Xbox Series X udrží velikost her na uzdě

Autor: tonyskatePublikováno: 11.5.2020, 14:43

Publikováno: 11.5.2020, 14:43

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

tonyskate

tonyskate

Je autorem 6573 článků

Jistě si všimli, že už tuto generaci narostly hry do obřích rozměrů a není nic neobvyklého, že některé tituly přesahují i hranici 100 GB. To je v dnešní době digitálního věku, kdy si řadu her (legálně) stahujeme, ať už po zakoupení či s předplatným Xbox Game Pass, zkrátka neúnosné. Nemluvě o nesmyslně velkých aktualizacích, které se v posledních letech zcela vymkly kontrole a kolikrát snad stahujete znovu celou hru. Proto se není čemu divit, že hráči mají obavy z příští generace, jelikož hry by logicky měly být ještě větší, ať díky větším a živějším herním světům či třeba kvalitnějším texturám.

Xbox Series X sice přinese rychlý SSD disk, to ovšem neřeší nekončící obtíže s nedostatkem místa či velikostí her. Inženýři v Microsoftu ovšem zapracovali na tomto problému a jejich next-gen konzole nabídne kompresi na hardwarové úrovni. O této technologii teď více promluvil Jason Ronald z týmu Xbox, abychom tak měli jasnější představu, co to pro nás znamená. Dle jeho slov umožní hardwarová komprimace hrám využít co nejméně místa na SSD, zatímco eliminuje veškerá vytížení procesoru běžná pro dekompresi. To zahrnuje i BCPack, který je navržen výhradně pro komprimaci textur, které jsou často tou největší položkou ve velikosti hry, díky čemuž dojde ke zmenšení velikosti těchto souborů.

To ovšem není jediná metoda, díky které Xbox Series X ušetří několik dalších GB z vašeho SSD disk. Ronald totiž podotkl, že vývojáři mohou využít funkce platformy, která umožní hráčům nainstalovat pouze dané části hry, které potřebují, případně chtějí, aby tak minimalizovali množství obsahu k instalaci či stažení. Je totiž například zbytečné, abyste si stahovali francouzský či třeba španělský. Případně by mohlo být možné při instalaci zvolit, jestli chcete jen kampaň nebo multiplayer, anebo po dohrání kampaně ji smazat, abyste si tak ponechali jen multiplayer.

Ve finále bude ovšem záležet jen a jen na vývojářích, jak těchto funkcí a technologií využijí, aby hráčům zpříjemnili příští generaci hraní, pro kterou by v případě Xbox Series X mělo být standardem 60 snímků za sekundu, a to nejlépe ve 4K rozlišení.

23. 10. 2025 • tonyskate0

Next-gen Xbox bude prémiovým zařízením

Sarah Bond, prezidentka Xboxu, nedávno dělala několik rozhovorů na podporu vydání handheldů ROG Xbox Ally, které sklidily slušné recenze i prodeje. Během povídání samozřejmě přišla řeč i na novou generaci konzolí Xbox, tedy next-gen Xbox. Na toto Sarah odpověděla, že next-gen konzole bude velice prémiovým a velice výkonným zařízením.

»
08. 10. 2025 • Karel Mlady0

Zdražení GamePassu pozastaveno?

Na webech se ve světě začaly objevovat informace o možném pozastavení zdražení GamePassu. 

»
02. 10. 2025 • tonyskate0

Xbox Cloud Gaming vystupuje z betaverze

Dlouhá léta jsme u termínu Xbox Cloud Gaming či chcete-li Cloudové hraní Xbox vídali přízvisko Beta. To se včera spolu s plány i cenami předplatného Game Pass změnilo. Cloudové hraní je teď součástí předplatných Game Pass Essential, Premium a Ultimate, ovšem pouze nejdražší Ultimate nabídne streamování v nejlepší kvalitě – nově v rozlišení 1440p a s nejkratší čekací dobou.

»
02. 10. 2025 • tonyskate0

Převodní poměry předplatného Game Pass po změnách

Včerejší změny v předplatném Game Pass hráče moc nepotěšily. Že došlo k převodu Game Pass Core a Standard na Game Pass Essential a Premium jim může být docela jedno, jelikož získali i něco navíc za stejnou cenu, tedy když pomineme správné převedení cen. Horší je to s plánem Ultimate, který podražil o deset dolarů, a přitom přihodil jen klasické hry Ubisoftu a od listopadu také předplatné Fortnite Crew, které ovšem zaujme pouze část...

»
01. 10. 2025 • tonyskate0

Xbox představuje Game Pass Essential, Premium a Ultimate

Microsoft dnes představil zásadní změny pro předplatné Game Pass, které je již dostupné na konzolích Xbox, PC s Windows, chytrých telefonech i televizích a dalších zařízeních díky cloudovému hraní Xbox. V brzké budoucnosti bude také nedílnou součástí handheldů ROG Xbox Ally. A teď už k samotným změnám, která obnáší rozdělení předplatného do těch hlavních kategorií, kdy jakékoli jiné budou nahrazeny či zrušeny. Nadále ovšem zůstává princip, abyste za jeden měsíční poplatek mohli hrát...

»
30. 09. 2025 • tonyskate0

Myš a klávesnice pro další hry na Xboxu

Seznam her podporujících myš a klávesnici na konzolích Xbox se nedávno docela pěkně rozrostl. Zahrnuje například dlouho očekávaný titul Black Myth: WuKong, sci-fi střílečku Atomic Heart, řežbu Gungrave G.O.R.E., horor Scorn ve stylu Vetřelce či třeba dungeonvku Operencia: The Stolen Sun. Seznam her nově podporujících klávesnici a myš na Xboxu najdete níže. Kompletní seznam her, které umožní hrát hry na Xboxu s klávesnici a myší pak najdete ZDE.

»
23. 09. 2025 • tonyskate0

Nové herní příslušenství od Logitech G

Minulý týden se uskutečnila akce Logitech G Play, během které společnost představila nové herní produkty z řad herního příslušenství. Společnost se drží svého hesla „Hraní bez hranic“ a nabízí tak něco pro každého, od e-sportových hráčů po příležitostné gamery. Pojďme se tedy podívat na novinky především dostupných pro Xbox.

»
17. 09. 2025 • tonyskate0

Ovladače Zaklínač a DOOM v Xbox Design Labu

Služba Xbox Design Lab, která vám umožňuje navrhnout si vlastní ovladač Xbox, nabízí exkluzivní design ovladačů ve stylu her Zaklínač 3: Divoký hon a DOOM: The Dark Ages. Obě edice těchto ovladačů byly dříve dostupné samostatně, ovšem teď si je můžete navrhnout po svém. Edice k 10. výročí třetího Zaklínače si můžete navrhnout pro standardní ovladač Xbox i Xbox Elite 2. Limitovaná edice DOOM: The Dark Ages je pak dostupná pouze...

»