
Bývalí tvůrci Halo patří nově Sony
Nebývá tu dobrým zvykem, že bychom psali o akvizicích jiných firem, než je Microsoft. Jednak nebývají pro Xbox důležité a, bez jakýchkoliv posměšků, nejsou ani tak mamutí jako v případě amerického kolosu, natož aby měly výrazný vliv na herní průmysl. Tentokrát však uděláme výjimku, neboť nákupní hody se dotkly studia Bungie, tedy těch, kteří přivedli na svět kultovní značku Halo.
Předně finance. Sony Interactive Entertainment zaplatilo za tvůrčí tým 3,6 miliardy dolarů, což není málo. Pokud si vzpomínáte, Microsoft za ZeniMax Media utratil 7,5 miliardy, čímž získal kompletní portfolio Bethesdy Softworks a nějaké menší věci okolo. Nutno však říct, že Bungie, ačkoliv je jeho tvůrčí portfolio hubené jak dostihový chrt, vlastní jednu z nejhranějších multiplayerových stříleček současnosti. A že generuje obrovské zisky prostřednictvím in-game transakcí, asi není třeba připomínat.

Navzdory faktu, že se americké studio stalo součástí exkluzivních týmů japonského herního giganta, zůstává si svým pánem. Podle oficiálního vyjádření zůstává vývojářům tvůrčí svoboda, stejně jako vydavatelský status. Prozatím tak nehrozí, že by pokračování Destiny vymizelo z nabídky xboxových her. A nemělo by tomu tak být ani v budoucnu. PlayStation tím opět nastavuje vstřícnou tvář „for players“, která mu vydrží minimálně do doby, než si Phil Spencer přehodnotí vydávaní budoucích titulů od nově získaných studií.
Podle zákulisních klepů probíhalo jednání o odkupu několik měsíců, tudíž nejde o reakci na akvizici Activisionu a teoretickou exkluzivitu Call of Duty pro Xbox. Spíše jde o krok motivovaný předešlými posuny v herním průmyslu a fakt, že Sony dlouhodobě chyběl zástupce FPS žánru. A jelikož Bungie zaměstnává téměř tisíc lidí, bez problémů zvládne pokračovat v Destiny a zároveň připravovat novou IP pro své chlebodárce.

Bývalým tvůrcům Halo nezbývá než pogratulovat, protože minimálně z finančního hlediska udělali velice dobrý obchod. Jak se na něj budou dívat s odstupem času, to se teprve uvidí. Kromě nesporných kvalit na poli akčních her, je totiž celek znám i svým handlováním s nezávislostí. Sedm let Bungie patřilo Microsoftu, přičemž při rozchodu, po němž si Xbox ponechal Halo, padala ostrá slova o hrůzách korporátní práce. V roce 2010, bohatší o zkušenosti, uzavřeli vývojáři desetiletou spolupráci s Activisionem, jejímž výsledkem bylo Destiny. I když tentokrát značka patřila Bungie, stejně se objevovaly informace, jak vydavatel zasahuje do vývoje a jak tím trpí celé studio. A vidíte, získaná svoboda stejně netrvala dlouho. Po pár mohutných investicích z Číny končí talentovaní autoři u dalšího korporátu.

Lightfall rozšiřuje Destiny 2
Střílečka Destiny 2 pokračuje ve své krasojízdě a po The Witch Queen je tady rozšíření Lightfall, který se zaměřuje na návrat císaře Caluse, který se stal učedníkem Witness a tábor rozbil na Neptunu, což bude také cílová stanice pro vás. Čekat vás zde bude neonová metropole Neomuna a její obránci Cloud Striders, kterým pomůžete v boji proti stínové legii. Určitě také uvítáte novou elementární sílu Strand těžící z temnoty, jež je dostupná...

Novinky okolo Destiny 2
Další týden sešel časem, a tak nadešla chvíle, aby se s námi Bungie podělilo o novinky a updaty ve svém pravidelném TWABu. Výčet novot je tentokrát kratší, než na jaký jsme byli zvyklí v posledních týdnech a měsících, proto se nezdržujme a pojďme rovnou na ně.

Destiny 2: Crucible PvP
Nová pirátská sezóna je v plném proudu, nové rekordy padají jeden za druhým a tak se s námi Bungie v novém vydání TWAB (The Week at Bungie) dělí o jednu zásadní novinku implementovanou v rámci nové sezóny Season of Plunder v úterý 23.8. v herním PvP režimu zvaném Crucible. Tentokrát v podobě úprav implementovaných do 6v6 matchmakingu Control.

Destiny 2: Showcase, ARC 3.0 a Temnota za rohem
Destiny 2 od vydání posledního datadisku Witch Queen prožívá takovou malou renesanci a oživení. Není se čemu divit. Poslední příběhové rozšíření je považováno (a zaslouženě) za to nejlepší, co dosud herní galaxie svým Ochráncům nabídla. Poslední měsíce sebou rovněž přinesly reworky subclass typu Void a Solar. A právě dnes večer došlo k další události, která nesouvisí jen s dalším herním reworkem.

Destiny 2: Season of the Haunted – Duality Dungeon
Destiny 2 dostává výraznější update Duality Dungeon. Na našem Discrodu v posledních dnech rezonuje hodně hra Destiny 2, proto je dobré zmínit, že k nám míří poměrně velké rozšíření. Abyste se ovšem mohli zapojit do všeho, bude vyžadován trošku zkušenější tým, a tak je potřeba grindit a grindit. Atmosférický trailer nabídne pohled na chystané věci a možná přitáhne i nové hráče nebo ti dřívější opráší konzole, strhnout internet (instalace této hry patří k tomu nejrozsáhlejšímu)...

Destiny 2: The Witch Queen v launch traileru
Již příští týden přinese Destiny 2 nové dobrodružství nazvané The Witch Queen. A jelikož jde o velké obsahové rozšíření, nesmí chybět launch trailer, který by měl všechny vojáky opět přimět ke hraní. Mimo nového příběhové obsahu nebude chybět také nová třída, zbraně a další hromada novinek. DLC otevře své brány 22. února.

Destiny 2: The Witch Queen ukazuje nové zbraně
Přidávání nového obsahu do Destiny 2 stále nekončí, kdy na programu je rozšíření s názvem The Witch Queen. Ještě předtím, než 22. února vyjde, se můžeme podívat na nový trailer. Jeho prostřednictvím se podíváme na nové zbraně, kterými si naši Guardiani budou kosit cestu skrze hromady nepřátel. Najdeme mezi nimi i velice zajímavé kousky, díky nimž bude při troše šikovnosti možné sekat nepřátele a přitom vystřelit projektily na střední vzdálenost. A...

Výroční obsah pro Destiny 2
Bungie letos slaví velký milník v herním světe, jelikož společnost zde působí již 30 let. K této příležitosti se můžeme těšit na hromadu nového obsahu, který bude navíc k dispozici zcela zdarma. Počínaje dneškem můžeme začít sbírat speciální zbraně a vybavení. Po omezený čas jsou pak připraveny aktivity pro 6 hráčů. V nich budou prozkoumávat jeskyně kolem kosmodromu, které budou ukrývat další zajímavý loot. Začněte tedy slavit!