RECENZE: Thrustmaster TCA Yoke Pack Boeing Edition

Autor: DandyCZE Publikováno: 27.5.2022, 0:31

Publikováno: 27.5.2022, 0:31

Sociální sítě

O autorovi

DandyCZE

DandyCZE

Je autorem 158 článků

Jako velký fanoušek letadel si nikdy nenechám ujít možnost vyzkoušet nové perifériím které mají umocňovat požitek z hraní her. Dneska se nám do rukou dostala novinka od společnosti Thrustmaster, tak jí jdeme vyzkoušet.

Hned na úvod prozradím, že zařízení je plně kompatibilní s Xboxem a PC a testovanou hrou bude primárně Microsoft Flight Simulator 2020. Celý název produktu je Thrustmaster TCA Yoke Pack Boeing Edition a jak už název napovídá, jedná se o repliku, kterou sám Boeing stvrdil certifikátem. Konkrétně se jedná o model Boing 787. V testované sadě máme k dispozici Berany a plynový kvadrant.

Berany
První, co se podíváme jsou berany, které si okamžitě zamilujete.  Už když to držíte v ruce, tak máte pocit, že každou chvíli startujete. Potom zapnete hru a jdete na první start, asi nikdy nezapomenu ten pocit, když jsem přitáhl k sobě a letadlo začalo stoupat. Zatím jsem létal primárně na pákových ovladačích a tento pocit jsem neznal. Je to úplně něco jiného, když to držíte v obou rukách. Ale zpátky na zem, nejdříve si berany trošku popíšeme a projdeme, co vlastně všechno nabízejí, jediné, co víme, že designem jsme v Boingu 787.

Jako Xboxového hráče mě hned do očí prašti popisky tlačítek a ovládacích prvků, které jsou identické s prvky na klasickém Xbox ovladači, po pravdě bych uvítal, kdyby berany byli čisté a popisky jste si mohli třeba dolepit samolepkou. Popisky, ale mají částečně své opodstatnění, jelikož máte přiložený speciální leták (fakt velký A3 plakát), kde je vše popsané k čemu slouží, takže i naprostý lajk se dostane hned do obrazu.

Berany nabízejí kvalitní kovové tělo, které je zabaleno do plastu, ale není to úplně obyčejný plast, u kterého vám po dvou hodinách hraní začne stékat pot po dlaních. Je vidět, že i když má produkt velmi příznivou cenu, tak se nešetřilo na důležitých věcech. Za sebe bych jenom na místech, kde berany držíte udělal nějaký hrubší povrch, pří delších letech (několika hodinový) už mají ruce tendenci sjíždět. Celkový náklon nebo spíš rozsah v pohybu dopředu a dozadu je 21 cm, to číslo vám asi takhle nic neřekne, ale pocitově je to strašná dálka. Zejména u malých a středních letadel si s tím pořádně vyblbnete. Pokud by se někomu zdálo, že berany mají malý odpor při ovládání, může si je ještě ztužit pružinou, která je součástí balení. Jestli se tady někdo právě nadechnul a doufal, že berany mají reálnou zpětnou vazbu, tak ho zklamu, bohužel tahle vychytávka v leteckých ovladačích chybí (bavíme se o mainstremu) a zde můžeme jenom závidět závodníkům. Samotného by mě zajímalo, proč je to tak těžké, když vidíme, jaký pokrok udělali volanty.

Když jsme u těch zajímavostí, tak designéři počítali i s tím, že potřebujete mít nějaký displej na dosah ruky na který si můžete vytáhnout různé doprovodné aplikace (týká se primárně PC hráčů) a tak vám připravili držák na mobilní telefon nebo tablet.
Na závěr se pak zastavím u samotných ovládacích prvků a tlačítek, kterých jsem napočítal cca 16-17 a můžete si je namapovat, k tomu tam máte ještě analogový přepínač a osmisměrný HUT. Pro většinu pilotů je to dostačující počet, ale to se bavíme stále jenom o beranech, takže jdeme na kvadrant, který nám to posune ještě dál.

