou WRC? Jistě velice netrpělivě se na ni již těší Codemasters, potažmo jejich chlebodárce EA, kteří z ní budou chtít dostat co nejvíce. Třeba dojde k nějaké fúzi, kdy by DiRT Rally oficiální WRC licenci dozajista hodně slušela a fanoušci většího příklonu k simulátorům by mohli být spokojeni. Ale zatím nevíme, jakou cestou se rozhodnou noví majitelé jít, takže si budeme muset počkat na nějaké informace. Do té doby jsou tu ale KT Racing, kteří svými hrami značce špatné jméno rozhodně neudělali, a i když start nebyl nijak skvělý, minimálně poslední dva díly si své místo mezi závodními tituly dozajista získali.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Letošní ročník tak naposledy přináší pěkně zpracovanou rally pro široké masy závodníků. Bohužel, jak se daleko čekat, těch novinek už zdaleka není tolik a kdo má WRC 10, do koupě novinky se pouštět vůbec nemusí. Byť není startovací cena nijak závratná, nějaká pěkná sleva bude hře slušet.
23. 11. 2022 • p.a.c.o0

RECENZE: Goat Simulator 3

Poslání her je jasnější než výbuch atomovky. Mají přinášet výborné technické zpracování, vážné příběhy, kdy místy jedno nebo obě oči nezůstanou suché a propracovanou hratelnost, která je výzvou nejen pro naše ruce, ale také hlavu. Anebo taky ne. Pokud vývojáři popustí uzdu fantazii, vymyslí něco bláznivého, bizardního či ujetého, a ještě pro jistotu k tomu přilepí přídavek simulátor.

»
22. 11. 2022 • Michael Chrobok0

RECENZE: Gungrave G.O.R.E

Jakmile se objevila příležitost k recenzi hry Gungrave G.O.R.E, nemohl jsem si ji nechat ujít. Ostatně první hra tohoto jména mi před lety dala přezdívku, přičemž od té doby se dočkala pouze jednoho pokračování, taktéž na PS2 (VR verzi, která dopadla velmi špatně jak u hráčů, tak u kritiků, raději ani zmiňovat nebudu). Co vedlo autory nyní, v roce 2022, probudit hlavního hrdinu Gravea z mrtvých a má jeho cesta...

»
21. 11. 2022 • Michael Chrobok0

RECENZE: Evil West

Když jsem poprvé slyšel o další hře z produkce Focus Entertainment, příliš nadšení to ve mně nevyvolalo. Francouzský distributor je znám celou řadou titulů, které velmi snadno zapadnou do šedého průměru a poté po nich neštěkne ani pes. Poté jsem si ale vzpomněl na skvělou dvojici her A Plague Tale, což ve mně opět vzbudilo naději. Odsoudit hru na základě předsudků by ostatně byla veliká chyba a v případě Evil...

»
21. 11. 2022 • Lukáš Urban0

Recenze: Soulstice

Různorodost. To je ten pravý výraz, který nám pomůže pojmenovat to, co na hrách máme tak strašně rádi. Vezměte si například téma sourozenců stojících proti nebezpečí. Může z toho vzniknout báječná adventura pro dva, kde bratři putují společně lesem a řeší logické překážky. Dále lze vytvořit středověký příběh opřený o éru morové epidemie, kde se ke slovu dostává dávné prokletí. A v neposlední řadě je možné vystavět fantaskní příběh o zániku světa,...

»
15. 11. 2022 • Lukáš Urban0

Recenze: The Chant

Ve školním skládání herbářů nejspíš našli zalíbení jen dva typy lidí. Budoucí pěstitelé omamných látek a fanatičtí zahradníci, kterým při popěvku „rozvíjej se poupátko“ vstávalo víc než jen úsměv na rtech. Jenže nikdo nemohl tušit, že se jednou najde ostrov plný dnešních hipíků, jejichž denním plánem je opěvování přírody a dolování barevných kamínků. A do takového prostředí se dostává psychicky nevyrovnaná slečna trpící tragickou ztrátou sestry. Pomůže sekta nevyrovnané duši?...

»
14. 11. 2022 • Michael Chrobok0

RECENZE: Pentiment

Dobrých adventur je jako šafránu. Zatímco distributoři a herní studia hledají stále nové způsoby, jak monetizovat své tituly i po vydání a jak přesvědčit hráče, že potřebují nový skin na svou zbraň, tradiční herní žánry bohužel trpí. To ovšem neznamená, že by upadly v zapomnění. Skvělým příkladem je nejnovější počin studia Obsidian Entertainment, a především Joshe Sawyera (Icewind Dale, Neverwinter Nights 2, Fallout: New Vegas, Pillars of Eternity) s názvem...

»
04. 11. 2022 • p.a.c.o0

RECENZE: Call of Duty: Modern Warfare II

Za sebe musím říct, že v žánru čistokrevných stříleček posledních pár let opravdu strádám. Ty časy, kdy jich do roka vyšlo několik a člověk si mohl vychutnat nespoutanou jízdu s vůni střelného prachu po kolena v krvi nepřátel, jsou ty tam. Zůstalo pouze pár přeživších, a ještě méně z nich vychází každý rok. Poslední stálící je v tomto směru Call of Duty, které rok co rok přináší nový díl. Výhodou téhle série je fakt, že...

»
27. 10. 2022 • p.a.c.o0

RECENZE: PGA Tour 2K23

Ač se to nemusí zdát, recenzovat golfovou hru není taková pohoda, jakou se tento sport prezentuje. Hráči jsou sice od přírody zvyklí, že musí překonávat překážky, ale jak se nějakou mechaniku naučí a dostatečně si ji osvojí, nic je na vítězné cestě už většinou nezastaví. A pak je tady golf, kdy žádný odpal není stejný a koncentrace musí být po celou dobu na nejvyšší úrovni. Každé zaváhání pak golfový bůh...

»