RECENZE: Farming Simulator 17

Autor: p.a.c.o Publikováno: 26.10.2016, 9:41

Publikováno: 26.10.2016, 9:41

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 3262 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

„Cestou necestou, polem ne polem, jedu za tebou, velkým malotraktorem.“ Úvod známé písničky od Mig 21 jistě navodil tu správnou atmosféru a všem už teď musí být jasné, co že to budeme na dalších řádcích našeho virtuálního pole vyorávat. Po roce a kus se k nám řítí další díl Farming Simulátoru, který pro letošek sliboval celou řadu změn a novinek.

Úkolem tak bude shrnout, jak moc se nový ročník s číslovkou 17 liší od svého předchůdce. A nenechte se zmýlit jmenovkou. Poslední ročník byl sice označen jako 15, ale nikdo nic nepřeskočil ani to není ještě dva roky, kdy jsme se mohli vydat na naše nekonečné cesty v sedle našich traktorů a kombajnů. Pohodlné sezení máme, takže vzhůru do práce.

farming17_3

A stejně jako posledně, i tentokrát vás rovnou nasměruji k tutoriálu, a to i v případě, že jste toho posledně najezdili nespočet. Ne že by se stroje jinak ovládali, to můžete přeskočit, ale je zde jedna nová herní mechanika týkající se zvířat. Od posledně s nimi můžeme víc manipulovat, což znamená zakoupení patřičného přívěsu, nákup oblíbených zvířátek (prasata, krávy, ovce) a hurá s nimi k výběhu. Tam je pěkně vyložíte a začínáte se starat. Zvířátka jsou ale ne úplně čistotná, takže jednou za čas není na škodu vyrazit na kontrolu výběhu s nakladačem a vypadané papání zase uklidit na své místo. Práce se zvířata je díky tomu opět více uvěřitelná a máte pocit, že se zvířaty opravdu pracujete.

Co se mapy týče, opět jsou k dispozici dvě a každá trochu jiná co do rozložení polí a okolní krajiny. První z nich je hodně americká, ta druhá s názvem Sosnovka by mohla být našemu východoevropskému srdci blíže. Od posledně však ne všechna pole na mapě patří nám. Na start máme tři, na některých už i něco vyrostlo a k tomu do začátku techniku, aby bylo co dělat, když už máme ta pole. Jestli vám postupem času začne chybět prostor pro expanzi, můžete se porozhlédnout po okolní. Ale pozor, připravte si dostatek financí, jelikož okolní pole mají své majitele a ti se rozhodně nenechají oholit. Pro velká pole budete muset sáhnout opravdu hluboko do kapsy, takže se budete mít co ohánět.

farming17_2

K dostatku financí na vašem účtu by mohla pomoct další novinka, a to plnění úkolů pro ostatní zemědělce. Prostě přijedete k nějakému poli, kliknete a hned vidíte, co za úkol je k dispozici. Úkoly jsou pestré, což znamená třeba orání, postřik nebo sklízení a také různě časově náročné. Na jejich splnění máte daný časový limit, jež se odvíjí od vámi zvolené obtížnosti. Někdy mise zaberou pár minut, ale taková sklizeň brambor na obrovském poli se může protáhnout na několik hodin, a to myslím reálného času! Plněním úkolů vylepšujete svůj vztah s daným farmářem, což časem hodí nějaký ten bonus případně lepší cenu za kupované pole. Aktivity jsou povedeným zpestřením a dokáží zabavit na hodně dlouho. Navíc v jejich průběhu nejde hru uložit a následně v úkolu pokračovat, což z nich dělá skutečnou výzvu. Na druhou stranu odměna za tu námahu skutečně stojí.

Bez dostatku peněz si nemůžete pořídit potřebnou nebo oblíbenou techniku. Dohromady na nás čeká přes 250 kusů techniky od nejznámějších značek v čele s novými značkami Fendt, Massey Ferguson, Challenger a Valtra. Pro našince se sluší podotknout přítomnost českého Zetoru. Ten zastupují zejména jejich povedené traktory. Mimo traktorů se svezeme v dodávkách, náklaďácích a pomyslnou třešničkou na dortu by mohl mít vlak. Ten využijeme k hromadné přepravě materiálů všeho druhu, což může a také šetří čas na přepravu. Přeprava obecně zaznamenala posun, kdy na nás čekají přepravníky a dopravníky, takže sklizeň uklidíte přesně tam, kam je potřeba. Jediné mínus je ovládání obyčejných aut, jako jsou dodávky. Ty jezdí jak necky, co nemají žádnou váhu a obrátit je na střechu není žádný problém.

