RECENZE: LA Cops

Autor: p.a.c.o Publikováno: 25.3.2015, 18:00

Publikováno: 25.3.2015, 18:00

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 3263 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Team 17 se poslední dobou opět dostávají do povědomí všech hráčů a to navíc s tituly, které neobsahují vraždící se červi. Měli jsme tu Flockers s ovečkami nebo vezně, kteří se snažili různými způsoby utéct výkonu spravedlnosti. Další hrou, která taktéž přichází skrze ID@Xbox jsou LA Cops a jak název napovídá, postavíme se na tu správnou stranu zákona a budeme dbát na dodržování pořádku.

Nebojte se ale nějaké přehnaně vážné moderní hry. Jsme sice v Los Angles, ale někde mezi 70. a 80. léty, kdy kalhoty byly široké jak Halina Pawlovská, i když tolik asi ne a květáky se nejen jedly, ale nosily i na hlavě. Do rukou se nám tak dostává policejní okrsek, jenž je přehlídkou těch nejrůznějších povah a dokonce okořeněn i o jednu ženu, která to v té době rozhodně neměla nejjednodušší. To dává vzniknout celé řadě humorných situací, což je vlastně i základem hry. Humorných scének si užijete celou řadu a vyplňují prostor mezi každou misí. Za příběh bych to vyloženě nevydával, ale určitě dokážou dobře pobavit a navodit odlehčenější atmosféru.

la cops3

Pro každou misi si můžeme vybrat dvojici hrdinů, kdy každý disponuje rozdílnými dovednostmi. Ty se postupem času mohou zvyšovat podle toho, kolik zkušenostních bodů budeme schopni získat. Pak už nezbývá nic jiného, než vyrazit na místa, kde potřebují zločinci umravnit, nějaký pracháč zachránit a drogy zničit. Díky tomu, že policisté jsou dva, dostává se do hry určitý prvek taktiky, kdy je třeba plánovat postup, navzájem si krýt záda a nenechat se zaskočit nějakým grázlem, který se nám náhle objevil v zádech jenom proto, že jsme si špatně očíhli situaci.

la cops1

Mimo docela vysoké obtížnosti hry, kdy tou nejnižší je normal následovaná ještě o těžší a tou nejtěžší, je hlavní překážkou kamera a ovládání. Předně si řekněme něco o ovládání. Chození je ještě v pořádku, ale míření už je docela oříšek. Sice můžeme mířit do všech směrů, ale jakmile pustíte pravou páčku, zaměřovač automaticky skočí do jednoho ze čtyř směrů. Co nám trochu pomáhá je možnost si pomocí tlačítka X označit nejbližšího protivníka a po něm pak střílet, ale to je asi tak jediné pozitivní. No, a protože kameru nemůžeme dostatečně oddálit, je každý průchod hrou plný překvapení. Z počátku to tolik nevadí, protože místnosti jsou malé, takže minimálně do té další vidíte v pohodě. Problém nastane u rozsáhlejších úrovní, kde jsou velké místnosti nebo prostory. Tam jste rádi, že vidíte alespoň kousek za roh, což je vcelku k ničemu, když na vás posléze vyběhne útočník, kterého jste neměli šanci vidět, a v pohodě vás odpraví.

Dobrá řeknete si, co tak úplně nefunguje s ovládáním a kamerou dožene ona zmiňovaná taktika, ale ani zde to tvůrci vůbec nevychytali. Buď se můžete mezi postavami libovolně přepínat, nebo kolegu pošlete na místo, na něž míří váš zaměřovač. On na něj dojde a kryje určitou výseč. Smutné ovšem je, že zaměřovačem samozřejmě míříte před sebe a tato vzdálenost se nedá upravovat. Hodně často se mi proto stalo, že jsem parťáka poslal jinam, než jsem měl původně v plánu a skončilo to, jak jinak, smrtí. Mimo to je, dle mého soudu, obtížnost nastavena vysoko a to i na základní obtížnost. Stačí jedna rána a váš policista se odebere do věčných lovišť. Pomocí lékárničky ho může parťák opět vrátit mezi živé, ale musí to k ní stihnout, aniž by sám přišel k úhoně. Jinak následuje restart, bodová srážka za smrt a pomalý čas a takhle se body na další vylepšení prostě získat nedají.

la cops2

Je přitom škoda, že mechaniky nefungují, protože potenciál na dobrou hru zde byl. Grafika je pěkná, levely mají nápad, jsou dostatečně členité a nepřátelé také nejsou žádné cvičné cíle. S inteligencí to ale nějak extra žhavé také není. Jsou případy, kdy můžete střílet kolem sebe jako pominutí a ani si vás nevšimnou. Jindy zabijete jejich kolegu o několik místností dál, než jsou sami a hned jich za vámi vyběhne celá tlupa. Říkal jsem si, že by ne moc funkční pokyny pro vašeho parťáka dokonale nahradil spoluhráč sedící vedle vás. Bohužel, multiplayer v jakékoli formě se taktéž nekoná.

6
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Jak jste z recenze asi pochopili, LA Cops se nepovedli. Víc než zábavu jsem u hraní pociťoval něco jiného, zejména vztek a frustraci z neustálého umírání a opakování. Kdyby vše fungovalo, jak má, bylo by to fajn, ale na kdyby se nehraje. Jediný, koho by snad něco takového molo bavit, jsou milovníci skutečných výzev a příznivci sebetrýznění, protože ostatní se této hře raději vyhnou.
02. 05. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Tales of Kenzera: ZAU

Metroidvanie slaví úspěch od dob, kdy bylo možné rozpoznat herní postavu od pozadí. A to už nějakých pár dekád bude. Postupem času se i v tak malém a omezeném žánru plošinovek našly menší kategorie a větve, které se odlišovali náročností, herními prvky a využitím třetího rozměru. Tale of Kenzera: Zau nehodlá posouvat hranice toho, co už dávno znáte, ale umě využívá jejich linií, aby dala na vědomí, že i začínající studio...

»
02. 05. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: TopSpin 2K25

Tenisové hry jsou součástí herního světa již pěknou řádku let. V dřívějších dobách to měly docela snadné – dali jste panáčky na kurty, mezi nimi létalo něco jako míček a oni do něj pinkali. Grafika byla jednoduchá, fyzika taky nebyla nijak komplikovaná a hrálo se. Postupem času nároky vzrostly, ale i tak se s nimi dokázali vývojáři velice pěkně popsovat a my si mohli užívat kvalitního zpracování tohoto sportu.

»
30. 04. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: Ready, Steady, Ship!

Kooperativní hraní je skvělá věc, takže jsem velice rád, že na něj vývojáři myslí a zásobují nás poměrně velkým množstvím zábavných titulů. Díky nim můžeme prostřednictvím obrazovky vyzkoušet třeba vztahovou rodinou terapii v It Takes nebo utíkat z vězení v A Way Out. Jsou tady ale také přímočařejší činnosti, jako třeba Moving Out se stěhováním nábytku, Overcooked prověří koordinaci v kuchyni a Tools Up při rekonstrukci.

»
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»