RECENZE: EA Sports Rory McIlroy PGA Tour

Autor: p.a.c.o Publikováno: 27.7.2015, 20:22

Publikováno: 27.7.2015, 20:22

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 3262 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Normálně je u EA Sports zvykem, že jejich sporty vychází s železnou pravidelností každý rok. Najde se ale pár výjimek, jako třeba golf. Tiger Woods už není ve světě golfu tou neporazitelnou modlou a tak si v EA řekli, že je na čase posunout se dál a do názvu vybrali nového top hráče. EA Sports Rory McIlroy je pro našince poměrně těžko vyslovitelná formule, naštěstí PGA Tour zůstalo zachováno. Jak tedy první golf pro Xbox One dopadl?

Odpověď na tuhle otázku mě trápí od té doby, co jsem se dověděl, že budu psát recenzi. Na jednu stranu mám golf moc rád a poslední ročník, který ještě s Tigerem Woodsem na obalu vyšel před třemi lety, jsem si doopravdy užil. Rory měl přinést mnoho nového, včetně přepracované grafiky, vylepšené fyziky míčku a povětrnostních podmínek. Myslím si, že to do puntíku splnil, ale přesto nejsem s hrou spokojen tak, jak bych si představoval.

rory2

Problém je, že i EA Sports Rory McIlroy PGA Tour trpí neduhem, jaký zachvátil NHL 15. Hra se při vývoji na novou generaci jaksi vymkla kontrole, vývojáři toho chtěli stihnout hrozně moc, a proto nakonec museli udělat celou řadu kompromisů. Pokud jste tedy, jako já, hráli posledního Tigera, Rory vás svou herní náplní musí zklamat.

Hlavním stavebním prvkem každého ročníku byla robustní kariéra, která se neustále rozšiřovala, nabízela celou řadu prestižních turnajů, povedený RPG systém, komplexní možnosti vytvoření postavy a všechno to bylo zakončené třešničkou v podobě prestižního Masters. Na všechno, co jsem zmínil, můžete zapomenout, protože nová značka zapomněla staré módy a jednoduše je nenabízí. Sice jsme dostali zábavné noční výzvy, ale to je bohužel všechno. Stejně tak nezačneme pěkně od amatérských turnajů, ale hned se postavíme vedle těch nejlepších hráčů z celého světa.

rory5

Vytvoření hráče bylo v posledním old-gen ročníku vlastní minihrou, kde jste mohli vytvořit individuum dle vlastních představ. V aktuálním ročníku si můžete vybrat z pár předem stanovených obličejů a třech typů postav, což je škoda, smůla a děs ke zbláznění. Stejně tak chybí kariéře nějaký smysluplnější cíl. Takhle prostě hrajete jeden turnaj za druhým, na konci sezóny si zahrajete finále nějakého turnaje, tedy pokud získáte dostatek bodů v těch předešlých a to je celé, gratulujeme, můžete se vrhnout do další sezóny a pokračovat až do zbláznění, aniž bychom vám ukázali jedinou trofej, hromadu dolarů nebo nějakou holku nahoře bez. Abych nezapomněl, je možné si zvolit, zda chceme hrát rychlejší variantu nebo klasickou. V rychlejší hrajete jenom, podle hry, důležité jamky (běžně 5-9 jamek), zbytek se prostě nějak dosimuluje. V klasice pak odehrajeme všech 18 jamek.

RPG systém měnící se v závislosti na vašich schopnostech a dovednostech je také ten tam. Teď prostě získáváte zkušenostní body a levelujete a je fuk, jestli danou dovednost ovládáte dobře nebo špatně, prostě jenom stoupáte, takže stačí hrát. Je sice super, že si můžeme vybrat ze tří možných směřování jako je síla, kontrola nebo od všeho trochu, ale už to není tak motivující, jak tomu bylo dříve. Vrcholem všeho pak je hodně slabá nabídka hřišť, na kterých si zahrajete. Takhle od oka mi přijde, že jich je šest nebo sedm a to je opravdu hodně malé číslo na hru, která má v zádech oficiální licenci PGA Tour s celou řadou turnajů po celém světě. Jo, ještě jsem zapomněl na hřiště ve stylu Battlefield 4, ale to beru spíš jako zpestření z povinnosti.

