Dojmy z hraní: Rivals of Aether

Autor: Josef BrožekPublikováno: 13.2.2017, 20:59

Publikováno: 13.2.2017, 20:59

Sociální sítě

O autorovi

Josef Brožek

Josef Brožek

Je autorem 748 článků

Na tuhle hru jsem se dlouho připravoval, a to ne tak úplně dobrovolně. Přeci jen jde o první větší článek tento rok ode mě a navíc jak se říká „Jak na Nový rok, tak po celý rok.“ Nový rok sice už dávno není a hra se mi na stole válí přesně od prvního ledna, ale i tak to mělo svůj vlastní a celkem relevantní důvod, proč jsem hru stále ještě nenapsal. Nebudu sice říkat, že nejsem línej, to bych kecal, nicméně důvod proč hra měla tak velký odklad je ten, že vlastně vůbec nic nenabízí.

Dobře, přeháníme jako obvykle, každopádně i přestože je hra v Preview programu, tak bychom si představovali, že si ji budeme moci alespoň nějak pořádně vyzkoušet. To jsme se ale strašně spletli a hned vám řekneme proč. V první řadě bychom rádi řekli, že nás hra zaujala svým nevšedním zpracováním, co se žánru týče a druhou věcí je lokální multiplayer až pro čtyři lidi, která nemá žádná bojovka na současném trhu. Nicméně to co hra nabídla, totálně zničilo naše původní nadšení (a důvod proč jsem tak bojoval, aby mi hru Filip sehnal). Čekali jsme skoro dva měsíce, jestli se něco změní, ale bohužel ne.

Předem se omlouváme, že preview bude neobvykle krátké, ale vzhledem k tomu, že hra kromě tutoriálu a koopu nenabízí, tak tu opravdu vaříme jen z vody. Kooperace pro čtyři lidi funguje skvěle a jde opravdu o skvěle provedenou bojovku coby jakákoliv jiná na trhu, akorát v podobě plošinovky. Hra nabízí několik odlišných postaviček s odlišnými schopnostmi a velkou variabilitou pohybů a několik zatím dostupných map. Vyzkoušet si můžete koop, tutorial a tréninkový mód, kde si můžete nastavit počet hráčů, obtížnost pohyb botů, obtížnost botů a následně donekonečna trénujete bez jakéhokoliv cíle.

image

Rádi bychom vše nyní ale přivedli na pravou míru. Hra nabízí ještě mód příběhu a jakýsi Abyssal mód, který nemáme tušení, co je. Jak to? Protože ani Story mód ani Abyssal mód jsme nebyli schopni hrát. Opět se ptáte proč? Protože se vám tyto módy odemknou až po dokončení celého tutoriálu. Zde je ale kámen úrazu. Vzhledem k rané fázi vývoje hry je tutoriál neskutečně nevyvážený, nesmyslně obtížný a nepokořitelný (čest a medaili těm, co se to povedlo). Opravdu jsme se smáli. Přestože máme na herním kontě tisíce titulů, nikdy v životě se nám nestalo, že by tutoriál byl tak obtížný a vlastně nedokončitelný. Nechápeme, proč autoři neumožnili hrát ostatní módy bez tutoriálu. Minimálně nám by to ulehčilo práci a nervy.

Rivals of Aether nakonec nabízí i multiplayer, bohužel ale prázdné servery a nulový počet aktivních hráčů nám ani tentokrát nedovolili daný mód vyzkoušet. Jsme tedy zklamaní, těšili jsme se, že si pořádně zahrajeme, protože hra na to má opravdu ambice být dobrou bojovkou, nicméně aktivita autorů napovídá tomu, že funkční hry se dočkáme možná až přespříští generaci konzolí. Pokud máte čtyři kámoše a čtyři ovladače, nebo alespoň víc než jeden, běžte do toho. Hra je v kooperaci opravdu zábavná. Pro nic jiného ji však nezkoušejte a ani nekupujte, leč je zatím v early access fázi. Chyb nakonec ani moc nebylo, byť jen jednou jedinou se nám zapsala hra do paměti navěky. Divili byste se. Nebo už se vám snad stalo, že by vám na Xboxu hra ukazovala tlačítka z PC místo gamepadu? Prý „stiskněte A, Y a následně SHIFT+W, pro odchod ze rhy stiskněte BACKSPACE“. Dobrej fór!