RECENZE: Injustice: Gods Among Us

Autor: lindros88cze Publikováno: 17.5.2013, 9:50

Publikováno: 17.5.2013, 9:50

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

lindros88cze

lindros88cze

Je autorem 137 článků

Studio NetherRealm, které stojí za úspěšným remakem série Mortal Kombat z roku 2011, nedávno vydalo další povedenou bojovku Injustice: Gods Among Us, v které se proti sobě postaví superhrdinové ze slavné komiksové série DC Comics.

Ed Boon, který je otcem série Mortal Kombat, spolu se studiem NetherRealm vytvořili další výtečnou bojovku Injustice: Gods Among Us. Možná si chtěli odpočinout od brutální, chaotické a krvavé akce, kterou nabízí MK, ale titul ze stejného žánru se superhrdiny ze světa DC Comics byl rozhodně skvělý nápad.

Příběh hry nabízí alternativní realitu, v které Joker udělal přímo nemyslitelné. Podvedl Supermana a navedl jej, aby zabil svou vlastní ženu a nenarozené dítě. Tyto události nevedli jen ke zmíněné tragédii, ale také ke zničení celého Metropolisu a miliónům mrtvých. Taková ztráta dokáže změnit i ten nejsilnější charakter a to se přesně stane Ocelovému muži. Smutek se promění v hněv. Jako první zabije Jokera a poté vytvoří vlastní systém, v němž je soudcem, porotou a popravčím celého lidstva na Zemi. Je tak na cestě stát se Bohem, ale strach a vládnutí ocelovou pěstí, není pro lid žádný med. Počáteční odpor se setkal s těžkými ztrátami a tak se zbývající superhrdinové raději Supermanovi podřídili a to nejen z obav o své životy, ale především o životy lidí na celé planetě. Vy budete hrát jako hrstka hrdinů, kteří byli povolání do této alternativní reality, abyste zasáhli a ukončili diktátorství železného muže. Příběh vás tedy rozhodně zaujme, protože je přesvědčivý, plný akce a nabízí i spoustu komických poznámek, které vás donutí se pousmát.

Kdybychom pominuly souboje, tak se jedná o vskutku filmový zážitek, který ale pokulhává při scénkách, jež by si zasloužili více detailů a případně i lepší textury, takže přechod zpět do hry je znatelný, což trochu kazí celkový dojem. Nicméně vám to snad vynahradí plynulý přechod do hry, takže ze scénky přejdete do boje bez zdržení a bez načítací obrazovky. Hra bohatě využívá světa DC Universe a nabízí tak 15 arén, které zachycují známé oblasti jako Atlantis, Themyscira nebo temnější místa jako Gotham City či jeho Arkham Asylum. Arény jsou navíc poměrně rozlehlé a kolikrát se v nich můžete přemístit do jiné části a přitom ještě nepříteli způsobit slušnou dávku zranění. Tyto přechody jsou většinou znázorněny akční scénkou, kdy například nepřítele zasáhne demoliční koule a souboj pak pokračuje v jiné části Gotham City.

Injustice se skvěle hodí pro každého hráče. Rozmanitost útoků a různé obtížnosti nabízí možnost si hru uzpůsobit tak, že je spíše jednodušší či více komplexní, zkrátka si rozhodne sám hráč. Zběsilé mlácení do tlačítek vám výhru zrovna nezajistí, ale povedené tutoriály vás popíší dostupné útoky a s troškou umu je spojíte ve smrtelná komba. Režim příběhu vám také prozradí silné a slabé stránky všech postav. Například Bane a Superman sázejí spíše na fyzickou sílu, zatímco Flash či Green Arrow využívají své rychlosti. Abyste ale dokonale zvládli některou z postav, tak s ní musíte dlouho hrát, postupně si zapamatovat všechny kombinace tlačítek a tak se seznámit s prostředími, a poté budete skutečným mistrem boje.

