SPECIÁL: Uniklé exkluzivity Xbox Game Studios Publishing

Autor: tonyskatePublikováno: 21.11.2021, 7:00

Publikováno: 21.11.2021, 7:00

Sociální sítě

O autorovi

tonyskate

tonyskate

Je autorem 6109 článků

Herní divizi Xbox Game Studios momentálně tvoří 15 studií včetně vydavatelského odvětví, jež spolupracuje s týmy z celého světa na dalších exkluzivních hrách pro Xbox. Microsoft ovšem tato studia nevlastní a proto má vydavatelskou větev zvanou Xbox Game Studios Publishing skrze kterou hry financuje a taktéž vydává. V minulosti tak vznikly hry jako Alan Wake (Remedy), ReCore (Comcept/Armature), kultovní závody Forza Horizon (již vlastněné Playground Games), dech beroucí Ori and the Blind Forest (Moon Studios) či třeba letos vydaný Microsoft Flight Simulator (Asobo Studio).

V současnosti pak pod záštitou Xbox Game Studios Publishing vzniká hned několik projektů včetně již oznámeného interaktivního dramatu As Dusk Falls (Interior/Night) či pašerácké kooperativní akce Contraband (Avalanche Studios) zasazené do 70. let, na které pracují autoři série Just Cause. Nespočet dalších titulů je pak ve vývoji a zatím nebyly oznámeny. Nicméně na internet unikla celá řada informací o těchto projektech včetně jejich kódových označení a právě ty si shrneme v tomto speciálu. Nezapomeňte, že se jedná pouze o projekty vyvíjené externími studii v rámci smlouvy s Microsoftem. Celá řada her pak vzniká v jejich vlastních týmech včetně Bethesda Softworks, které dohromady tvoří 23 studií po celém světě.

Mějte také na paměti, že se jedná o pouze o nepotvrzené informace, jelikož žádná z níže uvedených her není oznámena. Vývoj je navíc zdlouhavý proces a může dojít i k jeho ukončení, aniž by byl projekt oznámen, což se stává poměrně běžně. Nicméně je jasné, že chce Microsoft dostatek obsahu pro své předplatné Xbox Game Pass a tak se bude snažit dotáhnout projekty do zdárného konce, ovšem když by to znamenalo vyloženě špatnou hru, někdy je lepší ukončit trápení předčasně. Všechny projekty mohou být také v různých fázích vývoje a na jejich oznámení, pokud k tomu dojde, můžeme klidně čekat i dva roky.

Projekt Dragon od IO Interactive (série Hitman, projekt 007)
O hře známé pod kódovým označením Dragon jsme se již zmínili dříve a pracují na ní autoři série Hitman, tedy dánské studio IO Interactive, které nedávno expandovalo i do španělské Barcelony, právě za účelem vývoje tohoto titulu. Mimo vlastní bondovky tedy pracují na projektu Dragon, což má být akční RPG se středověkou fantasy tématikou a dle označení by pochopitelně neměli chybět ani draci.

Cílem by pak měla být dlouhodobá podpora, takže by hra dostávala nový obsah a aktualizace, a to až po dobu deseti let. Nejspíše tak bude kladen velký důraz na multiplayer, ale snad jen v rámci sdíleného online světa, jak tomu ve Forza Horizon či Sea of Thieves, kdy si hru můžete vychutnat sami po vlastní ose bez nutnosti hrát online. Namísto auta či lodi byste ovšem rozlehlý svět mohli zkoumat na drakovi, což by mohl být jeden ze zásadních prvků hry.

Projekt Shaolin od nového studia Brass Lion Entertainment
V New Yorku před čtyřmi lety vzniklo nové studio Brass Lion Entertainment, která založila trojice ostřílených veteránů, jenž má na triku dobře známé tituly jako Mass Effect 3, Sleeping Dogs, Skyrim či třeba Fallout 3. Na jejich prvotinu stále čekáme, ovšem mimo jiné pracují na neoznámené akční RPG, o které se teprve nedávno začalo mluvit jako o projektu Shaolin. Má se jednat o RPG z pohledu třetí osoby s kooperací až pro čtyři hráče a se zaměřením na souboje zblízka.

Kampaň má trvat desítky hodin spolu s dostatkem obsahu po dohrání hry, který zajistí sezóny a další aktualizace. Odměny, zbraně, vybavení a další má být po skončení hry možné získat především z procedurálně tvořených dungeonů a dalších připravených akcí. Také má být do projektu zapojeno rapové uskupení Wu-Tang Clan, které by se postaralo o hudební doprovod. Hry jim navíc nejsou cizí včetně Def Jam Vendetta, na které pracoval právě jeden ze zákládajících členů studia. Pracovní nabídka dalšího ze zakladatelů pak zmiňuje, že jejich akční RPG bude mít nádech anime.

Zní to jako zajímavá kombinace a říkáme si, jestli zapojení rapperů z legendární hip-hopové kapely Wu-Tang Clan nebude větší než jen za účelem soundtracku, ovšem to se dozvíme až časem, jestli tedy bude projekt Shaolin zdárně pokračovat až ke svému oznámení.

Projekt Belfry od Stoic Studios (série The Banner Saga)
Dále tady máme texaské studio Stoic, které proslulo svou sérií taktických RPG The Banner Saga. Už jsou tomu ovšem tři roky, co ukončili tuto ságu a doposud netušíme, na čem tato parta asi padesáti vývojářů pracuje. Dle úniků to má být projekt Belfry, což je další možná exkluzivita pro Xbox pod záštitou její vydavatelské divize.

