Recenze: HyperX CloudX Stinger Core Wireless

Autor: Lukáš Urban Publikováno: 17.3.2022, 14:14

Publikováno: 17.3.2022, 14:14

Sociální sítě

O autorovi

Lukáš Urban

Lukáš Urban

Je autorem 3197 článků

Na poli herního příslušenství je poměrně silné zastoupení alternativních produktů. A pokud zrovna nechcete rozšířit soukromou sbírku o produkty od Microsoftu, je dobrou volbou značka HyperX, jejíž portfolio je dlouhodobě zaměřené také na konzolovou periferii. A co sháním tentokrát? Poměrně jednoduchou záležitost, a to headset. Nicméně bezdrátový.

Tím jsem se dostal trochu do slepé uličky. Pokud jste se někdy snažili spárovat konzoli s neoriginálním bezdrátovým příslušenstvím, nejspíš jste kapitulovali s potem na čele a prasklými žilkami v očích. Třebaže se konzole stále víc přibližuje PC, jak to nemá kabel, musí to mít alespoň oficiální štempl kompatibility. A to v tomto případě splňují sluchátka CloudX Stinger Core Wireless jejichž cena se pohybuje kolem 1 700 Kč. Tím se řadí spíše mezi levnější nabídku, což však neznamená, že nemají kvality hodné ocenění.

Balení ukrývá samotná sluchátka, dobíjecí kabel a návod. Po rozbalení není nutné okamžitě pospíchat k USB zástrčce, protože baterie disponuje čtyřmi pětinami energie. Místo toho si nového člena herní domácnosti raději pořádně prohlédněte. První dojem je trochu nejistý. Plastový headset je poměrně robustní a v ruce se kroutí víc, než byste čekali. Důvodem je větší váha sluchátek, které nesou zdroj energie, ovládání a bezdrátové prvky. Most mezi nimi zdobí z horní části logo výrobce a ze spodní polstrování pro ochranu hlavy. To je trochu úzké, ale dostatečně měkké, aby ani po více hodinách nezpůsobovalo nepříjemné tlačení na hlavě. Uvnitř konstrukce je pak kovový plát s plastovou kolejnicí, která ukrývá kabely a určuje míru vytažení sluchátek. Mikrofon má své místo na levé straně a vypíná se automaticky, jakmile ho zvednete do defaultní polohy.

První dny jsem sluchátka bral jak novorozence z postýlky. Pěkně opatrně oběma rukama… div nedostala láskyplné políbení na náušníky. Opatrnost je sice fajn, ale nemusí zacházet do krajností. Výrobek vydrží i manipulaci jednou rukou, aniž by prasknul nebo se jinak poškodil. Mnohem zajímavější poznatek je ten, že řada CloudX Stinger je vhodná spíše pro muže. Z praxe vím, že má hlava připomíná výstražnou ceduli u silničního výkopu, a že jsem musel oželet už spoustu kvalitních zařízení neb se „neroztáhla“ na moje slechy. Tentokrát jsem ten problém neměl. Sluchátka stačilo vysunout jen o pár milimetrů, aby moje plachty zapadly do náušníků. Bohužel to samé neplatí pro drobnou osobu něžného pohlaví s metrem šedesát, které sluchátka jednoduše padají nebo kloužou do nepohodlné polohy. Pro děti jde pak o naprosto nevhodné příslušenství.

Teď si vezměte tužku a papír na poznámky, jdeme zapojovat. Po zapnutí konzole zapínám i sluchátka. Na obou zařízeních mačkám spínače pro párování a… hotovo. Ano, stejně jednoduché jako spárovat ovladač. Xbox Series X (potažmo také podporovaný Xbox One) si headset okamžitě našel a začal ho využívat. Dokonce i sám spustil vylepšení zvuku Windows Sonic, které trochu sedláckým způsobem nahrazuje Dolby Atmos, protože jak jistě víte, to funguje pouze pro zvuk klasický, vedený HDMI výstupem. Pokud si Atmos chcete užívat i na dalších produktech, musíte si pořídit licenci. Ale to sem teď nepatří.

Když už herní zvuk proudí správným směrem, není od věci přiblížit dvojici ovladačů. Na levém sluchátku, mezi tlačítkem zapnutí a vstupem pro dobíjení je volba hlasitosti. Kolečko má drobný doraz, který umožňuje pootočit jen o pár stupňů a tím velice dobře regulovat potřebnou sílu zvuku. Na druhou stranu regulátor nemá hranice pro minimální a maximální hlasitost a protáčí se dokola. Pokud tedy doma na headset nebudete sami, pro jistotu si nepouštějte okamžitě po nasazení prostředek kytarového rifu oblíbené metalové skladby. Vaše uši by vám nejspíš nepoděkovaly. Kolečko na druhém sluchátku patří regulátoru chatu. To hraniční dorazy má a s jeho pomocí regulujete hlasitost hlasu v porovnání s hrou. Výborná záležitost, protože už nemusím hýbat s posuvníky v nastavení konzole.

