
Remake MGS 4: Guns of the Patriots bude velmi obtížný
V rozhovoru pro Real Sound producent série Metal Gear, Noriaki Okamura, uvedl, že zatím nebylo rozhodnuto, jaký projekt bude tým Konami dělat dál. Podle něj mohou přijít další remaky, ale také úplně nové hry. Zdůraznil, že série Metal Gear je jako historie videoher – od pixelové grafiky až po filmové vyprávění – a proto je nutné ke každému dílu přistupovat jinak. Okamura také poznamenal, že stejný postup, jaký byl použit u Metal Gear Solid Delta: Snake Eater, nemusí být vhodný pro další projekty. Vývojáři chtějí vždy zvolit nejlepší metodu pro konkrétní hru. Dodal, že je spokojený s týmem, který se mu podařilo sestavit po odchodu Hideo Kojimy a dalších původních tvůrců. Podle něj se jim podařilo dosáhnout kvality, která osloví moderní hráče, aniž by ztratila kouzlo původních titulů.
Pokud jde o samotný Metal Gear Solid 4, Okamura vysvětlil, že hra byla v roce 2008 vytvořena na tehdejší hardware s velmi specifickým kódem a konstrukcí, aby se dosáhlo požadovaného 3D výkonu. Právě to je hlavní překážkou – přenést tuto technologii do současnosti by bylo docela těžké. Fanoušci nicméně očekávají, že Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots bude součástí druhého svazku Master Collection. Ten by mohl zahrnovat také Metal Gear Solid V: The Phantom Pain (spolu s Ground Zeroes) a Metal Gear Solid: Peace Walker. Někteří doufají i v přidání méně známých titulů, jako je Ghost Babel pro Game Boy Color nebo Portable Ops pro PSP, i když to je spíše nepravděpodobné.


























