Šéf Xboxu o exkluzivitách Bethesdy, Series S a Halo Infinite

Publikováno: 17.10.2020, 7:32

Sociální sítě

O autorovi

tonyskate

tonyskate

Je autorem 4887 článků

Phil Spencer, šéf Xboxu, poskytl serveru Kotaku obsáhlý rozhovor, v němž zazněla řada zajímavých témat včetně nedávné akvizice Bethesda Softworks, levnější konzole Xbox Series S či očekávané exkluzivity Halo Infinite. Ještě než přejdeme k tomu, co vás zajímavá nejvíce, tedy jak to bude s hrami od Bethesdy, tak si stručně shrňme některé zajímavosti z rozhovoru.

Spencer očekává, že při vydání se bude lépe prodávat Xbox Series X, o čemž svědčí i předobjednávky, ale z dlouhodobého hlediska předpokládá, že rozhodne především cena a více kusů se prodá levnější konzole Xbox Series S. Je to velmi pravděpodobné, protože Series X si pořídí především hráči, kteří se v tom orientují, ovšem po Series S sáhne spousta neznalých rodičů či prarodičů, a právě pro ně bude rozhodující cena. Spencer má doma samozřejmě obě konzole a střídavě je využívá. Dokonce přišel s perličkou, že některé hry se načítají rychleji na Xbox Series S, protože vlastně pracují s nižším rozlišením.

Ohledně data vydání Halo Infinite zatím nemá další novinky a opět padla zmínka o tom, že by hra mohla vyjít odděleně jako kampaň a multiplayer, když by jedna či druhá část byla dříve hotová. Stále to sice zvažují, ale doufejme, že hra vyjde jako celek a bude opravdu dobrá, protože Halo si zvlášťě po předchozím dílu potřebuje napravit reputaci.

A teď už pojďme k velké akvizici ZeniMax Media či spíše Bethesda Softworks za 7,5 miliardy dolarů, která zahrnuje řadu studií včetně id Software, a kultovních značek jako Fallout, The Elder Scrolls a DOOM. Tímto nákupem vzrostl počet studií Xboxu na 23, což je naprosto neskutečně, zvláště když vezmeme v potaz, jak na tom byla tato divize teprve před několika lety. Microsoft tak získává další obsah pro svůj herní Netflix, tedy předplatné Xbox Game Pass. Spencer už dříve řekl, že budou ctít dříve uzavřené dohody jako časovou exkluzivitu Deathloop pro Sony, ale nespočet fanoušků nadále zajímá, že má PlayStation utrum s dalšími hrami sérií Fallout, The Elder Scrolls apod.

Stejná otázka zajímala i redaktora Kotaku a tak se zeptal, jestli je možné získat zpět investici 7,5 miliardy dolarů, když nebudou prodávat The Elder Scrolls VI na PS. Spencer odpověděl jednoduché „Ano“. Poté dodal následující:

„Tato dohoda nebyla uzavřena, abychom hry vzali jiným hráčům. Nikde ve smlouvě není uvedeno: ‘Jak zabráním ostatním hráčům hrát tyto hry?‘ Chceme, aby hry mohlo hrát více lidí a ne méně. Ale také řeknu, a to přímo odpovídám na tvou otázku, když se zamyslím, kde mohou lidé hrát a na počet zařízení, která máme, a máme xCloud a PC a Game Pass a naše konzole, tak nemusím tyto hry vydávat na ostatních platformách než na platformách, které podporujeme, aby pro nás tento typ dohody fungoval. Ať už to znamená cokoliv.“

Phil Spencer tak nepřímo naznačil, že hry od Bethesdy by skutečně mohly být exkluzivní. Dříve sice řekl, že to budou posuzovat případ od případu, ale asi to nakonec nebude tak horké. Přesto může dojít na situaci, kdy by hra spadající pod Bethesdu vyšla i na ostatních platformách, třeba o rok později, ale samozřejmě za plnou cenu a ještě vyšší, jelikož Sony své hry pro novou generaci zdražila. Zatímco na Xboxu, počítačích či telefonech si daný titul zahrajeme za pár šupů skrze Xbox Game Pass, a to samozřejmě hned v den vydání.

Uvidíme, co bude dávat Microsoftu větší smysl z obchodního hlediska, ale určitě bychom byli pro, aby byly hry skutečně exkluzivní pro platformy s jejich předplatným. Kdyby totiž byla situace opačná a Bethesdu koupila Sony, jednak by bylo méně stížností, jelikož jejich fanoušci jsou trhlí, ale především by hry pak skutečně vycházely jen pro jednu platformu. Ze všech tří hráčů na konzolovém poli je Microsoft a Xbox tou nejlepší variantou, protože hry tak vyjdou nejen na konzolích Xbox, ale i na počítačích a případně si je zahrajete i na telefonech skrze cloudové hraní v rámci XGP Ultimate.

