Spekulace: Microsoft upustil od levnější next-gen konzole Lockhart

Autor: tonyskatePublikováno: 25.6.2019, 12:53

Publikováno: 25.6.2019, 12:53

Sociální sítě

O autorovi

tonyskate

tonyskate

Je autorem 3964 článků

Už několik měsíců se spekuluje o tom, že příští generace konzolí by měla nabídnout Xbox ve dvou variantách. Pod kódovým označením Lockhart měla vzniknout levnější varianta pro tradiční uživatele a jako Anaconda měla být velmi výkonná prémiová konzole především pro hardcore hráče, samozřejmě za odpovídající cenu. Nicméně po letošním E3 to vypadá, že Microsoft od tohoto plánu upustil a pro next-gen Xbox známý už oficiálně jako Project Scarlett se počítá pouze s variantou Anaconda.

Phil Spencer sice loni na E3 řekl, že tým stojící za Xbox One X pracuje na nových konzolích, ovšem jednou z nich mohla klidně být i Xbox One S All-Digital Edition a letos už na konferenci padlo slovo konzole jako jednotné číslo. Totéž pak zopakoval i v rozhovorech a o příští generaci mluvil pouze jako o jedné konzoli. Project Scarlett je tedy nejspíše opravdu jen jednou konzolí.

Microsoft samozřejmě zůstane u výkonnější varianty Anaconda, ovšem musí si dát pozor na cenu, aby byl konkurence schopný a nebyl příliš drahý. Určitě by mělo smysl za cenu vyššího výkonu oproti konkurenci snést menší ztrátu na konzolích, protože na nich má společnost stejně minimální marži a daleko více vydělávají samotné hry či služby a předplatné, viz Xbox Game Pass Ultimate. Je proto důležité vybudovat co největší komunitu.

Jsme rádi, že Microsoft od varianty Lockhart upustil. Ačkoliv by bylo fajn mít nejlevnější next-gen koznoli, hráči by byli akorát více zmatení a vývojáři by měli komplikovanější vývoj, kdy by se soustředili na slabší konzoli a hry teprve poté vylepšili pro Anacondu. Děje se tomu tak i v dnešní době, kdy primárně vyvíjí pro standardní Xbox One a následně se hru pokusí co nejvíce vylepšit pro Xbox One X. Někteří vývojáři si navíc nemohou dovolit vývoj pro více zařízení najednou a mohli bychom v důsledku toho být ochuzeni o některé hry, leč menší produkce.

Jak tomu ve skutečnosti bude, to se dozvíme už příští rok, kdy dojde nejen k oficiálnímu představení projektu Scarlett, ale následující podzim bude taktéž zahájen jeho prodej. Na závěr si tady odložíme úvahu, že Lockhart by mohl nahradit současný Xbox One X, ačkoliv hry budou vypadat výrazně lépe a především se i rychleji načítat na řádné next-gen konzoli. My máme jasno a co vy?

  • Jaroslav Houdek

    Otázka je, jestli by Lockhart byl o hodně výkonnější než Xbox One X. Protože jestli ne, můžou na levnější variantu next gen použít refresh X-ka. Byla by to velká výhoda pro stávající majitele XOX, velké prodloužení životnosti konzole. No uvidíme, co bude. Já každopádně hodlám hrát na tom nejlepším.

  • Jaroslav Janík

    Já mám sice XOS, ale novou generaci chci taky na plno, takže určitě ta nejvyšší verze.

  • Chaosteory CZ

    Tohle jsme řešili v XKO MAGu pá dílů zpátky. Xbox One X je cca 4x lepší než původní Xbox One a Scarlett má být 4x výkonnější než Xbox One X. Tím je vše vyřešeno a další mezikus nebyl třeba. Od začátku to byla kravina, která by jen přitížila vývojářům. Maximálně bych čekal Scarlett „zbavenou cudnosti“, tudíž bez mechaniky. Při aktuální logice by dokonce patřila mezi elitní portfolio.

  • Luboš Herko

    Myslím že cena by neměla být tak důležitá, když vezmeme v potaz, že si lidi kupují mnohdy dražší telefon, než je cena konzole. Přitom na cenu u konzole si stěžují, ale za mobil jsou ochotní dát víc. Nejvíc by mě ale potěšilo, kdyby zprovoznili ten xCloud na starších xboxech One a tím by odpadla nutnost kupování nové konzole.

    • Peterek82

      Nesmyslné srovnání. Mobil každý vnímá jinak. Ten, kdo je ochotný dát za něj raketu 20-30k jej bude používat skoro 24/7, bere jej jako pracovní nástroj, herní konzoli a mobilní kancl. Užitná hodnota je pro takového člověka úplně jinde, než u konzole, kterou třeba zapne na pár hodin/dní v týdnu.

  • JN

    Nechám se překvapit. Teď jedu na Xku. Mám ho cca 1/2roku. Jsem také jednu a výkonnější. Pro pokrok je to dobře. Uvidíme jaká bude kompatibilita, zda nové hry půjdou jen na next-gen nebo s omezením i na xku. Líbilo by se mi, kdybych na Xku mohl hrát next-gen třeba přes xCloud. Platím si game pass ultimate, když k tomu přihodí i xCloud, tak jsem spokojený.

