Spekulace: Microsoft upustil od levnější next-gen konzole Lockhart

Autor: tonyskatePublikováno: 25.6.2019, 12:53

Publikováno: 25.6.2019, 12:53

Sociální sítě

O autorovi

tonyskate

tonyskate

Je autorem 5072 článků

Už několik měsíců se spekuluje o tom, že příští generace konzolí by měla nabídnout Xbox ve dvou variantách. Pod kódovým označením Lockhart měla vzniknout levnější varianta pro tradiční uživatele a jako Anaconda měla být velmi výkonná prémiová konzole především pro hardcore hráče, samozřejmě za odpovídající cenu. Nicméně po letošním E3 to vypadá, že Microsoft od tohoto plánu upustil a pro next-gen Xbox známý už oficiálně jako Project Scarlett se počítá pouze s variantou Anaconda.

Phil Spencer sice loni na E3 řekl, že tým stojící za Xbox One X pracuje na nových konzolích, ovšem jednou z nich mohla klidně být i Xbox One S All-Digital Edition a letos už na konferenci padlo slovo konzole jako jednotné číslo. Totéž pak zopakoval i v rozhovorech a o příští generaci mluvil pouze jako o jedné konzoli. Project Scarlett je tedy nejspíše opravdu jen jednou konzolí.

Microsoft samozřejmě zůstane u výkonnější varianty Anaconda, ovšem musí si dát pozor na cenu, aby byl konkurence schopný a nebyl příliš drahý. Určitě by mělo smysl za cenu vyššího výkonu oproti konkurenci snést menší ztrátu na konzolích, protože na nich má společnost stejně minimální marži a daleko více vydělávají samotné hry či služby a předplatné, viz Xbox Game Pass Ultimate. Je proto důležité vybudovat co největší komunitu.

Jsme rádi, že Microsoft od varianty Lockhart upustil. Ačkoliv by bylo fajn mít nejlevnější next-gen koznoli, hráči by byli akorát více zmatení a vývojáři by měli komplikovanější vývoj, kdy by se soustředili na slabší konzoli a hry teprve poté vylepšili pro Anacondu. Děje se tomu tak i v dnešní době, kdy primárně vyvíjí pro standardní Xbox One a následně se hru pokusí co nejvíce vylepšit pro Xbox One X. Někteří vývojáři si navíc nemohou dovolit vývoj pro více zařízení najednou a mohli bychom v důsledku toho být ochuzeni o některé hry, leč menší produkce.

Jak tomu ve skutečnosti bude, to se dozvíme už příští rok, kdy dojde nejen k oficiálnímu představení projektu Scarlett, ale následující podzim bude taktéž zahájen jeho prodej. Na závěr si tady odložíme úvahu, že Lockhart by mohl nahradit současný Xbox One X, ačkoliv hry budou vypadat výrazně lépe a především se i rychleji načítat na řádné next-gen konzoli. My máme jasno a co vy?

02. 09. 2021 • tonyskate0

Xbox slibuje exkluzivní novinky na Tokyo Game Show 2021

Máme za sebou E3 i gamescom, tedy dva největší veletrhy herního průmyslu, kde byl Xbox silně přítomen. Rok ovšem ještě ani zdaleka nekončí. V prosinci můžeme očekávat další ročník The Game Awards a doufejme, že v listopadu budou oslavy 20. výročí Xboxu doprovázet i X0 akce s ukázkami budoucích her. Ještě předtím ale koncem tohoto měsíce proběhne Tokyo Game Show 2021, na které se chce Microsoft taktéž ukázat. Na 30. září 11:00 našeho...

»
19. 08. 2021 • tonyskate0

Nová sluchátka Xbox pro Series X|S

Zatímco nás Microsoft nadále zásobuje dalšími a dalšími variantami ovladačů, v březnu nám naservíroval bezdrátová sluchátka Xbox, která za svou cenu nabízí velmi slušný požitek ze zvuku i hraní s přáteli. Teď představil nová sluchátka Xbox, která nesou už tradičnější označení Xbox Stereo Headset a více méně se jedná o stejný produkt jako sluchátka bezdrátová až na to, že tato jsou s kabelem, nenabízí bezdrátové funkce a jsou pochopitelně levnější.