11. 05. 2021 • tonyskate0

Xbox Game Pass spojuje hráče v Evropě

Xbox si skrze externí společnost nechal vyhotovit studii, která by prokázala, jak Xbox Game Pass pomáhá hráčům v Evropě, aby zůstali ve spojení. Průzkum je založen na vzorku 14 000 hráčů z různých evropských států se zaměřením na předplatná a vyzdvihuje, že předplatitelé Xbox Game Pass se skutečně více skrze hry spojují s přáteli i rodinou než hráči, kteří službu nevyužívají.

»
04. 05. 2021 • tonyskate0

FPS Boost pro téměř stovku her

Minulý týden jsme tady měli zatím poslední přísun her, které využívají funkce FPS Boost na konzolích Xbox Series X|S. Tato novinka zajišťuje, že u zpětně kompatibilních her z Xboxu One je zdvojnásoben počet snímků za sekundu a spoustu her si tak užijete v 60 či 120 FPS. Doposud byly hry doplňovány spíše po menších dávkách, ale teď Microsoft přidal tuto podporu po 74 dalších her a celkem tak FPS Boost využívá 97...

»
28. 04. 2021 • tonyskate0

Herní divizi Microsoftu se nadále daří

Microsoft má tuto generaci skvělé našlápnuto a herní byznys pod záštitou Xboxu mu jen vzkvétá. Nemáme teď na mysli jen nabídku skvělých her, která naplno odstartuje tento podzim či akvizici Bethesdy, ale také finanční úspěch, jak potvrzují výsledky za uplynulé čtvrtletí. Během období od ledna do března dosáhla divize obratu 3,53 miliardy dolarů, což je o 50 % více než za stejné období před rokem. Vděčí za to především prodejům...

»
28. 04. 2021 • tonyskate0

Podpora ovladače Xbox Series X|S pro iOS

Nový ovladač Xbox, který je dodáván s konzolemi Series X|S a je samozřejmě kompatibilní s předchozí generací, hned při vydání podporoval i Android, ale podpory pro zařízení Apple se dočkal až teď s aktualizací iOS na verzi 14.5. Skrze Bluetooth tak můžete ovladač používat s kompatibilními hrami v App Store či Apple Arcade. Především se ale blíží cloudové hraní Xbox na platformy iOS, kde se bude ovladač rozhodně hodit, protože dotykové ovládání podporuje jen něco...

»
22. 04. 2021 • tonyskate0

23 milionů předplatitelů pro Xbox Game Pass

Pravidelně se o počtu předplatitelů Xbox Game Pass dozvídáme z finančních výsledků společnosti Microsoft, ale na ty si ještě musíme počkat. Mezitím ovšem insideři herního průmyslu prozradili, že k dubnu už má předplatné Game Pass přes 22 milionů hráčů a konkrétně k 20. dubnu jich je dokonce o milión více. Xbox Game Pass tak v současnosti předplácí 23 milionů hráčů, což je skvělé číslo a zdá se, že nadále platí růst zhruba 5 miliónů...

»
21. 04. 2021 • tonyskate0

Hrajte zdarma! Xbox Live Gold pro free-to-play hry zrušeno!

Konec ledna byl pro Microsoft poměrně divoký. Oznámil totiž zdražení členství Xbox Live Gold, nejspíše především proto, aby hráče přesvědčil k přechodu na předplatné Xbox Game Pass Ultimate, ovšem nepěkně se mu to vrátilo. Proto zdražení velmi rychle stáhl a jako kompenzaci nabídl opravdu bezplatné hraní free-to-play her, které je právě teď dostupné!

»
20. 04. 2021 • tonyskate0

Dubnová aktualizace pro konzole Xbox

Zdá se, že Microsoft opět navázal na trend měsíčních systémových aktualizací, což je dobře, protože se tak snad postupně dočkáme žádaných funkcí. Už teď testují přehled her, které jsou aktivní v rychlém obnovení (Quick Resume) či passthrough pro zvuk, ale těch se dočkáme až v budoucnu. Aktuální update nadále vylepšuje mobilní aplikaci Xbox, přináší nové vychytávky pro předplatitele Xbox Game Pass a nabízí i zvýšení rychlosti při stahování her.

»
14. 04. 2021 • tonyskate0

Free-to-play hry bez Goldu už brzy

Mnoho z vás čeká na bezplatné hraní free-to-play her na konzolích Xbox jako na smilování. Fortnite, Call of Duty Warzone, Rocket League, Apex Legends a další hry stále vyžadují členství Xbox Live Gold. To se ovšem brzy změní. Microsoft v rámci svého insider programu poskytl nové funkce ještě širšímu okruhu uživatelů, což znamená, že multiplayer ve free-to-play hrách už brzy bude skutečně zdarma. Taktéž už nebude zapotřebí mít Gold pro party chat...

»