Bojový systém nabízí tři různé útoky a čtvrtý je pak specifický a unikátní pro každou postavu. Wonder Woman můžete přepínat mezi svým mečem, lasem či štítem, Flash pak má schopnost zpomalit čas, Green Arrow zapojí ohnivé, ledové a elektrické šípy, a třeba Batman má své technické vymoženosti jako batarang a další. Výběr bojovníků je vskutku bohatý a nabízí na 24 komiksových postav, takže pestrost útoků je vskutku masivní, ale některé vám přijdou přehnaně silné, což trochu narušuje vyváženost hry, ale to v tomto žánru není nic nového. Každá z postav také nabízí jeden super útok, který ale musíte prvně nabít tradičním soubojem, a nesmíme opomenout ani systém Clash, který vám umožní přerušit oponentovo kombo, které by v posledních chvílích mohlo vést k vaší porážce.

Za příjemné zpestření kampaně považuje mini hry, při kterých si odpočinete od zběsilých soubojů. V těchto menších pauzách budete například střílet šípy na Solomona Grundyho v sídle Waynů nebo budete tepelným viděním likvidovat auta, které na vás budou házeny. Každá mini hra vyžaduje, abyste mačkali tlačítka, která se objeví na obrazovce. Úspěšné dokončení těchto her vám poskytne výhodu v dalším zápase.

Injustice také vyniká vskutku bohatým obsahem pro single-player, který vás zaměstná na spoustu hodin. Kromě příběhu ve hře najdete režim Arcade, kdy můžete ničit jednoho oponenta za druhým, ale neschází ani několik dalších režimů, které nabízí určitou pestrost. Například můžete bojovat proti padouchům nebo si stále držet jen jedno zdraví a přenášet jej do dalších zápasů. Speciální mise S.T.A.R. jsou pak něčím zcela jedinečným a nabízí velké množství výzev, které jsou rozděleny skrze všechny postavy. Tyto výzvy jsou povedené, ale vyžadují i určitou snahu. Tvůrci zde odvedli skvělou práci, aby se hra nestala repetitivně, protože úkoly v těchto misích nezahrnují jen poražení nepřátel, ale také obranu civilistů nebo možnost zahrát si za Isis, kočičího mazlíčka Catwoman. Skrze všechny režimy pro jednoho hráče navíc získáváte zkušenosti, které vám zajistí tokeny, jimiž můžete odemknout další režimy, obleky postav, koncepty a další obsah.

Online multiplayer snad bude mít dlouho bohatou komunitu, ale dejte pozor na zkušené hráče, kteří budou bazírovat na slabostech vašich postav, nebo po vás z dálky použít určité výhody jejich postav. Někteří hráči také hned skočí po interaktivních objektech arény, které ubírají velké množství zdraví, takže některé souboje mohou zbytečně rychlé ukončené a nezajímavé. Ovšem tyto objekty a přechody v aréně můžete před zápasem vypnout, aby to bylo vyrovnané.

9
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Studio NetherRealm s bojovkou Injustice: Gods Among Us odvedlo skvělou práci a hra nabízí povedený příběh a bohatý obsah pro single-player. Tvůrci si opravdu dali záležet, aby hra byla natřískaná. Hratelnost a různé prvky zvládli na výbornou, ale je tak snadné vidět některé vizuální nedostatky, ale to naštěstí nemá vliv na celkový požitek ze hry.
27. 05. 2022 • HusekD0

RECENZE: Kao the Kangaroo

Okolo nového milénia se v herním průmyslu začal objevovat nový trend v podobě 3D plošinovek, ve kterých byl hlavní hrdina se zvířecí podobou. Mezi nejznámější tituly patří jednoznačně Sonic, Crash Bandicoot, nebo fialový dráček Spyro. Téměř okamžitě si u hráčů získali velkou popularitu a každý vývojář si přál mít ve svém portfoliu hru s chlupatým hrdinou. S touto vyzí si pohrávali i vývojáři ze studia Titus Interactive a už v...