rory1

Všechno výše zmíněné je sice jenom omáčka kolem, která má doplnit masitou hratelnost, ale když není omáčka, tak ani maso nechutná tak, jak kuchař zamýšlel, byť je sebechutnější. Hraní virtuálního golfu je totiž radost. Navíc, díky přístupnému ovládání, které je ještě dále volitelné, si hraní může užít každý, záleží pouze na jeho virtuálním handicapu. Já si zvolil švih pomocí analogové páčky a z počátku jsem byl hodně nešťastný. Postupem času se však moje hra začala zlepšovat, jelikož pohyb se dá natrénovat a později už trefujete, jak potřebujete. Ještě větší trénink potřebuje puttování, které je tím nejdůležitějším v golfu, alespoň dle mého. Můžete si přihrát sebelíp na green, ale jak nedokážete správně určit směr a sílu z nějaké těžší pozice, na dobrý výsledek můžete zapomenout. Každopádně se mi hra ovládala hodně dobře a v tomto směru si v EA rozhodně zaslouží pochvalu.

rory7

Ta by je čekala i za předvedenou grafiku a fyziku, nebýt pár drobných chybiček. Grafika jako taková je díky Frostbite engine hodně povedená a konečně se dá pouhým pohledem poznat, jestli je před vámi fairway nebo hodně vysoká, hustá tráva. K tomu se místy prohání jelen nebo zajíc, takže ani okolí hřišť nepůsobí nudně. Co je to ale platné, když textury trávy rády doskakují při přeletu kamerou, postavy, na které není zrovna zaostřeno, jsou jako z kartonu a k tomu se vám nějaký ten zajíc, jelen či vaše postava klidně ztratí z obrazu. Chyby tohoto technického rázu jsou hodně smutné a spíš než zážitek z hraní samotného kazí jinak pěkný dojem z prezentace.

Multiplayer naštěstí opomenut nebyl a nabízí klasickou náplň možností, jak si zahrát ve více lidech. Nemusíte však hrát s dvaceti spoluhráči, ale klidně vyzvat jenom jednoho konkrétního v módu Head 2 head. Když máte tedy dost natrénováno a kariéra už vás při šesté sezóně nebude bavit,  multiplayer dokáže hraní spolehlivě prodloužit.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Jestli máte rádi golf a jste ochotni oželet spoustu věcí, která tu dříve byla, EA Sports Rory McIlroy PGA Tour vás bude určitě bavit tím spíš, jestli jste nehráli nějaký předešlý ročník. No, a pokud si koupí nejste jisti, určitě využijte možnost si hru vyzkoušet po dobu deseti hodin v rámci EA Access. Snad to příští roku bude lepší a dočkáme se chybějící obsahu. Proč to ale nemohlo být napoprvé?
02. 05. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Tales of Kenzera: ZAU

Metroidvanie slaví úspěch od dob, kdy bylo možné rozpoznat herní postavu od pozadí. A to už nějakých pár dekád bude. Postupem času se i v tak malém a omezeném žánru plošinovek našly menší kategorie a větve, které se odlišovali náročností, herními prvky a využitím třetího rozměru. Tale of Kenzera: Zau nehodlá posouvat hranice toho, co už dávno znáte, ale umě využívá jejich linií, aby dala na vědomí, že i začínající studio...

»
02. 05. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: TopSpin 2K25

Tenisové hry jsou součástí herního světa již pěknou řádku let. V dřívějších dobách to měly docela snadné – dali jste panáčky na kurty, mezi nimi létalo něco jako míček a oni do něj pinkali. Grafika byla jednoduchá, fyzika taky nebyla nijak komplikovaná a hrálo se. Postupem času nároky vzrostly, ale i tak se s nimi dokázali vývojáři velice pěkně popsovat a my si mohli užívat kvalitního zpracování tohoto sportu.

»
30. 04. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: Ready, Steady, Ship!

Kooperativní hraní je skvělá věc, takže jsem velice rád, že na něj vývojáři myslí a zásobují nás poměrně velkým množstvím zábavných titulů. Díky nim můžeme prostřednictvím obrazovky vyzkoušet třeba vztahovou rodinou terapii v It Takes nebo utíkat z vězení v A Way Out. Jsou tady ale také přímočařejší činnosti, jako třeba Moving Out se stěhováním nábytku, Overcooked prověří koordinaci v kuchyni a Tools Up při rekonstrukci.

»
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»