Plynový kvadrant
Součástí balení je kvadrant, který má tři hlavní páky (táhla), z nichž dvě budete s největší pravděpodobností používat na tah motoru a u té zbývající se nabízejí například klapky nebo aerodynamická brzda, pro které máte v balení i rozdílné páčky. Táhla si můžete libovolně přehazovat a mapovat, takže je jedno, jestli kvadrant dáte napravo nebo nalevo, stačí si pak jenom přehodit táhla.

Na základně je pak něco jako AP jednotka (autopilot), která je sice hodně zjednodušené, ale dá se použit. Vše tak budete mít přímo na ruce. Celkově základna nabízí 14 programovatelných ovládacích prvků.
Co je ovšem pecka je i možnost používat dva kvadranty současně. Tohle jsem ovšem nemohl vyzkoušet a pouze se pokochal na YouTube. Ten pocit, že každé táhlo je jeden motor je prostě famózní, a ještě byste si znásobili počet ovládacích prvků.

Jelikož Thrustmaster se snaží držet svoji rodinu kompatibilní, směle jsem využil možnost připojit do kvadrantu i pedály, abych umocnil svoji pozici pilota, a hlavně opět zvýšil počet ovládacích prvků. Pedály nejsou součástí balení, jenom info pro puntičkáře.
🎁👉 Na našem FB je u recky ovladače soutěž o hru MSF 2020 https://www.facebook.com/xboxweb.cz/posts/10160442039850101

Zajímavé skupiny a stránky:
Pokud létáte, podívejte se do skupiny na FB Microsoft Flight Simulator CZ/SK
Na Discordu se pak pochlubte se záběry z hraní a nebo domluvte na společný let

9
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Osobně jsem nadšen z toho, co Thrustmaster nabízí a za jakou cenu. Celý komplet je velmi pěkně udělaný a prošpikovaný kvalitními komponenty a technologiemi například H.E.R.T. jistě přispěla k tomu famóznímu pocitu z ovládání. Žádné řádky a informace ovšem nepřekonají ten pocit, když sednete za monitor nebo obrovskou TV a vzlétnete do oblak, ten pocit přeji zažít každému virtuálnímu pilotovi. Jestli čekáte na mé doporučení, tak ho máte. Tohle je špička ve své třídě a uvidíme, jestli se nám do rukou dostane nějaký konkurenční produkt pro srovnání.
Kvalitní zpracováníChybí hrubší povrch na plochách pro držení
Cena Mírné omezení mapování na Xboxu vs PC
Pocit z ovládání
27. 06. 2022 • HusekD0

RECENZE: MX vs ATV Legends

Závodních sérií máme na Xboxu jako hub po dešti, ale jen malá hrstka z nich se z nepochopitelného důvodu věnuje terénním motorkám. V současné době máme na výběr z MXGP, Monster Energy Supercross od společnosti Milestone, nebo můžeme sáhnout po odlehčenější variantě v podobě MX vs ATV od Rainbow Studios. Právě ti začali s touto sérií již v roce 2005, kdy nám představili titul MX vs ATV Unleashed. Hra získávala...

»
27. 06. 2022 • Lukáš Urban0

Recenze: Zorro The Chronicles

Slunce lehce objímá hory a pomalu se sune do jejich stínu, aby místo na obloze předalo hvězdám. Byla by to romantická chvíle podtrhnutá chumlem slámy valícím se prérií, kdyby se okolím nerozléhalo sténání nebohých vesničanů, kteří jsou opětovně utlačováni vojsky kapitána Montera. Nebo tentokrát spíše lidmi Monasteria. Na kžadý pád, oblažen vlastní dokonalostí je první a poslední instancí Kalifornie v době, kdy tím nejrychlejším poštovním spojením byl dostavník. Jenže tentokrát to...