Když už jsem zmínil traktory, určitě se sluší zmínit další novinka, kterou přítomnost rádia bezesporu je. Sice můžeme volit z předem daných žánrů jako country, pop nebo electro, ale i tak je fajn, když vám na nekonečné cestě ještě nekonečnějším polem něco hraje příjemnou muziku. Poslední novinkou, co se techniky týče, je přítomnost módů. Ano, po Falloutu další hra, kam mohou hráči přidávat nový obsah a jiní si ho stahovat. Nabídka se snad bude postupem času rozrůstat, ale i tak krok správným směrem, protože zemědělské techniky není nikdy dost.

Bohužel nedostatky předchůdce se tím správným směrem zrovna dvakrát nepohnuly. Slabší nápověda v tom, co a kam odvést je stále stejně nedokonalá, ale naštěstí věcí není tolik a dají se snadno naučit. Práce s mapou je pořád stejně špatná, nedá se na ní zoomovat, ale aspoň můžeme konečně přidat bod zájmu. Celkově rozhraní není úplně uživatelsky přívětivé a dovedl bych si ho představit o dost lepší, účelnější a nápomocnější. Takhle hráč musí bloudit nabídkami a hledat to, co zrovna potřebuje a mohlo by být více na očích nebo po ruce.

farming17_1

Grafika hry je fajn, i když se od posledně v ničem nezměnila. Modely strojů a nástrojů jsou na jedničku, pěkně detailní, a hlavně pohybující se a funkční. Všechno ostatní na tom již tak skvěle není. Krajina ještě ujde, ale když nevidím ostře z jedné strany pole na druhou, něco není v pořádku. Navíc interakce zejména lišt kombajnů s plodinami by si zasloužila o dost víc péče. Přece mi nikdo nemůže tvrdit, že skrz lištu kombajnu mi běžně prochází klasy obilí a já prostě krajem lišty nic neposeču.

Vrcholem absurdnosti ve hře označené jako simulátor pak byl postřik slunečnicového pole. Dostal jsem traktor, zapřáhl postřikovač a vyrazil do pole. Samozřejmě ve skutečnosti zvolíte postřikovací auto, které jede nad plodinami, s čímž si vývojáři, kteří se navíc chlubí slunečnicemi jako novou plodinou, nedali vůbec žádnou práci. Ve skutečnosti by za mnou zůstala brázda zničených slunečnic, což snižuje můj profit. Farming Simulator disponuje zázračným traktorem, skrz který slunečnice prochází. Ano, může se to zdát jako maličkost, ale od hry simulující nějakou činnost očekávám uvěřitelnost a tato situace je výsměchem farmaření.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

U hodnocení jsem hodně dlouho váhal, ale nakonec jsem si řekl, že mě Farming Simulator 17 bavil o dost víc, jak díl předchozí, novinek je také dost, takže přechod na další díl je jasnou volbou. I přes nespokojenost s technickou stránkou, která však může být čistě subjektivní jsem se moc bavil a vzhledem k možnostem hry ještě dlouho bavit budu. Farming Simulator 17 vám nabídne zábavu na desítky hodin.
02. 05. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Tales of Kenzera: ZAU

Metroidvanie slaví úspěch od dob, kdy bylo možné rozpoznat herní postavu od pozadí. A to už nějakých pár dekád bude. Postupem času se i v tak malém a omezeném žánru plošinovek našly menší kategorie a větve, které se odlišovali náročností, herními prvky a využitím třetího rozměru. Tale of Kenzera: Zau nehodlá posouvat hranice toho, co už dávno znáte, ale umě využívá jejich linií, aby dala na vědomí, že i začínající studio...

»
02. 05. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: TopSpin 2K25

Tenisové hry jsou součástí herního světa již pěknou řádku let. V dřívějších dobách to měly docela snadné – dali jste panáčky na kurty, mezi nimi létalo něco jako míček a oni do něj pinkali. Grafika byla jednoduchá, fyzika taky nebyla nijak komplikovaná a hrálo se. Postupem času nároky vzrostly, ale i tak se s nimi dokázali vývojáři velice pěkně popsovat a my si mohli užívat kvalitního zpracování tohoto sportu.

»
30. 04. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: Ready, Steady, Ship!

Kooperativní hraní je skvělá věc, takže jsem velice rád, že na něj vývojáři myslí a zásobují nás poměrně velkým množstvím zábavných titulů. Díky nim můžeme prostřednictvím obrazovky vyzkoušet třeba vztahovou rodinou terapii v It Takes nebo utíkat z vězení v A Way Out. Jsou tady ale také přímočařejší činnosti, jako třeba Moving Out se stěhováním nábytku, Overcooked prověří koordinaci v kuchyni a Tools Up při rekonstrukci.

»
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»