RECENZE: F1 25

Autor: Lukáš Michal Publikováno: 11.6.2025, 6:02

Publikováno: 11.6.2025, 6:02

Sociální sítě

O autorovi

Lukáš Michal

Lukáš Michal

Je autorem 3640 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

V loňské recenzi jsem úvod začínal přáním toho, aby formulový šampionát vyhrál konečně někdo jiný, než Max, protože to vypadlo, že McLaren by se mohl o sesazení pokusit. Tohle přání se nakonec nepovedlo, Max vyhrál, ale někdo jiný bral aspoň pohár konstruktérů. Letos vypadá situace ještě víc zamotaně, jak strategie Ferrari, které se zatím stále trápí a ani příchod velkého Lewise Hamiltona to moc nezměnil. Dojde na obligátní „příští sezóna je naše“ nebo s tím rudí ještě něco udělají? A co McLaren? Dokáže konečně vyhrát na plné čáře, když mají nejlepší auto v poli? Na to si odpovíme třeba zase za rok, protože teď už je nejvyšší čas se podívat na nejnovější herní zpracování královny motorsportu.

Codemasters každý rok ukazují, jak se má dělat správná každoroční sportovní série. Nemusí se jednat vždy o revoluci, stačí, když máme pocit z příjemné evoluce. A přesně tohle platí do puntíku i o letošním ročníku. Kdo se podíval na výslednou známku zjistil, že sice zůstala na stejné úrovní jako vloni, protože to tak objektivně vidím, nicméně osobně má u mě tenhle díl o bodík víc, protože se vrací příběhový režim Braking Point s již třetím pokračováním.

Tento herní opus podobný veleoblíbenému Drive to Survive nás opět uvrhne do dění kolem smyšlené stáje Konnersport, kterou díky velice nepříjemné události nacházíme uprostřed chaosu. Stáj má dobré auto, talentované jezdce, ale ani to ji nemusí zaručit titul, protože o ten usilují také ostatní stáje.

Těch dramat je zde hodně a o to víc potěší, že se můžeme na základě našich rozhodnutí dostat k různým koncům. Akce na trati nabídne celou řadu scénářů a situací, s nimiž se budeme muset vyrovnat. Je fajn, že si v úvodu můžeme vybrat obtížnost, protože ne každý je lempl nebo rozený závodník. A když pak musíme s poškozeným křídlem za sebou držet všechny velké hvězdy, abychom dojeli na kýžených bodech, není to žádná legrace. Celkově mě Braking Point opět bavil. Je to pěkné zpestření, byť místy trochu předvídatelné.

Kdo touží prožívat svá vlastní dramata, jistě si nenechá ujít možnost založit vlastní stáj a jako její šéf se dostat až na pomyslný vrchol mezi jezdci a týmy. Je třeba rozhodovat o vývoji vozu, najímání jezdců, dávat rozhovory a další věci. Zkrátka všechno to, co jsme řešili posledně. To hlavní vylepšení spočívá v přepracovaném uživatelském rozhraní, které je nejen rychlejší, ale také intuitivnější. Může se to zdát jako prkotina, ale věřte tomu, že opak je pravdou.

Na svém místě se nachází komunitní hub, možnost fandit některému z jezdců nebo stáji, a to včetně výzev komunitních, denních a dalších. V tomto směru se tedy nejedná o žádnou novinku, nicméně má to něco do sebe z jiného důvodu. Fanoušci Formule 1 jistě vědí, že letos dorazí do kin stejnojmenný film s Bradem Pittem v hlavní roli. A právě s tímto filmem budou propojeny výzvy. Aktuálně je k dispozici jenom jedna, ale to se časem bude měnit. Ne, že by šlo o něco převratného, ale pro někoho může jít o fajn bonus.

V čem letošní ročník opět exceluje, jsou široké možnosti nastavení, které jsou ještě o něco větší než loni. Díky tomu je hra určena jak pro úplné nováčky, potažmo dokonce dětské hráče, kterým prostě stačí jenom zatáčet, a i v tom jim hra může pomáhat, až po ostřílené závodníky s profi vybavením, sedačkou a rukavicemi. Podpora všemožných značek volantů je opět příkladná, takže není sebemenší problém si vybrat přesně takové nastavení, jaké každému nejlépe vyhovuje.

Sem samozřejmě patří i nastavení úrovně soupeřů, což můžeme udělat v rozmezí od trubky až po neodbytné agresivní jedince. Někdo říká, že AI má své chyby a je to jistě pravda, nicméně mému závodnickému nastavení jejich dovednosti bohatě stačily. Dokázali na mě vyvinout dostatečný tlak na to, abych udělal chybu, a naopak když jsem tlačil je, také nebyli bezchybní. Kovaní závodníci by možná uvítali něco víc, ale pro mě se jedná o super nastavení.

Závodění mi přišlo na první dotek hodně stejné jako loni, ale nakonec tomu tak úplně není. Došlo totiž k úpravě práce s pneumatikami a jejich fyziky. Díky tomu dávají větší smysl nějaké strategie a práce s nimi. Někdy dokonce může strategie nabouraná safety carem narušit jinak na jistotu rozjetý závod nebo naopak pomoci. Samozřejmě pokud přijde v příhodnou chvíli. Na krátkých závodech to moc vidět není, ale kdo jezdí delší, už to bude vidět. Je škoda, že se délky závodů nedají vybírat více flexibilně než z aktuálních dvou možností. Tady rozhodně vidím další potenciál do budoucna, co by nám hraní zpříjemnil.

