RECENZE: Fruit Ninja Kinect

Autor: tonyskate Publikováno: 11.8.2011, 14:45

Publikováno: 11.8.2011, 14:45

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

tonyskate

tonyskate

Je autorem 6123 článků

Microsoft moudře využil akce Summer of Arcade aby na svůj digitální trh uvedl první hru pro Xbox LIVE Arcade, která je stvořena jen a jen pro senzor Kinect. Tímto šťastným titulem se stal Fruit Ninja Kinect, který můžete znát z mobilů a nyní přichází i na konzole, ovšem nabízí stejnou porci zábavy? To se dočtete v naší recenzi…

Studio Halfbrick není žádnými nováčky a loni nám na Xbox LIVE Arcade představili šílenou plošinovku Raskulls. Proto jistě jejich srdce zaplesalo, když je Microsoft požádal o předělání jejich hitu Fruit Ninja na Kinect pro Xbox 360. Hlavním problémem byl rozdíl ceny, kdy na své domácí platformě hra stojí jeden dolar a na XBLA zaplatíte za hru 10 dolarů. Jak se  s tímto problémem Fruit Ninja Kinect vypořádá, zjistíte v následujících odstavcích.

Hra nabízí snad úplně to samé jako původní titul, tedy herní módy Classic, Arcade a Zen. Cílem v každém režimu je vašima rukama nasekat co nejvíce kusů ovoce a tak dosáhnout co nejvyššího skóre. V módu Classic máte neomezený čas, ovšem jakmile zasáhnete bombu nebo vám ‘‘upadnou‘‘ (nerozsekáte) tři kusy ovoce, tak hra končí. Poměrně tvrdé, ale další módy už jsou trochu přívětivější. Nejlepším režimem je asi Arcade, kde si máte časový limit, ale mód je čistě zaměřen na body, takže nemusíte posekat veškeré ovoce a za zasažení bomby je vám odečteno deset bodů. Podstatnější jsou ovšem bonusy v podobě speciálních druhů ovoce, která vám zaručí dvojité body, zpomalení času nebo masivní přísun ovoce. Navíc většinou končíte zasažení granátového jablka, u něhož se zaseknete a podle vaší rychlosti do něj stihnete nasekat co nejvíce ran. Zkrátka se trochu vyřádíte. Poslední režim je Zen, v němž je časový limit, ale také žádné bomby a dosáhnout vysokého skóre je tak trochu obtížné. Musíte se snažit rozseknout co nejvíce kusů ovoce jedním pohybem, abyste tak dosáhli komba.

Co se týče herních módů, je verze pro Kinect prakticky identická. Najdete zde i režim Výzvy, který je ovšem směsicí všech režimů, ale opravdovou novinkou je multiplayer mód Party. Spolu s kamarádem můžete buďto porcovat ovoce pro společné větší skóre nebo proti sobě. Avšak doporučujeme stát dosti daleko od sebe, protože i když pro sebe máte polovinu herní plochy, tak stále můžete snad o kamaráda nebo vzájemně o sebe zavadit. Pohyby vašich rukou, které napodobují ostré čepele, jsou totiž často zběsilé a rychlé, takže případný úder určitě pocítíte. Rozhodně je ale multiplayer asi největším lákadlem této hry a z potenciálního mlácení kamarádů můžete udělat další výzvu, třeba kdo se do koho trefí vícekrát apod.

Pokud ovšem hrajete sami, tak hra stane po chvíli stereotypní, protože v každém módu jde o to samé, takže hratelnost je téměř vždy stejná. Můžete sice odemykat nové čepele a pozadí, což sice není nic extra, ale aspoň máte důvod hrát dál. Navíc také dostanou zabrat vaše ruce a po půlhodině extrémního sekání a tudíž i máchání, to asi bude chtít pauzu, ale samozřejmě záleží na vás, jak dlouho vydržíte. Repetitivní hratelnost ovšem neznamená, že se ke hře občas nevrátíte a nestrávíte s ní pár zábavných chvil. Nejvíce zábavy si pochopitelně užijete, když tuto hru vytasíte na párty s přáteli, což vám silně doporučujeme.

Co se týče přesnosti hraní na Kinectu, tak musíte uznat, že sledování rukou je opravdu přesné a manévrování mezi bombami není tak obtížné, jak byste možná čekali. Hra vyžaduje rychlejší pohyby, aby je rozeznala jako seknutí, což je pochopitelné a zároveň si tak pomalejším pohybem můžete snadno přemístit ruce a tak se při seknutí vyhnout bombě. Ovládání je zkrátka jednoduché, velmi přesné a plynulé, za což patří Halfbrick a i Kinectu velká pochvala. Hodně tomu pomáhá i vaše silueta na pozadí, díky které neztratíte orientaci. Hra si ponechala své původní menu, kde abyste potvrdili položku, tak ji musíte rozseknout. Na telefonu to není problém, ale zde musíte prvně pomalým pohybem najet rukou na dané místo a poté seknout. Určitě neobvyklé menu, ale zbytečně komplikované. Sice oceňujeme tento přístup, ale i při posouvání v tabulkách musíte švihat seshora dolů či opačně, abyste s pořadím hráčů posunuli, což už vůbec nefunguje.

8

Verdikt

Fruit Ninja Kinect je určitě jednou z nejlepších her pro Kinect a i když je desetkrát dražší, než její mobilní verze, tak stále se oproti ostatním titulům vyplatí a nabízí skvělou zábavu. Ovládání (sekání) navíc funguje naprosto skvěle, až jsme byli překvapeni. Určitě svých 800MS bodů investujte, pokud rádi hrajete na Kinectu s kamarády či rodinou. V druhém případě můžete počkat až na titul The Gunstringer (také pro Kinect), s nímž bude tato hra přibalena, ale určitě vyzkoušejte trial verzi a zakuste jednu z nejlepších her pro Kinect.
02. 05. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Tales of Kenzera: ZAU

Metroidvanie slaví úspěch od dob, kdy bylo možné rozpoznat herní postavu od pozadí. A to už nějakých pár dekád bude. Postupem času se i v tak malém a omezeném žánru plošinovek našly menší kategorie a větve, které se odlišovali náročností, herními prvky a využitím třetího rozměru. Tale of Kenzera: Zau nehodlá posouvat hranice toho, co už dávno znáte, ale umě využívá jejich linií, aby dala na vědomí, že i začínající studio...

»
02. 05. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: TopSpin 2K25

Tenisové hry jsou součástí herního světa již pěknou řádku let. V dřívějších dobách to měly docela snadné – dali jste panáčky na kurty, mezi nimi létalo něco jako míček a oni do něj pinkali. Grafika byla jednoduchá, fyzika taky nebyla nijak komplikovaná a hrálo se. Postupem času nároky vzrostly, ale i tak se s nimi dokázali vývojáři velice pěkně popsovat a my si mohli užívat kvalitního zpracování tohoto sportu.

»
30. 04. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: Ready, Steady, Ship!

Kooperativní hraní je skvělá věc, takže jsem velice rád, že na něj vývojáři myslí a zásobují nás poměrně velkým množstvím zábavných titulů. Díky nim můžeme prostřednictvím obrazovky vyzkoušet třeba vztahovou rodinou terapii v It Takes nebo utíkat z vězení v A Way Out. Jsou tady ale také přímočařejší činnosti, jako třeba Moving Out se stěhováním nábytku, Overcooked prověří koordinaci v kuchyni a Tools Up při rekonstrukci.

»
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»