Recenze Hunt: Showdown 1896, který dorazil na Xbox
Hunt: Showdown 1896 je nejnovějším dílem uznávané série od společnosti Crytek a fanouškům série přináší svěží, ale přesto známý herní zážitek. Pro nás hráče na Xboxu, je to ale dlouho očekávaný upgrade. Hra si rychle získává pozornost díky své intenzivní hratelnosti a atmosférickému prostředí.
Hratelnost a mechanismy
Hunt: Showdown 1896 si zachovává základní mechanismy, díky nimž se původní hra stala hitem, ale je výrazně vylepšena. Hra je zasazena do temného, drsného světa, kde se hráči ujímají role lovců odměn pátrajících po monstrózních cílech. Napětí je hmatatelné, když se pohybujete v děsivém prostředí a víte, že vás loví i ostatní hráči. Systém rizika a odměny je propracovanější než kdy dříve. Úspěšné zneškodnění cíle a útěk s odměnou je nesmírně uspokojující, ale neustálá hrozba ostatních hráčů přidává vrstvu strategické hloubky. Herní mechanismy podporují pečlivé plánování a týmovou spolupráci, díky čemuž je každý zápas jedinečným zážitkem.
Hru můžete samozřejmě hrát i sami, ale přijdete o velkou část hratelnosti. Zkuste si najít lovce na našem Discordu a ponořit se do tajů hry, kdy díky různým průchodům vás dlouhé hodiny bude hra spíše překvapovat a učit, než padat do repetetivnosti.
Vizuální stránka a atmosféra
Společnost Crytek se překonala ve vizuální prezentaci hry Hunt: Showdown 1896. Prostředí hry je bohatě propracované do detailů, s groteskním a strašidelným prostředím, které vás vtáhne do svého světa. Použití světelného a zvukového designu umocňuje hororové prvky a vytváří skutečně pohlcující zážitek. Trošku jsme se bál, jak to bude na Xbox Series X běhat, ale jsem naprosto spokojený. Hloubka detailů skvělá, propady snímků minimální. Je vidět, že když autoři chtějí, mají k ruce šikovný engine, tak dokážou dělat nádherné vizuálně propracované hry.
Ponurost a zvuková kulisa, vás naprosto uzemní do děje, budete poslouchat každý zvuk a v hlavně vám budou létat myšlenky … co to mohlo být? Tohle je ovšem hra, kde oceníte kvalitní sluchátka.
Komunita a multiplayer
Multiplayerový aspekt hry Hunt: Showdown 1896 je místem, kde hra skutečně září. Komunita je aktivní a hráči neustále vymýšlejí nové strategie a taktiky. Design hry podporuje pocit kamarádství a soutěživosti, což z ní dělá výjimečnou záležitost v tomto žánru. Nejdříve totiž potřebujete sehnat schopné hráče pro kooperaci ve svém týmu, což zajistí dobrý lov. Na druhou stranu je zde skvělý aspekt PVP, když kořist olovíte, ale ještě s ní musíte utéct a na to třeba čeká druhá parta. Pokud jste hráli Vigor, je tohle malinko podobné, akorát zasazené do jiného světa.
Jak probíhá lov?
Před nalezením cíle je třeba hledat stopy rozeseté po mapě, které hráče nasměrují na místo, kde se bestie nachází. Se třemi nápovědami a snížením počtu možných míst po mapě se hráči vydají směrem k doupěti své kořisti. Kdo získá stopy nejrychleji nebo bude mít štěstí a najde cíl i bez nich, bude mít ve finále výhodu. Když zabijete bosse, tak musíte počkat, než si vyzvednete odměnu, což může váš tým učinit zranitelným, zatímco si vytvoříte obrannou pozici a počkáte do konce. Poté mohou hráči utéct na jedno z předem určených míst , která jsou nastavena na začátku každého mise. Dostaňte se na místo, přežijte případné nepřátelské útoky a získejte nejlepší odměny.
Co ještě zaujme
Hra hodně spoléhá na bohatý arzenál zbraní, které můžete kombinovat. Začíná tak alchymie, které vám zajistí další stupeň hratelnosti. Na nestvůry totiž platí pokaždé něco jiného, takže váš gameplay bude obohacen o více možností, jak je zabít, a tím i použití sestavených zbraní. Jinak typů zbraní je opravdu hodně. Základem jsou střelné zbraně, nesmí chybět ani chladná ocel pro boj zblízka, jelikož nábojů není nikdy dost a pokud máte rádi ohňostroje, tak bouchací arzenál vás také jistě potěší.
Když už jsem u těch monster, tak to si autoři opravdu užívali. Kromě základních nepřítel potkáte hlavní bose, kde mě osobně nejvíce zaujal Butcher. Obrovská ohnivá bestie, která dokáže způsobit velké poškození. Je pomalej, ale silnej a klíčem k jeho poražení je potřeba využit prostředí ve svůj prospěch. Dále zde máte Pavouka, který je naopak rychlý a mrštný, dokáže šplhat po stěnách a stropech, což z něj činí náročného protivníka. Třetím je pak Zabiják, který se může rozdělit na několik klonů, takže je obtížné ho vystopovat a zabít.