Postupně se dostávám k nejošemetnější části recenze. Hodnotit zvuk je vždy hodně subjektivní a jedinec zvyklý na noty Michala Davida má úplně jiné preference než milovník démonického hlasu Alissy White-Gluz. A navíc je velký rozdíl ve zvuku hry a poslechu hudby/filmu. Obecně je reprodukovaný zvuk čistý, s velkým důrazem na basy a minimem ruchů. Akční filmy jsou dostatečně ohlušující a hudba tvrdšího charakteru má velice slušný přednes. Jelikož bezdrátový přenos není úplně stoprocentní, u kvalitních zvukových nahrávek můžete pozorovat nepatrné výpadky části skladeb. Jde o desetinu sekundy a musíte mít dílo opravdu hodně pod kůží, abyste si uvědomili, že tu a tam něco nehraje, jak má. Ale to se týká hlavně hudby a nepřetržitých pasáží zvuku. U her jsem nic podobného nezaregistroval. U nich jsem pozoroval, že herní soundtrack zasahoval do dialogu přece jen víc než jsem zvyklý. Oproti sluchátkám nebo běžnému zvuku z reproduktorů. Například v Cyberpunku 2077 rádio auta téměř vymaže zvuk motoru a hlasitěji působí i rádio Forzy Horizon 5, které hlavně v interiéru upozaďuje symfonii z motorového prostoru a výfuk. Na druhou stranu střelba a výbuchy jsou mírnější, čehož jsem si všiml především u posledních Gearsů.

Možná je škoda, že CloudX Stinger nemá pro konzole v nabídce sedmikanálový zvuk. Dobře namíchané stereo dokáže divy, ale ne v případě Core Wireless. Jestli po vás pálí zleva nebo zprava poznáte. Stejně tak, že vám pravé zrcátko okupuje protivník v Mazdě. Ale na horor bych sáhl jinam, protože prostorovost má své limity hodně nízko a atmosféra temného plížení si žádá precizní práci zvuku. U headsetu je ale důležité být i slyšet, což není problém. Jen se smiřte s faktem, že musíte mikrofon umístit blíže ústům, protože rádius snímání není příliš velký. Navíc určitě netoužíte, abyste kolegy v chatu otravovali „záchodovým“ echem. Mikrofon automaticky čistí ruchy a rozpoznává mluvené slovo, a tak během mlčení sám ztichne. Štěkání psů z venku bezpečně zazdí. Podobně otravného souseda s vrtačkou o dvě patra výš. Nicméně zelnačku bych si před důležitým multiplayerem raději nedával a výbuchy nechal jen na Halo a Battlefieldu.

Výrobce udává, že na jedno nabití headset vydrží až 17 hodin. Věřte mu. Já se sice dostal na hodnotu o zhruba 90 minut kratší, ale hlasitostí jsem nešetřil a pouštěl páté přes deváté. Doba nabíjení lehce přesáhne tři hodiny, ale jen v případě, že produkt vyždímáte jak spadané slívy. Když se zamýšlím nad vyloženými zápory, vlastně mě napadá jen jeden, a to, že mimo Xbox je příslušenství takřka nepoužitelné. K PC ho bez adaptéru nepřipojíte. A i s ním je schopno plnit jen základní funkce, protože ovládání hlasitosti a regulace chatu nefungují. To samé platí pro spárování s telefonem. Oficiální licence Xboxu je tak daní za konzolové pohodlí a částečnou vyhraněnost vůči dalším platformám. Na druhou stranu si užíváte luxusu, kdy se zapnutím sluchátek startuje i Xbox a po dohrání konzole sluchátka automaticky vypne.

Sluchátka byla porovnávána a používána vedle produktů Trust GXT 448 Nixxo, Philips SHB3075, Philips SHD8850 a Razer Kaira.