Co se týče grafiky a technické stránky obecně, nemám moc co vytknout. Hra vlastně vypadá skoro na chlup stejně jako loni, nepočítám-li úpravy několika tratí dle nejnovějších specifikací. Nicméně i tak jsem měl místy pocit, že hlavně okolí tratí dostalo novou nálož objektů a hlavně detailů, díky čemuž všechno vypadá zase o něco uvěřitelněji. Někdo by mohl namítnout, že zdejší engine už má něco za sebou, ale zatím jsem se vzhledem spokojen. Navíc skvělá je i rychlost samotné hry, se kterou konzole nemají vůbec žádný problém. Zvuková stránka pak lahodí uchu, ale to je již dlouho velice dobrým zvykem.

Nové formule tak opět přinášejí kvalitní zpracování, na jaké jsme již několik let zvyklí. Na rozdíl od jiných sérií si však vývojáři dávají záležet, aby přinášeli neustálé zlepšení a upřímně, nic jiného se od ročních sérií ani očekávat nedá. Férově však musím podotknout, že je rok od roku těžší něco najít. I proto zůstává výsledná známka na stejné úrovni jako minule. Potěšil mě další díl příběhu, pestré možnosti nastavení a upravení rozhraní „manažerského režimu“. Zkušené závodníky potěší propracovanější práce s pneumatikami a nováčky zase velké možnosti v oblasti nastavení a přizpůsobení si herního zážitku.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

F1 25 je dalším krokem evoluce této závodní série. Oproti loňsku tu máme příběh, upravenou fyziku a chování pneumatik nebo lepší uživatelské rozhraní. To všechno jsou věci, které by mohli přesvědčit ke koupi nového dílu. Pořád jde o nejlepší zpracování tohoto závodního seriálu, a to i navzdory faktu, že zde není konkurence. Naštěstí to zatím vypadá, že Formule nedopadnou jako NHL.
01. 07. 2025 • ZabijackyKafe0

Recenze: FBC Firebreak

… aneb když originální studio Remedy experimentuje s multiplayerem.

»
28. 06. 2025 • Mirek Rangl0

RECENZE: Elden Ring: Nightreign

Když FromSoftware oznámilo Elden Ring: Nightreign, všichni jsme čekali další monumentální RPG. Co jsme ale dostali? Hru, která se nebojí zariskovat. Nightreign není jen spin-off – je to experiment. A přestože si nese jméno svého slavnějšího sourozence, kráčí úplně jiným směrem. Místy zmate, jinde ohromí – ale rozhodně nenechá nikoho chladným.

»
27. 06. 2025 • Mirek Rangl0

RECENZE: Spirit of the North 2

Pokračování liščího dobrodružství. Váš hrdina je opět liška a na vaší cestě se k vám připojí havran, který bude vaší společností při prozkoumávání světa.

»
29. 05. 2025 • Lukáš Michal0

RECENZE: RoadCraft

Katastrofy všeho druhy jsou věcí, kterou nikdo z nás nechce zažít na vlastní kůži. Je přitom jedno, jestli je to tornádo, velké kroupy, zemětřesení nebo rozvod. Ovšem až na tu poslední věc jsou tyto akce velice vhodné v rámci herního zpracování. Můžeme totiž katastrofy buď sami působit nebo se postarat o jejich likvidaci. Pro opravy je třeba spousta materiálu a ve většině případů také strojů, a právě to skvěle kombinují série MudRunner...

»
13. 05. 2025 • Lukáš Michal0

RECENZE: The Precinct

Policejní práce ve skutečnosti nebude taková zábava, jak to vypadá z filmů a seriálů. Po silnicích se nemůžeme řítit jako v Kobře 11 a kriminalisté vyšetřující vraždy určitě nepoužívají tolik barevných světel a výsledky také nejsou hotové do deseti minut, i když by to jistě bylo praktické. Nene, pro zábavnou policejní práci je třeba jí něco přidat, a to i v případě herního zpracování. Jasně, máme tady i simulátory, ale i ty mají...

»
06. 05. 2025 • Lukáš Michal0

RECENZE: MotoGP 25

Velkou událostí pro české fanoušky série MotoGP je návrat brněnského okruhu zpět do kalendáře světového šampionátu. Stalo se tak po pěti letech, takže se čeká velký zájem a velké příběhy na závodním okruhu s novým povrchem. A shodou okolností je to i můj návrat k této herní sérii, protože jako poslední jsem měl v rukou MotoGP 20. Sám jsem byl tedy zvědav, co všechno se od mé poslední jízdy změnilo.

»
24. 04. 2025 • ZabijackyKafe0

Recenze: Clair Obscur Expedition 33

Krásné fantasy ve smutném světě. Tvůrci z francouzského studia Sandfall Interactive představují svou vizi temného RPG s dospělým příběhem. Jak si obstáli v recenzi?

»
16. 04. 2025 • SeedarCZ0

Recenze: Deadside

Hry o přežití nabývají na popularitě, avšak pro konzolové hráče příliš na výběr nebylo. Na konci února ale do obchodů Xboxu dorazil Deadside, survival který už pár let bojuje s konkurencí na počítačích se vydal na cestu konzolí. Jaké je srovnání verze na PC a konzole? Dostává DayZ na Xboxu konečně konkurenci?

»