Verdikt
Hunt: Showdown 1896 je hra, kterou si musí zahrát jak fanoušci série, tak nováčci. Kombinace hratelnosti, atmosféry a propracovaných mechanik z ní činí jeden z nejlepších počinů tohoto žánru. Skvělé technické provedení pak dává do rukou hráčů na Xboxu skvěle odladěný titul. Pokud se rádi bojíte, lovíte monstra a máte rádi multiplayer, tak tohle je výzva přesně pro vás. Tím nechci říct, že hra není pro sólo hraní, ale výrazně to ubere na atmosféře a hratelnosti.atmosféra | snad jedině více bossů |
herní mechaniky | |
hratelnost |
RECENZE: Undisputed
Současný trend v bojových sportech je poměrně jasný – smíšená bojová umění dominují veřejnému prostoru a krátké, leč intenzivní šarvátky si získaly srdce mnoha diváků. Pak jsou tady ale ještě nostalgici jako my, kteří vzpomínají na doby, kdy na pomyslném vrcholu bojových sportů stál box. Nejinak tomu bylo i v herním prostředí, kterému výrazně dominovala série Fight Night od EA. Ty časy jsou ale už dávno pryč.
Recenze: Starfield Shattered Space
Rok a měsíc – tolik uběhlo od vydání ambiciózního intergalaktického dobrodružství Starfield jedním z nejslavnějších vydavatelských a vývojářských domů, firmou Bethesda. Bylo by asi zbytečné, abych se znovu zabýval shrnutím recenze původní hry, ostatně naši recenzi si můžete připomenout sami. Nicméně, přeci jen se jedná o opravdu masivní projekt, na kterém se během uplynulého roku pracovalo nejen na prvním placeném přídavku Shattered Space, ale i na původní hře formou free...
Recenze: Lunacy: Saint Rhodes
Železné pravidlo říká, že darovanému koni se na zuby nekouká. A je-li herkou na jarmarku nečekané dědictví nemovitosti, s nadšením sklopíte zrak, i kdybyste místo oře měli dostat mulu v posledním tažení. George Rhodes se měl také víc ptát, než vyrazil na obhlídku nového sídla, jehož adresa je v pochybné vísce, kde lišky dávají dobrou noc. Pokud tam tedy ještě nějaké zůstaly. Rhodes Village je opuštěná jak žebrák na nádraží a hrdina hororu...
Recenze: 63 Days
Ukázka nezlomné vůle polského odboje za doby Druhé světové války. Je tomu 26 let, co světlo světa prvně spatřil první díl Commandos: Behind Enemy Lines, který měl představit fanouškům válečných strategií možnost pohybovat se s jednotlivými postavami se speciálními vlastnostmi, specifickými pro danou postavu, aby se každý specialista choval v boji trochu jinak.
Recenze: NHL 25
Každoroční nálož sportovních titulů je téměř u konce. A jako každým rokem ji uzavírá hokejová série od EA Sports. Titulu se však dlouhodobě příliš nedaří uspokojit fanoušky a co si budeme vykládat, hráčská komunita je oproti deseti letům zpět podstatně menší. Změnit by to mohl letošní ročník, který nabízí přece jen něco nového a za mě lepšího. Jak si tedy letošní rok NHL vedlo při recenzování? Dobře!
Recenze: Dead Rising Deluxe Remaster
Recenzi začínám chtivým zvoláním: kéž by dnes vznikaly nové IP (intelectuall properties) tak často, jako v době druhé generace Xboxu. Tehdy ještě byli velcí vydavatelé ochotni zariskovat a vytvořit něco zcela nového – jako učinil Capcom v případě masivní zombie akce Dead Rising v roce 2006. Capcom, u nás v Evropě známý nejvíce asi sérií Resident Evil, měl v plánu využít popularity zombie her a vytěžit jí na maximum. První...
Recenze FrostPunk 2
Dneska zabrouzdám opět do vod Game Passu, který nám PC hráčům nabídl FrostPunk 2. Pro moji milovanou konzoli si musíme ještě nějaký ten pátek počkat, ale věřím, že tyto řádky budou platit i pro konzolovou verzi. Ještě, než jsem se pustil do hraní, tak jsem juknul na film Snowpiercer, který vřele doporučuji, sice to s hrou nemá moc společného, ale ta atmosféra na vás dýchne (pro ty co mají hodně času,...
RECENZE: Harry Potter: Quidditch Champions
Famfrpál je bezesporu jedním z nejzajímavějších prvků knih o Harry Potterovi z pera spisovatelky J. K. Rowling. Stejně tak se ale při čtení knih (či sledování filmů) nelze ubránit dojmu, že spíše než o sport se jedná o účelovou věc, ve které by mohla na specifické pozici vynikat hlavní postava. Sledování famfrpálu je vzhledem k rychlosti a složitosti poměrně náročná činnost, přičemž samotné hraní není o nic jednodušší. Změnit se...