  • jirkawaggon

    Muj názor je, ze soustredeni se na jednu verzi je pouze dobře. Navíc ONE X at jiz v nejake verzi bez mechaniky ci s ní. Zvladne byt tou levnejsi konzoli bez problemu.

11. 09. 2019 • tonyskate1

Phil Spencer už hrál na Xbox Scarlett

Následující rok bude pro Xbox velmi důležité, jelikož dojde nejen k řádnému představení konzole nové generace, ale i k jejímu vydání. Zatím známe next-gen pouze jako projekt Scarlett, ale počítáme, že nejpozději v květnu už dostane daleko reálnější obrysy včetně prvních her, jejichž počet se pak navýší na červnové E3. Phil Spencer, vedoucí hraní v Microsoftu, během včerejšího streamu z Bungie při hraní Destiny zmínil, že tento týden hrál první hry na next-gen konzoli Xbox...

»
16. 08. 2019 • tonyskate9

4K60FPS jako standard pro Xbox Scarlett

Příští generace herních konzolí se nás pokusí oslnit už příští rok. Zatímco ta současný díky „mezigeneračním“ konzolím jako Xbox One X umožnila hraní ve skutečném 4K rozlišení, příští Xbox zatím známý jako Project Scarlett se pokusí ohromit hratelností a především frame ratem, tedy vyšším počtem snímků vykreslených za sekundu. Už Xbox One X zvládá některé hry na 60 FPS, ačkoliv často jen při 1080p. Phil Spencer, vedoucí Xboxu, tak v rozhovoru...

»
23. 07. 2019 • tonyskate19

Microsoft ukazuje hardware pro xCloud

Herní streamovací služba Project xCloud se dočká veřejného testu během října a doufejme, že bude fungovat na první dobrou bez znatelných propadů při hraní. V rámci rozhovoru pro magazín Fortune vyšlo nové video, v němž Kareem Choudhry a Phil Spencer hovoří o infrastruktuře projektu a jeho obchodním modelu. Spatříme především hardware pro xCloud, který se skládá z osmi konzolí Xbox One S. Tyto „servery“ jsou momentálně rozmísťovány do 13 zemí světa, takže snad...

»
08. 07. 2019 • tonyskate0

Spekulace: Microsoft pracuje na streamovací konzoli

Cloud se stále více a více skloňuje ve spojení s hraním a Microsoft samozřejmě nechce zůstat pozadu. O jeho plánech jsme se dozvěděli na E3, kdy bylo jednak zmíněno streamovaní z vlastní herní konzole, která poslouží jako váš osobní server, ovšem ještě zajímavěji zní streamovací služba xCloud, která vám umožní hrát hry pro Xbox na různých zařízeních včetně telefonů. Letos na podzim dojde k jejímu otestování a ostrý provoz by mohl být zahájen...

»
14. 06. 2019 • tonyskate4

Xbox Scarlett a kompletní zpětná kompatibilita

Už dříve v týdnu jsme vás informovali, že Xbox One dostal poslední várku zpětně kompatibilních her a rozhodně bylo o co stát. Z původního Xboxu dorazila série Splinter Cell či třeba Indiana Jones and the Emperor’s Tomb, byla vylepšena většina her studia Rare pro Xbox One X a z Xboxu 360 jsme se dočkali řady oblíbených klasik včetně Too Human, Skate, Enslaved či třeba Infinite Undiscovery.

»
12. 06. 2019 • tonyskate4

Phil Spencer: Xbox Scarlett bude mít mechaniku

Spousta hráčů byla s vydáním konzole Xbox One S All-Digital Edition trochu zmatena a především nesvá, protože se následně domnívali, že next-gen Xbox nebo Project Scarlett, taktéž nebude mít mechaniku. Všichni si mohou oddechnout, protože Phil Spencer v rozhovoru potvrdil, že Xbox Scarlett bude mít mechaniku a nadále v budoucnu počítají s fyzickými disky. Jeho slova pak stvrdil Matt Booty v jiném rozhovoru.

»
10. 06. 2019 • tonyskate3

E3 2019: Project Scarlett – next-gen Xbox na podzim 2020

Už měsíce víme, že Microsoft next-gen Xbox označil kódovým označením Scarlett a během Xbox E3 jsme se dočkali videa, v němž vývojáři, inženýři, technici a další členové týmu Xbox hovoří o projektu Scarlett. Samozřejmě nebylo řečeno nic vyloženě konkrétního, tedy kromě známé skutečnosti, že nový Xbox vyjde na podzim příštího roku a doprovázet jej bude Halo Infinite.

»
26. 04. 2019 • tonyskate33

Next-gen Xbox Scarlett a dvě konzole – která bude pro vás?

O příští generaci herních konzolí se objevují různé spekulace a úniky prakticky denně. Sony dokonce zveřejnila částečné specifikace, které ovšem pouze naznačují a zatím není úplně jasné, jaký výkon bude PS5 mít. Nicméně Microsoft půjde do příští generace naplno a už nyní se z hlediska insiderů spekuluje, že jejich konzole pod kódovým označením Anaconda bude příští generaci tou nejvýkonnější. Určitě se to projeví na ceně, ale důležitější je, že Microsoft chce...

»