Bývalí tvůrci Halo patří nově Sony
Nebývá tu dobrým zvykem, že bychom psali o akvizicích jiných firem, než je Microsoft. Jednak nebývají pro Xbox důležité a, bez jakýchkoliv posměšků, nejsou ani tak mamutí jako v případě amerického kolosu, natož aby měly výrazný vliv na herní průmysl. Tentokrát však uděláme výjimku, neboť nákupní hody se dotkly studia Bungie, tedy těch, kteří přivedli na svět kultovní značku Halo.
Předně finance. Sony Interactive Entertainment zaplatilo za tvůrčí tým 3,6 miliardy dolarů, což není málo. Pokud si vzpomínáte, Microsoft za ZeniMax Media utratil 7,5 miliardy, čímž získal kompletní portfolio Bethesdy Softworks a nějaké menší věci okolo. Nutno však říct, že Bungie, ačkoliv je jeho tvůrčí portfolio hubené jak dostihový chrt, vlastní jednu z nejhranějších multiplayerových stříleček současnosti. A že generuje obrovské zisky prostřednictvím in-game transakcí, asi není třeba připomínat.
Navzdory faktu, že se americké studio stalo součástí exkluzivních týmů japonského herního giganta, zůstává si svým pánem. Podle oficiálního vyjádření zůstává vývojářům tvůrčí svoboda, stejně jako vydavatelský status. Prozatím tak nehrozí, že by pokračování Destiny vymizelo z nabídky xboxových her. A nemělo by tomu tak být ani v budoucnu. PlayStation tím opět nastavuje vstřícnou tvář „for players“, která mu vydrží minimálně do doby, než si Phil Spencer přehodnotí vydávaní budoucích titulů od nově získaných studií.
Podle zákulisních klepů probíhalo jednání o odkupu několik měsíců, tudíž nejde o reakci na akvizici Activisionu a teoretickou exkluzivitu Call of Duty pro Xbox. Spíše jde o krok motivovaný předešlými posuny v herním průmyslu a fakt, že Sony dlouhodobě chyběl zástupce FPS žánru. A jelikož Bungie zaměstnává téměř tisíc lidí, bez problémů zvládne pokračovat v Destiny a zároveň připravovat novou IP pro své chlebodárce.
Bývalým tvůrcům Halo nezbývá než pogratulovat, protože minimálně z finančního hlediska udělali velice dobrý obchod. Jak se na něj budou dívat s odstupem času, to se teprve uvidí. Kromě nesporných kvalit na poli akčních her, je totiž celek znám i svým handlováním s nezávislostí. Sedm let Bungie patřilo Microsoftu, přičemž při rozchodu, po němž si Xbox ponechal Halo, padala ostrá slova o hrůzách korporátní práce. V roce 2010, bohatší o zkušenosti, uzavřeli vývojáři desetiletou spolupráci s Activisionem, jejímž výsledkem bylo Destiny. I když tentokrát značka patřila Bungie, stejně se objevovaly informace, jak vydavatel zasahuje do vývoje a jak tím trpí celé studio. A vidíte, získaná svoboda stejně netrvala dlouho. Po pár mohutných investicích z Číny končí talentovaní autoři u dalšího korporátu.
Destiny 2: Revenant právě dorazil
Rozšíření Destiny 2 o novou část s návem Revenant právě vychází a přináší do hry řadu nového obsahu a funkcí. Vžijeme se do role Slayer Barona a postavíme se Fikrulovi, vůdci nemrtvé armády.
Rozmanitá nabídka víkendovek zdarma
Počasí se konečně umoudřilo a venku to zase vypadá, jako jaro. Hezké počasí láká ven, ale o víkendu se jistě najde nějaká ta chvilka i na hraní. A kdo chce zkoušet něco nového, bude si moc vybrat hned ze čtveřice her zdarma. Začneme tím, co je k mání zdarma, ale díky víkendové akci se podíváme na dodatečná obsah. Na mysli máme Destiny 2, které si však o víkendu budeme moct...
Destiny 2: The Final Shape až v červnu
Střílečka Destiny 2 určená především pro více hráčů se poslední dobou potýká s problémy i jistým odlivem hráčů. Fanoušci ovšem doufají ve spásu v podobě rozšíření The Final Shape, které mělo původně vyjít 27. února 2024. Nicméně studio Bungie teď oznámilo nemilou zprávu, že k vydání dojde až 4. června 2024, což je na rozšíření poměrně velký odklad. The Final Shape bude vyvrcholením prvních deseti let série Destiny a je jasné, že sis...
Lightfall rozšiřuje Destiny 2
Střílečka Destiny 2 pokračuje ve své krasojízdě a po The Witch Queen je tady rozšíření Lightfall, který se zaměřuje na návrat císaře Caluse, který se stal učedníkem Witness a tábor rozbil na Neptunu, což bude také cílová stanice pro vás. Čekat vás zde bude neonová metropole Neomuna a její obránci Cloud Striders, kterým pomůžete v boji proti stínové legii. Určitě také uvítáte novou elementární sílu Strand těžící z temnoty, jež je dostupná...
Novinky okolo Destiny 2
Další týden sešel časem, a tak nadešla chvíle, aby se s námi Bungie podělilo o novinky a updaty ve svém pravidelném TWABu. Výčet novot je tentokrát kratší, než na jaký jsme byli zvyklí v posledních týdnech a měsících, proto se nezdržujme a pojďme rovnou na ně.
Destiny 2: Crucible PvP
Nová pirátská sezóna je v plném proudu, nové rekordy padají jeden za druhým a tak se s námi Bungie v novém vydání TWAB (The Week at Bungie) dělí o jednu zásadní novinku implementovanou v rámci nové sezóny Season of Plunder v úterý 23.8. v herním PvP režimu zvaném Crucible. Tentokrát v podobě úprav implementovaných do 6v6 matchmakingu Control.
Destiny 2: Showcase, ARC 3.0 a Temnota za rohem
Destiny 2 od vydání posledního datadisku Witch Queen prožívá takovou malou renesanci a oživení. Není se čemu divit. Poslední příběhové rozšíření je považováno (a zaslouženě) za to nejlepší, co dosud herní galaxie svým Ochráncům nabídla. Poslední měsíce sebou rovněž přinesly reworky subclass typu Void a Solar. A právě dnes večer došlo k další události, která nesouvisí jen s dalším herním reworkem.
Destiny 2: Season of the Haunted – Duality Dungeon
Destiny 2 dostává výraznější update Duality Dungeon. Na našem Discrodu v posledních dnech rezonuje hodně hra Destiny 2, proto je dobré zmínit, že k nám míří poměrně velké rozšíření. Abyste se ovšem mohli zapojit do všeho, bude vyžadován trošku zkušenější tým, a tak je potřeba grindit a grindit. Atmosférický trailer nabídne pohled na chystané věci a možná přitáhne i nové hráče nebo ti dřívější opráší konzole, strhnout internet (instalace této hry patří k tomu nejrozsáhlejšímu)...