RECENZE: LEGO 2K Drive

Autor: Lindy Publikováno: 21.5.2023, 7:50

Publikováno: 21.5.2023, 7:50

Lindy

Lindy

Je autorem 278 článků

Miluji hry a to všech kategorií. Málo her ovšem dohraji do konce. Spíše mě baví objevovat a testovat nové věci. Jsem velký fanda hokeje a zejména NHL.

Kostičky LEGO v posledních letech dostávají pozornost pouze v podobě dobrodružných her, zatímco ty závodní byly odsunuty na kdoví kolikátou kolej. V posledních letech tomu nejblíže bylo rozšíření LEGO Speed Champions pro Forza Horizon 4, které můžeme jedině doporučit, ovšem do závodního světa s kostičkami nově vstupuje nový vyzyvatel v podobě LEGO 2K Drive.

Jak byste od hry LEGO očekávali, i LEGO 2K Drive je vhodná pro hráče každého věku i kategorie, protože hrát sází především na jednoduchost a zábavnost. Pokud považujete tradiční závodění za nudné, pak vás svobodnější fyzika, přímočarost a driftování určitě osloví, zvláště když si můžete sami postavit svoje auta a pak se s nimi prohánět v otevřeném světě Bricklandia plném různých aktivit i šílených úkolů.

Hlavním tahounem LEGO 2K Drive je pak skutečnost, že vlastně neřídíte jediné auto, nýbrž několik aut v jednom. Vaše vozidlo se totiž automaticky přepíná podle terénu, na kterém jedete či závodíte, takže máte vlastně samostatná vozidla pro silniční cesty, terénní cesty i vodu. Systém přepínání je opravdu povedený a vše probíhá krásně plynule, nicméně je trochu směšné, když lehce vybočíte z cesty do hrubšího terénu a hned se vám auto mění. The Crew 2 sice nabízí propracovanější systém, kdy můžete přepínat libovolně nicméně je to LEGO hra, tak čím jednodušší, tím lepší.

Závodění jako takové je zábavné a doprovází jej slušná nabídka power-upů, díky kterým můžete zvrátit závod ve svůj prospěch. Nicméně v zásadě power-upy nepřináší nic, co už bychom neviděli dříve. Driftování v zatáčkách vám pak pomůže získat turbo, jako ve spoustě jiných her, ovšem získáte jej i rozbíjením předmětů z LEGA a navíc i „uzdravíte“ své vozidlo, což oceníte právě během závodů, když už vaše kára může mít leccos za sebou v důsledku power-upů.

Největším lákadlem LEGO 2K Drive je ovšem možnost postavit si vlastní vozidla právě z LEGO kostiček, takže můžete své fantazii dát naprostou volnost. Hra navíc nabízí i tutoriály a podrobné návody, jak při stavbě vozidel postupovat. Celý dojem pak trochu haní nešikovnost při práci s ovladačem, protože dosáhnout přesnosti ať už s páčkou či směrovým ovladačem, může občas být opravdu umění.

Co se herní režimů týče, najdete zde tradiční nabídku včetně online režimů, několika miniher, a především lokálního hraní ve dvou na rozdělené obrazovce. Příběhový režim vám pak představí ostříleného LEGO závodníka Chucka Racingtona, který vás dostane do turnaje o Nebeský pohár, aby jej nezískala podlá skupinka Shadow Z. Jak už tomu u her LEGO bývá, příběhové scénky jsou plné směšných situací a fórů a jistě vám vykouzlí na tváři úsměv stejně jako nám.

Abyste získali Nebeský pohár, musíte dosáhnout vítězství v závodech napříč třemi odlišnými lokacemi. Zavítáte tak do pouštních planin Big Butte County s nezvyklými událostmi, zatímco Prospecto Valley připomíná trochu divoký západ se spoustou skokánků. Hauntsborough se vás pak pokusí trochu vystrašit, ale jestli máte rádi Halloween, bude se vám líbit. Zapomenout nesmíme ani na centrální mapu Turbo Acres, která vám umožní otestovat vlastní vozidla i se náležitě vyřádit.

Přesto by lokacím více pestrosti neuškodilo, zvláště když je LEGO svět neomezených možností, ale třeba si vydavatel nějakou inspiraci šetří pro dodatečný obsah. Tím jsme se dostali k hernímu obchodu LEGO 2K Drive, který nabízí vozidla, jež si můžete pořídit za Brickbucks. Potíž je v tom, že některá z aut stojí v řádu vyšších tisícovek, což je balík, zvláště při zisku několika stovek za závod. Za těžce vydělané peníze si pak můžete koupit tradiční mince, ale to už je jako vždy škoda peněz, takže se hernímu obchodu jednoduše vyhněte.

