RECENZE: EA Sports PGA Tour
Není nad to si při pěkném počasí vyjít ven a v ideálním případě vycházku doplnit nějakou větší aktivitou. Golf může působit jako procházka po trávníku s občasným odpalem, ale za tím vším se skrývá fyzická zátěž. Ono odpálit míček na dostatečnou vzdálenost chce nejen správnou techniku, ale také sílu. Nevýhodou však je, že hřiště se nacházejí v drtivé většině venku, takže při nepřízni počasí si člověk může dojít na odpaliště, aby procvičil švih a nebo si pustit nějakou virtuální verzi.
V dnešní době se nám dostává tolik luxusu, že honění míčku po greenech se po několika letech opět věnují hned dvě společnosti. Máme tu relativně pravidelné zpracování od 2K Sports a pak namátkou vycházející hru od EA Sports. Přitom mnozí z nás, včetně mě, doufali, že EA se budou na odpaliště vracet pravidelně. O tom svědčí i můj závěr recenze Rory McIlroy PGA Tour, kde jsem doufal ve vylepšení obsahové stránky v nadcházejícím roce. Tato slova jsou z roku 2015 a další ročník se již nekonal. Přišla totiž opravdu dlouhá pauza, která letos skončila.
Po hrách se slavnými jmény v názvu si tentokrát vystačíme i bez něj. Jako by se v nás vývojáři snažili evokovat, že nejnovější zpracování bude hlavně o nás a naší cestě na golfový vrchol. Je opravdu nezvyklé, že si EA dali tak na čas, protože museli mít zaplacené všechny licence a další věci, což stálo peníze, které se nijak nevracely. Stejně tak trpěliví museli být majitelé práv na čtyři největší a nejuznávanější majory sezóny. Ti prodali práva, ale herní propagace chyběla, protože v konkurenční hře od 2K se nic z toho neobjevilo.
Po osmi letech vývoje tu tedy máme nový produkt, na který jsem se moc těšil, protože golf od konkurence mi moc nesedí. Není sice vůbec špatný, ale technicky mi přijde ne úplně optimální. EA Sports PGA Tour nabízí spoustu obsahu, takže nudit se určitě nebudeme. Všechno to začíná tvorbou našeho hráče, kdy editor není zbytečně rozsáhlý, ale stručný a jasný. Trochu mi chybí širší možnosti výběru oblečení hned od začátku, ale za prvé, aspoň máme co odemykat a za druhé, tohle je golf, a ne módní přehlídka.
Jakožto amatér to na turnajích nemáme vůbec snadné, protože toho zkrátka moc neumíme a projít cutem není sranda. Na druhou stranu jsem měl velkou radost z každého postupu a tvrdě jsem na mojí postavě dřel, abych dostatečně vylepšil statistiky. Od posledně je systém vylepšování podstatně rozsáhlejší a každá kategorie, jako třeba puttování, krátká hra nebo drive, se dále dělí na další poddovednosti. Abychom našeho hráče dostatečně vylepšili, budeme přijímat výzvy od našeho trenéra. A musím se přiznat, že jsou opravdu náročné a to třeba i v takových „triviálních“ věcech, jako je chipshot nebo odpal z bunkru. Nicméně úspěšné splnění nás odmění body, které se nám budou určitě hodit. Zastavil bych se ještě u toho nového oblečení a vybavení obecně. To se dá získat buď levelováním naší postavy nebo plněním sponzorských výzev. A ty jsou snad ještě těžší, než ty trenérské a dostat se do nějaké podobné situace při soutěžním zápase, asi bych se opotil až na rukavičce.
Kariéra nás zavede na světoznámá hřiště, jejichž licence a zpracování je na opravdu vysoké úrovni. Vrcholem našeho snažení je účast na zmíněných Major turnajích, které svou atmosférou dokážou vyburcovat k opravdu nevídaným výkonům. Všechny grafiky, trávníky, jamky, vlajky a další věci vypadají skvěle, ostatně jak se aktuálně sluší a patří. Jediné, co je na tom opravdu otravné, jsou neustálé předěly po každé jamce a místy snad i po každém odpalu, které zdržují od hraní. Snad EA co nejdříve dodají update, v němž slibují přítomnost „fast“ režimu, který by měl tyto otravnosti eliminovat.
Otravné je i uživatelském rozhraní. Když řeknu, že je lehce nepřehledné, bude to ještě na hony vzdálené tomu, jak moc na prd ve skutečnosti je. Něco najít v menu ještě ujde, ale jak začnete posouvat doleva, doprava a prohledávat jednotlivé nabídky, tak zjistíte, že takhle zpracované uživatelské rozhraní v dnešní době opravdu nechcete. Vrcholem nekomfortu je pak fakt, že pro spuštění turnaje musíme listovat v menu, protože potvrzení nabídky vyvolá nastavení holí v našem bagu. Toho chytráka, co si myslel, že takhle vypadá ergonomické menu, by měli v EA preventivně proplesknout golfovou holí.
Co ale chcete je vlastní hra. Takhle skvěle zpracovanou fyziku míčku jsem už dlouho nepotkal a byť se systém zdá podobný jako u 2K, hraje se mi golf do EA o poznání lépe. Kdo si zvolí ovládání skrze analogovou páčku, bude se muset hodně snažit, aby si jedním nepovedeným odpalem nepodělal celý turnaj, ale i takový je golf a pro nepřesnosti nejsou místa. K dispozici máme opravdu širokou škálu odpalů pro co nejvěrnější zpracování, což ocení zejména ostřílenější golfisté. Po posledním updatu mohu ale s klidným svědomím doporučit hru také širšímu publiku. Ovládání bylo totiž doplněno o možnost „ovládání na tři kliknutí“ (nastavení síly a směru), díky čemuž není problém kvalitně odpálit i s menším úsilím.