Hra si má ponechat kreslený styl, jaký můžeme vidět v The Banner Saga a zdroje jej přirovnávají k japonské pohádce Princezna Mononoke. Nicméně dojde ke změně perspektivy a po vzoru starých mlátiček uvidíte vše z boku a obrazovka se bude posouvat. Nejspíše se tedy do hry bude moci zapojit i více hráčů a v nějaké podobě má být obsažena i základna pro craftování a vylepšování.

Belfry se tak v porovnání s ostatními zdá být menším projektem, což ovšem ničemu nevadí, zvláště s ohledem na fakt, že jejich The Banner Saga dosáhla velkého úspěchu a rozmanitost herního portfolia je také důležitá.

Projekt Indus od Oxide Games (série Ashes of the Singularity)
Strategie jsou s Microsoftem prokazatelně spojeny zvláště díky značce Age of Empires, ačkoliv zatím stále jen na počítačích. Projekt Indus od Oxide Games, který má být 4X strategie je dle všeho ovšem v plánu i pro Xbox. Tento žánr vám asi moc neřekne, ale jasnější představu získáte, když vám řekneme, že mu dominuje série Civilization. Příznivci tohoto žánru se mají rozhodně nač těšit, a to nejen díky tahovým strategickým prvkům, které budou asistovat budování měst, pokroku vaší říše, špionáži, diplomacii, válčení a tak dále. Indus pak může být díky cloudu snadno přístupný i na telefonech či tabletech.

Projekt PaxDei od nového studia Mainframe Industries
Severské studio Mainframe Industries je s námi teprve dva roky a tvoří jej veteráni ze studií, jež působí v Helsinkách a Reykjavíku. Tento celek vytváří cloudovou online hru v živoucím světě, která nabídne nové způsoby, jak hrát a spojit se přitom s přáteli. Má se jednat o směs toho nejlepšího z AAA her, MMO her a mobilního hraní, které si můžete užít s kýmkoliv, a to na jakékoliv obrazovce.

PaxDei se tak pokusí použít nejlepší praktiky, které se adaptují podle toho, na jakém zařízení bude zrovna člověk hrát. Na telefonech tak například jen budete moci provádět jednoduché úkoly jako craftování předmětů či shromažďování zdrojů, zatímco na konzolích a PC už půjde o plnohodnotnou hru zahrnující zkoumání rozlehlého světa, souboje, úkoly apod. Některé onlinovky už tohoto využívají, ovšem jen zlehka a PaxDei by byl první MMO, která je hned od prvního dne navržena využít výhod zařízení, které cílí na hráče včetně adaptace rozhraní, podle toho jestli hrajete na dotykové obrazovce či s ovladačem.

Celý projekt zní dosti ambiciózně a jistě ještě potrvá, než o něm uslyšíme z oficiálních zdrojů, jestli vůbec, ale PaxDei by mohl být dalším zásadním krokem v hraní, zvláště s ohledem na plnohodnotné využití cloudu.

Hideo Kojima a Xbox (série Metal Gear Solid)
U cloudu ještě zůstaneme, protože má být důležitou součástí projektu, na kterém Microsoft údajně pracuje s legendárním vývojářem stojícím za sérií Metal Gear Solid, kterým není nikdo jiný než Hideo Kojima. O této spolupráci se mluví už delší dobu a stále ještě není jasné, jestli k ní opravdu dojde. Nicméně za zmínku rozhodně stojí, ačkoliv vesměs víme právě jen to, že má využít cloudu, z čehož by vzájemně mohlo profitovat i studio Mainframe. Ve hře je také zapojení dobře známé vývojářky Kim Swift (Portal), který skončila u Googlu a nastoupila v Microsoftu, konkrétně do Xbox Game Studios Publishing a zaměřuje se na nativní cloudové hraní.

Vonnegut, Gravity, Velvet a další kódová označení
Projektů jsme zmínili celkem dost, ovšem ve hře jsou i další, od kterých známé jen kódová označení a domněnky insiderů. Je zde třeba Kalimba, o které se nic neví, ovšem někteří z vás si jistě vybaví logickou plošinovku pro dva, která vznikla ve studiu Press Play, jež tehdy vlastnil Microsoft, ale nejspíše půjde o něco zcela jiného. Projekt Gravity pak dle všeho může být duchovním nástupcem snowboardové série SSX, za což bychom se vůbec nezlobili, jelikož se adrenalinovým sportům nedostává tolik pozornosti, jako kdysi. Padla také kódová označení Velvet a Vonnegut, kdy to druhé může souviset se spisovatelem jménem Kurt Vonnegut, jehož nejslavnější dílo je vědeckofantastický román zasazený do období po 2. světové válce. Některý z těchto projektů by pak údajně mohl být návratem sci-fi ságy Shadowrun, ovšem třeba má přiřazené zcela jiné označení.

Možná jste až překvapeni, kolik her vzniká mimo vlastní studia Microsoftu, ale už několikrát bylo řečeno, že Microsoft jde do hraní naplno a šeková knížka je stále otevřená nejen ohledně nových projektů, ale i akvizice dalších studií. Xbox Game Studios Publishing je zkrátka černý kůň, od kterého nevíme, co čekat a rozhodně může jen překvapit, zvláště když nám třeba naservíruje hity jako Ori and the Blind Forest či třeba dnes již proslulé závody Forza Horizon.