»
28. 07. 2021 • tonyskate0

Prodeje Xbox Series X|S okolo 6,5 miliónů kusů

Microsoft se přes noc pochlubil s dalším úspěšným kvartálem i celkovým fiskálním rokem, během kterého dosáhl opravdu úžasných čísel. Za minulé čtvrtletí trvající od dubna do června utržil 46,15 miliard dolarů, kdy z toho zisk činil 16,46 miliard dolarů. Za celý fiskální rok 2021 pak dosáhl neuvěřitelného obratu 168,09 miliardy dolarů (nárůst 18 %) a z toho 61,27 miliard dolarů (narůst 38 %) činil zisk.

»
29. 06. 2021 • tonyskate0

Cloudové hraní Xbox na iOS a PC s podporou Xbox Series X

Cloudové hraní Xbox je sice stále v betaverzi, což je naprosto pochopitelné, protože tato technologie se ještě bude vyvíjet a zlepšovat, ale doposud bylo dostupné pouze na zařízeních Android. Od dnešního dne je ovšem cloudové hraní Xbox dostupné všem předplatitelům Xbox Game Pass Ultimate, tedy i na zařízeních Apple (iOS) a počítačích s Windows 10. Jak už víte, aby Microsoft obešel pravidla App Store, zprovoznil cloudové hraní skrze prohlížeč a můžete tak...

»
17. 06. 2021 • tonyskate0

Letošní E3 bylo pro Xbox vůbec nejsledovanější

Už je tomu několik dní, co proběhla Xbox & Bethesda Games Showcase, ale pořád vzpomínáme na nabitou prezentaci, která mile překvapila hned v několika ohledech. Spousta hráčů také tvrdí, že Xbox vlastně zachránil letošní E3, protože jinak to dle jejich slov bylo slabší a musíme souhlasit, že bez Microsoftu by to byla trochu nuda. Že byl o společnou konferenci Xboxu a Bethesdy velký zájem, potvrdil i Phil Spencer, který na svém...

»
16. 06. 2021 • tonyskate0

Více než 20 nových her v den vydání v Xbox Game Pass

Jestli jste se ještě nestali předplatiteli Xbox Game Pass, pomalu je čas to napravit. Microsoft totiž na své konferenci Xbox & Bethesda Games Showcase představil takovou nálož, které hned v den vydání zamíří do předplatného, až se nám tomu nechtělo věřit. A nejde jen o jejich vlastní tituly, ale také nespočet projektů od ostatních vydavatelů či nezávislých vývojářů.

»
10. 06. 2021 • tonyskate0

Xbox chce dále nakupovat a vydávat hry každý kvartál

Matt Booty, který dohlíží na herní divizi Xbox Game Studios, v rozhovoru prozradil, že stále hledají další vývojáře, které by mohli koupit a jejich hlavním cílem je v budoucnu vydávat alespoň jednu vlastní hru každý kvartál, tedy každé čtvrtletí. To se jim sice zatím moc nedařilo, ale už v následujících měsících nám to vynahradí s Microsoft Flight Simulator, Age of Empires IV (pouze PC), Halo Infinite a doufejme, že i Forza Horizon 5.

»
10. 06. 2021 • tonyskate0

Xbox Game Pass pro chytré televize a expanze cloudového hraní

Před pár týdny jsme vydali článek na téma Xbox Game Pass jako herní Netflix, v němž jsme se zmínili, že je jen otázkou času, než se předplatné stanou součástí chytrých televizí formou vlastní aplikace s pomocí hraní z cloudu. A teď to potvrdil sám Microsoft. Phil Spencer i Satya Nadella promluvili o budoucnosti hraní a jedním z kroků je dostat Xbox i předplatné Game Pass na více obrazovek. Momentálně tak Xbox pracuje s výrobci televizí...

»