Stejně tak se povedlo grafické zpracování hráčů, kteří dokonce projevují poměrně uvěřitelné emoce vůči dění na hřišti. Hřiště, myšleno trávníky, jsou také moc hezky zpracované, stejně tak bunkery nebo voda. Co opět pokulhává, a asi už to jinak nebude, jsou okolní stromy a také diváci. Aspoň, že když některého z nich trefíme míčkem, na to trochu reagují. Od posledně mě také potěšil komentář, který dává smysl a moc hezky doplňuje dění na hřišti.
Loni na podzim jsem konkurenční PGA od 2K pochválil za hratelnost, ale zbytek byl velký průměr. EA oproti tomu dodali kvalitní technickou stránku a super hratelnost. Jenomže si pověst pošramotili tím nepovedeným uživatelským rozhraním. Nicméně jak jsem psal, královsky se u hraní bavím a stále objevuji nové výzvy, takže nakonec bych řekl, že EA i přes to všechno odvedli lepší práci a golf od nich bych vám aktuálně doporučil o něco víc, než od 2K. Uvidíme, jestli výsledný dojem nevylepší budoucí aktualizace a také bude zajímavé sledovat, jak si s hozenou rukavicí poradí konkurence.
Verdikt
EA Sports PGA Tour je vydařeným návratem se všemi potřebnými licencemi, kvalitní grafikou a propracovanou hratelností. Díky možnostem nastavení si ale golf užijí i méně zkušení hráči, kteří tak dostanou šanci uspět třeba na legendárním Master. Škoda jen toho prkenného uživatelského rozhraní a herního menu, co trochu kazí výsledný dojem. I tak jsem ale víc spokojen zde, než u konkurence.Recenze: Albatroz
Mysteriózní turistická výprava za hledáním rodinného příslušníka a něčím víc, než jen sama sebe.
Recenze: Flint: Treasure of Oblivion
Jak asi vypadají vaše denní zvyklosti? Zničení otravného budíku, podpora vodárenské služby ranní hygienou, odlehčení několika dekagramů z útrob lednice, provětrání syntetické vlákniny ze šatníku a hurá vstříc dalším bytostem s podobně laděným počátkem dne. To piráti jsou na tom daleko lépe. Po probuzení ostrou mluvou lodního papouška přivítají ráno douškem rumu. Jakmile se nasoukají do moly prolezlého mundůru, zbičují podřízenou posádku, pověsí pár zajatců a nakrmí žraloky ploužící se za korábem....
RECENZE: Indiana Jones and the Great Circle
Na světě není slavnějšího archeologa, než je Indiana Jones. Kromě pěti filmů, několika knih a komiksů se dočkal ztvárnění také na poli videoher, byť s kolísavou kvalitou. Studio MachineGames, které spadá pod Bethesdu, se rozhodlo vytvořit tu nejlepší akční adventuru s Indiana Jonesem v hlavní roli, jaká tady doposud byla. Jak se jim tento nelehký úkol podařil?
RECENZE: Microsoft Flight Simulator 2024
Série Microsoft Flight Simulator (dále MFS) se řadí mezi stálice herního průmyslu a zároveň patří po bok těch nejstarších sérii, jaké stále vycházejí. Však považte, vždyť první díl vyšel v roce 1982, což je již 42 let. Tolik leckdy není mnohým hráčům, kteří usedají k obrazovkám, aby se za kniply těch nejznámějších i méně známých letadel vznesli do oblak a prozkoumávali naši krásnou zemi. Ovšem následující řádky nebudou patřit ohlédnutí za sérií,...
Recenze: Death Stranding: Director’s Cut
Monument herní inovace herního génia Hidea Kojimy je konečně dostupný pro Xbox, jak si vede v recenzi?
RECENZE: Dragon Age: The Veilguard
Na návrat slavné značky studia Bioware čekali fanoušci téměř 10 let. Za tu dobu se toho změnilo poměrně hodně, ať už v herním průmyslu jako takovém, ve věkovém složení hráčů nebo i v personálním obsazení samotného kanadského studia. Není se proto co divit, že nejnovější přírůstek do série s podtitulem The Veilguard vzbuzoval nejen velká očekávání, ale také obavy, jak návrat na kontinent Thedas dopadne.
RECENZE: Farming Simulator 25
Zemědělství není vůbec žádná legrace. Není to jenom o tom, že člověk něco zaseje na poli a pak jenom čeká, až to vyroste. Je třeba všechno náležitě pohnojit, bojovat se škůdci a také s nepřízní počasí. Ani chov zvířat není sázkou na jistotu, jak by se mohlo zdát, protože v případě špatné úrody krmení ho budeme mít málo, takže buď musíme zredukovat počty chovů nebo krmení nakoupit, čímž však klesá náš zisk....
Recenze: Squirrel with a Gun
Zní to možná šíleně, ale ve hře Squirrel with a Gun hrajete za veverku, která se chopí bouchačky a vydává se do boje. Tento bláznivý 3D sandbox připomíná trochu jiné bizarnosti typu Untitled Goose Game nebo Goat Simulator – tedy hry, které si dělají legraci z konvenčního hraní a přináší hlavně kopec srandovní zábavy. U těchto her se ale zákonitě nabízí otázka – bude to alespoň tak zábavné, abych toho...