RECENZE: King of Seas

Autor: p.a.c.o Publikováno: 25.5.2021, 12:00

Publikováno: 25.5.2021, 12:00

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 2286 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

„Pozor, ať neuklouzneš na palubě“ nebo „Nehoňte se tady, právě jsem to tu vytřela“. Tak nějak asi volali pirátské maminky na své potomky dovádějící na lodi. A že pirátská loď je k hrátkám jako stvořená. Všude samé zákoutí, hromada kamarádů z posádky, zvířátka, prostě sen každého malého kluka nebo holky. Možná si to všechno ale moc idealizuji a život pirátských dětí nebyl jenom veselý a zalitý sluncem, jak by se nám na první pohled mohlo zdát. Bylo tu také nebezpečí při lodním souboji a další úskalí. Třeba pád z hlavního stěžně asi moc šťastně nejspíš nekončil.

Ne každý se však jako pirát musí narodit. Někoho k tomu mohou dohnat okolnosti jeho života, jako třeba našeho hlavního hrdinu Lukyho (jaká to nečekaná shoda náhod, kdy jsem si nemohl vybrat druhou postavu už prostě jenom z principu). v King of Seas. Nové hry s pirátskou tématikou, která nám bude chtít dokázat, že je možné udělat pěknou hru z tohoto prostředí. A jestli se jí to povedlo, to si řekneme na následujících řádcích.

Luky je syn jednoho lorda nebo barona, chcete li, a protože žije na ostrově, jeho otec vlastní poměrně početnou flotilu všemožných lodí. Jednoho krásného dne se mladý pán má stát mužem, takže dostane svou první loď a úkol – dovést zásilku dřeva do vedlejšího přístavu. Jelikož nejsme žádné suchozemské krysy, tak se nám to samozřejmě povede a úkol zvládneme. Bohužel mezitím dojde ke vzpouře našich „přátel“ a blízkých spolupracovníků našeho otce, což vyústí v jeho smrt. A aby ani synáček neprudil, zabijáci potopí jeho loď.

Naštěstí pro nás všechno nekončí smrtí, ale kolem jedou piráti, ti nás zachrání a dají nám do začátku pidi lodičku. S ní a novou posádku se následně pokusíme pomstít smrt našeho otce a získat zpět, co nám patří. Na to, že se jedná o pirátskou hru, je ukecaná, až to pěkné není, minimálně ze začátku jsem se přistihl, že víc čtu, než hraju. Přitom po stránce příběhu je myšlenka sice zajímavá, ale hodně rychle sklouzne do stereotypu, ze kterého se už nedostane.

Jak správně tušíte, cílem hry je získat zpět své postavení a k tomu se dostaneme vylepšováním lodí v několika oblastech jako plachty, děla, posádka a v neposlední řadě také nákup větší lodě. Naší aktivitou na moři získáváme zkušenosti, takže podle toho se pak zlepšuje i vybavení. Mimo schopností lodě vylepšujeme také naše speciální dovednosti za získané talentové body, která následně utratíme v poměrně rozsáhlém stromu. V tomto ohled je hra opravdu hodně propracovaná, takže všichni stratégové budou ve svém živlu při tvorbě různých kombinací, jednotlivých vlastností.

Abychom si mohli všechny ty upgrady dovolit, bude třeba nejen potápět lodě a krást kořist, ale využít další zdejší propracovanou mechaniku, obchodování. Každý přístav totiž produkuje nějakou surovinu (je na ní lepší cena) a nějakou více potřebuje (dá za ní lepší cenu nám), takže pak člověk po mapě jezdí jako trouba a hledá, kde se mu to více vyplatí. Na jednu stranu zajímavá mechanika, ale po chvíle mě to už nebavilo čekat. Nakonec to skončilo tak, že jsem měl loď plnou věcí, další už jsem vzít nemohl, takže jsem nakonec prodal, kde se dalo, jenom abych udělal místo. Také jsem došel k poznání, že ceny zase až tak moc rozdílné nejsou, jak se mi na první pohled zdálo.

Těšil jsem se aspoň na pořádné námořní bitvy, ale ani tady jsem nakonec nedostal nic extra. Nejlepším na celém prvku je možnost, že se kolem proplouvající lodě do konfliktu zapojí, čímž vznikne větší námořní bitva a to už zajímavé je. Nicméně ostatní kapitánská AI nepřekypují velkou inteligencí, takže na nějakou taktickou bitvu můžete s přehledem zapomenout. A protože je celá hra pouze singlplayer záležitostí, není zde vidina, že by to nějaký živý spoluhráč mohl zlepšit. Neříkám to často, ale zrovna zde velikost moře a herní možnosti po mutliplayer volají.

Mimo repetetivního obsahu to není žádná velké hitparáda ani po technické stránce. Zmínil bych na první pohled pěkné, ale trochu nepraktické herní rozhraní. Výběr coby kormidlo je zajímavá myšlenka, ale dost často jsem přejížděl mnou požadovanou věc a ne a ne se trefit, kam jsem chtěl. Stejně rozporuplná je i grafická stránka. Modely lodí a moře se zdají být pěkné, ale náhlá změna počasí vypadá divně a stejně tak, když plujete po klidném moři, najednou to blikne a všude kolem jsou vlny. Doporučil bych na příště vývojářům udělat menší herní plochu a lépe ji technicky odladit. Prapodivně působí i zaplněnost moře. Ta je sice velké kolem přístavů a o kolize není nouze, ovšem mimo ně člověk o loď nezavadí.