»
27. 05. 2022 • DandyCZE0

RECENZE: Thrustmaster TCA Yoke Pack Boeing Edition

Jako velký fanoušek letadel si nikdy nenechám ujít možnost vyzkoušet nové perifériím které mají umocňovat požitek z hraní her. Dneska se nám do rukou dostala novinka od společnosti Thrustmaster, tak jí jdeme vyzkoušet.

»
21. 05. 2022 • Michael Chrobok0

RECENZE: Vampire: The Masquerade Swansong

Jméno světa World of Darkness, ze kterého vychází celá řada papírových RPG a jiných děl, jistě mnohým hráčům na první dobrou nic neřekne. Jakmile ale zmíním hry jako Vampire: The Masquerade Redemtion či Bloodlines, jistě se srdce nejednoho hráče zatetelí blahem. Ostatně právě Bloodlines si získalo prakticky kultovní status, o který se komunita starala dlouho poté, co se studio Troika Games rozpadlo na prach. Bouřlivé reakce také vyvolalo oznámení pokračování...

»
19. 05. 2022 • Lukáš Urban0

Recenze: Dolmen

Už jste přemýšleli nad tím, že vyhlížená budoucnost nejspíš nebude tak růžová, jak si optimisté z řad vesmírných kolonizátorů a objevitelů představují? Případů, kdy lidstvo našlo kdesi v kosmu nový eden, je méně než úspěšných útěků z Alcatrazu. Přitom nutnost vytvořit životadárné prostředí je tou nejmenší překážkou. Většinou narazí už výprava průkopníků, která najde tajemný artefakt, mimozemská vejce nebo slabinu palubního počítače, jehož obvody se rozhodnou posádku vyřadit. No a kde je mimozemská...

»
21. 04. 2022 • HusekD0

RECENZE: MotoGP 22

Italská společnost Milestone nás pravidelně zásobuje svými závodními tituly. Minulý měsíc jsme vám v recenzi představili páté pokračování ze série Monster Energy Supercross, jenž si od nás odneslo velmi kladné hodnocení. Pokud ale při závodech dáváte místo prachu a bláta přednost rozpálenému asfaltu, tak jsme právě pro vás nyní připravili podrobný rozbor krále jednostopého motoristického sportu v podobě licencované hry MotoGP 22. Letošní ročník sebou přinesl spoustu zajímavých novinek a...

»
17. 04. 2022 • p.a.c.o0

RECENZE: LEGO Star Wars: The Skywalker Saga

Čím jsem starší, tím víc zjišťuji, že mě zase táhnou stavebnice od dánského LEGA. A nepřipadám si ani moc divně, jelikož lidé v mém okolí jsou na tom stejně. Ne všichni na to máme tolik času, jako dříve, ale rozhodně nám nechybí chuť si něco postavit. Druhou věcí je, že naše peněženky jsou také docela naplněny, a tak i samotnému LEGU došlo, že je třeba toho využít. Takový boom stavebnic pro...

»
04. 04. 2022 • HusekD0

RECENZE: Monster Energy Supercross 5

S novým rokem přichází k hráčům spousta nových značek a také nové díly z již zaběhnutých sérií. Vývojáři, kteří se drží reálné sportovní předlohy to u fanoušků nemají snadné. Musí do svých her přinést jistou inovaci, vylepšení mechanismů a to všechno proto, aby si u hráčů ospravedlnili každoroční AAA cenu svého produktu. Jedno takové vývojářské studio sídlí v Miláně a jedná se o Italskou firmu Milostone. Ti mají ve svém...

»
03. 04. 2022 • Lukáš Urban0

Recenze: Tiny Tina’s Wonderlands

Deskové hry mají povinné místo ve vývoji hráče. Tím netvrdím, že dobytí pokladnice v kouzelném Z pohádky do pohádky se rovná přípravě na Skyrim, ale posouvání figurek po kartonové podložce učí dodržování pravidel, respektu k soupeři a pomáhá budovat trpělivost. A také zvládat hněv, to když vám kapituluje poslední figurka před vytouženým domečkem nebo když přijdete o snový dům v té nejlukrativnější ulici. A díky Tině si teď kouzlo deskovek může připomenout každý.

»