7

Když se tedy vyhnete hernímu obchodu a možná trochu i online hraní, kde můžete narazit na hráče, co si své káry vylepšili penězi, jsou LEGO 2K Drive skutečně zábavné závody. Příběhový režim si zaslouží pochvalu a zaujme ostřílené fanoušky Forzy Horizon i občasné závodníky každého věku. Svobodnost jednotlivých map a podpora lokálního hraní na jedné konzoli pak vše skvěle podtrhují spolu s moc pěkným vizuálem.
10. 07. 2024 • Michael Chrobok0

RECENZE: SpellForce: Conquest of Eo

Titulů inspirovaných legendární sérií Heroes of Might and Magic je celá řada, přičemž některé z nich jsou velmi povedené. SpellForce: Conquest of Eo slibuje pořádnou jízdu ve stylu klasik tohoto žánru, ovšem ne vždy je všechno zlato, co se třpytí. Poslední SpellForce sice nabízí několik zajímavých vychytávek, ovšem má také několik zásadních ale.

»
09. 07. 2024 • Michael Chrobok0

RECENZE: MLB The Show 24

Další rok, další baseballová sezóna. Pokud jste stejně jako já propadli tomuto nádhernému sportu, jistě jste další ročník MLB The Show s pořadovým číslem 24 a s Vladimírem Guerrerem Jr. na přebalu napjatě vyhlíželi. Převratné změny kalifornské studio Sony San Diego sice neslibovalo, avšak přesto je jich v letošním ročníku poměrně hodně. Stojí za to si nový díl koupit, nebo si jej alespoň zahrát v rámci Game Passu?

»
08. 07. 2024 • Michael Chrobok0

RECENZE: Alan Wake 2

Zpracovat hororový žánr v rámci videoher není žádný med. Až příliš často se tituly snaží nabudit strach obyčejnými lekačkami, přičemž o vybudování opravdu strašidelné atmosféry se snaží jen zlomek titulů. Jedním z nich je také pokračování xboxové ikony Alana Wake, který ve druhém díle slibuje dát hráčům odpovědi, které je trápí už od roku 2010. Odejdou od pokračování hráči spokojení?

»
28. 06. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: Police Simulator: Patrol Officers

Simulátory jsou skvělé, protože si díky nim můžeme vyzkoušet povolání, která jsme chtěli dělat jako malý, ale nakonec jsme se k nim z nějakého důvodu nedostali. Navíc v Německu, které je svým způsobem Mekkou simulátorů, to vypadá, že jim stále nedochází nápady, co ještě „zesimulátorovat“. Bohužel těmto hrám poměrně často chybí kvalita a jsou to spíše takové blbůstky na chvíli. To platilo také pro policejní simulátory, které prezentovali honičky po...

»
24. 06. 2024 • HusekD0

RECENZE: ARK: Survival Ascended

Žánr survival her se v posledních letech těší velké popularitě. A není se čemu divit. Hráčům nabízí průzkum neznámého světa, výstavbu vlastní základny, střet s nepřáteli, sbírání surovin a to všechno v doprovodu kooperace s ostatními hráči. S tituly na tomto konceptu se sice roztrhl pomyslný pytel, ale jejich prvotní pokusy jsou tu s námi už jednu dekádu. Jednou z nich byl ARK: Survival Evolved, který nás vtáhl do fantasy...

»
18. 06. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Crown Wars: The Black Prince

„Jste na tahu!“ Kolikrát už jste slyšeli nebo četli pobídku k dalšímu úkonu, jehož následky mohou skončit slavnostním poplácáním po ramenou nebo nechtěným funusem bez poct a posledního pomazání? Tahové strategie zastupují minoritní větev v jinak poměrně bohatém žánru a pakliže se skalních fanoušků optáte, koho mají na piedestalu kvality, zábavy a komplexnosti, nejspíš odpoví kultovní XCOM. Je pravdou, že na něj přímo nebo oklikou odkazuje kde kdo, včetně nedávných Crown Wars.

»
07. 06. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: F1 24

Nevím, jak to přijde ostatním, ale já jsem s letošní sezónou F1 zatím velice spokojen. Vyhrál Lando, konečně taky Charles, do toho Max ukazuje, že když jim jede auto (nebo i když úplně ne), dokáže z toho dostat o parník lepší výkon, než ostatní a zkrátka se pořád něco děje. Uvidíme, jak to bude pokračovat a jestli letos skončí nadvláda RedBullu a na prvním místě, ať už v jezdcích nebo konstruktérech, se ukáže...

»
30. 05. 2024 • HusekD0

RECENZE: HYPERCHARGE Unboxed

Dětský pokoj a jeho veškerý obsah jsou ve své podstatě velmi kouzelným místem. Očima dítěte se tam mohou odehrávat velkolepé události, kterým už jako dospělí nerozumíme, nebo je jen kvůli své zaneprázdněnosti nevědomky přehlížíme. Kdo ale ví, co se odehrává za zavřenými dveřmi? Dodnes si pamatuji své první pocity po shlédnutí prvního dílu Toy Story. Bedlivě jsem sledoval veškeré dění v pokoji, což bylo o to víc umocněno, když jsem...

»