Recenze EA Sports FC 25
Minulý rok skončilo dlouholeté partnerství s FIFA, hra přišla o svůj tradiční název a EA se rozhodlo ho pojmenovat jednoduše, EA Sports FC. Loňský díl přinesl inovaci v oblastech herních módů, grafice a některých prvků hratelnosti.
Ale přinesl také sebou chyby, které dokázali otrávit hraní. Vzpomeňme si třeba na chyby v texturách, nepřirozené pohyby hráčů na hřišti, „zlomené“ končetiny v některých záběrech a další. O to menší očekávání bylo u letošního ročníku tohoto populárního fotbalu. Vývojáři ale nezaháleli a přinesli velkou změnu simulace i novinky v módech.
Systém IQ
Největší změnou je systém simulace FC IQ. Ten upravuje obtížnost hry podle toho, jak zrovna se vám vede. To znamená, že pokud se vám nevede dobře, systém sníží obtížnost hry a naopak.
FC 25 nabízí dva základní režimy hry – klasický a simulaci. Klasický režim je takový, že připomíná fotbal, který vychází už řadu let, samozřejmě se změnami. Simulace je režim, kde už musíte zapojit své fotbalové znalosti a začali u té hry více přemýšlet. V tomhle režimu nejde už jen o to poslat spoluhráči balon za soupeřovu obranu. V režimu simulace po vás hra chce, abyste hráli „skutečný fotbal“. Zapojili svůj um a vytvářeli si šance postupně. Další novinkou je vliv větru a počasí na hru. Za bezvětrného stavu a slunečného počasí se hraje normálně. Když se zvýší vítr nebo změní počasí, promítne se to do hry. Musíte např. při centru počítat s tím, kam a jakou rychlostí vítr vane. Pokud jste po větru, nesmíte to se silou střely přehnat, jinak se stane, že míč vašeho spoluhráče přeletí a třeba přijdete i o dobrou šanci či dokonce gól. Pokud jste proti větru, opět platí, že musíte počítat s tím, že pro střelu je potřeba trochu větší síla. Za mě je to povedený přídavek a umí si to s vaším zápasem pěkně pohrát.
Změny v herních módech
Vypadá to, že vývojáři se zahleděli konečně i na jiné módy, než je Ultimate Team. Pokusili se o vylepšení i pro ty hráče, kteří si chtějí zahrát kariéru. Ano opět jsou tu dva režimy. Kariéra trenéra převážně odpovídá tomu, co jste si mohli zahrát v FC 24, ale přichází dvě podstatné věci. Mnohem propracovanější taktické možnosti a zcela nová práce s mládežnickým týmem. V prvním případě můžete volit nadále přednastavené styly a tradiční či méně tradiční rozestavení. Nově můžete ale přes individuální role či z loňského roku přecházející herní styly přidělovat hráčům jasně definované pokyny, které mají plnit s míčem i bez míče. Nejlepší je na tom, že je to skutečně ve hře vidět. Vývoj nových hráčů je pak navázán na nový mód Rush, který nahrazuje Voltu i pokusy o mini fotbálek a promítá se do ostatních režimů. Sice je to nový mód, ale stále odkazuje na Voltu i ve hře, kdy bylo překvapení, že se mi v Rush módu 3v3 objevilo logo Volta, takže ne zcela úplně zmizela. Ale nutno podotknout, že samotný mechanismus se vykašlal na celou Voltu a převzal hratelnost „klasického“ fotbalu jen s menším počtem hráčů na menším hřišti. Dalším překvapením byla speciální modrá karta, která vás nebo vašeho spoluhráče pošle na pomyslnou trestnou lavici po dobu jedné minuty. Rush můžete hrát sólo nebo v rámci Ultimate Teamu, kde se zapojují živý hráči, takže máte možnost se pobavit s ostatními.
Ultimate Team
Když jsme už u toho Ultimate Teamu, tak do tohoto režimu vstupuje evoluce hráčů. Je to docela příjemná novinka, která osvěží celkové hraní a může vás motivovat k tomu, proč skládat další tým a prokousat se zápasy v jednotlivých divizích. Ale i v letošním ročníku se objevuje to, že kdo má opravdu hodně silný tým, byť hra vyšla 27.9., tak je obtížné uspět proti takovému týmu, když sami máte nějaký průměrný tým. Ale pořád stále tento režim plní svojí funkci, stále nabízí balíčky kartiček. Bohužel i zde se objevuje časté odpojování proti strany, a navíc to platí i pro Rush, kde není penalizace pro zdržující hráče, ale můžeme doufat, že to vyřeší třeba nějaký budoucí update.
Grafické zpracování hry mi přišlo zase trochu lepší. Občas jsem měl problém v menu kdy se mi zdálo, že menu na cca sekundu zmrzlo, ale není to nic, co by mi nějak zásadně vadilo. Život na stadionu je zase o něco málo lepší, ale co bych vytkl je výzdoba stadionu stejnými transparenty po celém obvodu. Přijde mi to takové zbytečně přeplácané. I v tomto ročníku se nedočkáme kompletní české ligy. Z českých zástupců jsou zde jen tři týmy: AC Sparta Praha, SK Slavia Praha a FC Viktoria Plzeň. Objevují se stejné nedodělky jako v FC 24. Hráč po gólu běží sprintem do brány, že div neprotrhne síť. Pohled některých hráčů při např. rohovém kopu spíš připomíná záběr pohledu vraha v nějakém hororu. Občas zazlobí animace před oslavou gólu a jiné drobné neduhy.
