Recenze: BioShock: The Collection

Autor: Josef Brožek Publikováno: 27.9.2016, 13:08

Publikováno: 27.9.2016, 13:08

Sociální sítě

O autorovi

Josef Brožek

Josef Brožek

Je autorem 748 článků

Možná se budete divit, ale my v redakci moc často o svých oblíbených hrách nemluvíme. Převážnou většinu času se dohadujeme, nebo komentujeme dnešní dobu, anebo si ze sebe děláme srandičky. Co kdo má rád se řeší jen v případě, kdy se určuje kdo, co bude recenzovat. Každopádně tak jako tak, příliš velký přehled mezi sebou o tom, kdo co rád, nemáme. U mě to vždy v žebříčku top her byl ale Bisochock, a proto ačkoliv jsem tyto hry dohrál nesčetněkrát, jsem si nemohl nechat ujít novou kolekci všech dílů v lepší grafice a se všemi doplňky. Říkáme to při každé kolekci a každém remasteru. Nechceme hodnotit samotné hry, nýbrž poměr/cena výkon a co vývojáři přinesli za zlepšení.

Bioshock: The Collection obsahuje první Bioshock s DLC Musem of Orphaned Concepts a Chhallenge Rooms, které poprvé na dorazily na konzole v rámci BioShock: Ultimate Rapture Edition před třemi lety. K Bioshock 2 dostanete dvě singleplayerová DLC, a to The Protector Trials a Minerva’s Den. No a v neposlední řadě k u Bisochock: Infinite, jenže se nachází na samostatném disku pak Clash in the Clouds, Columbia’s Finest Pack a především dvě skvělá singeplayerová DLC, jež vás zanese z Columbie opět pod vodu do světa Rapture – Burial at Sea, a to jak první, tak druhou epizodu.

Popravdě jsme očekávali docela velkou změnu v grafice a nutno říct, že jsme spokojení tak na 33%. Proč? Inu, Bioshock: Infinte, protože je nejnovější, tak se takřka žádného graficky extra znatelného zlepšení nedočkal, ovšem ano, oproti minulé generaci konzolí vypadá daleko lépe, ovšem to jen díky tomu, že nové konzole umožňují lepší nastavení. Něco podobného nás také čekalo u Bioschock 2, kde nám dokonce přišlo, že se autoři s vylepšením nijak nemazali, a tak jediné co nás nadchlo, byl první Bisochock.

Jsme zvyklí, že tvůrci remasterů většinou tu a tam něco vylepší, zvednou vyhlazování textur a zvýší rozlišení. No, legendární první Bioshock je na tom ale oproti svým vrstevníkům, a to nejen v rámci kolekce, daleko lépe. 2K Games svá studia zaúkolovalo a nakonec jsme se dočkali kompletně přepracované grafiky, modelů, animací a i nových textur. Svět je živější (no dobře Rapture zrovna životem neoplývá), plnější a hlavně zajímavější. Někam vám tu se přidáme srovnávací video a sami se můžete přesvědčit o jak moc Bioshock vypadá moderněji.

Hry jsou to pořád stejné a pořád skvělé, chyby jsme nezaznamenali, jen hromadu achivementů a hromadu zábavy. Trošku nás mrzí, že se tvůrci nerozhodli k Bioshocku 2 přinést i multiplayerový mód, kterýž by mohla nová kolekce třeba i oživit. Na druhou stranu 2K servery už dávno vypnulo, a tak se není čemu divit. Ačkoliv by cena mohla být o pár stovek nižší, tak si i tak myslíme, že za nějakých patnáct stovek jedny z nejlepších her herní historie se všemi DLC čítajíc několik desítek, ne-li stovek hodin zábavy, je celkem adekvátní cena, a to i za předpokladu, že té nejlepší grafické péče se dostalo pouze na první díl.

9
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Tři nejlepší akční FPS/RPG historie s brilantními příběhy a se všemi DLC za přiměřenou cenu. Některé hry se dočkaly klasického grafického zlepšení při převodu ze staré na novou generaci a první Bioshock se může pyšnit kompletně přepracovanou grafikou. Hráli jste? Zahrajte znovu. Nehráli jste? Tak na co ještě čekáte?
02. 05. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Tales of Kenzera: ZAU

Metroidvanie slaví úspěch od dob, kdy bylo možné rozpoznat herní postavu od pozadí. A to už nějakých pár dekád bude. Postupem času se i v tak malém a omezeném žánru plošinovek našly menší kategorie a větve, které se odlišovali náročností, herními prvky a využitím třetího rozměru. Tale of Kenzera: Zau nehodlá posouvat hranice toho, co už dávno znáte, ale umě využívá jejich linií, aby dala na vědomí, že i začínající studio...

»
02. 05. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: TopSpin 2K25

Tenisové hry jsou součástí herního světa již pěknou řádku let. V dřívějších dobách to měly docela snadné – dali jste panáčky na kurty, mezi nimi létalo něco jako míček a oni do něj pinkali. Grafika byla jednoduchá, fyzika taky nebyla nijak komplikovaná a hrálo se. Postupem času nároky vzrostly, ale i tak se s nimi dokázali vývojáři velice pěkně popsovat a my si mohli užívat kvalitního zpracování tohoto sportu.

»
30. 04. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: Ready, Steady, Ship!

Kooperativní hraní je skvělá věc, takže jsem velice rád, že na něj vývojáři myslí a zásobují nás poměrně velkým množstvím zábavných titulů. Díky nim můžeme prostřednictvím obrazovky vyzkoušet třeba vztahovou rodinou terapii v It Takes nebo utíkat z vězení v A Way Out. Jsou tady ale také přímočařejší činnosti, jako třeba Moving Out se stěhováním nábytku, Overcooked prověří koordinaci v kuchyni a Tools Up při rekonstrukci.

»
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»