Recenze: HyperX CloudX Stinger Core Wireless

Autor: Lukáš Urban Publikováno: 17.3.2022, 14:14

Publikováno: 17.3.2022, 14:14

Sociální sítě

O autorovi

Lukáš Urban

Lukáš Urban

Je autorem 3325 článků

Na poli herního příslušenství je poměrně silné zastoupení alternativních produktů. A pokud zrovna nechcete rozšířit soukromou sbírku o produkty od Microsoftu, je dobrou volbou značka HyperX, jejíž portfolio je dlouhodobě zaměřené také na konzolovou periferii. A co sháním tentokrát? Poměrně jednoduchou záležitost, a to headset. Nicméně bezdrátový.

Tím jsem se dostal trochu do slepé uličky. Pokud jste se někdy snažili spárovat konzoli s neoriginálním bezdrátovým příslušenstvím, nejspíš jste kapitulovali s potem na čele a prasklými žilkami v očích. Třebaže se konzole stále víc přibližuje PC, jak to nemá kabel, musí to mít alespoň oficiální štempl kompatibility. A to v tomto případě splňují sluchátka CloudX Stinger Core Wireless jejichž cena se pohybuje kolem 1 700 Kč. Tím se řadí spíše mezi levnější nabídku, což však neznamená, že nemají kvality hodné ocenění.

Balení ukrývá samotná sluchátka, dobíjecí kabel a návod. Po rozbalení není nutné okamžitě pospíchat k USB zástrčce, protože baterie disponuje čtyřmi pětinami energie. Místo toho si nového člena herní domácnosti raději pořádně prohlédněte. První dojem je trochu nejistý. Plastový headset je poměrně robustní a v ruce se kroutí víc, než byste čekali. Důvodem je větší váha sluchátek, které nesou zdroj energie, ovládání a bezdrátové prvky. Most mezi nimi zdobí z horní části logo výrobce a ze spodní polstrování pro ochranu hlavy. To je trochu úzké, ale dostatečně měkké, aby ani po více hodinách nezpůsobovalo nepříjemné tlačení na hlavě. Uvnitř konstrukce je pak kovový plát s plastovou kolejnicí, která ukrývá kabely a určuje míru vytažení sluchátek. Mikrofon má své místo na levé straně a vypíná se automaticky, jakmile ho zvednete do defaultní polohy.

První dny jsem sluchátka bral jak novorozence z postýlky. Pěkně opatrně oběma rukama… div nedostala láskyplné políbení na náušníky. Opatrnost je sice fajn, ale nemusí zacházet do krajností. Výrobek vydrží i manipulaci jednou rukou, aniž by prasknul nebo se jinak poškodil. Mnohem zajímavější poznatek je ten, že řada CloudX Stinger je vhodná spíše pro muže. Z praxe vím, že má hlava připomíná výstražnou ceduli u silničního výkopu, a že jsem musel oželet už spoustu kvalitních zařízení neb se „neroztáhla“ na moje slechy. Tentokrát jsem ten problém neměl. Sluchátka stačilo vysunout jen o pár milimetrů, aby moje plachty zapadly do náušníků. Bohužel to samé neplatí pro drobnou osobu něžného pohlaví s metrem šedesát, které sluchátka jednoduše padají nebo kloužou do nepohodlné polohy. Pro děti jde pak o naprosto nevhodné příslušenství.

Teď si vezměte tužku a papír na poznámky, jdeme zapojovat. Po zapnutí konzole zapínám i sluchátka. Na obou zařízeních mačkám spínače pro párování a… hotovo. Ano, stejně jednoduché jako spárovat ovladač. Xbox Series X (potažmo také podporovaný Xbox One) si headset okamžitě našel a začal ho využívat. Dokonce i sám spustil vylepšení zvuku Windows Sonic, které trochu sedláckým způsobem nahrazuje Dolby Atmos, protože jak jistě víte, to funguje pouze pro zvuk klasický, vedený HDMI výstupem. Pokud si Atmos chcete užívat i na dalších produktech, musíte si pořídit licenci. Ale to sem teď nepatří.

Když už herní zvuk proudí správným směrem, není od věci přiblížit dvojici ovladačů. Na levém sluchátku, mezi tlačítkem zapnutí a vstupem pro dobíjení je volba hlasitosti. Kolečko má drobný doraz, který umožňuje pootočit jen o pár stupňů a tím velice dobře regulovat potřebnou sílu zvuku. Na druhou stranu regulátor nemá hranice pro minimální a maximální hlasitost a protáčí se dokola. Pokud tedy doma na headset nebudete sami, pro jistotu si nepouštějte okamžitě po nasazení prostředek kytarového rifu oblíbené metalové skladby. Vaše uši by vám nejspíš nepoděkovaly. Kolečko na druhém sluchátku patří regulátoru chatu. To hraniční dorazy má a s jeho pomocí regulujete hlasitost hlasu v porovnání s hrou. Výborná záležitost, protože už nemusím hýbat s posuvníky v nastavení konzole.