»
24. 06. 2022 • HusekD0

RECENZE: Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder´s Revenge

Pokud jste vyrůstali v devadesátkách, tak vám tito hrdinové jistě nebudou cizí. Želvy Ninja se jako většina tehdejších hrdinů zrodila v komiksové podobě. Měla je na svědomí americká společnost Mirage Studios, která s nimi vydala v roce 1984 první časopis v pouhém několikatisícovém vydání. I přes to si okamžitě získali srdce mladých čtenářů a bylo jasné, že zmutovaní ninjové mají obrovský potenciál. My si je ovšem pamatujeme především díky kreslené...

»
28. 05. 2022 • p.a.c.o0

RECENZE: Tourist Bus Simulator

Kvituji s povděkem, že i na konzole se začíná objevovat stále více simulátorů, které si dokonce konkurují i v rámci kategorií. Není jich sice stále tolik, jako na jejich hlavní PC platformě a stále čekáme, až se čeští SCS Software rozhoupají a nabídnout Euro Truck Simulator i hráčům na konzolích. Proč všichni toužíme a přivoláváme právě tuhle hru? No, protože veškerá produkce, která se doposavad objevila, neoplývala nějakou extra kvalitou. Bylo přitom...

»
27. 05. 2022 • HusekD0

RECENZE: Kao the Kangaroo

Okolo nového milénia se v herním průmyslu začal objevovat nový trend v podobě 3D plošinovek, ve kterých byl hlavní hrdina se zvířecí podobou. Mezi nejznámější tituly patří jednoznačně Sonic, Crash Bandicoot, nebo fialový dráček Spyro. Téměř okamžitě si u hráčů získali velkou popularitu a každý vývojář si přál mít ve svém portfoliu hru s chlupatým hrdinou. S touto vizí si pohrávali i vývojáři ze studia Titus Interactive a už v...

»
21. 05. 2022 • Michael Chrobok0

RECENZE: Vampire: The Masquerade Swansong

Jméno světa World of Darkness, ze kterého vychází celá řada papírových RPG a jiných děl, jistě mnohým hráčům na první dobrou nic neřekne. Jakmile ale zmíním hry jako Vampire: The Masquerade Redemtion či Bloodlines, jistě se srdce nejednoho hráče zatetelí blahem. Ostatně právě Bloodlines si získalo prakticky kultovní status, o který se komunita starala dlouho poté, co se studio Troika Games rozpadlo na prach. Bouřlivé reakce také vyvolalo oznámení pokračování...

»
19. 05. 2022 • Lukáš Urban0

Recenze: Dolmen

Už jste přemýšleli nad tím, že vyhlížená budoucnost nejspíš nebude tak růžová, jak si optimisté z řad vesmírných kolonizátorů a objevitelů představují? Případů, kdy lidstvo našlo kdesi v kosmu nový eden, je méně než úspěšných útěků z Alcatrazu. Přitom nutnost vytvořit životadárné prostředí je tou nejmenší překážkou. Většinou narazí už výprava průkopníků, která najde tajemný artefakt, mimozemská vejce nebo slabinu palubního počítače, jehož obvody se rozhodnou posádku vyřadit. No a kde je mimozemská...

»
21. 04. 2022 • HusekD0

RECENZE: MotoGP 22

Italská společnost Milestone nás pravidelně zásobuje svými závodními tituly. Minulý měsíc jsme vám v recenzi představili páté pokračování ze série Monster Energy Supercross, jenž si od nás odneslo velmi kladné hodnocení. Pokud ale při závodech dáváte místo prachu a bláta přednost rozpálenému asfaltu, tak jsme právě pro vás nyní připravili podrobný rozbor krále jednostopého motoristického sportu v podobě licencované hry MotoGP 22. Letošní ročník sebou přinesl spoustu zajímavých novinek a...

»