7

Verdikt

Cenově dostupné příslušenství, které se dokázalo uskromnit na místech, kde to hráče zase tak nebolí. Provázanost s konzolí je stoprocentní, všechny funkce pracují výborně a když si zvyknete na blízkou pozici mikrofonu, nemělo by vás nic omezovat. Zpracování působí levně, ale klíčové části drží pevně. Jen kloub mikrofonu by mohl být pevnější, takto pravidelným používáním hrozí, že začne po několika měsících samovolně padat. Zvukově jde o lepší průměr, který nenáročnému posluchači plně postačí. Avšak pro multimediální náčiní pro každodenní používání bych se přeci jen poohlédnul raději jinde.
03. 10. 2022 • DandyCZE0

RECENZE: Construction Simulator 2022

Jsem rád, že vám mohu představit výtečnou budovatelskou hru v které budete mít možnost nasednou skoro do všeho, co se točí kolem stavebnictví a vytvořit úžasné stavby, ale hezky popořádku.

»
27. 09. 2022 • p.a.c.o0

RECENZE: XIII

Herní průmysl prožívá zajímavé období. Na jednu stranu se mu neskutečně daří, co se financí týče. Zisky rostou, prodeje her také a stejně tak se zvětšuje herní komunita. Na druhou stranu je stále častější, že v době vydání hry dostaneme nedodělaný produkt, na kterém vývojáři musejí minimálně další rok pracovat, abychom dostali očekávanou kvalitu. A k tomu je tady záplava nejrůznějších remaků. Už jsem si říkal, že tato mánie bude mít sestupnou...

»
22. 09. 2022 • Lukáš Urban0

Recenze: Destroy All Humans! 2 – Reprobed

Co se stane s mimozemšťanem po invazi na Zemi? Jestli hádáte, že si dopřeje dovolenou jako doživotní zákazník resortu Oblast 51, tak se pěkně pletete. Jeho novým domovem se stal Bílý dům, odkud je obdivován celou Amerikou. To lehce rozladilo Sovětský svaz, který se bojí, že se lehkovážnost Američanů může rozšířit do celého světa, včetně sibiřské oblasti. Ničí tak mimozemskou základnu na oběžné dráze a s ní i kariéru netradičního prezidenta. Nechá...

»
20. 09. 2022 • p.a.c.o0

RECENZE: Hobo: Tough Life

Už jsem si myslel, že simulátory všeho možného mají to nejlepší za sebou, ale evidentně jejich trend stále sílí. A když už si člověk myslí, že ho nic nepřekvapí, objeví se simulátor bezdomovce. Ke cti vývojářů však musím dodat, že jejich projekt, kterému budou věnovány následující řádky, je ve vývoji již nějaký ten pátek, kdy si svou premiéru odbyl na PC platformě v roce 2017. Zde sklidil velice solidní úspěch a...

»
07. 09. 2022 • HusekD0

RECENZE: Steelrising

Studio Spiders je tu s námi již řadu let. Za dobu své existence jsme se od nich dočkali opravdu pestré nabídky her. První titul vydali v roce 2009 a jednalo se o předělávku velmi povedené adventury ze světa Sherlocka Holmese, se kterým jsme se vydali po stopách Jacka Rozparovače na Xboxu 360. Svojí vlastní tvorbu započali až v roce 2011, kdy nám představili akční RPG Faery: Legends of Avalon. Titul...

»
05. 09. 2022 • DandyCZE0

RECENZE: F1 Manager 2022

Svět Formule 1 v minulých dnech nabídl novou hru z tohoto prostředí. Pokud se těšíte na další zavodní klon, tak jste vedle. Tentokrát usednete do manažerského křesla a budete se snažit vytvořit dokonalou závodní stáj, která se stane postrachem pro konkurenci.

»
22. 08. 2022 • p.a.c.o0

RECENZE: Saints Row

Co dělat, když máte zavedenou sérii, které s každým dílem dochází víc a víc dech? Máte hned několik možností. Buď nechat sérii sérií a vrhnete se na nějakou novou značku. Další možností je pokračovat v dojení, dokud hráči nepřijdou na to, že vlastně hrají pořád to samé (a že jim to občas trvá docela dlouho) a jako poslední možnost bych viděl taktiku pár let počkat, až se na všechno tak trochu pozapomene...

»
16. 08. 2022 • HusekD0

RECENZE: Way of the Hunter

Dnešní hráči mají k dispozici nepřeberné množství titulů a žánrů. Trh by se mohl zdát přeplněný, bez sebemenšího prostoru pro nové vývojáře. To ovšem neplatí pro všechny. V případě loveckých simulátorů jsme do této doby byli odkázáni pouze na theHunter: Call of the Wild, jenž si po několik let udržoval téměř bezkonkurenční prvenství. To se ale v následujících měsících může rychle změnit, protože se objevilo nové slovenské vývojářské studio pod...

»