Postupně se dostávám k nejošemetnější části recenze. Hodnotit zvuk je vždy hodně subjektivní a jedinec zvyklý na noty Michala Davida má úplně jiné preference než milovník démonického hlasu Alissy White-Gluz. A navíc je velký rozdíl ve zvuku hry a poslechu hudby/filmu. Obecně je reprodukovaný zvuk čistý, s velkým důrazem na basy a minimem ruchů. Akční filmy jsou dostatečně ohlušující a hudba tvrdšího charakteru má velice slušný přednes. Jelikož bezdrátový přenos není úplně stoprocentní, u kvalitních zvukových nahrávek můžete pozorovat nepatrné výpadky části skladeb. Jde o desetinu sekundy a musíte mít dílo opravdu hodně pod kůží, abyste si uvědomili, že tu a tam něco nehraje, jak má. Ale to se týká hlavně hudby a nepřetržitých pasáží zvuku. U her jsem nic podobného nezaregistroval. U nich jsem pozoroval, že herní soundtrack zasahoval do dialogu přece jen víc než jsem zvyklý. Oproti sluchátkám nebo běžnému zvuku z reproduktorů. Například v Cyberpunku 2077 rádio auta téměř vymaže zvuk motoru a hlasitěji působí i rádio Forzy Horizon 5, které hlavně v interiéru upozaďuje symfonii z motorového prostoru a výfuk. Na druhou stranu střelba a výbuchy jsou mírnější, čehož jsem si všiml především u posledních Gearsů.

Možná je škoda, že CloudX Stinger nemá pro konzole v nabídce sedmikanálový zvuk. Dobře namíchané stereo dokáže divy, ale ne v případě Core Wireless. Jestli po vás pálí zleva nebo zprava poznáte. Stejně tak, že vám pravé zrcátko okupuje protivník v Mazdě. Ale na horor bych sáhl jinam, protože prostorovost má své limity hodně nízko a atmosféra temného plížení si žádá precizní práci zvuku. U headsetu je ale důležité být i slyšet, což není problém. Jen se smiřte s faktem, že musíte mikrofon umístit blíže ústům, protože rádius snímání není příliš velký. Navíc určitě netoužíte, abyste kolegy v chatu otravovali „záchodovým“ echem. Mikrofon automaticky čistí ruchy a rozpoznává mluvené slovo, a tak během mlčení sám ztichne. Štěkání psů z venku bezpečně zazdí. Podobně otravného souseda s vrtačkou o dvě patra výš. Nicméně zelnačku bych si před důležitým multiplayerem raději nedával a výbuchy nechal jen na Halo a Battlefieldu.

Výrobce udává, že na jedno nabití headset vydrží až 17 hodin. Věřte mu. Já se sice dostal na hodnotu o zhruba 90 minut kratší, ale hlasitostí jsem nešetřil a pouštěl páté přes deváté. Doba nabíjení lehce přesáhne tři hodiny, ale jen v případě, že produkt vyždímáte jak spadané slívy. Když se zamýšlím nad vyloženými zápory, vlastně mě napadá jen jeden, a to, že mimo Xbox je příslušenství takřka nepoužitelné. K PC ho bez adaptéru nepřipojíte. A i s ním je schopno plnit jen základní funkce, protože ovládání hlasitosti a regulace chatu nefungují. To samé platí pro spárování s telefonem. Oficiální licence Xboxu je tak daní za konzolové pohodlí a částečnou vyhraněnost vůči dalším platformám. Na druhou stranu si užíváte luxusu, kdy se zapnutím sluchátek startuje i Xbox a po dohrání konzole sluchátka automaticky vypne.

Sluchátka byla porovnávána a používána vedle produktů Trust GXT 448 Nixxo, Philips SHB3075, Philips SHD8850 a Razer Kaira.

7

Verdikt

Cenově dostupné příslušenství, které se dokázalo uskromnit na místech, kde to hráče zase tak nebolí. Provázanost s konzolí je stoprocentní, všechny funkce pracují výborně a když si zvyknete na blízkou pozici mikrofonu, nemělo by vás nic omezovat. Zpracování působí levně, ale klíčové části drží pevně. Jen kloub mikrofonu by mohl být pevnější, takto pravidelným používáním hrozí, že začne po několika měsících samovolně padat. Zvukově jde o lepší průměr, který nenáročnému posluchači plně postačí. Avšak pro multimediální náčiní pro každodenní používání bych se přeci jen poohlédnul raději jinde.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»