Králové moří tak nedokázali překonat proud průměru. Nabízejí sice zajímavé možnosti, ovšem ve velice nudném a rychle stereotypním prostředí. K tomu zde máme divná technická rozhodnutí, což ve výsledku na lepší jak průměrné hodnocení opravdu nestačí. Ani další pokus tak nepřinesl nic, co by opravdu stálo za to, takže se vracím na svou loď v Sea of Thieves, protože se stále jedná o to nejlepší, co přináší pěkně zpracované radosti a strasti pirátského žití.

5
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

King of Seas přinášejí celou řadu zajímavých prvků, jako je propracovaný systém úpravy a vylepšování lodí, strom dovedností nebo obchodování. Bohužel, hodně rychle nastupuje stereotyp a celkově má hra až neskutečně pomalé a otravné tempo. Neříkám, že galeony jsou jako bojové fregaty, ale intenzivnější herní zážitek se od pirátského života tak nějak očekává. Doporučuji tedy vytáhnout kotvu a odplout se podívat po nějaké jiné hře.
25. 07. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Thrustmaster T.Flight Hotas One

Gamepad jako univerzální ovladač všech her je nedílnou součástí herní konzole. A to už od dob, kdy připomínal spíš dálkové ovládání a značka Xbox byla hudbou budoucnosti. Ale nutně to neznamená, že není k mání lepší varianta, která vaši oblíbenou hru prodá v úplně jiném světle. V reálnějším a možná i pohodlnějším, čímž se okamžitě dostávám především k simulátorům. A rozhodně není náhodou, že v době vydání Microsoft Flight Simulatoru pro konzole Xbox Series X/S...

»
22. 07. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: GreedFall – Gold Edition

Pokud mají rozšíření někde smysl, je to rozhodně v žánru RPG. Tituly dělající z nás hrdiny, jejichž velikosti se nikdy nebudeme rovnat, jsou živnou půdou příběhů a neotřelých dobrodružství. Ostatně takový Zaklínač by mohl vyprávět, jak se dá základní hra natáhnou pořádnými přídavky. GreedFall studia Spiders se sice nemůže rovnat s polskou trilogií, ale před pár lety překvapil zajímavým příběhem, neprobádaným prostředím a vlastní verzí kolonizace.

»
21. 07. 2021 • p.a.c.o0

RECENZE: F1 2021

Velkou novinkou letošního roku byla koupě závodních matadorů z Codemasters, které pod svá křídla pojala neméně známá společnost Electronic Arts. Codemasters se pečlivě starají o několik závodních her, kdy jednou z nejpovedenějších značek jsou jistě licencované závody Formule 1. Ty nám přináší rok co rok a my jsme zatím vždy byli s dosavadním pokrokem spokojeni. Nový ročník F1 2021 je ale první, který vychází pod hlavičkou EA, takže se jistě mnohým hráčům vkrádají...

»
29. 06. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: HyperX ChargePlay Duo

Ačkoli se tomu nechce věřit, baterie tu jsou s námi už nějaké to století. A vzhledem k tomu, že je do nich soustředěna budoucnost nejen automobilového průmyslu, nejspíš nám ještě dlouhou dobu sloužit budou. Jde totiž o nejúčinnější zdroj mobilní energie, který se dokáže přizpůsobit použití a umožňuje relativně rychlé opětovné dobití. No, a právě ta poslední výhoda článků je v případě základního balení xboxových ovladačů trochu mimo.

»
18. 06. 2021 • p.a.c.o0

RECENZE: Chivalry 2

V nablýskané zbroji za srdcem krásné princezny, nehynoucí slávou v básních a půlkou království. Tak nějak idylicky jsem si vždycky představoval život ve středověku. Jak mi ukázalo Kingdom Come, tak úplně skvělé to nebylo, jelikož všechny zužovali nějaké patálie. Tím spíš, když se člověk, coby pěšák, dostal do nějaké hromadné bitvy. V herním průmyslu se pak najdou firmy specializující své hry právě na tuto soubojovou část.

»
15. 06. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Song of Horror

Pojetí hororového žánru za časů mistra Alana Edgara Poea a za časů Alfreda Hitchcocka se diametrálně lišilo. Oba pánové si potrpěli na poctivé budování atmosféry, na vykreslení postav a na závěr, který vlastně ani nemusel být závěrem. Přesto kinematografie dala druhému jmenovanému výhodu audiovizuální prezentace, kdy kombinace dobře sladěného příběhu, brilantní kompozice obrazu a hudebního doprovodu, předčí i ten nejlepší tištěný text. Dnešní doba děsivý žánr dost zrychlila, zjednodušila a...

»
08. 06. 2021 • japo0

Recenze: Sniper Ghost Warrior Contracts 2

Pokračování sniperské hry Ghost Warrior Contracts od polských City Interactive je tu. City Interactive se sniperským hrám věnuje už od roku 2008, dosud ovšem s rozporuplným úspěchem. Jejich sérii Ghost Warrior se přeci jen daří o trošku hůře,  než například poslednímu dílu Sniper Elite 4, který byl hodnocen jako velmi nadprůměrný. Pro mě vždy byly jejich hry spíše na úrovni „guilty pleasure“, což by se dalo do češtiny asi volně...

»
08. 06. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Necromunda: Hired Gun

Mohl bych tu začít tahat triko, jak je Warhammer 40 000 neustále zpracováván do sotva průměrných her. Jenže s ohledem na jeho velikost bych toho musel znát mnohem víc než jen rozložení frakcí, hrubý obrys dějových pozadí a fakt, že jde o univerzum, které je mohutně adaptováno do knih, filmů a samozřejmě her. A není třeba hlubokých znalostí, abych si všiml pravidelné roční ofenzívy titulů, kterým propůjčuje licence Games Workshop. A přestože...

»