Za mě je FC 25 povedené takřka dobře na pár drobností. Chybí mi více režimů pro offline jednoho hráče, jako to bylo v dřívějších ročnících. S pády serverů jsem se zatím nesetkal, do online hry se napojuje celkem rychle. Zatím se mi ani nestalo, že by mi zamrzla hra v režimu Ultimate. Po loňském FC 24 udělalo EA trochu krok dopředu a FC 25 rozhodně stojí za vyzkoušení. Pokud nechcete hru hnedka kupovat, tak předplatitelé EA Play a Xbox Game Pass Ultimate mají k dispozici 10hodinový trial a myslím, že za těch 10 hodin se dá toho spoustu odehrát. Tak co vyzkoušíte si nový FC 25 i vy?
Verdikt
Každý rok v EA investují do vývoje nemalé peníze a je to znát. Letošní FC 25 není špatná hra. Nějaký posun je tam oproti FC 24 vidět. Co zamrzí je defacto stejné menu jako loňský ročník. Výzdoba stadionu by zasloužila rozmanitější přístup. Povedený Rush režim a povedené nastavení taktiky, navíc se Rush provazuje i do ostatních režimů. Občasné menší bugy snad vyřeší budoucí updaty. Určitě doporučuji si hru zahrát a vyzkoušet si všechny režimy, hlavně tedy Rush. Je to povedená zábava a výborná náhrada za Voltu.Efektní počasí a jeho vliv na hru | Občasné zamrzání v menu |
Povedený režim Rush | Tradiční přešlapy umělé inteligence v obraně a bráně |
Dva režimy hry - Klasika a Simulace | Nestálá simulace, ne všechno nastavení se projeví |
Podrobnější nastavení taktiky a hráčských rolí | Žádný posun v režimu Kluby |
RECENZE: Undisputed
Současný trend v bojových sportech je poměrně jasný – smíšená bojová umění dominují veřejnému prostoru a krátké, leč intenzivní šarvátky si získaly srdce mnoha diváků. Pak jsou tady ale ještě nostalgici jako my, kteří vzpomínají na doby, kdy na pomyslném vrcholu bojových sportů stál box. Nejinak tomu bylo i v herním prostředí, kterému výrazně dominovala série Fight Night od EA. Ty časy jsou ale už dávno pryč.
Recenze: Starfield Shattered Space
Rok a měsíc – tolik uběhlo od vydání ambiciózního intergalaktického dobrodružství Starfield jedním z nejslavnějších vydavatelských a vývojářských domů, firmou Bethesda. Bylo by asi zbytečné, abych se znovu zabýval shrnutím recenze původní hry, ostatně naši recenzi si můžete připomenout sami. Nicméně, přeci jen se jedná o opravdu masivní projekt, na kterém se během uplynulého roku pracovalo nejen na prvním placeném přídavku Shattered Space, ale i na původní hře formou free...
Recenze: Lunacy: Saint Rhodes
Železné pravidlo říká, že darovanému koni se na zuby nekouká. A je-li herkou na jarmarku nečekané dědictví nemovitosti, s nadšením sklopíte zrak, i kdybyste místo oře měli dostat mulu v posledním tažení. George Rhodes se měl také víc ptát, než vyrazil na obhlídku nového sídla, jehož adresa je v pochybné vísce, kde lišky dávají dobrou noc. Pokud tam tedy ještě nějaké zůstaly. Rhodes Village je opuštěná jak žebrák na nádraží a hrdina hororu...
Recenze: 63 Days
Ukázka nezlomné vůle polského odboje za doby Druhé světové války. Je tomu 26 let, co světlo světa prvně spatřil první díl Commandos: Behind Enemy Lines, který měl představit fanouškům válečných strategií možnost pohybovat se s jednotlivými postavami se speciálními vlastnostmi, specifickými pro danou postavu, aby se každý specialista choval v boji trochu jinak.
Recenze: NHL 25
Každoroční nálož sportovních titulů je téměř u konce. A jako každým rokem ji uzavírá hokejová série od EA Sports. Titulu se však dlouhodobě příliš nedaří uspokojit fanoušky a co si budeme vykládat, hráčská komunita je oproti deseti letům zpět podstatně menší. Změnit by to mohl letošní ročník, který nabízí přece jen něco nového a za mě lepšího. Jak si tedy letošní rok NHL vedlo při recenzování? Dobře!
Recenze: Dead Rising Deluxe Remaster
Recenzi začínám chtivým zvoláním: kéž by dnes vznikaly nové IP (intelectuall properties) tak často, jako v době druhé generace Xboxu. Tehdy ještě byli velcí vydavatelé ochotni zariskovat a vytvořit něco zcela nového – jako učinil Capcom v případě masivní zombie akce Dead Rising v roce 2006. Capcom, u nás v Evropě známý nejvíce asi sérií Resident Evil, měl v plánu využít popularity zombie her a vytěžit jí na maximum. První...
Recenze FrostPunk 2
Dneska zabrouzdám opět do vod Game Passu, který nám PC hráčům nabídl FrostPunk 2. Pro moji milovanou konzoli si musíme ještě nějaký ten pátek počkat, ale věřím, že tyto řádky budou platit i pro konzolovou verzi. Ještě, než jsem se pustil do hraní, tak jsem juknul na film Snowpiercer, který vřele doporučuji, sice to s hrou nemá moc společného, ale ta atmosféra na vás dýchne (pro ty co mají hodně času,...
RECENZE: Harry Potter: Quidditch Champions
Famfrpál je bezesporu jedním z nejzajímavějších prvků knih o Harry Potterovi z pera spisovatelky J. K. Rowling. Stejně tak se ale při čtení knih (či sledování filmů) nelze ubránit dojmu, že spíše než o sport se jedná o účelovou věc, ve které by mohla na specifické pozici vynikat hlavní postava. Sledování famfrpálu je vzhledem k rychlosti a složitosti poměrně náročná činnost, přičemž samotné hraní není o nic jednodušší. Změnit se...