RECENZE: Fable Heroes

Autor: p.a.c.o Publikováno: 6.5.2012, 8:48

Publikováno: 6.5.2012, 8:48

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 3263 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Exkluzivní hry jsou nedílnou součástí konzolové trhu, i když poslední dobou se jejich množství zmenšuje a zůstaly už jenom opravdové stálice a ikony jednotlivých konzol. Fable sem jistě patří také, navíc se chystá pokračování Fable: The Journey. Na programu máme sice dnes recenzi hry se jménem Fable, ale nebude to AAA titul. Na Xbox Live si můžete stáhnout Fable: Heroes, kterému budou patřit následující řádky.

Nenechte se zmást názvem, protože s „velkým“ Fablem má hra společné zejména jméno a tématiku. Herní žánr se omezuje na 2D mlátičku s RPG prvky. Předem bude asi dobré si říct, že hra není pro vlky samotáře, ale bude lepší, když pozvete kamarády. Buď se můžete sejít u jednoho xboxu, něco dobrého pojíst, popít a při tom si zahrát. Druhou možností je vytvoření Party (přímo v hlavním menu hry) a začít hrát. Ať zvolíte jakoukoli z možností, maximálně se u hraní může sejít čtveřice hráčů. Když náhodou nikdo k dispozici nebude, hra bude ovládat Vaše parťáky sama, což jistě poslouží jako dobrý trénink.

Začátek hry provází volba hrdiny. Na výběr jsou z počátku čtyři a každý umí trošku něco jiného. Kromě samotného krále je tu slečna s kladivem, baron s pistolí a nakonec duch sesílající na hlavy nepřátel hrom a blesky. Každý má trošku jiný herní styl, takže bude záležet na každém z Vás, co si zvolí. S tím souvisí i zmiňovaný RPG systém, protože každou postavu je lepší vylepšovat v určitých oblastech. Vylepšování je navíc uděláno formou příjemné minihry ala Člověče, nezlob se! Hodíte kostkou, posunete se o daný počet políček s jedním z mnoha upgradů, které se ještě dále větví. Za penízky pak koupíte upgrade, který se Vám bude líbit. Miniher je samozřejmě ve hře více, jako třeba kopání slepic nebo poslední přeživší vyhraje. Ty jsou nejen zábavné, ale hlavně zvyšují už tak velkou rivalitu mezi hráči.

A kde vezmete penízky? V levelech. Ty jsou plné nejen nezbytných nepřátel, ale také sudú, plotů a dalších dekorací, jejichž zničením si nějaké zlaťáky také vyděláte. Doporučuji sbírat penízky pořádně a to hned z několika důvodů. Prvním z nich jsou upgrady, čím víc jich získáte, tím více hodů kostkou dostanete (podle toho, kolik vyděláte, tolik hodů kostkou získáte) a v neposlední řadě soutěživost. Hra penízky počítá a na konci postaví všechny hráče vedle sebe a největší chudák za daný level nejen že nevystoupí na stupně vítězů, ale vyslouží i posměch od ostatních hráčů. Ještě bych se zastavil u smrti Vašeho panáčka. Tou tiž hra ani zdaleka nekončí a skoro se dá říct, že můžete hrát stejně, jako předtím, jenom fyzicky nezasahujte do světa a nemůžete sbírat bonusy a penízky. Jakmile seberete srdíčko, obživnete a jedete dál. Celý prvek se mi opravdu líbil a dost pomáhá hratelnosti.

K drcení nepřátel budete požívat nejen svoje zbraně, ale také různé bonusy ukryté v truhlících. Někdy to budou penízky, jindy zvětšení nebo zpomalení času.  Občas dokonce narazíte na bonus, u kterého se budete muset rozhodnout a být zlí nebo hodní. Jinak se hratelnost nijak zvlášť neliší od her podobného typy. Procházíte daný level, musíte všechno zabít, protože jinak se nepohnete dál a na konci Váš čeká boss. Určitým zpestřením je možnost vybrat, kudy se budou Vaše kroky ubírat dál. Nezapomeňte všechny potvory zabíjet, protože jinak se budete muset kus vracet a zabít posledního přeživšího. Tato drobnost sice není, kdo ví jakou překážkou hry, ale trošku brzdí jinak playnulou hratelnost.

Pro grafickou stránky hry si tvůrci vybrali podobné ztvárnění, jako je tomu u klasického Fable, takže se můžeme těšit na barvenou a velice živou grafiku. Postavičky jsou ztvárněny vtipně a přitom uvěřitelně.  Pokud bych měl hře opravdu něco vytknout, určitě by to byla kamera. Ve většině případů je vše ok, ovšem místy není vůbec nic vidět nebo vidíte to, co zrovna nepotřebujete a hra má tendenci zabírat hrdiny z hodně podivných úhlů. Navíc místy se mám stávalo (zejména při hodně velkých soubojích), že hra začínala sekat nebo najednou hodně ztrácet FPS. Nicméně i pře hře tří hráčů na jedné konzoli nebyly tyto okamžiky časté, ale určitě si jich všimnete. Leveldesign zaslouží taktéž pochvalu. Lokace jsou různorodé a některé jistě poznáte, protože jsou z předchozích Fable dílů.

7

Verdikt

Fable Heroes určitě nemá ambice stát se úspěšným jako AAA pokračování, nicméně jako doplněk při čekání si ho určitě užije. Za 800 MSP dostanete slušnou porci zábavy, obzvlášť pokud k ní pozvete kamarády. V tom případě poslední drobné doporučení závěrem. Hraje li Vás více jak dva, určitě si přidejte obtížnost, protože jinak je hra poměrně jednoduchá a projdete ji jako nůž máslem. Časem sice může začít nudit, ale tou dobou už stejně nejspíš budete na konci.
02. 05. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Tales of Kenzera: ZAU

Metroidvanie slaví úspěch od dob, kdy bylo možné rozpoznat herní postavu od pozadí. A to už nějakých pár dekád bude. Postupem času se i v tak malém a omezeném žánru plošinovek našly menší kategorie a větve, které se odlišovali náročností, herními prvky a využitím třetího rozměru. Tale of Kenzera: Zau nehodlá posouvat hranice toho, co už dávno znáte, ale umě využívá jejich linií, aby dala na vědomí, že i začínající studio...

»
02. 05. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: TopSpin 2K25

Tenisové hry jsou součástí herního světa již pěknou řádku let. V dřívějších dobách to měly docela snadné – dali jste panáčky na kurty, mezi nimi létalo něco jako míček a oni do něj pinkali. Grafika byla jednoduchá, fyzika taky nebyla nijak komplikovaná a hrálo se. Postupem času nároky vzrostly, ale i tak se s nimi dokázali vývojáři velice pěkně popsovat a my si mohli užívat kvalitního zpracování tohoto sportu.

»
30. 04. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: Ready, Steady, Ship!

Kooperativní hraní je skvělá věc, takže jsem velice rád, že na něj vývojáři myslí a zásobují nás poměrně velkým množstvím zábavných titulů. Díky nim můžeme prostřednictvím obrazovky vyzkoušet třeba vztahovou rodinou terapii v It Takes nebo utíkat z vězení v A Way Out. Jsou tady ale také přímočařejší činnosti, jako třeba Moving Out se stěhováním nábytku, Overcooked prověří koordinaci v kuchyni a Tools Up při rekonstrukci.

»
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»